APUA HIIRELLENI

kovasti huolissaan

Hiirelläni on kova kutina korvien takana, se raapii niitä koko ajan.
Korvien taustat ovat aivan vereslihalla ja toisesta korvasta lähtee vereslihalla oleva "viiva" aina kuonoon asti.

Hiiri on jo raapunut toiseen korvaansa reiän.

Voisiko tämä johtua pahvista ?

Hiirelläni on tapana viettää paljon aikaa vessapaperirullan hylsyn sisällä, se mm. nukkuu rullan sisällä.
Olisiko pahvi voinut ärsyttää hiiren ihoa ?
(poisti pahvirullan hiireni häkistä heti kun huomasin hiireni raapimisurakan).

Muuten hiiri vaikutaa varsin terveeltä se syö ja juo hyvin. Ja touhuaa kovasti, välillä se vaan pysähtyy raapimaan korvallisiaan.

Onko kellää mulla tälläsiä ongelimia hiiriensä kanssa ?
Miten voisin helpottaa hiireni oloa ja saada sen paranemaan nopeammin ?

Tätä on nyt jatkunut puolitosita viikkoa, hiiri on mennyt parempaan suuntaan, aluksi kuonokin oli punainen ja ärtynyt.

11

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadisfaction...

      astu sen päälle. niin minäki tekisin

      • kovasti huolissaa.

        Kiitos !
        Tuo helpotti hitosti. Ihan noin lopullista ratkaisua en halua.

        Mutta oikeesti, kaipaisin kunnon, vakavasti otettavia neuvoja..

        En tälläisiä hupaelmia.


      • Kummastunut
        kovasti huolissaa. kirjoitti:

        Kiitos !
        Tuo helpotti hitosti. Ihan noin lopullista ratkaisua en halua.

        Mutta oikeesti, kaipaisin kunnon, vakavasti otettavia neuvoja..

        En tälläisiä hupaelmia.

        tullut käydä eläinlääkärissä tai edes soittaa eläinlääkäriasemalle ja kysyä neuvoa?

        Itselleni ei tulisi mieleenikään antaa yhdenkään lemmikin raapia itseään noin pitkään verille ilman että ottaisin jo yhteyttä lääkäriin.


      • kovasti huolissaan
        Kummastunut kirjoitti:

        tullut käydä eläinlääkärissä tai edes soittaa eläinlääkäriasemalle ja kysyä neuvoa?

        Itselleni ei tulisi mieleenikään antaa yhdenkään lemmikin raapia itseään noin pitkään verille ilman että ottaisin jo yhteyttä lääkäriin.

        Ja eläinlääkäri lupasi ystävälliseti lopettaa hiireni, jos sen iho-ongelmat pahenevat.
        Noin pienelle jyrsijälle, kun ei kuulema voi, eikä kannata tehdä mitään. Kuolee kuitenkinpian..
        Törkeää mielestäni.

        Asun aika korvessa ja siksi käännyinkin puoleenne, jos joku olis tiennyt mitä hiirelle olisi voinut tehdä..


      • ajattele hiiren parasta
        kovasti huolissaan kirjoitti:

        Ja eläinlääkäri lupasi ystävälliseti lopettaa hiireni, jos sen iho-ongelmat pahenevat.
        Noin pienelle jyrsijälle, kun ei kuulema voi, eikä kannata tehdä mitään. Kuolee kuitenkinpian..
        Törkeää mielestäni.

        Asun aika korvessa ja siksi käännyinkin puoleenne, jos joku olis tiennyt mitä hiirelle olisi voinut tehdä..

        Eläinlääkäri ei tarkoittanut olla törkeä! On vain itsekästä pitää eläintä tuskissa, jos sille ei ole mitään tehtävissä ja se kärsii!
        Lopettaminen taitaa olla paras vaihtoehto, niin hirveältä kuin se kuulostaakin. Minullakin on kani lopetettu halvaukseen, jalka oli eloton lisäke muussa vartalossa, kani parka ei päässyt kunnolla liikkeelle, ja yritti saaliseläimenä vain kokoajan peitellä vikaansa.
        Voithan vielä odottaa hetken, mutta jos enää ei näy parantumisen merkkejä, on parasta viedä piikille. Se on hirveää, mutta armeliainta eläintä kohtaan!


      • n00b
        ajattele hiiren parasta kirjoitti:

        Eläinlääkäri ei tarkoittanut olla törkeä! On vain itsekästä pitää eläintä tuskissa, jos sille ei ole mitään tehtävissä ja se kärsii!
        Lopettaminen taitaa olla paras vaihtoehto, niin hirveältä kuin se kuulostaakin. Minullakin on kani lopetettu halvaukseen, jalka oli eloton lisäke muussa vartalossa, kani parka ei päässyt kunnolla liikkeelle, ja yritti saaliseläimenä vain kokoajan peitellä vikaansa.
        Voithan vielä odottaa hetken, mutta jos enää ei näy parantumisen merkkejä, on parasta viedä piikille. Se on hirveää, mutta armeliainta eläintä kohtaan!

        minä tiedän ratkaisun: lopeta hiiresi ja anna sitten minulle minun käärmeeni kyllä syö hyvällä ruoka halulla sen...


      • Eläinkunnan tuotteet
        ajattele hiiren parasta kirjoitti:

        Eläinlääkäri ei tarkoittanut olla törkeä! On vain itsekästä pitää eläintä tuskissa, jos sille ei ole mitään tehtävissä ja se kärsii!
        Lopettaminen taitaa olla paras vaihtoehto, niin hirveältä kuin se kuulostaakin. Minullakin on kani lopetettu halvaukseen, jalka oli eloton lisäke muussa vartalossa, kani parka ei päässyt kunnolla liikkeelle, ja yritti saaliseläimenä vain kokoajan peitellä vikaansa.
        Voithan vielä odottaa hetken, mutta jos enää ei näy parantumisen merkkejä, on parasta viedä piikille. Se on hirveää, mutta armeliainta eläintä kohtaan!

        Lopettaa nyt ihottuman takia? Toi on sairasta! Jos et itse halua käyttää eläimeen rahaa(eläinlääkäri lääkkeet) ja lopetat sen mieluummin niin ei tarvitse ainakaan muita käskeä tappamaan eläintään turhaan! Eihän se ihottuma mikään parantumaton syöpä ole! Haluaisitko itse kuolla moisesta syystä, että vähän kutisee ja korvassa on naarmu? Tuskin...


      • Anonyymi
        n00b kirjoitti:

        minä tiedän ratkaisun: lopeta hiiresi ja anna sitten minulle minun käärmeeni kyllä syö hyvällä ruoka halulla sen...

        sun käärmeelles tulee rutto


    • hiirien omistaja

      VAi että eläinlääkäri sanoi että se pitää lopettaa vain raapimisen takia, tuota en kyllä ihan usko.On selvää että hiirelläsi korvapunkkeja jos se noin raapii. Mene eläinlääkärin luokse ja pyydä lääkettä punkkeihin,käytetään varmaan samaa kuin koirille ja kissoille mutta laimennettuna.En kyllä usko tuota eläinlääkäri sepustustasi, silkkaa hölynpölyä.Eihän se mikään eläinlääkäri ole jos käskee lopettaa eläimen punkkien takia, lopettaako se koirankin jolla korvapunkkeja? Tuosta on ammattitaito kaukana..

      • Shame

        Hän kirjoitti asuvansa "korvessa" joten luulen eläinlääkärin olevan vain tottunut karjaeläimiin (niin se on täälläkin vaikka ihan suhteellisen isossa kaupungissa asutaan. Kaupungin eläinlääkäri ei tiedä mistään mitään. Karjaeläimet ja koirat osaa hoitaa, mutta pienempiä tahtoo käsitellä yhtälailla kuin lehmääkin ja hoitokin on vähän niin ja näin.. Onneksi on sitten kaksi osaavaa pieneläinlääkäriä). Pieneläinlääkäri nimitys kertookin nimittäin ihan muuta kuin pelkkä eläinlääkäri. Kyseisellä eläinlääkärillä on ehkä vain perustiedot esim hiiristä ja siksi oli niin "töykeä".


    • hiirukka

      Hiirelläni oli vast. vaivaa ja se sai eläinlääkäriltä ivomec-loishäätöpistokset 2 viikon välein. Vaiva katosi. Ps. korvapunkkitipat (apteekista ilman reseptiä) eivät auttaneet vaivaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe