viestimiehet on nössöjä! ne ei osaa kunnolla edes taistella!
viestimiehillä on kaikista löysin koulutus.
mun mielestä on turha edes sanoa että on käynyt intin, jos on pelkkä vellihousu viestimies.
viestimiehet on perseestä
26
14858
Vastaukset
- Vellihousu viestimies
Itse en ilkeäisi tunnustaa olevani jääkäri nurmipora. Mitä vittua tekee perusnurmiporalla?
- milpol
Ihmettelen kovasti väitettäsi. Viesti koulutushaarana on sodan aikana yksi tärkemmistä, ilman kommunikointia mikään ei toimi. Vaikka heidän koulutuksensa voikin olla löysää, kaikki kunnia silti heille.
Res.spol. - niinpä
kiitos sinulle jääkäri, olet varmaan hyvä taistelija pärjäät kovissa paikopissa ja menet sinne minne käsketään. sinunlaisia tyhjäpäitä kyllä tarvitaan. kun sota sitten on käyty me viestimiehet soitetaan kotinn ja kerrotaan kuinka urheta te jääkärit olitte.
- zii
Mua hymyilyttää että oot tajunnu tuon asian. Sinunlaisesi toki haukkuu sivareita homoiksi, totaaleita umpihulluiksi ja tietysti vaikka armeijaankin menee mutta ei ole jokin umpi-idiootti sotahullu jääkäri-rynkky-miestenmies perusjuntti niin on tietysti nössö.
Heheh. Voi että mua huvittaa kuvitella sinua. Minkälainen ihminen olet. Mikä häpeä olla sinä.
Jätänpä tämän tähän ja jatkan juttujen lukemista. - radisti
siä jääkäriparka olisit kuses ilman toimivia
yhtyksiä. ei tulis ruokaa, ei tykistöapua
ei lentotukea ei mitää... pussi pääs olisit..
mikä onki ehkä sun itses kannalt parempi..
mitä tulee nössöilyyn nii tervemenoo
viestirykmenttii ni luulot karisee- viesti.alik66
Oletko kantanut Topiradiota lisäakulla?
- Viesti AU
Jääkärin ei tarvi tietää muutakun että kummalta puolen puuta se ampuu. Ja yleensä ei on se väärä puoli.
- Lapset on lapsia
Jääkärit on syvältä anuksesta
- Samppa
Ensiksikin, viestimiehen ei tarvitse edes osata taistella niinkuin jääkärin. Jääkärit yleensä taas ovat melko poropeukaloita viesti vehkeiden kanssa.
Viestimiehen koulutuksen kovuuskin riippu melkopaljon kouluttajista. Riippuu aivain kuinka paljon ne vaatii varusmieheltään. Itse kun aikoinaan olin tykistössä viestimiehenä. Tykistön viestimies, vittu mikä nössö! Noin varmaan moni ajattelee. Noh kuitenkin.
Ei ole mitään helppoa / mukavaa puuhaa keskellä yötä lähteä siirtämään komentopaikkaa. Uuden komentopaikan pitää olla pystyssä alle tunnissa siitä kun lähdetään.
Siellä sitä pimeässä metsässä ilman valoa pystyttelemme 10-20metrin mastoja, vedämme _juosten_ parikaapelia. Raahamme kasoittain kymmenien kilojen viestilaatikoita sinne tänne.
Se ei ole helppoa hommaa. Jokaisen pitää tarkelleen tietää mitä tekee, missä ja milloin. Että homma toimii.
btw, puolustus ammunnoissa meidän VIESTI poppoomme pärjäsi ihan yhtä hyvin kuin jääkäritkin :-) - ressu
Aika lyhytnäköinen kaveri taidat olla.Onhan se varmaan hienoa hehkuttaa siellä tupakavereiden keskellä jääkärikunniaa,mutta kannattaisi ajatella vähän laajemmin puolustusvoimia ja armeijaa.Jokaista oman aselajinsa ammattilaista tullaan tarvitsemaan sodan aikana.Jokaisella on oma paikka.
- res.vän
Totta on että kaikkia tarvitaan mutta viesti ja huolto ovat kevyimmät aselajit fyysisyydeltään.
Siksi naiset usein sijoitetaan juuri näihin aselajeihin.
Raskaimmat taas tavan prikaatitasolla ovat ehdottomasti Pioneerit, sekä jääkärit.
Mutta ehdottomasti kaikkia tarvitaan eikä ketään sovi vähätellä aselajin vuoksi - pääasia että intti on käyty! - Kukkapikkunen
res.vän kirjoitti:
Totta on että kaikkia tarvitaan mutta viesti ja huolto ovat kevyimmät aselajit fyysisyydeltään.
Siksi naiset usein sijoitetaan juuri näihin aselajeihin.
Raskaimmat taas tavan prikaatitasolla ovat ehdottomasti Pioneerit, sekä jääkärit.
Mutta ehdottomasti kaikkia tarvitaan eikä ketään sovi vähätellä aselajin vuoksi - pääasia että intti on käyty!Teitä ketään ei tarvita maailman onnellistamisessa. Soitellen teitä kohta rahdataan tykinnamuiksi herrasväen mielen mukaan, milloin Aasiaan, milloin Afrikkaan. "Taistelemaan" kehitysmaiden naisia ja lapisia sekä vanhuksia vastaan. Takaisin suuri osa teistä tuodaan sinkkiarkussa! Se on Herrojen tahto.
- Sotamylly
Kukkapikkunen kirjoitti:
Teitä ketään ei tarvita maailman onnellistamisessa. Soitellen teitä kohta rahdataan tykinnamuiksi herrasväen mielen mukaan, milloin Aasiaan, milloin Afrikkaan. "Taistelemaan" kehitysmaiden naisia ja lapisia sekä vanhuksia vastaan. Takaisin suuri osa teistä tuodaan sinkkiarkussa! Se on Herrojen tahto.
Hyvvää nuorta jauhhelihhaa kaikista sotan lihammyllys tulee. Äläkää pojjaat kinakko!
- - - -
Kukkapikkunen kirjoitti:
Teitä ketään ei tarvita maailman onnellistamisessa. Soitellen teitä kohta rahdataan tykinnamuiksi herrasväen mielen mukaan, milloin Aasiaan, milloin Afrikkaan. "Taistelemaan" kehitysmaiden naisia ja lapisia sekä vanhuksia vastaan. Takaisin suuri osa teistä tuodaan sinkkiarkussa! Se on Herrojen tahto.
Muuten oikein, ...mutta ei sinkkiarkuissa vaan ihan tavallisissa ruumissäkeissä.
- PeeJiiPee
Napalm tulituksen uhrit lähetetään kirjekuorissa.
- res jääk ltn
Taitaapa olla joku reppana alokasparka josta korpijääkäripataljoonasta, päässyt rukka juuri enimmäiselle vlv:lle opittuaan asento-lepo-käännökset ja jo melkein kaikki arvomerkitkin ulkoa.
Kyllä tämäkin poika tuosta vielä (toivottavasti) kasvaa...- sotamylly
Tervetuloa reppana-alokkaat tänne sotamyllyn kivien väliin jauhettavaksi. Täällä ei kysellä arvomerkkejä eikä sulkeisjärjestyksen osaamista. Tole sellaisena kun olet, mylly odottaa juuri sinua! Myllyn kivinä uusinta teklogiaa, pyörittäjänä ammattimiehet ja energiana hallitsijan tahto. Mitä tuoreempana tulet sen parempi, et edes huomaa missä mennään. Mars,mars
- kapiainen
Tulenjohtueen viestimiehillä ei ainakaan ole helppoa, saa kantaa paljon tavaraa ja pitää myös tetsata ne kamat niskassa..
- nurmiporaM91
täysijä nössöjä ne viestimiehet on, niin varusmiehet kuin kouluttajatkin. Ei ihme että se pulju lakkautettiin...
- jokaisellatehtävänsä
Otetaanpa hieman esimerkkiä viime sodasta, viestimiehet oli hyvin pitkälti pelastus monelle joukko-osastolle ja suorastaan elinehto kaukopartioille, viesti on erittäin tärkeä puolustusvoimille.
Viestiin kuuluu myös viestikoelaitos ja sekin on ja tulee olemaan hyvin tärkeässä osassa tulevaisuudessakin, viittaan kybersotaan sekä signaalitiedusteluun.
Perusnurmiporat on hyviä siinä mihin heidät koulutetaan ja viestimiehet on hyviä siinä mihin heidät koulutetaan, moni nurmipora menisi hoo-moilaseksi viestintälaitteiden edessä..ja kuten mainitsin, myös valtiolle on erittäin tärkeä tulevaisuudessa verkkotiedustelu ja kateeksi käy niitä jotka siihen hommaan pääsevät ja saavat vaikka vielä työpaikan jostain signaalitiedustelusta.- imekäpymunaas
Nostit sitten idiootti jonkun 10 vuotta vanhan trollausketjun ylös. Ketä tällänen vitunpaska enää nykyään edes kiinnostaa? Suomen leluarmeijassa luullaan että sotaa käydään edelleen kuten 70 vuotta sitten. Tosin niistäkään ajoista ei kannattaisi hehkutella, Suomi hävisi kaikki sotansa ja oli natsien puolella.
Ja kyllä lähes kaikille intin käyneille noi sanlat ja venttiseiskat on koulutettu, viestintä kyllä onnistuu ihan keneltä vaan. Tuskin nykyaikaisessa sodassa mitään kaapeliperseitä tarvitaan, eipä niitä ole paljon moderneilla konfliktialueilla näkynyt. Jossain asemasodassa kyllä vedeltiin kaapeleita silloin 70 vuotta sitten, vaan ei enää.
- jokaisellatehtävänsä
Et nyt oikein tajunnut lukemaasi, luepas esim. netistä sellainen pdf-tiedosto kuin "digitaalinen taistelukenttä" kirjoittaja: J. Kosola.
Minä en nostanut vanhaa viestiketjua vaan se oli tuo "nurmiporaM91" ja hänkään ei tajua nykysodan käynnistä näköjään tuon taivaallista, itse olen intin käynyt jo -80 luvun alkupuolella ja tajuan enemmän kuin te jotka luulette että enää ei viestiä armeijassa tarvita tai jos tarvitaan niin kuka tahansa osaa viestiä, kyllä kai käsikapulaan osaa huutaa kuka tahansa jos tangentin osaa alas painaa mutta entäpäs sitten hieman korkeampitasoinen viestintä eli niin kuin kirjoitin edellisessä viestissä, signaalitiedustelu ja laajempi käsitys siitä elektroninen tiedustelu, sekin kuuluu viestintään.
Nykyään sodan käynti on hyvin pitkälti elektronista sodankäyntiä, viestimiseen liittyy myös asejärjestelmien ohjaus yms. ei se pelkkää kilometrin päähän käsikapulalla huutamista ole.- hohhohhoijaa
Kelaperseillä ei ole mitään tekemistä kybersodan kanssa. Saatanan tonttu.
- jokaisellatehtävänsä
En nyt kohdistanutkaan kirjoitustani pelkkiin "kelaperseisiin" vaan yleensä viestiin ja kyllähän varusmiehistäkin vielä viestimiehiä koulutetaan kuten esimerkiksi radiosähköttäjiä eli koulutusta on aivan varusmiestasollakin eikä se viesti nyt nykypäivänä tarkoitakaan sitä että tapsikelaa täytyisi selässään kantaa, näille tapsikelan kantajille on toisenlainen koulutus nykyään, maailma muuttuu, niistä viesti-varusmiehistä voi joku lähteä kybersodan ammattilaiseksi, et näköjään vaan sitä tajua, olet vaan niin kapeakatseinen ja heikkohermoinen kun et osaa keskustellakaan muutoin kun haukkumasanoja viljellen, ei tuollaisesta heikkohermoisesta olisi tiukkoihin paikkoihin taisteluun, maltti se täytyy säilyttää vaikkapa vaan kirjoittaa tänne suomi24:lle ja taistelukentällä on hermoille huomattavasti enemmän rasitetta kuin täällä viestiketjuissa toisten vastaukset.
- Boston_Dynamics
Eikös se ole neitiarmeija nykyään?
Kohta senkin voi käydä netissä. - hy5y4gtf
Aivan! Nykynuorilla ei ole hermoja lainkaan, pinna palaa pienimmästäkin syystä kuten tuolla edellä huomattiin kun joku kirjoitti vastauksia tuolla "hohhohhoijaa" nimimerkille, kuinka pärjäisivät nytkin maastossa, maasto todella luminen kun lumi jäänyt aluskasvillisuuden päälle ja kevyttä lunta puissakin paljon, se olisikin mielenkiintoista nähdä kun muutama vuorokausi tuolla lumisessa metsässä nämä hermoheikot teini-aikuiset menisivät hikisinä ja välillä tulisi jäähdytystä niskaan kun lunta putoaa puista, voiis tulla näille vinkujille itku silmään, vielä kun väsyttäisi ja olisi nälkä ja jano niin voi voi, tokkopa edes sitä vanhan aikaista tapsikelaa kykenisivät vetämään perässään kun pinna palaisi.
Poikkeuksena erikoisjoukkojen varusmiehet joista löytyy teräshermoisia sotilaita mutta niitä on harvassa nykyään, kyllä suurin osa on niitä hampurilais/kokis-mössöjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943762
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453144Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972749Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572430- 1342397
- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172367Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232276- 642070