Iso mutta kevyt vene

Kalevi

Yleensa lähemmäs kuusi metriä pitkät veneet painavat myös lähemmäs 1000 kg. Suuri paino kuitenkin vaikeuttaa veneen siirtelyä ja vetoautoksin vaaditaan isompi peli. Moottoriksikin tarvitaan isompi, joka syö enemmän polttoainetta.

Yhden hyvän olen löytänyt. Hinta, kone, massa ja ulkonäkökin kohdallaan. Pitäiskö ostaa?

http://www.boatshop24.com/web/fi/suchen/m/index.htm?showid=1200208&SUCH_LVON=4&SUCH_LBIS=7&SORTIERUNG=2&lastshow=0&anzahlgesamt=1840

Toivottavasti linkki toimii. Mitä mieltä olette? Onko samanlaisia muita veneitä? Mitä huonoja puolia kevyessä, mutta isossa veneessä on?

6

1458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hydrox

Liekö tuo paino ihan oikein..

Epäilyttävän kevyt, esim Finnsport 560HT:kin painaa lähes kaksi kertaa enemmän, vaikka on joka suuntaan pienempi.

• Veneilijä

Tuon kokoinen vene painaa ainakin 1000kg, eli ilmoituksessa on virhe...

• VolvoMan

Täälläkin rohkenen painoa epäillä, tuon kokoinen ja mallinen vene painaa yleensä 2-3 kertaa tuon verran, jopa enemmänkin.

350kg lasikuitua riittää n. 1,6x4,5m tuulilasiveneen tekoon, mutta ei missään nimessä hytilliseen pieneenkään veneeseen.

Mutta tuon yksilön hinnasta täyty kyllä antaa huomautus, puolet pois, niin aletaan olemaan oikeissa numeroissa.

Itse en tuota ostaisi, sekä hinta että paino ovat päin mäntyjä, ja välimatkaakin vielä (italia)... Sitten vielä moottorin hevosvoimaluku (42hv) epäilyttää pahasti, yleensä moottoreita myydään "tasahevosvoimin", tyyliin 40, 50, 60....

Jos vene todellakin olisi noin kevyt, ja kaikki muut mitat pitäsivät paikkaansa, voin sanoa, että allokkoa se ei kylläkään ensinäkään kestäisi, ja vaikka kestäisi, keveytensä ja kokonsa takia voisi olla aikamoinen tapaus pitää hallinnassa.

Nämä seikat pistivät heti silmään, ja mielpiteitähän nämä ovat, itse kyllä suhtautuisin aika epäilevästi tuollaiseen...

• Heppi

Sen paino on melko varmaan 1350kg

• Kalevi

varmaan vähän pienempään veneeseen, jos haluaa pienellä moottorilla tulla toimeen. Kiitoksia kuitenkin hyvistä vastauksista. Painossa on kyllä varmaan virhe, mutta koneen kokoon nähden paino on kyllä ihan linjassa. Jos se olisi 1350 kg, niin nelikybänen olisi kyllä aika pieni kone.

However, ei ehkä ostamisen arvoinen, ja teoriassakin noin iso ja kevyt on varmasti heikkorakenteinen.

• repari

Vanerivene on kevyt ja kestävä. Jollet löydä, tee itse. Kirjastosta löytyy vanha kirja:
      Osara-Vaneriveneitä rakentamaan.
      Talvi menee nopeasti mutta vene kesällä valmiina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe