Ihan suora kysymys:; Miten joku ilkeää ajaa Ladalla?? Sehän on sellainen kommunistiauton maineessa oleva kaara. Ennemmin kulkee vaikka jalan tai polkis Jopolla kuin ajelis Ladalla.
Miten ilkeää ajaa Ladalla
37
3556
Vastaukset
- joe
Kyllä Ladalla ilkeää ajaa aivan yhtä hyvin kuin millä muulla autolla tahansa: auto katsastettu ja vero maksettu kuuliaisesti. Henkisesti aikuiseksi kasvaneet ihmiset eivät koe Ladan ajamisessa mitään traumaattista. Koko tuon asian pohdinta ei mahdu henkisesti aikuisen ihmisen ajatusmaailmaan.
Mutta varmaankin joillakin ihmisillä tuon henkisen kasvun kanssa voi olla toisin, joten heille on onneksi sitten tarjolla polkeminen Jopolla tai jalankulku. Hyvää matkaa - kumman kulkutavan sitten valitsetkin.- mara
Henkiseen kasvuun en ota kantaa , mutta eihän kukaan omanarvontuntoinen porvari voi ajaa Ladalla!!
- joe
mara kirjoitti:
Henkiseen kasvuun en ota kantaa , mutta eihän kukaan omanarvontuntoinen porvari voi ajaa Ladalla!!
Miksi ihmeessä porvari ei voi ajaa Ladalla.
Neuvostoliitto ja kommunismi kaatui jo 15 v sitten.
Venäjä ei ole enää kommunistinen maa ja Lada on nykyisin yksityinen yritys, joten porvarillakaan ei pitäisi olla ideologisia esteitä ajaa ei-kommunistisen maan, ei-valtion omistuksessa olevasssa firmassa valmistetulla Ladalla.
Mistä ihmeestä porvarin kenkä vielä puristaa?
- vara
jos siellä tehtaalla olis kommunisti töissä? Entä, jos Venäjälle perustettais mersun tehdas?
- foma
Onko sitten NATSI?
- wm-39
Täällä ei kieltämättä ulkopolitiikan eikä lähihistorian tuntemus ole kovinkaan vahvoilla ...
Huvittavaa sinänsä, joskin kyllästyttävää.- 2105
Kun kerran tiedät miten asiat ovat niin kerro meille tyhmille mikä on totuus.
- kaupparatsu
h...vetissä ajaisi millään ladalla asiakkaan pihaan. en kehtaisi,hävettäisi,pitäisi selitellä jotain, että miksi ihmeessä ajan ladalla. tuntuisi siltä, että muut ihmiset ajattelisi minun olevan köyhä, "aatteen mies" tai joku maalaispoika peräkamarista.nämä ovat rehellisiä tuntemuksiani.Tosin alla on 500-sarjan E-39 bemari monilla herkuilla.Sitten vielä ladasta, ne eivät ole erityisen taloudellisia, ne ovat poikkeuksetta erittäin rumia autoja.Jos joku väittää mitä tahansa ladaa kauniiksi on kauneus kyllä katsojan silmässä.Rumia ovat.
- Vekkeli
En vapaaehtoisesti ostaisi ladaa minäkään, en ainakaan nyt suomessa uutena myytävistä romuista.
Syynä ei ole pelko leimautumisesta köyhäksi, se voisikin olla pelkästään hyvä asia, ei olisi yhtenään sukulaiset takaajaksi pyytämässä. Pahempi asia on leimautua tyhmäksi, sillä ladan hankintaa et pysty juurikaan järkisyillä perustelemaan.
Mutta varsinainen syy ladan hylkäämiseen on se, että miksi maksaa huonon käytöstä sama hinta kun hyvänkin. - jovain
Vaihtaisit jo naiseen tuon ajatusmallisi jossa auton on oltava kaunis. Selvästi E-39 on sulle m-n jatke ja oman arvon tuntosi on pönkittämisen tarpeessa.Me ladamiehet vaan kupsutellaan naistemme kanssa ja latukka saa ihan rauhassa rumistua tai komistua kunkin katselijan silmissä.
- Vekkeli
jovain kirjoitti:
Vaihtaisit jo naiseen tuon ajatusmallisi jossa auton on oltava kaunis. Selvästi E-39 on sulle m-n jatke ja oman arvon tuntosi on pönkittämisen tarpeessa.Me ladamiehet vaan kupsutellaan naistemme kanssa ja latukka saa ihan rauhassa rumistua tai komistua kunkin katselijan silmissä.
Olen huomannut, että yleensä hyvän näköisessä autossa istuu myös kaunis nainen ja pahan näköisessä autossa vastaavasti näkee usein ruman naisen. Tämä ei tietenkään aina pidä paikkaansa, mutta usein kylläkin.
Pääsääntöisesti ladakuskin nainen on iäkäs, ylipainoinen ja ryppyinen sekä pukeutuu tyylillä joka oli muodikasta 70-luvulla. Leukanivelet ovat loppuun kulunet liiasta käytöstä. Mutta ladamieshän on muutenkin tottunut/turtunut jatkuvaan narinaan ja vastoinkäymisiin.
Tässä taas yksi syy valita vaikka mersu. Niiden omistajilla näkyy yleensä olevan ylimääräistä rahaa jonka voi sitten panostaa vaikka muijan ulkoisen olemuksen kohentamiseen. - Vaihtoon vaan
Vekkeli kirjoitti:
Olen huomannut, että yleensä hyvän näköisessä autossa istuu myös kaunis nainen ja pahan näköisessä autossa vastaavasti näkee usein ruman naisen. Tämä ei tietenkään aina pidä paikkaansa, mutta usein kylläkin.
Pääsääntöisesti ladakuskin nainen on iäkäs, ylipainoinen ja ryppyinen sekä pukeutuu tyylillä joka oli muodikasta 70-luvulla. Leukanivelet ovat loppuun kulunet liiasta käytöstä. Mutta ladamieshän on muutenkin tottunut/turtunut jatkuvaan narinaan ja vastoinkäymisiin.
Tässä taas yksi syy valita vaikka mersu. Niiden omistajilla näkyy yleensä olevan ylimääräistä rahaa jonka voi sitten panostaa vaikka muijan ulkoisen olemuksen kohentamiseen."Tässä taas yksi syy valita vaikka mersu. Niiden omistajilla näkyy yleensä olevan ylimääräistä rahaa jonka voi sitten panostaa vaikka muijan ulkoisen olemuksen kohentamiseen."
Toisin sanoen vaimon vaihtohan se on edessä jos meinaa ostaa mersun ja muija on kuin navetan seinästä reväistyn näköinen. Ei siitä saa tekemälläkään hyvännäköistä.
Eri asia taas on mitä vaimon vaihtaminen tulee maksamaan.
Tämähän ei koske tietystikään mersun ostajaa itesään. Saa olla vaikka kuinka ruma. - mikäettei
Vekkeli kirjoitti:
Olen huomannut, että yleensä hyvän näköisessä autossa istuu myös kaunis nainen ja pahan näköisessä autossa vastaavasti näkee usein ruman naisen. Tämä ei tietenkään aina pidä paikkaansa, mutta usein kylläkin.
Pääsääntöisesti ladakuskin nainen on iäkäs, ylipainoinen ja ryppyinen sekä pukeutuu tyylillä joka oli muodikasta 70-luvulla. Leukanivelet ovat loppuun kulunet liiasta käytöstä. Mutta ladamieshän on muutenkin tottunut/turtunut jatkuvaan narinaan ja vastoinkäymisiin.
Tässä taas yksi syy valita vaikka mersu. Niiden omistajilla näkyy yleensä olevan ylimääräistä rahaa jonka voi sitten panostaa vaikka muijan ulkoisen olemuksen kohentamiseen.kauniin naisen autoonsa niin käyttää autonvaihtoon tarkoitetut rahat itänaapurista hankittuun naikkoseen.
Tulee meinaan etuisammaksi, kuin mersun pito ja suomalainen kaunis nainen. Voipi käydä niinkin että suomesta löytynyt kaunis nainen, ei välttämättä ole suomalainen. - V.A.G
Vekkeli kirjoitti:
Olen huomannut, että yleensä hyvän näköisessä autossa istuu myös kaunis nainen ja pahan näköisessä autossa vastaavasti näkee usein ruman naisen. Tämä ei tietenkään aina pidä paikkaansa, mutta usein kylläkin.
Pääsääntöisesti ladakuskin nainen on iäkäs, ylipainoinen ja ryppyinen sekä pukeutuu tyylillä joka oli muodikasta 70-luvulla. Leukanivelet ovat loppuun kulunet liiasta käytöstä. Mutta ladamieshän on muutenkin tottunut/turtunut jatkuvaan narinaan ja vastoinkäymisiin.
Tässä taas yksi syy valita vaikka mersu. Niiden omistajilla näkyy yleensä olevan ylimääräistä rahaa jonka voi sitten panostaa vaikka muijan ulkoisen olemuksen kohentamiseen."Tässä taas yksi syy valita vaikka mersu. Niiden omistajilla näkyy yleensä olevan ylimääräistä rahaa jonka voi sitten panostaa vaikka muijan ulkoisen olemuksen kohentamiseen."
Se on todistettu:
Mersumiehet panostavat ladistien entisiin muijiin. Rahallahan silikonia saa... - kaunis nainen
Vekkeli kirjoitti:
Olen huomannut, että yleensä hyvän näköisessä autossa istuu myös kaunis nainen ja pahan näköisessä autossa vastaavasti näkee usein ruman naisen. Tämä ei tietenkään aina pidä paikkaansa, mutta usein kylläkin.
Pääsääntöisesti ladakuskin nainen on iäkäs, ylipainoinen ja ryppyinen sekä pukeutuu tyylillä joka oli muodikasta 70-luvulla. Leukanivelet ovat loppuun kulunet liiasta käytöstä. Mutta ladamieshän on muutenkin tottunut/turtunut jatkuvaan narinaan ja vastoinkäymisiin.
Tässä taas yksi syy valita vaikka mersu. Niiden omistajilla näkyy yleensä olevan ylimääräistä rahaa jonka voi sitten panostaa vaikka muijan ulkoisen olemuksen kohentamiseen.vekkeli,
olet todella typerä, lapsellinen, mauton, kehittymätön.
jos tuollanen mara kirjottaa provon, niin ei tarvitse kaikkien junttien heti miettiä vielä typerämpää lausuntoa.
haukkukaa vaan äijät toistenne autoja niin paljon kun mieli tekee, mutta jättäkää naiset rauhaan.
mieheni ajaa kahta globetrotteria, minä farmarivolvoa ja vanhimmalle pojalle hankittiin lada ensiautoksi. kauneimmat tytöt se on kyytiinsä saanut.
ja mitä tulee bemareilla ajaviin kaupparatsuihin, niin ne lentää meidän ovelta tästä lähtien kaaressa ulos.
olen todella hämmästynyt ajatusmaailmanne tasosta. Hävetkää. - Vekkeli
kaunis nainen kirjoitti:
vekkeli,
olet todella typerä, lapsellinen, mauton, kehittymätön.
jos tuollanen mara kirjottaa provon, niin ei tarvitse kaikkien junttien heti miettiä vielä typerämpää lausuntoa.
haukkukaa vaan äijät toistenne autoja niin paljon kun mieli tekee, mutta jättäkää naiset rauhaan.
mieheni ajaa kahta globetrotteria, minä farmarivolvoa ja vanhimmalle pojalle hankittiin lada ensiautoksi. kauneimmat tytöt se on kyytiinsä saanut.
ja mitä tulee bemareilla ajaviin kaupparatsuihin, niin ne lentää meidän ovelta tästä lähtien kaaressa ulos.
olen todella hämmästynyt ajatusmaailmanne tasosta. Hävetkää.Kuulehan sinä tiukkapipoinen niuhottaja. Oletko edes nainen, saatika sitten kaunis?
Käviköhän niin, että se koira älähti johon...
On ymmärrettävää, että vanhemmat ostavat lapsilleen harjoitteluautoksi halvan romun. Ei tule pahasti tappiota kun pellit kuitenkin kolisevat ennemmin tai myöhemmin.
Tosin minä tulen aikanaan ostamaan pojalleni ajo-opetteluun jonkun turvallisen auton, juuri samasta syystä. Parempi ajaa kolari volvolla tai vaikka rellulla kun ladalla. Minä nimittäin arvostan poikaani ja hänen terveyttään.
Kyllä sitä ladankin kyytiin tyttöjä saa, aina se ilmainen kyyti kävelyn/linja-auton voittaa. Mutta on niitäkin, jotka eivät suostu menemään lähellekään, nyky-nuoriso on valitettavan merkki- ja imago-tietoista tässäkin asiassa. Bemarin ja ladan välinen ero kyllä tiedostetaan jo hyvin nuorena.
Ja useamman perheen pihasta vanhemmat ennemmin sen lada-kuskin pois heittävät. Itse jätän päätöksen omalle tyttärelleni, mutta mielummin näen vävykandidatilla vaikka volkkarin kun ladan. Tämä siksi, että minun kokemusperäinen tieto omasta tuttavapiiristäni kertoo auton yleensä (ei siis aina) osoittavan elämässä menestymisestä. - höhööö
Vekkeli kirjoitti:
Kuulehan sinä tiukkapipoinen niuhottaja. Oletko edes nainen, saatika sitten kaunis?
Käviköhän niin, että se koira älähti johon...
On ymmärrettävää, että vanhemmat ostavat lapsilleen harjoitteluautoksi halvan romun. Ei tule pahasti tappiota kun pellit kuitenkin kolisevat ennemmin tai myöhemmin.
Tosin minä tulen aikanaan ostamaan pojalleni ajo-opetteluun jonkun turvallisen auton, juuri samasta syystä. Parempi ajaa kolari volvolla tai vaikka rellulla kun ladalla. Minä nimittäin arvostan poikaani ja hänen terveyttään.
Kyllä sitä ladankin kyytiin tyttöjä saa, aina se ilmainen kyyti kävelyn/linja-auton voittaa. Mutta on niitäkin, jotka eivät suostu menemään lähellekään, nyky-nuoriso on valitettavan merkki- ja imago-tietoista tässäkin asiassa. Bemarin ja ladan välinen ero kyllä tiedostetaan jo hyvin nuorena.
Ja useamman perheen pihasta vanhemmat ennemmin sen lada-kuskin pois heittävät. Itse jätän päätöksen omalle tyttärelleni, mutta mielummin näen vävykandidatilla vaikka volkkarin kun ladan. Tämä siksi, että minun kokemusperäinen tieto omasta tuttavapiiristäni kertoo auton yleensä (ei siis aina) osoittavan elämässä menestymisestä.yhteen Saabin kanssa, vanha pari rellusta jatkomatkusti kirstussa ja se Saabin ajaja väänsi avaimella oven lukkoon, ettei kukaan varasta mitään.
Vielä kolmen päivän kuluttua sukulaiset keräs rellun kamoja tosta meitin pellolta. - Likka
Vekkeli kirjoitti:
Kuulehan sinä tiukkapipoinen niuhottaja. Oletko edes nainen, saatika sitten kaunis?
Käviköhän niin, että se koira älähti johon...
On ymmärrettävää, että vanhemmat ostavat lapsilleen harjoitteluautoksi halvan romun. Ei tule pahasti tappiota kun pellit kuitenkin kolisevat ennemmin tai myöhemmin.
Tosin minä tulen aikanaan ostamaan pojalleni ajo-opetteluun jonkun turvallisen auton, juuri samasta syystä. Parempi ajaa kolari volvolla tai vaikka rellulla kun ladalla. Minä nimittäin arvostan poikaani ja hänen terveyttään.
Kyllä sitä ladankin kyytiin tyttöjä saa, aina se ilmainen kyyti kävelyn/linja-auton voittaa. Mutta on niitäkin, jotka eivät suostu menemään lähellekään, nyky-nuoriso on valitettavan merkki- ja imago-tietoista tässäkin asiassa. Bemarin ja ladan välinen ero kyllä tiedostetaan jo hyvin nuorena.
Ja useamman perheen pihasta vanhemmat ennemmin sen lada-kuskin pois heittävät. Itse jätän päätöksen omalle tyttärelleni, mutta mielummin näen vävykandidatilla vaikka volkkarin kun ladan. Tämä siksi, että minun kokemusperäinen tieto omasta tuttavapiiristäni kertoo auton yleensä (ei siis aina) osoittavan elämässä menestymisestä.Johan on mielipide.. Jos herra A ajaa Ladalla, ja
saa likkaseuraa, niin eikö se kerro siitä, että
tämä täti on todella kiinnostunut miehestä, eikä
roiku mukana automerkin takia! Ja herra B ajaa
(isänsä) Volvolla - niin tyttö voi ollakin enempi
volvon kuin pojan perään! Muutenkin arveluttaa
isänsä tavaroilla leuhkijat. Omaa yritystä kiitos!
Ja itse ainakin valitsen mieluummin Ladamiehen,
jää euroja muuhunkin kuin vain pelti lehmään! Voi enempi käydä ulkona syömässä, matkoilla, ei tarvitse autolainaa ym.
Vihjasit että ladailijat olisivat menestymättömiä,
kumoisin mielipiteesi. Kuten sanoin, ladaihmiset
suhtautuvat autoonsa vain autona, eikä minään
---jatkeena. Ja näin jää rahaa siihen muuhunkin.
Koittakaa nyt ymmärtää että ihmiset on erilaisia
ja elämä on valintaa! - Laput silmilläkö?
Vekkeli kirjoitti:
Kuulehan sinä tiukkapipoinen niuhottaja. Oletko edes nainen, saatika sitten kaunis?
Käviköhän niin, että se koira älähti johon...
On ymmärrettävää, että vanhemmat ostavat lapsilleen harjoitteluautoksi halvan romun. Ei tule pahasti tappiota kun pellit kuitenkin kolisevat ennemmin tai myöhemmin.
Tosin minä tulen aikanaan ostamaan pojalleni ajo-opetteluun jonkun turvallisen auton, juuri samasta syystä. Parempi ajaa kolari volvolla tai vaikka rellulla kun ladalla. Minä nimittäin arvostan poikaani ja hänen terveyttään.
Kyllä sitä ladankin kyytiin tyttöjä saa, aina se ilmainen kyyti kävelyn/linja-auton voittaa. Mutta on niitäkin, jotka eivät suostu menemään lähellekään, nyky-nuoriso on valitettavan merkki- ja imago-tietoista tässäkin asiassa. Bemarin ja ladan välinen ero kyllä tiedostetaan jo hyvin nuorena.
Ja useamman perheen pihasta vanhemmat ennemmin sen lada-kuskin pois heittävät. Itse jätän päätöksen omalle tyttärelleni, mutta mielummin näen vävykandidatilla vaikka volkkarin kun ladan. Tämä siksi, että minun kokemusperäinen tieto omasta tuttavapiiristäni kertoo auton yleensä (ei siis aina) osoittavan elämässä menestymisestä.Vanhaa kulunutta Veikkauksen slogania lainaten:
"Autoaddikti näkee maailman toisin silmin"
Eli kaiken mittarina käytetään autoa ja vain autoa. - Vekkeli
Likka kirjoitti:
Johan on mielipide.. Jos herra A ajaa Ladalla, ja
saa likkaseuraa, niin eikö se kerro siitä, että
tämä täti on todella kiinnostunut miehestä, eikä
roiku mukana automerkin takia! Ja herra B ajaa
(isänsä) Volvolla - niin tyttö voi ollakin enempi
volvon kuin pojan perään! Muutenkin arveluttaa
isänsä tavaroilla leuhkijat. Omaa yritystä kiitos!
Ja itse ainakin valitsen mieluummin Ladamiehen,
jää euroja muuhunkin kuin vain pelti lehmään! Voi enempi käydä ulkona syömässä, matkoilla, ei tarvitse autolainaa ym.
Vihjasit että ladailijat olisivat menestymättömiä,
kumoisin mielipiteesi. Kuten sanoin, ladaihmiset
suhtautuvat autoonsa vain autona, eikä minään
---jatkeena. Ja näin jää rahaa siihen muuhunkin.
Koittakaa nyt ymmärtää että ihmiset on erilaisia
ja elämä on valintaa!Loistavasti keksitty vertaus.
Ladamies viehättää siis aina ihmisenä, volvomies vain auton takia. Tuliko mieleesi mahdollisuutta, että volvomies voi, volvosta huolimatta, olla ihmisenä parempi?
Samaten voisi päätellä sinun pitävän ladamiehiä järkevinä ja kaikkien muiden automiehien olevan jatkeen tarpeessa.
Pääsääntöisesti (ei siis aina) lapset hankkivat itselleen vähintään saman elintason mihin ovat jo kotona tottuneet. Jos isällä on volvo, yleensä pojallakin tulee olemaan volvo tai ehkä jopa mersu. Isän volvo siis antaa viitteitä sekä isän nykyisestä varallisuudesta (joka yleensä on suoraan seurausta isän koulutustasosta), että pojan tulevasta. Juuri tästä syystä näen tulevien vävykandidaattien ajavan mielummin vaikka vain volkkaria tai opelia kuin ladaa. Mutta kuten sanottu, valinta on tyttäreni, enkä usko hänen valitsevan itselleen miestä ainakaan auton perusteella.
Jos sinun valintasi kohdistuu (tai on jo kohdistunut) ladamieheen perusteella, että hänelle jää enemmän rahaa niin oletko koskaan ajatellut kummalla todella on enemmän rahaa, lada vai skodamiehellä (siis nämä uuden malliset skodat)? Ladamiehellä voi mennä vähemmän rahaa autoiluun, mutta skodamiehen tilille melko varmasti jää isompi saldo vielä autoilu kulujen jälkeenkin. Tämä yleensä siitä syystä että hänen ansiotasonsa on parempi ja tämän vuoksi hän on pystynyt hankkimaan kalliimman auton. Joten skodamiehen rahoista riittää vaimollekin isompi siivu kuin ladamieheltä, tämäkö on syy siihen, että skodamiehen vaimolla on uusi takki ja ladamiehen vaimolla edelleenkin sama vanha tuulipuku? ´
Ja jos yrität keksiä syitä ladakuskien muita alhaisempaan ansio- ja koulutustasoon, niin syy on yksinkertaisesti kykyjen puute (voidaan varmaan käyttää myös termiä tyhmyys). Nykysuomessa opintotukijärjestelmä pitää huolen siitä, että enää kenelläkään ei enää jää opinnot väliin ainakaan taloudellisten rasurssien puutteessa kuten vielä jokunen kymmenen vuotta sitten saattoi tapahtua.
Sanon suoraan että ladailijat ovat yleensä (ei siis tälläkään kertaa aina) yhteiskunnan alempien sosiaaliluokkien edustajia (Puli-ukkoja ja muita vastaavia lukuunottamatta). Eivät siksi että heillä on lada, vaan heillä on lada juuri tästä johtuen (parempaan kun ei ole varaa).
Tästä asiasta on jopa tutkittua tietoa tilastokeskuksen sivuilla, yleensä halpa auto on selvin merkki huonosta elin- ja koulutustasosta. Ja lada on jo vuosia tainnut olla suomen halvin auto, sekä uutena että käytettynä. Auto, kesämökki, vene ja asunto ovat selviä merkkejä siitä miten hyvin on elämässä menestynyt. Ja näistä yleensä auto on kaikkein selvin merkki.
Poikkeuksia löytyy, mutta ne ovat kuitenkin harvinaisia yksittäistapauksia. - ktk
Vekkeli kirjoitti:
Loistavasti keksitty vertaus.
Ladamies viehättää siis aina ihmisenä, volvomies vain auton takia. Tuliko mieleesi mahdollisuutta, että volvomies voi, volvosta huolimatta, olla ihmisenä parempi?
Samaten voisi päätellä sinun pitävän ladamiehiä järkevinä ja kaikkien muiden automiehien olevan jatkeen tarpeessa.
Pääsääntöisesti (ei siis aina) lapset hankkivat itselleen vähintään saman elintason mihin ovat jo kotona tottuneet. Jos isällä on volvo, yleensä pojallakin tulee olemaan volvo tai ehkä jopa mersu. Isän volvo siis antaa viitteitä sekä isän nykyisestä varallisuudesta (joka yleensä on suoraan seurausta isän koulutustasosta), että pojan tulevasta. Juuri tästä syystä näen tulevien vävykandidaattien ajavan mielummin vaikka vain volkkaria tai opelia kuin ladaa. Mutta kuten sanottu, valinta on tyttäreni, enkä usko hänen valitsevan itselleen miestä ainakaan auton perusteella.
Jos sinun valintasi kohdistuu (tai on jo kohdistunut) ladamieheen perusteella, että hänelle jää enemmän rahaa niin oletko koskaan ajatellut kummalla todella on enemmän rahaa, lada vai skodamiehellä (siis nämä uuden malliset skodat)? Ladamiehellä voi mennä vähemmän rahaa autoiluun, mutta skodamiehen tilille melko varmasti jää isompi saldo vielä autoilu kulujen jälkeenkin. Tämä yleensä siitä syystä että hänen ansiotasonsa on parempi ja tämän vuoksi hän on pystynyt hankkimaan kalliimman auton. Joten skodamiehen rahoista riittää vaimollekin isompi siivu kuin ladamieheltä, tämäkö on syy siihen, että skodamiehen vaimolla on uusi takki ja ladamiehen vaimolla edelleenkin sama vanha tuulipuku? ´
Ja jos yrität keksiä syitä ladakuskien muita alhaisempaan ansio- ja koulutustasoon, niin syy on yksinkertaisesti kykyjen puute (voidaan varmaan käyttää myös termiä tyhmyys). Nykysuomessa opintotukijärjestelmä pitää huolen siitä, että enää kenelläkään ei enää jää opinnot väliin ainakaan taloudellisten rasurssien puutteessa kuten vielä jokunen kymmenen vuotta sitten saattoi tapahtua.
Sanon suoraan että ladailijat ovat yleensä (ei siis tälläkään kertaa aina) yhteiskunnan alempien sosiaaliluokkien edustajia (Puli-ukkoja ja muita vastaavia lukuunottamatta). Eivät siksi että heillä on lada, vaan heillä on lada juuri tästä johtuen (parempaan kun ei ole varaa).
Tästä asiasta on jopa tutkittua tietoa tilastokeskuksen sivuilla, yleensä halpa auto on selvin merkki huonosta elin- ja koulutustasosta. Ja lada on jo vuosia tainnut olla suomen halvin auto, sekä uutena että käytettynä. Auto, kesämökki, vene ja asunto ovat selviä merkkejä siitä miten hyvin on elämässä menestynyt. Ja näistä yleensä auto on kaikkein selvin merkki.
Poikkeuksia löytyy, mutta ne ovat kuitenkin harvinaisia yksittäistapauksia.Mahtaako tuosta koulutustason ja automerkin yhteydestä olla kovinkaan validia tutkimusta olemassa? Yliopistolla ainakin tuntuu, että mitä korkeampi koulutus, sitä kummempi auto. Nimenomaan korkeakoulutetulle on automerkillä varmasti varsin pieni merkitys. Jonkinlaista heittoa tuon tyyliseen tutkimukseen voisi aiheuttaa myös se, että kokonaan autottomia on varmasti keskiarvoista enemmän korkeakoulutetuissa.
Eiköhän se ole nimenomaan alempi keskiluokka, ts. merkonomi-tradenomitason henkilöt, jotka tarvitsevat ulkoista statusta esim. edustus- ym. tehtävissä? Hyvin korkeassa asemassa olevat yksityisen puolen ihmiset tuskin ajelevat omalla autollaan yleensäkään.
Tulotasoon saattaa automerkillä ollakin yhteyksiä, mutta sillä taas ei olekaan paljoakaan tekemistä älykkyyden tai koulutuksen kanssa. - Vekkeli
ktk kirjoitti:
Mahtaako tuosta koulutustason ja automerkin yhteydestä olla kovinkaan validia tutkimusta olemassa? Yliopistolla ainakin tuntuu, että mitä korkeampi koulutus, sitä kummempi auto. Nimenomaan korkeakoulutetulle on automerkillä varmasti varsin pieni merkitys. Jonkinlaista heittoa tuon tyyliseen tutkimukseen voisi aiheuttaa myös se, että kokonaan autottomia on varmasti keskiarvoista enemmän korkeakoulutetuissa.
Eiköhän se ole nimenomaan alempi keskiluokka, ts. merkonomi-tradenomitason henkilöt, jotka tarvitsevat ulkoista statusta esim. edustus- ym. tehtävissä? Hyvin korkeassa asemassa olevat yksityisen puolen ihmiset tuskin ajelevat omalla autollaan yleensäkään.
Tulotasoon saattaa automerkillä ollakin yhteyksiä, mutta sillä taas ei olekaan paljoakaan tekemistä älykkyyden tai koulutuksen kanssa.Automerkin ja koulutustason välistä tutkimusta tuskin on tehty ja sen tekeminen voisi olla aika turhaa. Uusista autoista tietyt merkit ovat selkeästi vain varakkaiden autoja mutta vanhempien käytettyjen kohdalla tilanne muuttuu, koska riittävän iäkkäänä mersukin on jo halpa auto ainakin hankintahinnaltaan. Esimerkiksi eri-ikäisiä (eli eri hintaisia) volvoja on käytössä useilla eri sosiaaliluokilla (ansiotasoilla).
Mutta tilastokeskus on julkaissut tilastot sekä koulutuksen ja tulotason, että tulotason ja auton hinnan välisestä yhteydestä. Linkki siihen tilastoon löytyi joku aikaa sitten näistä keskusteluryhmistä (samassa tilastossa oli myös ansio- ja asumistason välinen yhteys sekä monia muita).
Mikä korkeampi koulutustaso, sen suurempi ansiotaso ja sitä kalliimpi auto, näin pikaisena yhteenvetona ko tilastosta. Poikkeuksia tietysti löytyy, mutta minä en tunne, enkä ole kuullut edes puhuttavan, yhdestäkään siivoojasta joka ajaa uudehkolla mersulla enkä johtajasta jolla on lada.
Sitä en tiedä onko tutkittu auton hinnan ja älykkyyden välistä suhdetta, mutta en ihmettelisi vaikka tällainenkin tutkimus olisi jossain tehty. Ja olisin utelias näkemään sen tulokset. Uskallan kuitenkin epäillä, ettei tällainenkaan tilasto ladamiehiä suosisi. - ktk
Vekkeli kirjoitti:
Automerkin ja koulutustason välistä tutkimusta tuskin on tehty ja sen tekeminen voisi olla aika turhaa. Uusista autoista tietyt merkit ovat selkeästi vain varakkaiden autoja mutta vanhempien käytettyjen kohdalla tilanne muuttuu, koska riittävän iäkkäänä mersukin on jo halpa auto ainakin hankintahinnaltaan. Esimerkiksi eri-ikäisiä (eli eri hintaisia) volvoja on käytössä useilla eri sosiaaliluokilla (ansiotasoilla).
Mutta tilastokeskus on julkaissut tilastot sekä koulutuksen ja tulotason, että tulotason ja auton hinnan välisestä yhteydestä. Linkki siihen tilastoon löytyi joku aikaa sitten näistä keskusteluryhmistä (samassa tilastossa oli myös ansio- ja asumistason välinen yhteys sekä monia muita).
Mikä korkeampi koulutustaso, sen suurempi ansiotaso ja sitä kalliimpi auto, näin pikaisena yhteenvetona ko tilastosta. Poikkeuksia tietysti löytyy, mutta minä en tunne, enkä ole kuullut edes puhuttavan, yhdestäkään siivoojasta joka ajaa uudehkolla mersulla enkä johtajasta jolla on lada.
Sitä en tiedä onko tutkittu auton hinnan ja älykkyyden välistä suhdetta, mutta en ihmettelisi vaikka tällainenkin tutkimus olisi jossain tehty. Ja olisin utelias näkemään sen tulokset. Uskallan kuitenkin epäillä, ettei tällainenkaan tilasto ladamiehiä suosisi.Sinänsä tuollainen tutkimus automerkin ja koulutuksen yhteyksistä ei välttämättä olisi turha. Autoihin suhtaudutaan usein niin tunteellisesti, että "tiedotkin" saattavat olla vain subjektiivisia oletuksia. Kiinnostavaa voisikin juuri olla se, miksi ihmiset ajavat nimenomaan tietyllä käytetyllä autolla ja minkä verran statuksen kuvitellaan periytyvän käytettyyn autoon.
Juuri esimerkkisi mukaisesti, vanhalla Mersulla on käytännössä kellä tahansa varaa ajaa, uudella Corollalla välttämättä ei. Silti usein pidetään vanhankin Mersun statusta korkeana, vastoin mitään järkiperusteita.
Itse kyllä heittäisin rohkean oletuksen: pääsääntöisesti automerkki ei ole riippuvainen koulutuksesta. Korkea koulutus ei yleenskään välttämättä tuo mukanaan varallisuutta. On luonnollista, että tehtävissä, joissa autolla ikäänkuin annetaan ensivaikutelma, on sen oltava yhteyteen sopiva. Ladalla, Mersulla tai Jaguarilla voi antaa sopimattoman kuvan, kun taas tavanomaisemmat Volkkarit tai Toyotat sopinevat miltei mihin yhteyteen tahansa.
Tutkimusta älykkyyden ja automerkin korrelaatiosta tuskin on Suomessa tehty. Älykkyys on jonkinlainen kirosana tällä hetkellä psykologiassa, trendi painottuu muualle ja testausta yleensäkään harrastetaan varsin vähän, vaikka sinänsä mitään kovin pitävää perustetta sille ei taidakaan olla.
Älykästä autoilua voisi kuvitella olevan sellaisen tilanteen, jossa pyrkii ajamaan autolla, joka sillä hetkellä on halpa ominaisuuksiinsa nähden, eikä joudu maksamaan sen statuksesta. Toisaalta auton olisi tietysti säilytettävä myös hintansa, varsinkin jos sen aikoo jossain vaiheessa vaihtaa. Markkinoiden kehitystä on vaikea arvioida, 70-luvulla tuskin olisi uskottu, että Corollat voivat säilyttää hintansa niin kuin nykyisin tekevät. 80-luvulla tuskin olisi uskottu, että Mersuista tulee runsaudenpula ja niiden hinnat lähtevät laskuun (tässä yhteydessä siis tarkoitan tietysti 80-90-luvun vaihteen autoja). - wm-39
ktk kirjoitti:
Sinänsä tuollainen tutkimus automerkin ja koulutuksen yhteyksistä ei välttämättä olisi turha. Autoihin suhtaudutaan usein niin tunteellisesti, että "tiedotkin" saattavat olla vain subjektiivisia oletuksia. Kiinnostavaa voisikin juuri olla se, miksi ihmiset ajavat nimenomaan tietyllä käytetyllä autolla ja minkä verran statuksen kuvitellaan periytyvän käytettyyn autoon.
Juuri esimerkkisi mukaisesti, vanhalla Mersulla on käytännössä kellä tahansa varaa ajaa, uudella Corollalla välttämättä ei. Silti usein pidetään vanhankin Mersun statusta korkeana, vastoin mitään järkiperusteita.
Itse kyllä heittäisin rohkean oletuksen: pääsääntöisesti automerkki ei ole riippuvainen koulutuksesta. Korkea koulutus ei yleenskään välttämättä tuo mukanaan varallisuutta. On luonnollista, että tehtävissä, joissa autolla ikäänkuin annetaan ensivaikutelma, on sen oltava yhteyteen sopiva. Ladalla, Mersulla tai Jaguarilla voi antaa sopimattoman kuvan, kun taas tavanomaisemmat Volkkarit tai Toyotat sopinevat miltei mihin yhteyteen tahansa.
Tutkimusta älykkyyden ja automerkin korrelaatiosta tuskin on Suomessa tehty. Älykkyys on jonkinlainen kirosana tällä hetkellä psykologiassa, trendi painottuu muualle ja testausta yleensäkään harrastetaan varsin vähän, vaikka sinänsä mitään kovin pitävää perustetta sille ei taidakaan olla.
Älykästä autoilua voisi kuvitella olevan sellaisen tilanteen, jossa pyrkii ajamaan autolla, joka sillä hetkellä on halpa ominaisuuksiinsa nähden, eikä joudu maksamaan sen statuksesta. Toisaalta auton olisi tietysti säilytettävä myös hintansa, varsinkin jos sen aikoo jossain vaiheessa vaihtaa. Markkinoiden kehitystä on vaikea arvioida, 70-luvulla tuskin olisi uskottu, että Corollat voivat säilyttää hintansa niin kuin nykyisin tekevät. 80-luvulla tuskin olisi uskottu, että Mersuista tulee runsaudenpula ja niiden hinnat lähtevät laskuun (tässä yhteydessä siis tarkoitan tietysti 80-90-luvun vaihteen autoja).Älykkyydestä, koulutuksesta ja varallisuudesta vain viimeksi mainitulla on, tai oikeastaan voi olla ratkaiseva merkitys auton hankinnassa: Voi ostaa vain sitä, mihin varat riittävät.
Esim. keskikokoisella Peugeotilla voi ajaa ruumiillisen työn tekijä tai professori.
Lada on jossakin määrin poikkeus. Päin vastoin kuin joskus luullaan ja täälläkin - asiantuntemattomuutta osoittaen - väitetään, se ei ole lainkaan vähävaraisimman väestönosan auto. Nehän ostavat japanilaisia.
Koulutuksen osalta he edustavat enimmältä osin keskitasoa ja siitä ylöspäin.
Älykkyydestä on jo jonkin verran vaikeampi sanoa. Päätellen heidän viljelemänsä huumorin tasosta he näyttävät olevan kiistatta ainakin keskitason yläpuolella; varsin räikeänä tämä ero tulee esiin, jos heitä verrataan täällä esiintyviin tosikkoihin, ja niitä vertailukohtiahan löytyy helpolla. - Vekkeli
wm-39 kirjoitti:
Älykkyydestä, koulutuksesta ja varallisuudesta vain viimeksi mainitulla on, tai oikeastaan voi olla ratkaiseva merkitys auton hankinnassa: Voi ostaa vain sitä, mihin varat riittävät.
Esim. keskikokoisella Peugeotilla voi ajaa ruumiillisen työn tekijä tai professori.
Lada on jossakin määrin poikkeus. Päin vastoin kuin joskus luullaan ja täälläkin - asiantuntemattomuutta osoittaen - väitetään, se ei ole lainkaan vähävaraisimman väestönosan auto. Nehän ostavat japanilaisia.
Koulutuksen osalta he edustavat enimmältä osin keskitasoa ja siitä ylöspäin.
Älykkyydestä on jo jonkin verran vaikeampi sanoa. Päätellen heidän viljelemänsä huumorin tasosta he näyttävät olevan kiistatta ainakin keskitason yläpuolella; varsin räikeänä tämä ero tulee esiin, jos heitä verrataan täällä esiintyviin tosikkoihin, ja niitä vertailukohtiahan löytyy helpolla.Taas nähtiin, että kirjoittajan (wm-39) mukaan ladamies on aina kaikessa vähintään keskitasoa parempi. Oli sitten kyse varakkuudesta, älykkyydestä tai auton ominaisuuksista. Hänen 'asiantuntevan' lausunnon mukaan lada on vähintään keskiluokan auto. Kun tuntisi edes yhden keskiluokkaan kuuluvan jolla on lada...
Kirjoittaja on oikeassa siinä, että auton (kuten myös talon, veneen tai kesämökin) voi ostaa vain sen mukaan mihin on varaa. Mutta ladamies ei yleensä ymmärrä käsitettä kokonaistaloudellisuus. Hän tuijottaa vain hankintahintaa, unohtaen että autossa on myös käyttökulut. Pääomakulujen käsite on yleensä ladamiehelle tuntematon arvonalenemaa lukuunottamatta.
On tilanteita jossa kannattaa ostaa kalliimpi auto jos se tulee käytössä halvemmaksi ja tämän seurauksena kokonaistaloudellisemmaksi (myös mahdolliset lisääntyneet lainanhoitokulut huomioiden). Tämän ymmärtäminen tuntuu yleensä olevan ladamiehelle mahdotonta, ilmeisesti siksi että talousoppi ei kuulu perus- ja ammattikoulujen oppimäärään. Korkeamman koulutuksen saaneet ovat lukeneet myös talousoppia ja he osaavat laskea autoilun kustannukset. Tässäkö syy miksi he eivät hanki ladaa?
Itse uskallan väittää, että ladakuski yleensä on koulutuksellisesti keskitason alapuolella. Ladakuskilla saattaa olla ammattikoulutus, mutta opistotasoisilla ladaa ei enää näe kuin erittäin harvoissa poikkeustapauksissa.
80-luvulla tilanne oli vielä toinen. Ehkä kirjoittaja ei ole ymmärtänyt ajan kuluneen ja olosuhteiden muuttuneen.
Kirjoittajan väite siitä, että vähävaraiset ostavat japanilaisia autoja ei voi pitää paikkaansa, sillä halvinkin japanilainen maksaa enemmän kuin lada. Juurihan hän itse totesi kaikkien voivan ostavan vain sen auton johon on varaa ja näin ollen vähävaraiselle ominainen valinta on nimen omaan halvin eli tässä tapauksessa lada. Huomasiko kirjoittaja itsekään tätä paradoksaalista lausuntoa yrittäessään kaikin epätoivoisin keinoin puolustaa ladaa ja ladamiehiä.
Kirjoittaja yrittää osoittaa ladan ja ladamiehen kaikin puolin asialliseksi ja järkeväksi. Hän kiistää järjestelmällisesti kaikki lada vastaiset kommentit valheellisina, mutta ei kuitenkaan pysty esittämään tosiasioita väitteensä tueksi. Hän vaan jankuttaa ja jankuttaa samaa asiaa, toivoen jonkun vihdoin uskovan häntä. Tämän näkee selvästi katsottaessa myös hänen muita kirjoituksiaan.
Se ei ainakaan todista kirjoittajan älykkyydestä vaan jääräpäisyydestä. Tai sitten hän on omaksunut täydellisesti Sirola opistossa oppimansa asiat. - kaunis nainen
Vekkeli kirjoitti:
Kuulehan sinä tiukkapipoinen niuhottaja. Oletko edes nainen, saatika sitten kaunis?
Käviköhän niin, että se koira älähti johon...
On ymmärrettävää, että vanhemmat ostavat lapsilleen harjoitteluautoksi halvan romun. Ei tule pahasti tappiota kun pellit kuitenkin kolisevat ennemmin tai myöhemmin.
Tosin minä tulen aikanaan ostamaan pojalleni ajo-opetteluun jonkun turvallisen auton, juuri samasta syystä. Parempi ajaa kolari volvolla tai vaikka rellulla kun ladalla. Minä nimittäin arvostan poikaani ja hänen terveyttään.
Kyllä sitä ladankin kyytiin tyttöjä saa, aina se ilmainen kyyti kävelyn/linja-auton voittaa. Mutta on niitäkin, jotka eivät suostu menemään lähellekään, nyky-nuoriso on valitettavan merkki- ja imago-tietoista tässäkin asiassa. Bemarin ja ladan välinen ero kyllä tiedostetaan jo hyvin nuorena.
Ja useamman perheen pihasta vanhemmat ennemmin sen lada-kuskin pois heittävät. Itse jätän päätöksen omalle tyttärelleni, mutta mielummin näen vävykandidatilla vaikka volkkarin kun ladan. Tämä siksi, että minun kokemusperäinen tieto omasta tuttavapiiristäni kertoo auton yleensä (ei siis aina) osoittavan elämässä menestymisestä.Vekkeli:
Aivan, korjaan itsevarmaa lausuntoani sen verran, että kauneus on katsojan silmissä.
Sitävastoin sinä olet aika helposti provosoitavissa... vekkeli...
Nyt, kun kirjoituksistasi (huh, olet todella uhrannut aikaasi, eivät taida työt sinua juuri painaa?) käy ilmi, että lada on epäluotettava auto, niin onnettoman surkea, että edes mökkitiellä et poikasi antaisi sellaisella ajaa, niin miten on mahdollista, että kaikista autopalstoista juuri ladapalsta kuitenkin vetää sinua puoleensa näin paljon? - Vekkeli
kaunis nainen kirjoitti:
Vekkeli:
Aivan, korjaan itsevarmaa lausuntoani sen verran, että kauneus on katsojan silmissä.
Sitävastoin sinä olet aika helposti provosoitavissa... vekkeli...
Nyt, kun kirjoituksistasi (huh, olet todella uhrannut aikaasi, eivät taida työt sinua juuri painaa?) käy ilmi, että lada on epäluotettava auto, niin onnettoman surkea, että edes mökkitiellä et poikasi antaisi sellaisella ajaa, niin miten on mahdollista, että kaikista autopalstoista juuri ladapalsta kuitenkin vetää sinua puoleensa näin paljon?Ni-in, ihmettele sitä.
Eikö sinulla ole muuta tekemistä kun kun notkua yökaudet netissä? - ladakuski
Vekkeli kirjoitti:
Loistavasti keksitty vertaus.
Ladamies viehättää siis aina ihmisenä, volvomies vain auton takia. Tuliko mieleesi mahdollisuutta, että volvomies voi, volvosta huolimatta, olla ihmisenä parempi?
Samaten voisi päätellä sinun pitävän ladamiehiä järkevinä ja kaikkien muiden automiehien olevan jatkeen tarpeessa.
Pääsääntöisesti (ei siis aina) lapset hankkivat itselleen vähintään saman elintason mihin ovat jo kotona tottuneet. Jos isällä on volvo, yleensä pojallakin tulee olemaan volvo tai ehkä jopa mersu. Isän volvo siis antaa viitteitä sekä isän nykyisestä varallisuudesta (joka yleensä on suoraan seurausta isän koulutustasosta), että pojan tulevasta. Juuri tästä syystä näen tulevien vävykandidaattien ajavan mielummin vaikka vain volkkaria tai opelia kuin ladaa. Mutta kuten sanottu, valinta on tyttäreni, enkä usko hänen valitsevan itselleen miestä ainakaan auton perusteella.
Jos sinun valintasi kohdistuu (tai on jo kohdistunut) ladamieheen perusteella, että hänelle jää enemmän rahaa niin oletko koskaan ajatellut kummalla todella on enemmän rahaa, lada vai skodamiehellä (siis nämä uuden malliset skodat)? Ladamiehellä voi mennä vähemmän rahaa autoiluun, mutta skodamiehen tilille melko varmasti jää isompi saldo vielä autoilu kulujen jälkeenkin. Tämä yleensä siitä syystä että hänen ansiotasonsa on parempi ja tämän vuoksi hän on pystynyt hankkimaan kalliimman auton. Joten skodamiehen rahoista riittää vaimollekin isompi siivu kuin ladamieheltä, tämäkö on syy siihen, että skodamiehen vaimolla on uusi takki ja ladamiehen vaimolla edelleenkin sama vanha tuulipuku? ´
Ja jos yrität keksiä syitä ladakuskien muita alhaisempaan ansio- ja koulutustasoon, niin syy on yksinkertaisesti kykyjen puute (voidaan varmaan käyttää myös termiä tyhmyys). Nykysuomessa opintotukijärjestelmä pitää huolen siitä, että enää kenelläkään ei enää jää opinnot väliin ainakaan taloudellisten rasurssien puutteessa kuten vielä jokunen kymmenen vuotta sitten saattoi tapahtua.
Sanon suoraan että ladailijat ovat yleensä (ei siis tälläkään kertaa aina) yhteiskunnan alempien sosiaaliluokkien edustajia (Puli-ukkoja ja muita vastaavia lukuunottamatta). Eivät siksi että heillä on lada, vaan heillä on lada juuri tästä johtuen (parempaan kun ei ole varaa).
Tästä asiasta on jopa tutkittua tietoa tilastokeskuksen sivuilla, yleensä halpa auto on selvin merkki huonosta elin- ja koulutustasosta. Ja lada on jo vuosia tainnut olla suomen halvin auto, sekä uutena että käytettynä. Auto, kesämökki, vene ja asunto ovat selviä merkkejä siitä miten hyvin on elämässä menestynyt. Ja näistä yleensä auto on kaikkein selvin merkki.
Poikkeuksia löytyy, mutta ne ovat kuitenkin harvinaisia yksittäistapauksia.eli minä olen siis tyhmä kouluttamaton kommunistin poika kun ajan ladalla. Täten minulla on siis myös ruma vaimo...Mielenkiintoinen teoria...
:)
- täs
kun miättii niin on melekeen sama kun kysyys että miten joku ilkeää -20 pakkasella tai kovas lumipyrys kulkea paljainpäin
- väliä
ajaatko ladalla vai bugatilla???
- sinä
enää kommareita pelkäät?
- ean
Tuon kirjoittajan jo tuntee.
Pyrkii muuten käyttämään nikkejä, joita toiset ovat käyttäneet.
Lähinnä loinen. - haa
kouluun pyörällä, kun polkumasiinat on kaks vuatta vanhoja munamankeleita.
- Yks lysti
Ihan suora vastaus:
Miten ihmeessä joku voi olla kiinnostunut siitä millä autolla joku toinen ilkeää ajaa.
Asiahan on niin ettei "mara" ole tippaakaan huolissaan ladalla ajavista, näiden taloudellisesta tilanteesta tai maineesta. Pikemminkin päinvastoin.
Haluaapahan vain päästä pönkittämään omaa egoaan.
Minulle on ihan yks lysti millä autolla "mara" ilkeää tai millä autolla ei ilkeä ajaa. - leevi
Meillä on phaeton ja lada. EIkä lada ole mikään huono auto. Se on ihan kiva menopeli.
- ArskaH
No, perkele ku ollan niin saatana ilikeitä. Ihan ilikeyksissämme me sillä ajellaan, ku tiijetään, että joitaki tekkee ilikiää, ku jotkut ilikiää aijaa Laatokalla.
Voi että ollaan ilikeitä...
Ei oo kyse politiikasta tai rahasta. Se tuo ilikeys. - tässä syitä
Ne Ladat, joita tässä huushollissa on ollut, ovat lähteneet pakkasellakin hyvin käyntiin, tielle ei olla jääty, varaosat ovat halpoja ja ne pystyy vaihtamaan itse. Eivätkä ole maksaneet paljon, siis auto itse sen enempää kuin varaosatkaan. Mitä muuta haluat kuulla? Vai kommunistiauto? Sillä on päässyt paikasta A paikkaan B ihan mukavasti, mikä nyt kai auton tarkoitus onkin. Vai???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291