NanniKubota halvin - syy?

Matti A-25526

Kiertelin venemessuilla katselemassa uutta pikkudieselmoottoria 30-50 hevosvoiman kokoluokassa. Kyselin tarjouksia 5-6 eri moottorimerkistä ja -mallista. Ylivoimaisesti halvin oli Tapimerin myymä NanniKubota 4.150 HE: eroa seuraavaksi halvimpaan oli yli 2000 euroa!

Perusmoottorin on tehnyt japanilainen Kubota, ja se on ilmeisesti sama, joka hyrrää esim. Bobcatin perusmallissa. Marinoinnin on tehnyt ranskalainen Nannidiesel. Molemmat ovat ilmeisesti ihan hyvämaineisia lafkoja. Perusepäluuloiseen mieleen hiipi kuitenkin epäilys: miksi se on niin paljon halvempi kuin mikään muu? Onko tässä joku koukku - onko tämä esim. joku vanhentuva moottorimalli, joka parin vuoden päästä ei enää täytä jotain saasterajoituksia? Vai olisiko kerrankin tarjolla halpa (no, ainakin halvempi...) ja hyvä samalla kertaa?

Yst. vast. tälle palstalle. Huhut, kuulopuheet ja juorut otetaan ilolla vastaan. Myös omaa suosikkimerkkiään saa vapaasti kehua.

6

1765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syy

voisi olla, että Kubotaa valmistetaan valtavia määriä. Sitä käytetään kaikenlaisissa työkoneissä täryjyristä asfalttikoneisiin ja generaattoreihin. Suuret sarjat pudottavat hintoja.

• M/M

Meillä on ollut isossa paatissa nannin 1300cm3 4syl. 33hv diesel abaut 15 vuotta. Ostettiin uutena ja ei ole koskaan ollut mitään probleemia. Huollot on tehty itse eli venttiilit säädetty, öljyt ja suodattimet sekä nesteet vaihdettu. Sen kummenpia ei ole tarvinnut tehdä, mitä nyt joskus sinkki vaihtaa, mutta senhän kuuluukin kulua.
      Muistelen että Tapimerin heppu olisi silloin sanonut moottorin olevan lisenssillä tehty jostain mersun pikkudieselistä eli kopio jonka on kasannut kubota. En sitten tiedä mikä on tilanne nykyään. Yhteistyöhän lisääntyy kokoajan moottorivalmistajien kesken varsinkin dieseltekniikassa. Esim. yamahan dieselit ovat suoraan toyotalta ja yamaha vain marinoi ne venekäyttöön.Eli laatu on se mikä merkitsee suurille valmistajille.
      Osta ihmeessä Nanni!)

• putputtaja

Paljonko se NanniKubota maksaa?

• Matti A-25526

Ovh oli yli 10 000 eukkaa mutta messutarjouksena siitä pyydettiin 6900. Jos nyt kaikki ryntäävät ostamaan NanniKubotat tähän hintaan ja minä jään ilman (en ole vielä tilannut) niin ensin tulen ja puren teitä nilkkaan kun veitte multa moottorin, p-le, ja sitten menen pyytämään Tapimerilta provikkaa.

• Corollamies

Kipparissa pari numeroa sitten, vai oliko jopa uusin, oli juttua NanniKubotan tehtaasta, juttu oli kylläkin siitä uudesta Toyotan koneesta jonka Nanni marinoi. Jutussa annettiin hyvä kuva tehtaasta.

• mielenkiintoinen

tälle heittivät hinnaksi alle 22 tuhatta erkkiä, siinä on sellainen 5000 euroa eroa muihin ja näyttää vääntävän muut suohon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe