Tietoa fritsuista!

Huolestunut hoitaja

Hyvät ihmiset,saanko valistaa teitä fritsuista ja niiden vaaroista!En ymmärrä miksei terveydenhoitajat valista yläasteelaisia näistä tyylikkäistä fritsuista!Ymmärrättekö kuinka vaarallisia ne ovat?Jos sillä tyttö/poikakaverilla on niin nälkä niin pistä lenkkimakkara kaulanympärille ja pyydä syömään sitä!Onhan se tekohetkellä mukavan tuntuista sitä en kiellä mutta se että ihmisiä ei varoiteta seurauksista.Oletkos katsonut sinne kumppanin suuhun ja hampaiden kuntoon koskaan?Meidän jokaisen suussa on tuhansia eri bakteereja, saatikka jos hampaiden kunnosta ei huolehdita niin bakteerikanta voi olla paljon paljon suurempi.Entä onko koskaan kerrottu että fritsuihin voi kuolla,saada myrkytyksiä jne.Eihän niin voi käydä, tässä syy!Kukaan ei tiedä, edes kouluterveydenhoitajat eivät ole tietoisia näistä asioista ja siksi ajattelin valistaa näin teitä!Mikäs se on että nuoret yläasteelaiset ajattelevat että on se hieno homma kun on tuollainen jälki kaulassa,saa sitten pistää fritsuhuivin oikeenkaulanympärille!Onko se sitten niin hienoa?Niin hienoa että olen kuulut joidenkin tekevät niitä imurilla itselle, voi sitten näyttää että katsokaas!!!Tiedän kolme tapausta jossa tytöt olivat tehneet imurilla itselleen niitä rumia jälkiä kaulaan, seurauksena: osastolle tiputukseen, ja kahdella heistä verenmyrkytys!No siinä on kuulemma selvitty säikähdyksellä onneksi. Mutta sitten toinen tapaus poikaystävä oli syönyt tyttöystävänsä kaulan aivan mustelmille, no parinpäivän kuluttua tyttö tuli sairaalaan koska oli kärsinyt kovasta kuumeesta joka ei laskenut millään lääkkeellä.Oli kuitenkin liian myöhästä, sairaalassa hyvästä hoidosta huolimatta, tyttö menehtyi käsiin!Mikään ei tehonnut, ei edes vahvimmat antibiootit.Kuollinsyyksi ilmeni että hän oli saanut verenmyrkytyksen ja sen seurauksena tytön sydän oli kivettynyt. Aluksi ihmeteltiin että mistä tyttö oli voinut bakteereja saada verenkiertoonsa, mutta poikystävää haastateltaessa, syy löytyi pojan suusta!Ja sitten huomattiinkin että tytön kaula kun oltiin purtu ja siitä syntyneiden haavaumien kautta oli pojan suusta päässyt bakteereja tytön elimistöön.Surkea ja ikävä homma noin nuorena.Kun pojalle sitten sanottiin että tiedätkö muuten että hammasharjat on olemassa?Hän vain siihen sitten tokaisi että "höh,entäs sitten,en minä sellaista käytä"Hyi että!Suu on sellainen bakteeri pesä että sen hygieniasta kyllä kannattaa pitää huoli.Voisin valistaa teitä loputtomiin mutta ehkä tästä saatte jotain mietittävää!!!No mutta miksi nuoret eivät hoida hampaitaan,jokainen voi itseltään tätä kysyä?Hienoa jos asia meni perille!Suut ja hampaat kuntoon,niin on molemmilla osapuolilla hyvä olla!

12

14066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      tiesitkö että yhdessä pususakkin on 200 eri bakteeria?? fritsut on siihen asti turvallisia kun ei ala verta tuleen. ja tuskimpa ainakaan kovin moni niin kovaa imee että verta tulee?vai?

      • Joo

        Aivan,olen samaa mieltä..! Eihän kukaan niin kovin ime...ainakaan omaa rakastaan. Ja ihan varmasti bakteerit pysyy paremmin hallinnassa siinä kaulan iholla kun suussa. Eli suutelu ei ole vaarallista, niin ei kyllä fritsutkaan...


      • juups...
        Joo kirjoitti:

        Aivan,olen samaa mieltä..! Eihän kukaan niin kovin ime...ainakaan omaa rakastaan. Ja ihan varmasti bakteerit pysyy paremmin hallinnassa siinä kaulan iholla kun suussa. Eli suutelu ei ole vaarallista, niin ei kyllä fritsutkaan...

        no näinhän se on... ei fritsut ole vaarallisia, jos suutelemiseenkaan ei kuole ja eikä fritsuja ihan narmuun asti purra... ja toiseksi FRITSUT on RUMIA. en voi ymmärtää mikä niissä viehättää teini-ikäisenä? "jes! mulla onkin fritsu.. ja se tarkoittaa että olen jonkun kaa" ja porukka huutaa, että paskakaulaah!.


      • Hoitsu minäkin
        juups... kirjoitti:

        no näinhän se on... ei fritsut ole vaarallisia, jos suutelemiseenkaan ei kuole ja eikä fritsuja ihan narmuun asti purra... ja toiseksi FRITSUT on RUMIA. en voi ymmärtää mikä niissä viehättää teini-ikäisenä? "jes! mulla onkin fritsu.. ja se tarkoittaa että olen jonkun kaa" ja porukka huutaa, että paskakaulaah!.

        Toisaalta...tuntuu todella hyvältä kun joku osaava ja turvallinen niitä tekee. Eikä sen tarvitse olla kaula...vaan vaikka joku paikka mistä se ei näy. Ei niitä kehtaa enää yli parikymppinen kaulassaan näyttää...

        Kukapa "järkevä" niitä imurilla väääntäisi...aika noloa olisi! Niin ja jos toinen ei pese hampaita, niin eipä kyllä kauheesti kiinnosta suudellakaan sellaisen kanssa, joten nuo tapaukset ovat ääritapauksia.


      • Esapekka
        juups... kirjoitti:

        no näinhän se on... ei fritsut ole vaarallisia, jos suutelemiseenkaan ei kuole ja eikä fritsuja ihan narmuun asti purra... ja toiseksi FRITSUT on RUMIA. en voi ymmärtää mikä niissä viehättää teini-ikäisenä? "jes! mulla onkin fritsu.. ja se tarkoittaa että olen jonkun kaa" ja porukka huutaa, että paskakaulaah!.

        On se kummallista. Erittäin kummallista. Porukka tulee valittaa mut ei tiedä mistä puhuu. Fritsuja ei purra vaan imetään. Fritsun saa helposti liian pitkälle eli veri voi nousta ihon pinnalle. Jokaisella henkilöllä on erilainen iho ja se toimii tässäKIN tilanteessa omalla tavallaan. Ja jumalauta hoitsut jos ette tätäkään ymmärrä!! Eli jos joku ei vielä tiedä kuinka helposti toiselle tulee fritsu niin saattaa imeä liian vähän tai liian paljon.

        "jes! mulla onkin fritsu.. ja se tarkoittaa että olen jonkun kaa" - Et taida seurata maailman menoa ollenkaan??

        Jees tulkaa uudestaan valittamaan sitten kun tiedätte mistä valitatte.

        Ja aiheen aloittajalle.. Tiedätkö että ihmisiä kuolee katua ylittäessä paaaljon enemmän kuin fritsuihin?


        T:Alle parikymppinen fritsuttomuuden harrastaja


        P.S. Olette muuten aika idiooteja. Miettikää vähän mitä päässä liikkuu.
        Teitä voi jo verrata eiliseen Heikoin Lenkki ohjelmaan. Mikä Ranskan kaupunki on antanut sinapille nimen? Turku
        Paljonko on 10 kertaa 15? 50
        Samaa tasoa teillä


      • ...
        Esapekka kirjoitti:

        On se kummallista. Erittäin kummallista. Porukka tulee valittaa mut ei tiedä mistä puhuu. Fritsuja ei purra vaan imetään. Fritsun saa helposti liian pitkälle eli veri voi nousta ihon pinnalle. Jokaisella henkilöllä on erilainen iho ja se toimii tässäKIN tilanteessa omalla tavallaan. Ja jumalauta hoitsut jos ette tätäkään ymmärrä!! Eli jos joku ei vielä tiedä kuinka helposti toiselle tulee fritsu niin saattaa imeä liian vähän tai liian paljon.

        "jes! mulla onkin fritsu.. ja se tarkoittaa että olen jonkun kaa" - Et taida seurata maailman menoa ollenkaan??

        Jees tulkaa uudestaan valittamaan sitten kun tiedätte mistä valitatte.

        Ja aiheen aloittajalle.. Tiedätkö että ihmisiä kuolee katua ylittäessä paaaljon enemmän kuin fritsuihin?


        T:Alle parikymppinen fritsuttomuuden harrastaja


        P.S. Olette muuten aika idiooteja. Miettikää vähän mitä päässä liikkuu.
        Teitä voi jo verrata eiliseen Heikoin Lenkki ohjelmaan. Mikä Ranskan kaupunki on antanut sinapille nimen? Turku
        Paljonko on 10 kertaa 15? 50
        Samaa tasoa teillä

        No en mä ainakaan väittäny et ne olis jotenki siistei tai tyylikkäitä ja et niitä haluaisin omaan kaulaani...! Enkä valittanu mistään! Mutta oli pakko kommentoida tolle keskustelun aloittajalle, koska se oli ihan törkee yliampuminen. Tai jos joku tosiaan kuolee fritsuun niin tulkaa ilmoittamaan mullekkin...!


      • ou nou
        ... kirjoitti:

        No en mä ainakaan väittäny et ne olis jotenki siistei tai tyylikkäitä ja et niitä haluaisin omaan kaulaani...! Enkä valittanu mistään! Mutta oli pakko kommentoida tolle keskustelun aloittajalle, koska se oli ihan törkee yliampuminen. Tai jos joku tosiaan kuolee fritsuun niin tulkaa ilmoittamaan mullekkin...!

        no hyvänen aika, eihän fritsu oo mitään muuta kun verenpurkaus eli ns. mustelma...ei sellasesta kukaan kai tiputukseen oo joutunu?

        huolestuneet äidit osaa olla hysteerisiä?


      • mirri
        ou nou kirjoitti:

        no hyvänen aika, eihän fritsu oo mitään muuta kun verenpurkaus eli ns. mustelma...ei sellasesta kukaan kai tiputukseen oo joutunu?

        huolestuneet äidit osaa olla hysteerisiä?

        älkääs nyt olko noin negatiivisia, esapekka ja kumppanit... onhan se hyvä että joku huolehtii meistä nuorista, voihan olla että hoitsun juttu oli totta..


      • sarkku
        mirri kirjoitti:

        älkääs nyt olko noin negatiivisia, esapekka ja kumppanit... onhan se hyvä että joku huolehtii meistä nuorista, voihan olla että hoitsun juttu oli totta..

        ettex te nyt tajuu et toi oli täys läppä.. yhessäki kohtaa oli kirjotettu et siel sairaalas sen sydän oli kivettyny!! voi hyvä jumala kaiken teki uskotte:D


      • courtesycaller
        Esapekka kirjoitti:

        On se kummallista. Erittäin kummallista. Porukka tulee valittaa mut ei tiedä mistä puhuu. Fritsuja ei purra vaan imetään. Fritsun saa helposti liian pitkälle eli veri voi nousta ihon pinnalle. Jokaisella henkilöllä on erilainen iho ja se toimii tässäKIN tilanteessa omalla tavallaan. Ja jumalauta hoitsut jos ette tätäkään ymmärrä!! Eli jos joku ei vielä tiedä kuinka helposti toiselle tulee fritsu niin saattaa imeä liian vähän tai liian paljon.

        "jes! mulla onkin fritsu.. ja se tarkoittaa että olen jonkun kaa" - Et taida seurata maailman menoa ollenkaan??

        Jees tulkaa uudestaan valittamaan sitten kun tiedätte mistä valitatte.

        Ja aiheen aloittajalle.. Tiedätkö että ihmisiä kuolee katua ylittäessä paaaljon enemmän kuin fritsuihin?


        T:Alle parikymppinen fritsuttomuuden harrastaja


        P.S. Olette muuten aika idiooteja. Miettikää vähän mitä päässä liikkuu.
        Teitä voi jo verrata eiliseen Heikoin Lenkki ohjelmaan. Mikä Ranskan kaupunki on antanut sinapille nimen? Turku
        Paljonko on 10 kertaa 15? 50
        Samaa tasoa teillä

        Se ei ole idiooti. Huomaa ettet ole edes 8 v.😂


    • en usko että ne bakteerit on ainoa uhka. siehän voit saada vaikka veritulpan. pikkanen ilma kupla lähtee sydäntä kohti verisuonissa.. ei kuule sydän tykkää hyvää..

    • Anonyymi

      tää on sitä nykyelämää

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe