Tänään ilmeni käytännössä yhtäkkiä valoissa seisoessani tyhjäkäynnin suhteen ongelmia vm 01 Ibizassa, 1.6l bensa.
Eli kierrokset laskivat ja nousivat (kone oli itsessään lämmin ja ajeltu jo muutamia kilometreja), ja tuntui että tuo hävisi kun vähän polkaisi ja lähti ajamaan. Aiemmin ei ole moista ilmennyt.
No, sitten parkkihallissa autoa käynnistäessäni ei suostunut normaalisti starttaamaan, vaan starttimoottori kierrätti hyvin pitkään ennenkuin "vaivoin" suostui käynnistymään. Jotain outoa hajua tuli tässä tilanteessa myöskin (liekö kuitenkin normaalia jos starttaa muutaman sekunnin putkeen?).
Käytin tämän jälkeen autoa välittömästi VW/Audi liikkeen pikahuollossa VAG-Com testerissä ja sieltä tuli ilmoitus, että jäähdytysnesteen lämpömittarissa olisi vikaa(oikosulusta jotain mainitsi), sekä että lambda-anturin signaali olisi heikko.
Onko kokemuksia, että voiko moisia käynnistysongelmia aiheuttaa tuo jäähdytysnesteen lämpömittari? Tyhjäkäynnin epätasaisuuteen se kait voi vaikuttaa.
Kovin mieluusti tuota lambda-anturia ei vaihtaisi kun kustannus on huomattavasti suurempi. Päästöt on mitattu syyskuussa katsastuksessa, nehän kait joutuu mittaamaan ennenkuin voi sanoa että lambda-anturissa olisi vikaa.
Mainittakoon vielä, että kun tämä huoltomies käynnisti Ibizan se hyrähti käyntiin kuten pitääkin mutta tein tapahtuman jälkeen hieman testejä parkkipaikalla ja kyllä tuossa starttaamisessa jokin mättää.
Vastauksista etukäteen kiitokset.
käynnistys/tyhjäkäynti ongelmia
2
1887
Vastaukset
- Mekaanikko
Se jäähdytysveden antura on tuikitärkeä kapistus. Jos se antaa väärät arvot tietokonelaatikolle niin auto saa liikaa polttoainetta vaikka koneen lämpötila on todellisuudessa oikea. Mita lambdaan tulee niin se on kulutuskamaa niinkuin sytytystulpat joten se pitää vaihtaa sopivin väliajoin. Joissakin autoissa se pitää vaihtaa määrätyssä huollossa. Lambda on se joka vartioi polttoaineen kulutusta, että sekoitus on aina oikea. Paljon mahdollista että sun autossa on juuri niissä osissa vikaa.
- Lake
Oorait, sain toisaaltakin tietoa että se jäähdytysnesteen lämpöanturi tulisi vaihtaa koska vaikuttanee tuohon käynnistykseen sekä tyhjäkäyntiin.
Lambdan suhteen täytyy katsoa mitä huolto-ohjelma kertoo ja merkkihuolto. Eiköhän tuo tuosta selviä huomenna kun käytän Laakkosella.
Kiitokset vastauksesta kuitenkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170