hiv.klamydia jne..

sweetheart

heippa.
Ajattelin tässä että kun olen kuullut että sukupuolitaudit tarttuvat myös suuseksin kautta.

Ja nyt on minulla on ruvennut arveluttamaan tuo homma,kun mieheni (ennenkuin seurustelimme) n.viisi vuotta sitten harrasti seksiä tyttökaverinsa kanssa joka oli käynyt ulkomailla ja harrastanut siellä seksiä useiden miesten kanssa.
Mies kyllä muisteli että on käyttänyt joka kerta kondomia,mutta miten on nyt tuon suuseksin kanssa,mitä jos tällä tytöllä on ollu vaikka hiv tai joku muu tauti,olisiko siitä ilmennyt minulle jo aikaisemmin jotain merkkejä vai voiko ne olle piilevänä??
Kun nyt on ollut jo n3viikkoa tihentynyttä virsaamisen tarvetta,ei kirvelyä eikä muuta,myös hiukan välivuotoja (syön e-pillereitä).
gynellä kävin eilen ja sanoi että kaikki näyttää hyvältä,mutta testejä ei tehty sanoi että jos ei oireet lopu niin sitten papa koe ja mahdollisesti klamydia testi.
mutta mietin voiko se olla klamydiaa sen oli täytynyt olla minulla jo 4vuotta!Entä sitten tuo hiv,joka on alkanut pelottamaan!minulla on kyllä sellainen ympärivuotinen nuha,pahenee vain välillä!en tiedä mitä oireita tuossa hiv tartunnassa on!??mieheni on hyväkuntoinen ja harvemmin sairastaa,joskus nuhaa.
Jos joku vois hiukan auttaa ja kertoa nuista oireista,jos vaikka saisin itseäni hiukan rauhoiteltua!
Entä niistä testeistä haetaanko neuvolasta lähete vai kuinka?mitä äkimpää testeihin pääsis sitä äkimpää sais mielenrauhan.
Toivottavastí jollakin oli tietoa??

5

918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matthew

Ei se sinun nuhas HIV:stä johdu. Aina tietysti kannattaa olla varovainen mut nyt sinä olet jo ylittänyt järkevän huolestumisen rajan.

Sukupuolitaudit saa testattua kun menee terveyskeskukseen ja kertoo siellä, että haluaa testit. Ne otetaan verestä ja virtsasta, ainakin meillä miehillä. Ei paha homma ollenkaan.

Itämisajat noissa taudeissa on joskus kuukausia muttei sentään vuosia. HIV erikseen mutta ei sinulla sitä ole. Suuseksistä se voi tarttua mutta on aika epätodennäköistä. Vaikka panisin paljaalla HIV-positiivista muijaa peppuun niin HIV ei välttämättä tartu. Huumeruiskut on paljon yleisempiä hiv:in levittäjiä. (paitti nyt jossain afrikassa)

Mutta sen haluan sanoa, että jos sinulta nyt löytyy esimerkiksi klamydia niin luulenpa että se ei ole ollut sinulla vuosia. Itse taudin sairastaneena ja oireet iski päälle kuukauden kuluttua tartunnasta ja sellaisina ettei tarvinnut paljon miettiä onko jotain vialla vai ei.

En tietenkään voi olla varma mutta uskon, ettei tauti yhtäkkiä alkaisi oireilemaan mikäli se olisi ollut oireeton vuosia.

Käy testeissä, tulokset tulee viimeistään parissa viikossa. Ihan mielenterveyden kannalta. Nää asiat saattaa stressata tosi paljonkin.Ja muista, ei sinulla ole HIV:tä.

• sweetheart

juu kiva kun rauhoittelit,ja tuskinpa se sitä hiv:tä on.eikä maha olla klamydiakaan,no tarttee kahtoa tässä että tuleeko nuita oireita lisää ja kun ei ole muita kun toi kokoaikainen vessahätä! joka on todella ärsyttävää!
        no minkalaisia oireita sulla oli??
        kun ei mun ukolla ole mitään ollu,siis mitään oireita.enkä ite ole voinut sitä klamydiaa mistään saada,kun en ole muitten kanssa seksiä harrastannut,eikä ukkokaan vieraissa ole käynyt,ja välillä tuumailee että hyvä ku jaksaa yhen pitää tyytyväisenä.(siis minut)
        Onha tuota tullu hiukan mietittyä,mutta tarttee kattella.
        Kiitos vastauksesta!

• ihmejuttu
        sweetheart kirjoitti:

juu kiva kun rauhoittelit,ja tuskinpa se sitä hiv:tä on.eikä maha olla klamydiakaan,no tarttee kahtoa tässä että tuleeko nuita oireita lisää ja kun ei ole muita kun toi kokoaikainen vessahätä! joka on todella ärsyttävää!
        no minkalaisia oireita sulla oli??
        kun ei mun ukolla ole mitään ollu,siis mitään oireita.enkä ite ole voinut sitä klamydiaa mistään saada,kun en ole muitten kanssa seksiä harrastannut,eikä ukkokaan vieraissa ole käynyt,ja välillä tuumailee että hyvä ku jaksaa yhen pitää tyytyväisenä.(siis minut)
        Onha tuota tullu hiukan mietittyä,mutta tarttee kattella.
        Kiitos vastauksesta!

mene lääkäriin jos asia vaivaa. mitä tuota siirtämän?????

• sweetheart
        ihmejuttu kirjoitti:

mene lääkäriin jos asia vaivaa. mitä tuota siirtämän?????

Niin menenki.Odottelen että jos/kun menkat alkaa niin menen sitten niitten jälkeen sinne testeihin.tarttee eka selvittää että eihän nuo oireet johdu raskaudesta,kun on tuota koko päiväistä pahaa oloaki.

• sanna

Tiesitkös, että kalmydia saattaa olla oireettomana jopa kymmeniä vuosia.. saatetaan alkaa ihmetellä vasta jos yrityksistä huolimatta ei tule lasta. Minulla kerkesi olla miltei 5 vuotta ennen kuin huomattiin, joten eipä ne oireet ihan kauheina kaikilla taida pukata!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1411
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1385
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      310
      1150
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1077
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      894
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      31
      892
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe