Miten ja millä kaitafilmiä pitäisi puhdistaa? Minulla on hallussani pölyisiä kaitafilmejä, joita ei viitsi laittaa koneeseen, ennenkuin puhdistan nauhat.
kaitafilmin puhdistus
2
1062
Vastaukset
- Ninja Turtle
Filmiä on aika vaikea puhdistaa kotona hyvin. Labrat tekee sitä maksusta. Jollain pehmeällä liinalla voi yrittää pyyhkiä pölyjä pois. Laita leffa pyörimään projarin kelaan tai kelauspöytään ja vedä sitä samalla liinan läpi. Vaihda usein liinan kohtaa, ettei siihen kertynyt lika naarmuta filmiä. Vettä ei saa missään nimessä käytää, muuten filmi tarttuu itseensä kiinni ja repeää. Jos filmissä on teippi/liimatahroja ne lähtevät irti Sinolilla.
- Nikodemus
Asiasta on viimeisen DV-Videolehden kysymys -palstalla pitkä vastaus. Puhdistusaineeksi suositeltiin isopropyylialkoholia. Sinolista varoitettiin, koska voi jättää kalvon filmin pintaan.
Lehdessä oli myös muuta kaitafiliasiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875