Allergiselle Lemmikki?

Tyttö

Heippa,
Olen mielettömän eläinrakas ja olen toivonut omaa
lemmikkiä jo koko ikäni,Mutta kuten otsikosta
huomaa,Perheessäni on allergiaa,Tuota maailman inhottavinta sairautta =( Olen itse miettinyt akaattikotiloita,Sillä esim.Akvaarioo en itse
pystyisi hoitamaan.....Ja kai akaatti tarvitsee
terraarion...??!! Jos jollakulla on ollut sama ongelma tai on niin voisi kirjoittaa tähän alas,

HUOM:En tarkoita tällä että ne joilla ei ole allergiaa ei "saisi" kirjoittaa...Kaikki viestit/neuvot ovat tärkeitä ja tervetulleita!!!!!

50

11719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>>>

      Mä oon ajatellu et jos olisin allerginen niin ottaisin varmaan jonkun kilpikonnan tai liskon? :)

      • vegata

        sellaiset pikku vesi/maakilpikonnat on sulosia. ne elää akvassa, mutta ei siinä ole iso homma! miun kamulla on sellasia pikkukilppareita (en mista lajia) eikä niissä oo kyllä isoo hommaa.


      • Lumikki
        vegata kirjoitti:

        sellaiset pikku vesi/maakilpikonnat on sulosia. ne elää akvassa, mutta ei siinä ole iso homma! miun kamulla on sellasia pikkukilppareita (en mista lajia) eikä niissä oo kyllä isoo hommaa.

        Kiitti molemmille,
        Eikö kilpparista tuu allergiaa????????????????????
        Mut nehän (maakilpparit) tarvii ISON terraarion...


      • kit
        Lumikki kirjoitti:

        Kiitti molemmille,
        Eikö kilpparista tuu allergiaa????????????????????
        Mut nehän (maakilpparit) tarvii ISON terraarion...

        Myös kilpikonnat voivat pahasti allergiselle aiheuttaa oireita. Allergiat on hyvin yksilöllisiä, eli mikä on paha toiselle voi sopia elätiksi jollekin muulle...

        Kilpikonnista tietoa haluavat käykää kattomassa www.maakilpikonnat.com, www.matelija.info ja www.herppi.net


      • Juuro

        Jos on tosi allerginen, liskokaan ei välttämättä käy, saatikka sitten kilpikonna. Liskot erittää valkuaista (kuten nisäkkäätkin) ja se allergisoi. Valkuaista on ulosteissa ja lemmikin iholla.


      • tyttö 84
        Lumikki kirjoitti:

        Kiitti molemmille,
        Eikö kilpparista tuu allergiaa????????????????????
        Mut nehän (maakilpparit) tarvii ISON terraarion...

        Ne on ne vesikilpparit (esim. punakorva), jotka tarvitsevat ison akvaarion. Iso tarkoittaa siis satoja litroja. Kyllähän ne maakilpparitkin tarttee ison terraarion, mutta niitähän voi pitää myös vapaana.


      • 8v sitten hankkinut ekan ki...
        vegata kirjoitti:

        sellaiset pikku vesi/maakilpikonnat on sulosia. ne elää akvassa, mutta ei siinä ole iso homma! miun kamulla on sellasia pikkukilppareita (en mista lajia) eikä niissä oo kyllä isoo hommaa.

        Vai sanot sinä että kilpikonnista ei ole suurta vaivaa? NO, voin kertoa että et tiedä sitten asiasta YHTÄÄN MITÄÄN ja olen VAHVASTI sitä mieltä, että jos ei tiedä yhtään mitään, voisi pitää suunsa kiinni!!!!!!!!! Kilpikonna (varsinkin maa) on erittäin vaativa lemmikki jo pelkästään sen vuoksi että suomi ei ole sen luontainen elinympäristö. Ja koska suomi ei ole sen luontainen elinympäristö, vie paljon aikaa rahaa keksiä keinot tehdä kilpikonnalle asian mukaiset olosuhteet (Kosteus prosentit, nukkumatila, asian mukainen ruokavalio, uv;n saanti talvella, ulkoilu kesällä, oikea lämpötila,yms.yms.yms) Lisäksi kilpikonna EI OLE HELLITTELY ELÄIN EIKÄ SOVELLU LEIKKIKAVERIKSI kuten esim. koira. Lisäksi, maakilpikonnat tarvitsevat TUPLASTI isomman liikkumatilan kuin vesikilpikonnat. KILPIKONNAN HANKKIMISTA TÄYTYY HARKITA ERITTÄIN PITKÄÄN. jos loppujenlopuksi haluaa edelleen kilpparin, täytyy siitä hankki tarpeeksi tietoa, EIKÄ tulla mainostamaan tänne että se on helppo eläin.


    • Tiinu<3

      Meillä äipällä on astma, veljellä kissa-allergiaa, sisko ja iskä on kaikelle hilseilevälle allergisia... Silti meillä on neljä kania, mutta ne asuu ympäri vuoden ulkona.
      Asutteko omakoti-, kerros-, rivi- vai paritalossa? Riippuu vähän siitäkin mitä eläintä voi suositella. Meillä oli myös ennen punakorvakilppareita. Ja minulla oli ennen akaattikotiloita joihin tosin kyllästyin aika nopeasti... Niistä kun en paljoa iloa saanut :P, mutta en usko että kaneihin tulen koskaan kyllästymään...

      • Tyttö

        Kiitos TAAS kaikille jotka on jaksanut kirjoittaa,
        Asumme maalla,Ja omakotitalossa....Liskot ja kaikenlaiset matelijat ovat minua aina kiehtoneet,
        Mutta kaikkihan tietävät että useat äidit ei halua
        kotonaan nähdä mitään tuollaisia söpöläisiä....=)
        Mutta sinulle Tiinu>>Missä kanisi on talvella?????
        Ja meille ei kania voi ottaa,Kuten joku tuossa jo
        sanoi allergiat ovat hyvin yksilöllisiä.....Harmi vain.....Ja meille ei kania voi ottaa.......=(((((
        Edelleen haluaisin lukea mielipiteitänne.....=))))
        Mutta nytkin niitä on tullut jo valtava määrä...=)
        KIITOS KAIKILLE JOTKA OVAT VIITSINEET VASTATA!!!!!


      • Tiinu<3
        Tyttö kirjoitti:

        Kiitos TAAS kaikille jotka on jaksanut kirjoittaa,
        Asumme maalla,Ja omakotitalossa....Liskot ja kaikenlaiset matelijat ovat minua aina kiehtoneet,
        Mutta kaikkihan tietävät että useat äidit ei halua
        kotonaan nähdä mitään tuollaisia söpöläisiä....=)
        Mutta sinulle Tiinu>>Missä kanisi on talvella?????
        Ja meille ei kania voi ottaa,Kuten joku tuossa jo
        sanoi allergiat ovat hyvin yksilöllisiä.....Harmi vain.....Ja meille ei kania voi ottaa.......=(((((
        Edelleen haluaisin lukea mielipiteitänne.....=))))
        Mutta nytkin niitä on tullut jo valtava määrä...=)
        KIITOS KAIKILLE JOTKA OVAT VIITSINEET VASTATA!!!!!

        Ulkona kesät talvet. Niillä on vain talvisin lämpöeristetty koppi. Hyvin ovat pärjänneet. :)


      • Tyttö
        Tiinu<3 kirjoitti:

        Ulkona kesät talvet. Niillä on vain talvisin lämpöeristetty koppi. Hyvin ovat pärjänneet. :)

        Kiitos ihan mielettömästi kaikille,Jotka ovat jaksaneet ja/tai viitsineet auttaa minua näillä
        tiedoilla! Olen tosi kiitollinen!
        yhä saa kirjoitella
        T:Nyt jo kiitollinen Tyttö =)


    • Cucinda

      Minä en ole allerginen eläimille, vain koivunpölylle. Veljeni on allerginen kissoille ja koirille. Muttei Bichon friselle. Yritän tolkuttaa vanhemmilleni että ostetaan Bichon frise! :)
      Saisin kyllä ehkä Afrikkalaisen minisiilin, joka ei tuota kaikille allergiaa. Mutta ne maksaa vaan 200-400 euroo, joten ei toivoa, koska isäni on niin pihi! (Vaikka omiin hömpötyksiinsä voi tuhlata niiin paljon rahaa..!)
      Meillä on sen verran iso talo, että sinne veljen ei tarvitse olla koko ajan siilin lähellä ja saada yskänkohtauksia.
      Kertokaa, jos näettä jossain ilmoituksia halvoista Afrikkalaisista Minisiileistä!

      • Kikke

        En usko, että ilmoituksia tulee halvoista kääpiösiileistä. Tuo 200 € nimittäin olisi mielestäni jo todella halpa (meidän mönkiästä maksoimme 270€ mikä myös on kohtuu halpa yleisiin hintoihin verrattuna).. Hinnat varmasti pysyvätkin korkeina, koska ne ovat suhteellisen harvinaisia ja niiden varauslistastakin pitää huolta mahtava koneisto (plussa pisteet heille!) joka myös osaltaan tavallaan koittaa pitääkin hintoja hieman korkeampina ettei siiliä hankkisi kuka vain, tuosta vain.
        Ehkä voisit itse veljesi kanssa koittaa säästää rahaa ja tehdä vaikkapa naapureille pieniä palveluksia pientä korvausta vastaan (luoda lunta, käyttää koiraa lenkillä yms..) ja tällä tavoin kerätä rahaa lemmikkiäsi varten.
        Allergiatkin ovat todella monimutkainen juttu ja mekin itseasiassa ostimme siilimme perheestä, jossa ilmeni siiliallergiaa. Joten tämäkään ei ole niin yksipiippuinen juttu..


      • Eläintenystävä

        Mitä ihmettä oikeen ajattelee semmoinen ihminen joka sanoo: " veli on allerginen kissoille ja KOIRILLE muttei Bichon friséille!" jos et oo tajunnu bichon on koira ja aiheuttaa myös sitä allergiaa..! Ja sen siilin hankintaa en suosittele jos veljesi on allerginen. kumpi on sinulle tärkeämpää..? veljesi hyvinvointi vai oma pakkomielteesi eläimiin? :/


    • BlackHeartAngel

      Monille allergisille tuntunut sopivan lemmikiksi chinchilla!
      Kannattaa suomen lemmikkichinchillat ry:n kotisivuilta käydä katselemassa chinchillasta tietoa..=)
      Ja kysellä vaikkapa kasvattajilta myös...

      • tyttö 84

        "Monille allergisille tuntunut sopivan lemmikiksi chinchilla!" Kyllä ne chinsutkin allergiaa valitettavasti aiheuttavat. Fakta.


    • Allerginen...

      Moi mulla ja mun siskolla on aika monta ruoka allergiaaja ollaan molemmat haluttu eläintä aika kauan siskoni on 17 vuotta vanha ja mä 10 ja mun sisko on jo luovuttanu. Mä oon kysyny neitokakadua, marsua, koiraa (koiraa oon jankuttanu varmaa 10 vuotta ;)),leopardigeggoa...
      Leopardigeggo on ihana lisko, mut ei voida ottaa, kun mun äiti pelkää niitä. (Siis kaikkia liskoja, käärmeitä..) Oon itekki hulluna eläimiin mun siskolla on kaloja mut harmi vaan et mulla ei mitää lemmikkii.. =( Äiti vaan sano et kylhän säkin voit niit katella.. Kun se ei ymmärrä että mä haluun tehä niitten kanssa muutakin kun katella! MUR! No parempaa onnea sulle! En aio luovuttaa!!!

    • bichon?

      Sulle sopis vaik joku kilpikonna tai lisko ja tietty se akaattikotilo, mut herkeimmille kotilotkin voi aiheuttaa allergiaa samoin kilpparit ja liskot, mut se on tosi harvinaista.
      Mä tiedän et allergia on inhottava mulla oli pienenä olin allerginen hevosille, kissoille ja jonkin verran koirille mut se jäi sit pois.
      ei tuu enää oireita meijän serkuilla on kissoja eikä niistä tuu mitään ne on myös ollu meillä hoidossa. En kyl oo paljon hevosten kaa uskaltanu olla ja saatan vielä pikkuisen niillekki olla allerginen.
      Mut nyt meillä on kolme Bichon Frise rotuista koiraa. Enkä saa niistä oireita.
      Oot varmaan kuulla et ne sopii allergisille.
      Mut älä lankea siihen että ne on 100 prosenttisesti allergisoimattomia.
      Jos on mahdollista niin ottakaa hoito koira.
      Myös se väittäma että karvattomat koirat kuten kiinanharjakoira tai perunkarvatonkoira tai karvattomat kissa ei aiheuta allergiaa kun niillä ei oo karvaa.
      Kun itse karva ei aiheuta allergiaa, vain HILSE.
      Mutta sulle turvallisin "lemmikki" ois sitse akvaario. Älä ainakaan osta lintua niissäkin on hilsettä. Entä miten ois ulkokoira, ulkokoiriksi sopivia rotuja on esim: Saksanpaimenkoira ja Samojedi. Ja jos sulla ei ole allergiaa vaan jollain perheen jäsenelläsi voisit aloittaa vaikka ratsastuksen!
      Tai voisit ottaa ulkokaneja, jotka asustelis ulkona, mut niillä sit pitäs antaa entistä enemmän seuraa.
      Jyrsijää tuskin kannattaa hankkia, lisäksi niiden häkissä käytettävät purut voivat aiheuttaa allergiaa. Sit tietysti voisit taluttaa vaikka naapurisi koiraa tai käydä hoitamassa ystäväsi lemmikkiä. Tiedän et se ei oo tietenkään sama asia.
      Mutta mun mielestä voisit ottaa hyvin akaattikotilon, ja aksuthan asustelee terraariossa!
      toivottavasti saat jonkun lemmikin ja apua näistä.
      Aina kannattaa kokeilla ja yrittää! :D

    • :minisiili-

      Voisit ottaa minisiilin, se ei ainakaan minuntietääkseni tuota allergiaan

      • Mies29

        Allergiaa aiheuttaa eläimen hilse, sylki ja virtsa, joten turhaan miettivät että esim. karvattomuus auttaisi.
        Sori, mutta vähäiseksi vaihtoehdot jäävät mikäli on pahasti allerginen.
        Itsekkin olen saanut manailla kyseistä vaivaa noin 15vuotiaasta kun yhtäkkiä tärähdin allergiseksi ja jouduimme luopumaan lemmikeistä.
        En ole vieläkään uskaltanut/voinut 14vuoden jälkeenkään hankkia lemmikkiä vaikka tyttäreni olisi varmasti ikionnellinen ihan mistä vain otuksesta (niin kuin minä ja muijakin).
        Tiedän että en vieläkään voi olla montaa tuntia kissojen tai koirien lähellä, viimeistään seuraavana yönä keuhkot pihisee, silmät vuotaa sekä rähmii ja kutinaa siellä täällä unohtamatta.
        Vaatteet joudun saman tein laittaa pesuun jos eläin on niitä koskettanut.
        En voi edes käydä kylässä ohi mennen ihmisillä joilla on karvainen eläin, eli ikävästi rajoittaa elämääni.
        Kilpparit ym. matelijat olen kestänyt pikaisella kyläilyllä.
        Ehkäpä taidamme hommata jonkin ötökän, kuten skorpioni.
        Viimeksi toissa keväänä löysimme komerostamme rapuhämähäkin poikasen ja ruokimme sitä vielä seuraavana talvenakin kun muualla ei enää ötököitä ollutkaan, tulihan nähtyä kun hämis luo nahkaansa ja sen pyynti tekniikatkin oli kivoja katsella:)
        Ps:Rapu nimi tulee siitä kun se kävelee sivuttain ja nostaa etu jalkoja ylös kuin rapu vaaran uhatessa.


      • niisevaaon

        kyllä tuottaa


    • kilppis love

      hei mäkin oon allerginen varsinkin kissoille mä aion ostaa vesikilpikonnan

    • _Jem_

      Heippa, Tyttö! Allergiset voivat ottaa esim. Hamsterin (jos on vaan heinälle hitusen allerginen) Akaattikotilokin ihan mukava. Lisko tai kilpikonna ovat (ainakin jotkut) Kivoja ja helppo hoitoisia!

      • farkku

        Pieni allergia, joka ei aiheuta oireita pienissä eläimissä, voi ajankanssa tulla jopa astmaksi eikä sen kanssa ole leikkimistä. Pahinta onkin sitten luopua lemmikistä kun allergian takia ei voida enää pitää ja se on todellakin se hilse, ei karva joka sen allergian aiheuttaa. Vaikka bichon frise kuulostaisi mukavalta ja helpolta lemmikiltä, niin se trimmaus onkin oma osansa. Joillekkin trimmaus aiheuttaa oireita.

        Meillä oli hamsteri, mutta jouduimme luopumaan siitä allergian isketessä pahemmin. Toivon ettei kenenkään tarvitsisi kokeilla tätä samaa, joten neuvon ottamaan jonkun muun eläimen millä ei ole karvaa.


      • Kirkab
        farkku kirjoitti:

        Pieni allergia, joka ei aiheuta oireita pienissä eläimissä, voi ajankanssa tulla jopa astmaksi eikä sen kanssa ole leikkimistä. Pahinta onkin sitten luopua lemmikistä kun allergian takia ei voida enää pitää ja se on todellakin se hilse, ei karva joka sen allergian aiheuttaa. Vaikka bichon frise kuulostaisi mukavalta ja helpolta lemmikiltä, niin se trimmaus onkin oma osansa. Joillekkin trimmaus aiheuttaa oireita.

        Meillä oli hamsteri, mutta jouduimme luopumaan siitä allergian isketessä pahemmin. Toivon ettei kenenkään tarvitsisi kokeilla tätä samaa, joten neuvon ottamaan jonkun muun eläimen millä ei ole karvaa.

        Hei! Mullakin on pahat eläin-allergiat, en voi edes kylässä käydä kissa tai koira perheissä. Oon myös allerginen hevosille,lehmille,kaneille ja kaikille ihanille karvaisille eläimille. Mutta nyt mulla on ollut akvaariossa jo 4 vuoden ajan 2 hauskaa axolottia, ne on aika veikeitä,ja pitkä-ikäisiäkin (10-15v). Ja nyt puoli vuotta sitten ostin liskon, pitkähäntävaraanin, joka on aivan ihana. Asuu terraariumissa, mutta päivittäin silittelen sitä, eikä mulle ainakaan oo tulle mitään allergiakohtauksia.Mutta toki jokainen on yksilöllinen.Onnea lemmikinhakuun!


    • Darlamme

      Meidän vanhemmilla on eläinallergiaa. Meillä on kuitenkin villakoira, eikä siitä tule vanhemmilleni lainkaan allergiaa. En nyt tarkoita tässä sitä, että villakoirista ei tule kellekkään allergiaa, sehän on yksilöllistä. Mutta jotkut koirarodut saattaisivat tosiaan sopia vaikka teidän perheeseenne! Jos ette kuitenkaan halua ottaa riskejä(eikä kannatakkaan), niin kannattaisi harkita ulkokania, akaattikotiloa tms. Tai vaikka hoitoeläintä!

      • mävaaan

        Jos on allergiaa,nii hanki chinchilla!Mun perhees kaikil on kaikki maholliset allergiat,mut chinchillasta ei tuu mitään!Kirjota nettiin "suomen lemmikkichinchillayhdistys" niin ihastut pieniin vipeltäjiin!Mul on sellanen,ja oi taivas kuinka sulonen se on!


    • Myös allerginen

      No olen astmaatikko. Meidän perheessä on koira. Se tuottaa hieman allergiaa,mutta ei nyt niin paljoa,että sitä ei pystyisi pitämään:) minäkin haluaisin lemmikin.

      Olen kuullut että freteistä eikä siileistä tule allergiaa!! Jos vain jompi kumpi kiinnostaa..:D

      • lemmikki_

        Fretit ja siilit ovat molemmat ihania! Mutta kaikki eläimet allergisoivat ): Allergia on vakava "sairaus" eikä sen kanssa kannata leikkiä.


      • totuusonvainnäin

        TÄSSÄ TOTUUS:

        pötypuhetta siilit ja fretit kummatki kyllä VOIVAT aiheuttaa allergiaa!!


    • kysyn vaa

      isäni äitini ja siskoni on eläinallergikkoja, itse en ole millekkään allerginen, mikä olisi pieni,helppohoitoinen, ja halpa hoitoinen lemmikki, joka ei paljoa allergisoi???

    • kysyn vaa

      onko totta ettei freteistä tule paljoakaan allergiaa??? paljonko frettimaksaa?? mitä semmonen syö?

      • pepepippuri

        Hinnat vaihtelevat fretillä,katso googlesta tietoa! Ainakin ne syövät kananmunan keltuaista yms..


      • lemmikki_

        Fretit maksaa 200-400. Fretti on lihasyöjä eli syö kaikenlaista lihaa. Frettejä ei ole paljoa suomessa ja fretti EI OLE helppohoitoinen.


    • pepepippuri

      -käärme
      -lemmikkisiili
      -fretti
      -kilpikonna
      -lisko

      Minullakin on astma ja allergiaa on perheessäni,en voi oikein ottaa mitään lemmikkiä=( Olen harkinnut kilpikonnaa tai lemmikkisiiliä..:)

      • siilitietoinen

        (: lemmikkisiili olisi mun valinta mut sellanen pointti kannattaa muistaa että myös lemmikkisiilit voivat tuottaa joillekkin allergiaa se on niiin henkilökohtaista!! Kilpikonnista en oo kuullu että ne tutottavat allegiaa yms. MUTTA VOIN OLLA VÄÄRÄSSÄ , kannattaa tarkistaa asioita. ps ; itse olen hankkimassa lemmikkisiiliä ( :


      • Mt57

        Fretit ei todellakaan sovi allergikoille ihan vinkkinä vaan!


    • äippäliini

      hei koirista bichon ja cotton sopivat allergiselle, pojallani kova allergia yhteen jos toiseen aineeseen ja myös eläimiin, otimme cottonin kun kerrottiin ettei sen kanssa tule vaikeuksia allergian suhteen ja niin meidän pieni Eetu on kohta 3 vuotta ja poika voi hyvin, ps, muistathan sitten hoitaa hyvin itse jos päädyt lemmikkiin:)

    • Kissan haluaja

      Hei! Jos joku tietää semmosen halvan ja sellasen kissan joka sopii myös allergikoille niin sanokoon.....meillä oli ennen kissa mut veli sai kohtauksia nii ei voitu pitää ;((((( niin jos joku tietää hyvän nin voisiko sanoa? Haluttaisiin taas kissa mut ei olla löydetty sopivaa ;/ Ja sellainen joka sopii muitten eläinten kanssa koska meillä on myös kani..

      • Mt57

        Sfinksi on karvaton kissarotu joka sopii allergikoille jos sen pesee säännöllisesti!


    • Chinchillafani

      Joku kirjoitti että chinchilla on sopiva allergisille! Se ei todellakaan ole totta! Chinchilla on pahiten allergisoiva jyrsijä joten ei sitä ainakaan allerginen voi ostaa/ottaa ellei halua heti luopua siitä.

    • ..

      Jos teillä on allergiaa niin on olemassa myös amerikan karvattomii terriereitä mitä meillä on ne on ihania ei allergisoi ainakaan meillä (=

    • accd

      Chinchilla ei ole pahiten allergisoiva jyrsijä, vaikka chinchillallekin voi olla allerginen. Joillekin allergikoille chinchilla saattaa sopia ja toisille taas ei. Chinchillan turkki on niin tiheä, että hilse ei pöllyä niin herkästi, mutta allergeenejä löytyy myös virtsasta ja ulosteesta. Lisäksi heinä, kuivikkeet ja kylpyhiekka voi aiheuttaa oireita.

      Allergiat ovat kuitenkin yksilökohtaisia, joten kannattaa käydä esimerkiksi kasvattajan luona testaamassa, aiheuttaako eläimet oireita.

    • Mt57

      Se on ihan mahotonta hankkii seurallinen lemmikki jos perheessä on allergiaa mut mä oon ajatellu hankkii sfinksin. Se on kissa rotu jolla ei oo turkkia se sopii kuulemma allergikoille jos sen pesee säännöllisesti. Ja se on sitte muute sisä kissa!

    • Allergioista

      Moi! Minäkin tässä sanon, ettei kukaan voi sanoa, että ei ole allerginen jollekkin tietylle rodulle. Meillä on ollut hoidossa (meinattiin, että siitä tulis mun koira) lyhytkarvanen kettuterrieri, mutta allergia tuli vasta päivän kuluttua, kun ehin jo tykästyä koiraan tosi paljon. Naapurinkoirasta jossa on irlanninsetteriä ei tule välillä, ja välillä tulee allergiaa. Eli ei voi sanoa, tuleeko jostain allergiaa, vaikka olisi ennenkin ollut esim. saksanpaimenkoira josta ei tullut allergiaa, koska kaikki eläimet ovat erilaisia.

    • MÄ VAA

      En suosittele akaattikotiloita ´niistä ei saa minkään laista kaveria eikä niistä ole oikeastaan iloa . Itse kyllästyin aika nopeaa noihin mun kotiloihin mutta kyllä ne silti hyvässä elin ympäristössä ovat !

    • Jassu

      Hei!
      Mulla on ainakin akaattikotilo ja se on aivan mahdottoman veikeä ja iloinen otus, eikä minun mielestä hoitokaan ole vaivalloista. Kaiken lisäksi ne ovat halpoja ja maksavat vain muutaman euron ja jotkut harrastajat antavat niitä jopa ilmaiseksikin :) Meillä on kaikilla paha eläinallergia ja varsinkin minulla eniten, kun on lisäksi vielä astma, mutta meillä on silti kaksi gerbiiliä. Kyllähän gerbiilitkin ovat allergisoivia siinä missä muutkin, mutta yleensä gerbiilit eivät hirveämmin allergisoi, vaan se puru yleensä siinä on mikä pölyää. Myös on olemassa vähän allergisoivia koirarotuja, mutta niittenkin ottaminen on vähän sellaista arpapeliä, että onko vai ei:S ellei sitten ota jotain matelijaa. Suosittelen kotiloa lämpimästi!::)

    • Howrse.fi jenni0087

      hei!
      kaikki eläimet eivät allergisoi esim: liskot ja kilpparit eivät tuota allergiaa ja eläimet jotka ovat ULKONA eivät tuota allergiaa.
      kun meillä on koira cotton de tulear rodultaan, niin tuo rotu ei tuota allergia kohtauksia. kun meilläkin on allerginen ihminen perheessämme, jolla on astma, niin ei hänelle tuu mitää.ja tämä oli sitten tosi juttu että tuo rotu(cotton de tulear) ei tuota allergiaa.cotton de tulear on pieni koira n. 30cm korkea, valkoinen ja pitkäturkkinen(yleensä valkoinen).

      ja jos haluut lisä tietoa mee "Howrse.fi" nimiseen paikkaa ja olen siellä nimi merkki: jenni0087

    • ÄÄÄÄH

      mä oon aina halunnu hamsterin mutta kun mulla on heinänuha niin en voi ottaa siskollani on kyllä 3 gerbiiliä ja oon niitä kyl hoitanu eikä oo tullu allergiaa enkä kovin pidä liskoista mikä avuks

    • mipi

      Ota tyttö hamsteri

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe