Mätä paiseet naamassa.

Paise naama

Mulla on ollut kauhukokemuksia kauheista mätää sisältävistä pesäkkeistä naamassa. Ne ovat sellaisia isoksi kasvavia. Ne on aina niin syvällä nahkan alla, että ne eivät edes kehitä sellaista josta se märkä tulisi pois. Kerran kuitenkin työnsin yhteen sellaiseen neulan, ja sieltä purskahti aivan hirveät mädät. Siitä jäi arpi, mutta ne oli pakko puhkaista, koska ne olivat niin kipeitä.

Mitähän ne oikein on? Ei ne kyllä aivan akneakaan voi olla. Kun ne katoavat, niistä jää vielä nahkan alle tunnettavissa oleva pahkura.

20

8022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elmeri

      Haiskahtais ihan paiserutolta.
      Rikkihappokylpyyn marsmars!

      • mia

        Kannattaa käydä ihotautilääkärillä, se osaa antaa sulle sisäisesti otettavat lääkkeet, jotka auttavat tuon tyyppiseen akneen.


      • Paise naama
        mia kirjoitti:

        Kannattaa käydä ihotautilääkärillä, se osaa antaa sulle sisäisesti otettavat lääkkeet, jotka auttavat tuon tyyppiseen akneen.

        Voisiko se olla jonkunlaista aknea? Ennen ei oo pahemmin näppylöitä näkyny. Söin kyllä pitkän aikaa vastustuskykyä heikentävää lääkettä, ja lopetin sen vähän aikaa sitten. Olisko sitten sillä vaikutusta. Voiskohan ihan vaan antibiootit auttaa? Ne on kyllä jo alkanu häviämään itsestään, mutta kiinnostaa kyllä, että onko kenelläkään muulla ollut vastaavanlaisia.


      • .....
        Paise naama kirjoitti:

        Voisiko se olla jonkunlaista aknea? Ennen ei oo pahemmin näppylöitä näkyny. Söin kyllä pitkän aikaa vastustuskykyä heikentävää lääkettä, ja lopetin sen vähän aikaa sitten. Olisko sitten sillä vaikutusta. Voiskohan ihan vaan antibiootit auttaa? Ne on kyllä jo alkanu häviämään itsestään, mutta kiinnostaa kyllä, että onko kenelläkään muulla ollut vastaavanlaisia.

        Käy vaikka ensin yleislääkärillä hakemassa antibioottikuuri ja kattokaa pureeko se. Jos ei niin tilaa uusi aika samalle lääkärille ja pyydä lähetettä ihotautipolille.


      • Paise naama
        ..... kirjoitti:

        Käy vaikka ensin yleislääkärillä hakemassa antibioottikuuri ja kattokaa pureeko se. Jos ei niin tilaa uusi aika samalle lääkärille ja pyydä lähetettä ihotautipolille.

        Mä ajattelin huomenna varata ajan lääkärille. Ne on tosi inhottavia ja kipeitä. Jännää että se voi puhjeta niin yllättäen.


      • tane
        Paise naama kirjoitti:

        Mä ajattelin huomenna varata ajan lääkärille. Ne on tosi inhottavia ja kipeitä. Jännää että se voi puhjeta niin yllättäen.

        ettei sulla olisi vaan AIDS!


    • .........

      Varaa suoraan aika yksityiselle ihotautilääkärille.

      Se maksaa mutta saat ajan heti samana päivänä tai seuraavana - ja varmasti tehokkaat lääkkeet.

      Vältyt siltä turhalta laitoksissa ravaamisilta ja odottamisilta...

    • Päivi

      On ollut samanlaisia paukuroita. Sain 3 kk:n kuurin oricyklin nimistä lääkettä. Tehosi.
      Muuta ei ole sen jälkeen tarvittu kuin kosmetologin tekemä ihonpuhdistus.

      • Paise naama

        Oliko se aknea? Varasitko heti ajan ihotautilääkärille? Voiko tavallinen lääkäri määrätä tuota lääkettä? Jäikö sulle arpia? Niistä ei taida pahemmin arpia jäädä, jos niitä ei näplää. Itse olen niitä tyhmänä yrittänyt puhkoa ja olen saanut muutamia arpia.


      • Päivi
        Paise naama kirjoitti:

        Oliko se aknea? Varasitko heti ajan ihotautilääkärille? Voiko tavallinen lääkäri määrätä tuota lääkettä? Jäikö sulle arpia? Niistä ei taida pahemmin arpia jäädä, jos niitä ei näplää. Itse olen niitä tyhmänä yrittänyt puhkoa ja olen saanut muutamia arpia.

        Se oli jotain aknea. Ne isot kovat paukurat viihtyi kuukausia naamalla. Mä ehdin niitä räplätä ja puristella niin, että jäi syviä arpia. Sitten menin ihan tavalliselle lekurille, joka kirjoitti reseptin.
        Mietin mistä ihmeestä mä olin niitä saanut ja syntipukiksi osottautui pähkinä. Suklaataa voin syödä, mut ei pähkinäpitoista.
        Tämä ei ilmeisesti ole mitään teini-iän aknea koska olin silloin jo yli 30v. vaan se oli jotain yliherkkyyttä tuolle pähkinälle tms.


      • Paise naama
        Päivi kirjoitti:

        Se oli jotain aknea. Ne isot kovat paukurat viihtyi kuukausia naamalla. Mä ehdin niitä räplätä ja puristella niin, että jäi syviä arpia. Sitten menin ihan tavalliselle lekurille, joka kirjoitti reseptin.
        Mietin mistä ihmeestä mä olin niitä saanut ja syntipukiksi osottautui pähkinä. Suklaataa voin syödä, mut ei pähkinäpitoista.
        Tämä ei ilmeisesti ole mitään teini-iän aknea koska olin silloin jo yli 30v. vaan se oli jotain yliherkkyyttä tuolle pähkinälle tms.

        Varasin ajan ihan kunnon iholääkärille. Mä luulen, että yksi iso aiheuttaja näille pateille on se lääkitys jota jouduin syömään mahavaivani takia. Lääke ei auttanut mitään vaivaani, mutta sainpahan aknen ja luukadon. Tosi hauskaa! Tässä pitäs vielä jaksaa kirjotuksiinkin lukea!


      • Päivi
        Paise naama kirjoitti:

        Varasin ajan ihan kunnon iholääkärille. Mä luulen, että yksi iso aiheuttaja näille pateille on se lääkitys jota jouduin syömään mahavaivani takia. Lääke ei auttanut mitään vaivaani, mutta sainpahan aknen ja luukadon. Tosi hauskaa! Tässä pitäs vielä jaksaa kirjotuksiinkin lukea!

        ota mukaan mahavaivan lääkkeen nimi ym tiedot.
        Oricykle (mitenkä se nyt kirjoitettiinkaan) pisti ainakin mun vatsani puoleksi vuodeksi sekaisin.


      • Päivi
        Päivi kirjoitti:

        ota mukaan mahavaivan lääkkeen nimi ym tiedot.
        Oricykle (mitenkä se nyt kirjoitettiinkaan) pisti ainakin mun vatsani puoleksi vuodeksi sekaisin.

        Tsemppiä kirjoituksiin.


      • Paise naama
        Päivi kirjoitti:

        Tsemppiä kirjoituksiin.

        Täytyy alkaa ihan tosissaan lukemaan. Kiitos sinulle ja kaikille muille hyvistä neuvoista.
        Hyvää kevättä myös :)


    • Tuttujuttu

      Itselläni alkoi akne n.13-vuotiaana. Nyt olen 31-vuotias ja akne jatkuu. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia lääkkeitä, luontaistuotteita ja vaikka mitä kosmetologeja mutta lopullista parannusta ei ole tullut vastaan. Miespuolisena johtunee kai hormoneista, tiedä häntä. oaccutania olen syönyt 6 puolen vuoden kuuria, se hillitsi isoimpia paiseita aika hyvin mutta ei tuonut lopullista parannusta. Sitä kyllä kannattaa kokeilla, säästyt muutamalta arvelta (saaden kuitenkin niitä). Akne loppunee kohdaltani... ilmeisesti silloin kun madot syövät ihomatoni. Aina ei onnista.

      • Paise naama

        Onneksi minä olen nainen. Voin siis yrittää e-pillereillä. Niitähän et varmasti ole voinut kokeilla miehenä?

        Ennen en oikein ymmärtänyt muiden vouhotusta näppylöistä. No nyt kyllä tajuan. Se että naama kukkii, voi tosiaan vetäistä itesetunnon pohjaan hunona päivänä. no vaikeudet opettaa. Akne on taas yksi lisäoppi, astan, allergioiden, ihottumien ja vakavan mahasairauden ohella! Todellakin vituttaa tällainen ainainen sairastelu. Seuraavaksi kai tulee syöpä, tai pitaali(vai mikä lie)!


    • kokenut

      mulla oli kans niitä ennen ku otin roaccutan kuurin...mulle tuli aina välillä sellassii isoi paiseet...ne ol hirveen kipeit ja ei niille voinu tehä mitää, sattu ku puhuki(ol suun lähellä)ne oli varmaa kaksviikkoo ja sit ehkä läx poijes...mut roaccutan kyllä autto, nyt on jäljel vaa pahat muistot:)!

      • Paise naama

        Kyllä se varmasti on ihan hyvä lääke. En usko saavani sitä koskaa, koska olen syönyt jo vuosia maksalle ja munuailsille haitallisia lääkkeitä. Ja jos saisinkin, niin en tiedä uskaltaisinko enää ottaa mahdollisia sivuvaikutuksia mukana. Kuten edellä olevassa kirjoituksessa mainitsin, on tullu sairastettua aika paljon. Olen vasta 18.v, joten tässähän on vielä montakymmentä vuotta aikaa sairastella kaikki maapallon taudit. Heti kun yhden saa jotenkin hallintaa saa uuden lisää. No "ainahan on joku, jolla menee vielä huonommin" täytyy vaan hokea tuota.


    • Vanhatpatit

      Moikka moi. Mulla on kuvaamassa perusteella ollut samantyyppistä ongelmaa, selässä. Kärsin märkivistä ja todella kipeistä märkäpateista n vuoden verran kunnes armeija aikana oli pakko hoidattaa, paidan vaihtaminenkin kävi todella kipeää. Näihin tauteihin erikoistunut lääkäri anto diagnoosin "kystinen akne". Tähän määrättiin Roaccutan - kuuri jossa sitten riittää sivuvaikutuksia. Komplikaatioita itselleni ei tullut, tästä on aikaa seitsemän vuotta nyt eikä ole aknea näkynyt sen jälkeen.

      • Arpiavaan

        Mulla tuli naamaan kuvaamasi tyylinen ison finnin näköinen paise. Se kasvoi aika isoksi ja oli kipeä, mutta siinä ei olut kohtaa mistä puristaa se pois. Lopulta se puhkesi itsestään ja sen sisältä tulikin melkoinen määrä mätää tai mitälie mönjää. Tavallinen finni se ei kyllä ollut. Arpihan siitä sitten jäi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1940
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe