Parisen viikkoa länsinaapureissa vietettyä aikaa antaa kuvan siitä mitä Suomesta siellä uutisoidaan. Ilman nettiyhteyttä television ja lehtien varassa ei paljon Suomen tapahtumista tietoa anna. Medvedevin vierailu ja pääministerin "69" olivat näkyvimmin esillä olleet asiat. Noistakin uutisista toinen sellainen, josta ei olisi ollut niin väliä. Täällä kohua näyttää aiheuttaneen työryhmän esitys uudeksi mediamaksuksi. Ilmiselvästi työryhmä on keskittynyt esityksessään ajamaan Ylen hyvää ja unohtanut ehkä tarkoituksellisesti maksajat jotta esitys voitiin tehdä yksimielisenä. Esitys on mielestäni epäsosiaalinen sekä myös kansalaisten valinnanvapautta kaventava. Tämä esitys ei voi olla millään muotoa poliittisia päättäjiä sitova. Erilaisten vammaisryhmien, ilman nettiyhteyttä tai televisiota olevien ei kuulu pelkästä radion käytöstä (jota sitäkään eivät kaikki kuule) tuollaista pakkomaksua maksaa. On sitten eri asia jos Yle ottaa vastuun kaikesta vammaistiedotuksesta ja ohjelmistosta viitottuine ohjelmineen ja pistekirjoituslehtineen tai eri laitteilla kuunneltavine äänitiedostoineen. Tätä tekevät nykyään erilaiset yhdistykset varojensa mukaan. Kaiken kaikkiaan asia ei voi edetä niin päin, että ensin määrätään pakollinen maksu ja sitten sanotaan että oma vika jos ei käytä valmista palvelua. Tuolla periaatteella olisi hyvä tehdä vaikka ovelta ovelle-kauppaa.
Suomi rajan takaa
1
165
Vastaukset
- mediavero
Siis kun kokoomuksen Olli-Pekka Heinonen astui YLE:n kuviohin, niin kaikenlainen yhteiskunnallinen riistäminen alkoi kukoistaa myös YLE:ssä. Olisi pitänyt aikoinaan ajatella, kuka valitaan sinnekin päättäviin elimiin. Täysin kokoomuslaista ajatteua, peritään niiltä heikompiosaisilta loputkin rahat pois. Niinhän kokoomus aikoinaan heitti eläkemaksut palkasta perittäviksi, työttömyysvakuutusmaksut ym..., samalla suurituloisten veroja laskettiin roimasti. Silti ne suurituloisetkin ovat kaikki koulutettu yhteiskunnan varoista, siis myös niiden pienipalkkaisten ym. eläkeläisten verorahoista!!! Milloinhan kansalaisten silmät aukeuvat tähän touhuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644
