Suomi rajan takaa

Parisen viikkoa länsinaapureissa vietettyä aikaa antaa kuvan siitä mitä Suomesta siellä uutisoidaan. Ilman nettiyhteyttä television ja lehtien varassa ei paljon Suomen tapahtumista tietoa anna. Medvedevin vierailu ja pääministerin "69" olivat näkyvimmin esillä olleet asiat. Noistakin uutisista toinen sellainen, josta ei olisi ollut niin väliä. Täällä kohua näyttää aiheuttaneen työryhmän esitys uudeksi mediamaksuksi. Ilmiselvästi työryhmä on keskittynyt esityksessään ajamaan Ylen hyvää ja unohtanut ehkä tarkoituksellisesti maksajat jotta esitys voitiin tehdä yksimielisenä. Esitys on mielestäni epäsosiaalinen sekä myös kansalaisten valinnanvapautta kaventava. Tämä esitys ei voi olla millään muotoa poliittisia päättäjiä sitova. Erilaisten vammaisryhmien, ilman nettiyhteyttä tai televisiota olevien ei kuulu pelkästä radion käytöstä (jota sitäkään eivät kaikki kuule) tuollaista pakkomaksua maksaa. On sitten eri asia jos Yle ottaa vastuun kaikesta vammaistiedotuksesta ja ohjelmistosta viitottuine ohjelmineen ja pistekirjoituslehtineen tai eri laitteilla kuunneltavine äänitiedostoineen. Tätä tekevät nykyään erilaiset yhdistykset varojensa mukaan. Kaiken kaikkiaan asia ei voi edetä niin päin, että ensin määrätään pakollinen maksu ja sitten sanotaan että oma vika jos ei käytä valmista palvelua. Tuolla periaatteella olisi hyvä tehdä vaikka ovelta ovelle-kauppaa.

1

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mediavero

      Siis kun kokoomuksen Olli-Pekka Heinonen astui YLE:n kuviohin, niin kaikenlainen yhteiskunnallinen riistäminen alkoi kukoistaa myös YLE:ssä. Olisi pitänyt aikoinaan ajatella, kuka valitaan sinnekin päättäviin elimiin. Täysin kokoomuslaista ajatteua, peritään niiltä heikompiosaisilta loputkin rahat pois. Niinhän kokoomus aikoinaan heitti eläkemaksut palkasta perittäviksi, työttömyysvakuutusmaksut ym..., samalla suurituloisten veroja laskettiin roimasti. Silti ne suurituloisetkin ovat kaikki koulutettu yhteiskunnan varoista, siis myös niiden pienipalkkaisten ym. eläkeläisten verorahoista!!! Milloinhan kansalaisten silmät aukeuvat tähän touhuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe