Onko kellään kokemusta hydrauliohjaus komponenttien hinnoista ja asennuksesta yleensä.
MS-900 veneessäni on ns. mäkiautovaijeriohjaus, ja nyt se lähtee...
Jos jollakin on sopiva pumppu joutavana tms,niin ilmoittele. Saa olla valmius 2-piste systeemiinkin.
ostan hyd.ohjauksen
7
1732
Vastaukset
- Densa
Seastar löytyy tietoa hydraulisesta ohjauksesta. Näillä palstoilla oli eräällä kaverilla myynnissä jokin aika sitten hammaspyöräpumppuja. Seastarin vehkeissä on tietääkseni aksiaalimäntäpumppu. Pumpun tilavuusvirtojen on oltava molempiin suuntiin yhtä suuret. Seastar ohjaus oli esillä venemessuilla.
Hydrauliikkaliikkeistä ei juuri kannata kysyä tietoja, koska myyjillä ei kokemukseni mukaan ole riittävästi ymmärrystää.- Joonas
Nimen omaan juuri hydrauliikkaliikkeistä koska sieltä saa kamat paljon halvemmalla kun ei ole sitä venelisää.
Ainakin Turun suunnalla on joissakin hydrauliikkaliikkeissä valmiita veneasennuspalikoita myytävänä.
- Densa
Tästä osoitteesta [email protected] voit kysyä pumppua. Keskustele myyjän kanssa sen sopivuudesta.
- Jussi
Itselläni on käyttämätön Tenfjord hydraulipumppu, olen hankkinut sen aikoinaan varaosaksi Albatros 321 MS moottoripurjehtijaan ja se jäi minulle myytyäni veneen. Hinta 100 € soita 0400-820915.
- Sepe
asennettiin viime talvena vanhaan (Meteor Sheikki) veneeseen hydrauliohjaus vaijeriohjauksen tilalle. Homma on helppo vanhat vaijerit,rissat ja pyörityssysteemit mäkeen ja rattiakselin paikalle pumppu. sylinteri on oltava sellainen että männänvarsi tulee läpi sylinterin molemmista päistä (muuten öljyn tilavuus muuttuu männän eri puolilla).Sitten etsitään sopivat kiinnitys paikat sylinterille runkoon ja vivustoon.Vivuston liikeradalla ja varsien pituuksilla etsitään sopiva pumpun eli ratin kierrosten lukumäärä sekä ratin herkkyys elikkä mitä enemmän kierroksia sitä herkempi ohjaus. Tietenkin jo pumppua ja sylinteriä valittaessa on huomioitava että pumpun kierrostilavuus olisi noin 20-25% sylinterin tilavuudesta ( sillon ratti pyörii 4-5 kierrosta kun sylinteri liikkuu ääri asennosta toiseen ).Kun pumppu ja sylinteri ovat kiinni niin ei muuta kuin letkut väliin (letkuiksi käyvät ihan normaalit hydrauli letkut ite laitoin 1/4" 1-kudos letkut ne ovat notkeita ja taipuvat hyvin ahtaisiinkin paikkoihin ,letkujen liittimissä on oltava tarkkana koska ainakin näissä tarvittiin 3/8" helmet jotka ovat vähän harvinaisemmat ). Sitten öljyt pumppuun ja huolellinen ilmaus. Se on siinä ,ohjaus on tasainen ja hyvä nopeudesta väännöistä ja suunnasta riippumatta.Itse ostin pumpun ja sylinterin hydrauliikka liikkeestä siellä ne olivat vähän halvemmat kuin veneliikkeessä (ei kovin paljoa).Ei muuta kuin kysymään hintoja ja tekemään kauppoja. Vielä muuten pumppu jota tarjotaan tässä keskustelussa on ainakin halpa , varmista kierrostilavuus jotta osaat ostaa sopivan sylinterin.
- jalmar
Sain homman alulle, kiitos.
Mietin vain tuota läpisylinterimallia, että tilavuus muuttuu...???- Ville
Kysy esim. Hydro-Keystä Tuusulasta, myy samoja kamoja kuin veneliikkeetkin mutta paljon halvemmalla. Eli älä vaan erehdy menemään venetarvikeliikkeeseen!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667