Perniön ponitalli

kipa

Heips! Onx kukaan ollu Perniön ponitallilla viikonloppuleirillä? Onko siellä jotkut leirit sennuleirejä kun itse olisin sennu ja kiinnostunut menemään sellaiselle leirille.

25

4080

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakkari

Hei! Kuulosti uskomattomalta tuo Eloran teksti. Olen itse käynyt jo jonkin aikaa Ponitallilla tunneilla, eikä ole aikomustakaan lopettaa. Paikka on mahtava, samoin hevoset ja henkilökunta. Olen ollut erittäin tyytyväinen opetukseen ja hevoset/ponit ovat hyvin ruokittuja ja ihan varmasti kaikkia hevosia arvostetaan samalla tavalla! Mikäs ihme Zarfan hoidossa on nykyään puutteellista? Kyllä ihmetyttää tuollainen teksti...Huonoa mainosta vaan hyvälle tallille! Joten sinä, joka suunnittelit vkl-leiriä, tervetuloa tallille! Aikataulut ovat hyvin joustavat, tunneille pääsee melkein silloin kun haluaa, jos yleisesti hyviä puolia mainitsen. Maastoja on paljon, ja hevosia eri tasoisia. Jokaiselle löytyy varmastikin sopiva ratsu. Joten tutustu ihmeessä paikkaan!

• Milla21

Itse olen ollut perniön ponitallilla leirillä 3 kertaa(olin tällöin 10-14v). Paikka ei itsessään ollut kovin houkuttelevan näköinen silloin,vaan oli remontin tarpeessa.Silti oli aivan upeat kokemukset,hevoset oli hoidettu hyvin ja henkilökunta mahdottoman mukavaa!Sitäpaitsi eikös Jussikin ole kokki ammatiltaan(veljensä ainakin on),että ihmettelen että ruokamyrkytyksen ois kukaan saanu..Nythän siellä on tehty paljon remppoja,eikös mahda maneesikin olla jne..uosittelen kyllä käymään siellä..Itse en pidä Melkkilästä. Olen käynyt kisoja katsomassa,melkkilän porukka myös muista kilpailusta tuttuja..En pidä talli ilmapiiristä,enkä ihmisistä..Ylimielistä..Tämäkin vain minun mielipide..Kannattaa siis käydä molemmissa katsomassa ensin..

• milla21
        Milla21 kirjoitti:

Itse olen ollut perniön ponitallilla leirillä 3 kertaa(olin tällöin 10-14v). Paikka ei itsessään ollut kovin houkuttelevan näköinen silloin,vaan oli remontin tarpeessa.Silti oli aivan upeat kokemukset,hevoset oli hoidettu hyvin ja henkilökunta mahdottoman mukavaa!Sitäpaitsi eikös Jussikin ole kokki ammatiltaan(veljensä ainakin on),että ihmettelen että ruokamyrkytyksen ois kukaan saanu..Nythän siellä on tehty paljon remppoja,eikös mahda maneesikin olla jne..uosittelen kyllä käymään siellä..Itse en pidä Melkkilästä. Olen käynyt kisoja katsomassa,melkkilän porukka myös muista kilpailusta tuttuja..En pidä talli ilmapiiristä,enkä ihmisistä..Ylimielistä..Tämäkin vain minun mielipide..Kannattaa siis käydä molemmissa katsomassa ensin..

Ja jos joku osaa sanoa,miten Benzille(Dominique) on käynyt,niin ilmoittakoon.. Terkkuja myös Pärrelle,Adelle,Zarfalle,Sidille...:) Ah,niitä muistoja..

• Gina
        milla21 kirjoitti:

Ja jos joku osaa sanoa,miten Benzille(Dominique) on käynyt,niin ilmoittakoon.. Terkkuja myös Pärrelle,Adelle,Zarfalle,Sidille...:) Ah,niitä muistoja..

Benzi lähti Bellan kanssa vihreämmille laitumille muistaakseni 2002 syksyllä.

• sakke
        Milla21 kirjoitti:

Sen verran pitää korjata, että Juhahan ne ruoat tekee, ei toki Jussi. (:

Perralaisten vakiokävijöiden (tarkoitan nyt lähinnä vuokraajia ja valmennettavia) kesken on todella hyvä yhteishenki, jonkalaista en ole monellakaan tallilla nähnyt. Ja ihmetyttää joidenkin Melkkiläläisten asenne, että ponitallilla olisi kaikki niin perkuleen huonosti, jne. kun ei kerta ole! Suosittelen tallilla käymistä todellakin, voitte sitten itse vetää omat johtopäätöksenne. Jotkut eivät varmastikaan pidä paikasta (..kyllä mullekin kelpaisi lämmitetty maneesi ja kaikki muut mahdolliset ylellisyydet...), muttei sieltä kyllä mitään kovin erityistä puutukaan.

• Gina

Alkaa pikkuhiljaa mennä tuo melkkiläläisten ainainen ponitallin haukkuminen yli.
      Täysin asiatonta paskanpuhumista ja mustamaalausta, jota tuntuu harrastavan vähintään puolet melkkilän hoitajista.
      Miettikääpä itse, miltä teistä tuntuisi, jos me ponitallilaiset puhuisimme teistä räikeästi valeita netissä? Ratsastuskoulutarkastajakin on muuten melkkiläläisten mustamaalausintoa kummeksunut...

kipa: Ponitalli on aivan taatusti hyvä paikka, päärakennus on ehkäpä hieman rähjäinen, mutta muutoksia tehdään jatkuvasti.

• Elora

...joo. Turha tästä nyt alkaa kinastelemaan. Riippuu täysin siitä, mitä ihminen haluaa tallilta, mitä Ponitallista pitää. Mutta eipä se mitään, ei kannata kiihtyy jos kerran joku sanoo jotain pahaa tallistanne. Tuo äkillinen kiihtyminen ei osoita kovinkaan korkeaa ikätasoa... Mutta anteeksi, jos pilasin keskustelun. Menkääpä tallille ensin katsomaan ja kokekaa muutama vuosi. Tai onhan se kai nykyään ihan kiva paikka. Emtiä...

• Vakkari

...ei tunnu kyllä kovinkaan kivalta tuollainen morkkaus. Onneksi me Ponitallilla käyvät tiedetään mikä on totuus. Ja mitä ikäkysymykseen tulee...tunnustan olevani ainakin sinua vanhempi!

• kipa
        Vakkari kirjoitti:

...ei tunnu kyllä kovinkaan kivalta tuollainen morkkaus. Onneksi me Ponitallilla käyvät tiedetään mikä on totuus. Ja mitä ikäkysymykseen tulee...tunnustan olevani ainakin sinua vanhempi!

Hauska kuulla että siellä on hyvä tallihenki ja muutenkin mukavaa! Ja kiva kuulla Vakkari että minuakin vanhempia sieltä kuitenkin löytyy. Sopiiko tuollainen viikonloppuvuokrausleiri myös 26-vuotiaalle kaverilleni joka ei ole ennen ratsastanut, muutaman kerran kyllä tallilla ollut katselemassa ja ihailemassa hepoja :)

• Perniön Ponitalli
        kipa kirjoitti:

Hauska kuulla että siellä on hyvä tallihenki ja muutenkin mukavaa! Ja kiva kuulla Vakkari että minuakin vanhempia sieltä kuitenkin löytyy. Sopiiko tuollainen viikonloppuvuokrausleiri myös 26-vuotiaalle kaverilleni joka ei ole ennen ratsastanut, muutaman kerran kyllä tallilla ollut katselemassa ja ihailemassa hepoja :)

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun tietyltä taholta tulee keskustelupalstoille tälläistä mustamaalausta Perniön Ponitallista. Kun talli menestyy, ja kilpailuissa pärjätään, niin joidenkin mielestä kilpailijat olisi hyvä pyyhkäistä pois tieltä levittämällä perättömiä ja todella törkeitä juoruja. Viimeksi näihin piti puuttua jo Ratsastajainliiton ja poliisin taholta.
        Molemmat ovat sitä mieltä, että toisista pahaa puhuvat tallit pikkuhiljaa menettävät asiakaskuntansa, ja niin taitaa käydä nytkin.
        Perniön Ponitalli kasvaa huimaa vauhtia, ja mitään hevosia ei ole hoidettu huonosti, saatika viety pois. Asiakkaat ovat tyytyväisiä ja hevoset hyviä, hyvin hoidettuja ja kilpailuissa menestyviä. Tervetuloa kokeilemaan niitä !
        Terveisin Perniön Ponitalli

• kipa
        kipa kirjoitti:

Vastaisko joku tohon mun edelliseen viestiin? :))

• Perniön Ponitalli
        kipa kirjoitti:

Vastaisko joku tohon mun edelliseen viestiin? :))

Sinä joka väitit että meiltä on hevosia viety pois. Mistä kummasta sinä sellaista keksit ja vielä levittelet tuollaista huhua. Etkö ollenkaan ajattele että yritystoimintaa haittaavat päättömät valheet ovat rikollista toimintaa ja me voisimme tehdä sinusta rikosilmoituksen. Olet kuitenkin kirjoituksestasi päätellen alaikäinen, joten oletan että kirjoitat tälläistä pelkkää ajattelemattomuuttasi. Jos kuitenkin sinä tai kaverisi vielä puhutte tai kirjoitatte perättömiä juoruja Ponitallista, minun on todellakin pakko tehdä sinusta rikosilmoitus. Puhuisit ja kirjoittaisit asioista jotka ovat totta. Teet hallaa omalle tallillesi, sillä meidän on ollut teidänlaistenne vuoksi pakko olla yhteydessä käytöksestänne Ratsastajainliittoon ja poliisiin. Liitto tietää mistä häirintä tulee, ja talliltanne menee maine. Toivottavasti tästä lähin ajattelet ensin... ja sen jälkeen olisi hyvä jos olisit hiljaa. Meillä on muuten kopio näistä kirjoituksista todistusaineistona, koska viimeksi poliisi jo ehdotti että nyt olisi jo syytä jättää rikosilmoitus. Ilmoittaisitko ystävillesikin että käyttäytyisivät kunnolla.

• suklaanappi
        Perniön Ponitalli kirjoitti:

Sinä joka väitit että meiltä on hevosia viety pois. Mistä kummasta sinä sellaista keksit ja vielä levittelet tuollaista huhua. Etkö ollenkaan ajattele että yritystoimintaa haittaavat päättömät valheet ovat rikollista toimintaa ja me voisimme tehdä sinusta rikosilmoituksen. Olet kuitenkin kirjoituksestasi päätellen alaikäinen, joten oletan että kirjoitat tälläistä pelkkää ajattelemattomuuttasi. Jos kuitenkin sinä tai kaverisi vielä puhutte tai kirjoitatte perättömiä juoruja Ponitallista, minun on todellakin pakko tehdä sinusta rikosilmoitus. Puhuisit ja kirjoittaisit asioista jotka ovat totta. Teet hallaa omalle tallillesi, sillä meidän on ollut teidänlaistenne vuoksi pakko olla yhteydessä käytöksestänne Ratsastajainliittoon ja poliisiin. Liitto tietää mistä häirintä tulee, ja talliltanne menee maine. Toivottavasti tästä lähin ajattelet ensin... ja sen jälkeen olisi hyvä jos olisit hiljaa. Meillä on muuten kopio näistä kirjoituksista todistusaineistona, koska viimeksi poliisi jo ehdotti että nyt olisi jo syytä jättää rikosilmoitus. Ilmoittaisitko ystävillesikin että käyttäytyisivät kunnolla.

...ei todellakaan kannata kirjotella juoruja jotka ei ole totta. mutta valitettavast tunnen "Eloran" ja sanoinpaha sille että lopettas. Kiitti mulle riitti hei!

• Tapan teijät juoruilijat!
        suklaanappi kirjoitti:

...ei todellakaan kannata kirjotella juoruja jotka ei ole totta. mutta valitettavast tunnen "Eloran" ja sanoinpaha sille että lopettas. Kiitti mulle riitti hei!

Kaikkein kamalinta näissä juoruissa on, että eräs juoru kantautui äitini korviin. No hänpä sitten kielsi minua lähtemästä Perniöön leirille! Nyt multa menee kesän paras leiri sivu suun :(
        Itse en kyseiseen juoruun usko tippaakaan!!

• yksi vaan
        suklaanappi kirjoitti:

perniön ponitalli on kyllä mukava paikka ja hevoset henkilökunta osaavia ja ammattitaitoisia, mutta! eikö hevoset siellä mene aika monta tuntia päivisin? ainakin kesällä saattaa jopa 20 v heppa mennä 4 tuntia ja vielä vaikka kaks estetuntia peräkkäin ja sitten koulua!? toivottavasti joku vastaa tähän ja korjaa jos olen väärässä! :)

• erli kakkonen
        yksi vaan kirjoitti:

perniön ponitalli on kyllä mukava paikka ja hevoset henkilökunta osaavia ja ammattitaitoisia, mutta! eikö hevoset siellä mene aika monta tuntia päivisin? ainakin kesällä saattaa jopa 20 v heppa mennä 4 tuntia ja vielä vaikka kaks estetuntia peräkkäin ja sitten koulua!? toivottavasti joku vastaa tähän ja korjaa jos olen väärässä! :)

Kesäleireillä on vain kaksi tuntia ratsastusta/päivä, joten parhaimmillaan hevonen menee kaksi tuntia. Oikaiskaa, jos MINÄ olen väärässä :P

• stara
        erli kakkonen kirjoitti:

Kesäleireillä on vain kaksi tuntia ratsastusta/päivä, joten parhaimmillaan hevonen menee kaksi tuntia. Oikaiskaa, jos MINÄ olen väärässä :P

erli, leireillähän on kaksi ryhmää jotka molemmat ratsastavat kaksi tuntia päivässä. parhaimmillaan hevoset siis menevät neljä tuntia/pvä, mutta ratsastuksenopettaja satu kyllä jakaa hevoset terveen järjen kanssa ja koittaa saada kaikille tunteja tasapuolisesti, jolloin kukin hevonen menee mahdollisimman vähän ja monipuolisesti.
        uskon että ponitallilaiset osaavat kyllä huolehtia hevosistaan yhtä hyvin kuin tähänkin asti ja tämän sanon todellakin monivuotisen kokemuksen syvällä rintaäänellä!

• ira

koko juttu pelkkää mustamaalaamista ja tosi paksua puhetta. erittäin törkeää ja ikävää haukkua menestyksekäs ja pidetty ponitalli lyttyyn,kun tyhmät huhut eivät pidä paikkaansa. kaikki hepot saavat yhtälailla huomiota ja henkilökunta on erittäin ystävällistä ja mukavaa.
        hevot voivat paremmin kuin hyvin,ja saavat asianmukaista ja rakastavaa hoitoa runsaasti.
        ja viranomaiset sotketaan mukaan..huhhuh.
        piste tälle tyhmälle jutulle,häiriköt boikottiin!!

• erli kakkonen
        stara kirjoitti:

erli, leireillähän on kaksi ryhmää jotka molemmat ratsastavat kaksi tuntia päivässä. parhaimmillaan hevoset siis menevät neljä tuntia/pvä, mutta ratsastuksenopettaja satu kyllä jakaa hevoset terveen järjen kanssa ja koittaa saada kaikille tunteja tasapuolisesti, jolloin kukin hevonen menee mahdollisimman vähän ja monipuolisesti.
        uskon että ponitallilaiset osaavat kyllä huolehtia hevosistaan yhtä hyvin kuin tähänkin asti ja tämän sanon todellakin monivuotisen kokemuksen syvällä rintaäänellä!

Arvasinhan että unohdin jotain :P
        Satu tosiaan ON järkevä, eikä varmasti juoksuta polleja turhaan.

• hapsu
        ira kirjoitti:

koko juttu pelkkää mustamaalaamista ja tosi paksua puhetta. erittäin törkeää ja ikävää haukkua menestyksekäs ja pidetty ponitalli lyttyyn,kun tyhmät huhut eivät pidä paikkaansa. kaikki hepot saavat yhtälailla huomiota ja henkilökunta on erittäin ystävällistä ja mukavaa.
        hevot voivat paremmin kuin hyvin,ja saavat asianmukaista ja rakastavaa hoitoa runsaasti.
        ja viranomaiset sotketaan mukaan..huhhuh.
        piste tälle tyhmälle jutulle,häiriköt boikottiin!!

Joo siis mä oon tost mustamaalaamisesta ihan samaa mieltä. Ei oo kivaa ett kenenkään tallia mustamaalataan.. eniten ärsyttää ett nää jutut näyttää siltä ett Melkkilän talli pitää itseään jotenkin ylempiarvoisena. Mä toivon ettei ponitallilaiset luule ett melkkiläläiset pitää heitä jotenkin huonoina ym. sillä siellä on vain muutama hoitaja jotka kirjottelee niit törkeit juttui. Ei kellään muulla oo mitään heitä vastaan.Mä oon itekki hoitaja Melkkilästä ja en näe mitään huonoa ponitallissa! Paitsi ett kisoissa on vaan kovat vastukset mut eiks se oo vaan hyvä juttu=) JA en ymmärrä miks aletaan molempien tallien hevosia morkkaamaan. Ne on ratsastuskouluja! ei ratsastuskoulussa tartte olla ku pari kisa hevosta! Ja mun mielestä ponitalli ja melkkilä on harvinaisia talleja sen takia että molemmissa talleissa on enemmän kuin pari kisahevosta!! Se on hienoa! Ja molemmat tallit on menestynyt hyvin kisoissa eli älkää enää viittikö haukkua kumpaakaan! Molemmissa paikoissa on kunnon maanesit ja tallit ja tarhat! Asiat vois olla huonomminkin joten älkää enää viitsikö!!!!!

• Tiku
        yksi vaan kirjoitti:

Niin muakin alko ihmetyttää toi tunti juttu.. Ku muistan kerran ku luin sanomalehteä siinä oli juttuu perniön ponitallista. siin sanottiin ett satu pitää seitsemän tuntia päivässä ratsastustunteja ett miten on mahdollista toi 4h/päivä.. tai sit ajat muuttuu mut jos on seitsemän tuntii päiväs niin on se rankka päivä hepoille.. ja eiköhän tunnin pitäjäkin väsy jo siitä...=)
        Juu mut hyvää jatkoo vaan kaikille!

• minä
        hapsu kirjoitti:

Joo siis mä oon tost mustamaalaamisesta ihan samaa mieltä. Ei oo kivaa ett kenenkään tallia mustamaalataan.. eniten ärsyttää ett nää jutut näyttää siltä ett Melkkilän talli pitää itseään jotenkin ylempiarvoisena. Mä toivon ettei ponitallilaiset luule ett melkkiläläiset pitää heitä jotenkin huonoina ym. sillä siellä on vain muutama hoitaja jotka kirjottelee niit törkeit juttui. Ei kellään muulla oo mitään heitä vastaan.Mä oon itekki hoitaja Melkkilästä ja en näe mitään huonoa ponitallissa! Paitsi ett kisoissa on vaan kovat vastukset mut eiks se oo vaan hyvä juttu=) JA en ymmärrä miks aletaan molempien tallien hevosia morkkaamaan. Ne on ratsastuskouluja! ei ratsastuskoulussa tartte olla ku pari kisa hevosta! Ja mun mielestä ponitalli ja melkkilä on harvinaisia talleja sen takia että molemmissa talleissa on enemmän kuin pari kisahevosta!! Se on hienoa! Ja molemmat tallit on menestynyt hyvin kisoissa eli älkää enää viittikö haukkua kumpaakaan! Molemmissa paikoissa on kunnon maanesit ja tallit ja tarhat! Asiat vois olla huonomminkin joten älkää enää viitsikö!!!!!

Vielä oikaisu tohon yhteen juttuun.
        Satu todellakin pitää Ponitallilla 7 tuntia
        päivässä tunteja. Ratsastajia on paljon ja
        leireilläkin 4 tuntia menee jo pelkästään leiritunteihin. Siihen vielä päälle kurssitunnit,
        niin kyllä siitä jo tulee 7. Myös talviviikonloppuisin kun on valmennettavia, niin
        tunteja voi olla 7.
        Mutta siksi Ponitallilla onkin paljon hevosia.
        Tunneilla on nyt 14 ja kesällä vieläkin enemmän.
        Hevoset tekee ihan normaalia päivää 2-4 tuntia/
        vrk. Yhdellä tunnilla on korkeintaan 7 ratsukkoa.
        Isolla tallilla jolla on paljon tunteja, on
        hevosia vuoroteltava tunneilla. Ei kukaan hevonen mene kuin korkeintaan 4 tuntia päivässä.
        Satu tietty tekee paljon töitä, mutta
        se on kannattanut.
        Ponitalli on kasvanut hurjaa vauhtia ja tunneille
        on tulijoita. Ja Sadulla itsellään on aikamoinen
        kisahevonen.

• ihmettelevä
        minä kirjoitti:

Vielä oikaisu tohon yhteen juttuun.
        Satu todellakin pitää Ponitallilla 7 tuntia
        päivässä tunteja. Ratsastajia on paljon ja
        leireilläkin 4 tuntia menee jo pelkästään leiritunteihin. Siihen vielä päälle kurssitunnit,
        niin kyllä siitä jo tulee 7. Myös talviviikonloppuisin kun on valmennettavia, niin
        tunteja voi olla 7.
        Mutta siksi Ponitallilla onkin paljon hevosia.
        Tunneilla on nyt 14 ja kesällä vieläkin enemmän.
        Hevoset tekee ihan normaalia päivää 2-4 tuntia/
        vrk. Yhdellä tunnilla on korkeintaan 7 ratsukkoa.
        Isolla tallilla jolla on paljon tunteja, on
        hevosia vuoroteltava tunneilla. Ei kukaan hevonen mene kuin korkeintaan 4 tuntia päivässä.
        Satu tietty tekee paljon töitä, mutta
        se on kannattanut.
        Ponitalli on kasvanut hurjaa vauhtia ja tunneille
        on tulijoita. Ja Sadulla itsellään on aikamoinen
        kisahevonen.

MUTTA, eikö se kuitenkin ole totta että joku hevonen saattaa mennä 4 (!!!) tuntia peräkkäin?? eikö se ole jo vähän liikaa? olen kuitenkin samaa mieltä että satu on todella hyvä opettaja ja hepat kivoja :)

• stara
        ihmettelevä kirjoitti:

MUTTA, eikö se kuitenkin ole totta että joku hevonen saattaa mennä 4 (!!!) tuntia peräkkäin?? eikö se ole jo vähän liikaa? olen kuitenkin samaa mieltä että satu on todella hyvä opettaja ja hepat kivoja :)

se riippuu ihan hevosesta ja tunneista. esim. joku ekku kyllä jaksaa ihan loistavasti vaikka pari kevyttä maastoa ja koulutuntia peräkkäin, vaikka neljäkin putkeen. tietty riippuu ihan ilmasta myös, tappohelteellä ei tietenkään.

• anri
        ihmettelevä kirjoitti:

Normaalikuntoinen hevonen/poni voi hyvin vetää neljä tuntia putkeen silloin tällöin, kun se on tottunut siihen. Kyse on vain tuntien rasittavuudesta, eli ei tietenkään neljää metrin estetuntia putkeen, tai A-tasoisten ratsastajien koulutunteja. Myös jokaisella hevosella on omat tarpeensa päiväliikunnassa, toisella voi pitää vaikka useita vapaapäiviä ilman ongelmia, toinen kokoaan valtavat määrät energiaa varastoon, jos ratsastaa vain yhden tunnin ja on seuraavalla liikutuskerralla hyvinkin räjähdysaltis.

Järjen käyttö kun on sallittua ja useimmiten koulutetut ratsastuksen opettajat/ohjaajat kyllä tietävät mitä hevonen jaksaa. Ja kun kyseessä taitaa olla jälleen kerran yksi turhanpäiväinen Ponitalli vs. Melkkilä -taistelu, niin kommentoidaan asiaa: Tämäkin asia ole molemmissa talleissa hoidossa.

Jospa siis ne meistä melkkiläläisistä, jotka nykyisin sitä itseään puhuvat perralaisista olisivat vaikka hiljaa tai menisivät tutustumaan Ponitallin nykyisiin olosuhteisiin ja puhuisivat vasta sitten. (HUOM! Tiedän mistä puhun, olen käynyt tutustumassa!) Samaten voisivat ne samasta puhuvat perralaiset olla morkkaamatta Melkkilää, me nyt vain satumme käymään siellä kuka mistäkin syystä ja viihdymme siellä. Kuka teistä tietää millainen ilmapiiri siellä oikeasti on? Eli tervetuloa tutustumaan myös "tännepäin".

Perniöön on mahtunut jo 19 vuotta (?) kaksi tallia, välillä ollut jopa useampiakin, joten eiköhän mahdu jatkossakin.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      56
      3857
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2261
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2144
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1731
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1562
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1457
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1153
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1125
    Aihe