Väitteesi osoittaa että et todellakaan usko Raamatun Jeesukseen. Onneksi ehdin lukea viestisi ennenkuin poistit sen. Näin Jumala johdatti ja näki hyväksi tehdä, ettet joutuisi kadotetuksi, vaan saisit armon löytää Jumalan Poika Jeesus, josta sanotaan; Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Tämä sovitus kuuluu sinullekin hurvas
Jumalako loi Jeesuksen Hirvas?
53
1033
Vastaukset
- hirvas
ala valehtelemaan, sillä minä en ole poistanut ainuttakaan viestiäni tänään, ja harvoin muutenkin, jollei niissä ole ollut kirjoitusvirheitä. Kuten sanoin, Isä loi Pojan esikoisekseen ennen luomakunnan luomista. Ja Jeesus loi SANALLA (voimalla) maan ja mitä siinä on, mutta kaikki on lähtöisin Isästä. Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle maailman syntein sovitukseksi. Jeesus oli ja on Jumalan Poika, muttei Jumala. Näin on totuus. Opi perustelemaan asiat Raamatulla, äläkä sepitä lahkojen oppeja.
- Betsy67
Olet näköjään niin pahasti sokeutunut,. Jumala herättele sinä armosi ja rakkautesi tähden. Anna armoa hirvas nimimerkin takana olevalle henkilölle. Kiitos että kutsut ja vedät häntä luoksesi sovituksen piiriin, olithan Herramme sinä itse Jeesuksessa ja sovitit myös hirvaan synnit itsesi kanssa,,,etkä lukenut hänelle hänen rikkomuksiaan,,, ja nyt on pelastuksen päivä hirvaalle,,,Kiitos Isä Jumala, että olet voimallinen toteuttamaan tahtosi, mutta et pakota hirvasta mihinkäänn,,,kutsut ja taivuttelet rakkaudella, Sanasi ihanan vapauttavalla ja voitokkaalla totuudella Pyhässä Hengessä. Kiitos että sinä et tahdo yhdenkään joutuvan kadotukseen. Kiitos että saan siunata hirvasta Jeesuksen nimessä, sovintoveressä ja Pyhässä Hengessä pelastuksen armon osallisuuten kun hän suostuu Isä Jumala hyvään tahtoosi ja suunnitelmaasi joka sinulla on hirvastakin varten. Kiitän myös armosta omalla kohdallani ja pitkämielisyydestäsi heikkoa kulkijaa ja palvelitartasi kohtaan. Kiitos uskollisuudestasi, Jeesuksen nimessä.
että Jeesus ei ole luotu, vaan on Isästä, ollut aina ja iäti Isässä, kunnes Jumala valmisti Hänelle ruumiin, josta tulisi syntiuhri, koko maailman syntien ja koko luomakunna vapauttamiseksi. * "Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa."
- hirvas
Betsy67 kirjoitti:
Olet näköjään niin pahasti sokeutunut,. Jumala herättele sinä armosi ja rakkautesi tähden. Anna armoa hirvas nimimerkin takana olevalle henkilölle. Kiitos että kutsut ja vedät häntä luoksesi sovituksen piiriin, olithan Herramme sinä itse Jeesuksessa ja sovitit myös hirvaan synnit itsesi kanssa,,,etkä lukenut hänelle hänen rikkomuksiaan,,, ja nyt on pelastuksen päivä hirvaalle,,,Kiitos Isä Jumala, että olet voimallinen toteuttamaan tahtosi, mutta et pakota hirvasta mihinkäänn,,,kutsut ja taivuttelet rakkaudella, Sanasi ihanan vapauttavalla ja voitokkaalla totuudella Pyhässä Hengessä. Kiitos että sinä et tahdo yhdenkään joutuvan kadotukseen. Kiitos että saan siunata hirvasta Jeesuksen nimessä, sovintoveressä ja Pyhässä Hengessä pelastuksen armon osallisuuten kun hän suostuu Isä Jumala hyvään tahtoosi ja suunnitelmaasi joka sinulla on hirvastakin varten. Kiitän myös armosta omalla kohdallani ja pitkämielisyydestäsi heikkoa kulkijaa ja palvelitartasi kohtaan. Kiitos uskollisuudestasi, Jeesuksen nimessä.
nyt pakoilemaan totuutta ja vetäydyt sinne "herra herra" hokemisen linjalle, jota etenkin helluntailaiset harrastavat. Asia on niin, että jollet pysty Raamatulla perustelemaan mitään, niin ei ne "herra herra" hymistelyt ole muusta lähtöisin kuin ihmislahkosta. Minä olen valinnut Kristuksessa sellaisen osan, jota minulta ei ota yksikään harhaoppia levittävä pois. Jos tässä joku on sokea, siin se olet sinä, koska et osaa etkä pysty osoittamaan Raamatun sanalla minun kirjoituksia vääriksi. Jeesus on Jumalan esikoinen, luotu ennen luomakuntaa, mutta joka ei ole jumala vaan Jumalan Poika.
- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
että Jeesus ei ole luotu, vaan on Isästä, ollut aina ja iäti Isässä, kunnes Jumala valmisti Hänelle ruumiin, josta tulisi syntiuhri, koko maailman syntien ja koko luomakunna vapauttamiseksi. * "Jumala oli Kristuksessa, ja sovitti maailman ITSENSÄ kanssa."
mitä sinäkin täällä "todistat". Jeesus on luotu Jumalan esikoiseksi ennen luomakuntaa ja sillä siisti. Hän on näkymättömän Jumala kuva, muttei Jumala. Sen todistaa Jumalan sana.
- Betsy67
jos siihen ei voi vastata, vaan se katoaa kun on yrittänyt vastata? En ole vielä ehtinyt viestejä poistamaan kun niin uusi tulokas olen, katselin vaan kirjoituksia ja aloin vastailla muutamiin. Jos et poistanutkaan kirjoitustasi, vaan se hävisi jostakin muusta syystä, pyydän anteeksi. Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkein pyhimpään, Hebr.9:11. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa 12. meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Kai tämä sinunkin Raamatussasi näin lukee?
- Betsy67
hirvas kirjoitti:
nyt pakoilemaan totuutta ja vetäydyt sinne "herra herra" hokemisen linjalle, jota etenkin helluntailaiset harrastavat. Asia on niin, että jollet pysty Raamatulla perustelemaan mitään, niin ei ne "herra herra" hymistelyt ole muusta lähtöisin kuin ihmislahkosta. Minä olen valinnut Kristuksessa sellaisen osan, jota minulta ei ota yksikään harhaoppia levittävä pois. Jos tässä joku on sokea, siin se olet sinä, koska et osaa etkä pysty osoittamaan Raamatun sanalla minun kirjoituksia vääriksi. Jeesus on Jumalan esikoinen, luotu ennen luomakuntaa, mutta joka ei ole jumala vaan Jumalan Poika.
Sillä Jeesus sanoo, ette te valinneent minua vaan Minä valitsin teidät... Meidän tulee suostua Hänen tahtoonsa Jeesus, Jumala Pyhä Henki on luomattomia. Jos et sitä Raamatun ilmoitusta usko, et usko Raamatun ilmoittamaan Jeesukseen. Hebr.9:11. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, 12. meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. 13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, 14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Jeesus ei ollut tätä luomakuntaa, ei siis luotu, vaan iankaikkisen Hengen ja veren kautta meni kaikkein pyhimpään.... Jumala loi enkelit ja kerubit, ja kerubeista yksi lankesi ylpeyden syntiin kun halusi korottaa itsensä Jumalan valtaistuimelle.... On parempi nöyrtyä täällä nyt, ettei ylpeydestä seuraa Jumalan viha. Hän on ylpeitä vastaan mutta nöyrille Hän antaa armon.
- hirvas
Betsy67 kirjoitti:
Sillä Jeesus sanoo, ette te valinneent minua vaan Minä valitsin teidät... Meidän tulee suostua Hänen tahtoonsa Jeesus, Jumala Pyhä Henki on luomattomia. Jos et sitä Raamatun ilmoitusta usko, et usko Raamatun ilmoittamaan Jeesukseen. Hebr.9:11. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, 12. meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. 13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, 14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Jeesus ei ollut tätä luomakuntaa, ei siis luotu, vaan iankaikkisen Hengen ja veren kautta meni kaikkein pyhimpään.... Jumala loi enkelit ja kerubit, ja kerubeista yksi lankesi ylpeyden syntiin kun halusi korottaa itsensä Jumalan valtaistuimelle.... On parempi nöyrtyä täällä nyt, ettei ylpeydestä seuraa Jumalan viha. Hän on ylpeitä vastaan mutta nöyrille Hän antaa armon.
on Jumala esikoinen ja luomakunnan alku? Vastaatahn tuohon ensin Raaamatulla, niin katsotaan sitten. Ole hyvä.
- Betsy67
hirvas kirjoitti:
on Jumala esikoinen ja luomakunnan alku? Vastaatahn tuohon ensin Raaamatulla, niin katsotaan sitten. Ole hyvä.
Kol.1:12. kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät ******************************* soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, ISÄ TEKI MEIDÄT SOVELIAIKSI ...PERINTÖ VALKEUDESSA...MISSÄ? 13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden JUMALA PELASTI MEIDÄT...SIIS JUMALA PELASTI ELI JUMALA OLI JEESUKSESSA vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. SIIRTÄNYT MEIDÄT USKOONTULTUAMME POIKANSA VALTAKUNTAAN,,,, LOIKO JUMLA POJAN ANTAAKSEEN POJALLE VALTAKUNNAN, JONNE HÄN ITSE UUDESTI YLHÄÄLTÄ SYNTYNEET SIIRTÄÄ...? Niin, Jumalan oma veri vuoti Golgatalla,,, Hän antoi Iankaikkisen Henkensä Golgatalla... Aivan,,,siitä on kysymys
Betsy67 kirjoitti:
Kol.1:12. kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät ******************************* soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, ISÄ TEKI MEIDÄT SOVELIAIKSI ...PERINTÖ VALKEUDESSA...MISSÄ? 13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden JUMALA PELASTI MEIDÄT...SIIS JUMALA PELASTI ELI JUMALA OLI JEESUKSESSA vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. SIIRTÄNYT MEIDÄT USKOONTULTUAMME POIKANSA VALTAKUNTAAN,,,, LOIKO JUMLA POJAN ANTAAKSEEN POJALLE VALTAKUNNAN, JONNE HÄN ITSE UUDESTI YLHÄÄLTÄ SYNTYNEET SIIRTÄÄ...? Niin, Jumalan oma veri vuoti Golgatalla,,, Hän antoi Iankaikkisen Henkensä Golgatalla... Aivan,,,siitä on kysymys
jakeet ihan omiksi sanoiksesi. Aika niljakasta muutella Jumalansa sanoja ja turmella luterilaisten käännöstyö.
- Hpr 9:11
Betsy67 kirjoitti:
"maja, joka ei ole käsin tehty, joka ei ole tätä luomakuntaa" ja jonka läpi Jeesuksen sanotaan kulkeneen, ei tarkoita Jeesusta itseään vaan taivasta / taivaallista pyhäkköä, kuten mm. jakeista Hpr 4:14 ("meillä siis on suuri ylipappi, joka on kulkenut läpi taivaiden"), 9:24 ("Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen kuva, vaan itse taivaaseen") ja 8:2 ("Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse") käy ilmi.
- to..
Betsy67 kirjoitti:
"Niin, Jumalan oma veri vuoti Golgatalla,,, Hän antoi Iankaikkisen Henkensä Golgatalla... " Jumalalta meni iankaikkkinen henki.
- Betsy67
Hpr 9:11 kirjoitti:
"maja, joka ei ole käsin tehty, joka ei ole tätä luomakuntaa" ja jonka läpi Jeesuksen sanotaan kulkeneen, ei tarkoita Jeesusta itseään vaan taivasta / taivaallista pyhäkköä, kuten mm. jakeista Hpr 4:14 ("meillä siis on suuri ylipappi, joka on kulkenut läpi taivaiden"), 9:24 ("Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen kuva, vaan itse taivaaseen") ja 8:2 ("Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse") käy ilmi.
valo loistaa sieluun pelastukseksi. Jeesus on ylimmäinen pappi ja oli kulkenut läpi taivasten, olihan Hän käynyt Isän luona, koska Mariakaan ei saanut Häneen koskea ennenkuin Jeesus oli käynyt Isän luona ja ilmestyi opetuslapsilleen niin että he saivat koskea haavoihin. Iankaikkinen henki ja Jumalan oma veri olivat Golgatalla, maja, keho josta veri vuoti ja henki lähti, ei ollut tätä luomakuntaa, koska se oli synnitön uhri syntisten edestä, puolesta ja hyväksi KUKA lienetkin joka siellä kirjoitat
- hirvas
Betsy67 kirjoitti:
itsensä Jumalalle meidän syntiemme sovitukseksi, joten älä käytä tuota CAPS LOCKIA. Ei se totuutta muuta miksikään. Hepr.9:13-14 13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, 14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana JUMALALLE, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Isä oli Jumala ja Jeesus oli ja on edellekin Jumalan esikoispoika. Yritähän pysyä evankeliumissa äläkä satuile turhia..
- Betsy67
hirvas kirjoitti:
itsensä Jumalalle meidän syntiemme sovitukseksi, joten älä käytä tuota CAPS LOCKIA. Ei se totuutta muuta miksikään. Hepr.9:13-14 13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, 14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana JUMALALLE, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Isä oli Jumala ja Jeesus oli ja on edellekin Jumalan esikoispoika. Yritähän pysyä evankeliumissa äläkä satuile turhia..
ja nyt menen nukkumaan. Tarvitset vain Jumalan Hengen avaamat silmät, että näet niinkuin nähdä tulee. yötä
- rinnastuksellasi
Betsy67 kirjoitti:
valo loistaa sieluun pelastukseksi. Jeesus on ylimmäinen pappi ja oli kulkenut läpi taivasten, olihan Hän käynyt Isän luona, koska Mariakaan ei saanut Häneen koskea ennenkuin Jeesus oli käynyt Isän luona ja ilmestyi opetuslapsilleen niin että he saivat koskea haavoihin. Iankaikkinen henki ja Jumalan oma veri olivat Golgatalla, maja, keho josta veri vuoti ja henki lähti, ei ollut tätä luomakuntaa, koska se oli synnitön uhri syntisten edestä, puolesta ja hyväksi KUKA lienetkin joka siellä kirjoitat
- hirvas
Betsy67 kirjoitti:
ja nyt menen nukkumaan. Tarvitset vain Jumalan Hengen avaamat silmät, että näet niinkuin nähdä tulee. yötä
saat tehdä mitä ja uskoa mitä lystäät, mutta perustele tästä lähtien väittesi oikeaksi Raamatun totuudella, äläkä tarinoi ihan mitä sattuu.. hyvää yötä..
Betsy67 kirjoitti:
ihan oma Jumalasi ja Eroen ketjussa et Jeesusta Jumalana pidäkään kuten ihan oikein onkin?
- issaki
Betsy67 kirjoitti:
mitäs olisit mieltä jos tehdään asia nyt toisin päin,kun olo suhteet sitä vaativat.Rukoilemme Hirvaksen kanssa, että Isä Jumala avaisi sinulle Raamatun sanaa ja saisit tuntea sitä hengessä ja totuudessa.Tutki Raamattua ja usko se siinä hengessä missä sitä on kirjoitettu,äläkä enää omiasi sinne laita.
- issaki
Betsy67 kirjoitti:
Jeesus sanoi saanensa kaiken Isältä joka on taivaassa,joka antoi hänelle vallan tuomita.Väitätkö Raamatun kirjoituksia vastaan? Mistä on kotoisin Raamatun kirjoituksia vastaan hyökkääminen?
hirvas kirjoitti:
mitä sinäkin täällä "todistat". Jeesus on luotu Jumalan esikoiseksi ennen luomakuntaa ja sillä siisti. Hän on näkymättömän Jumala kuva, muttei Jumala. Sen todistaa Jumalan sana.
ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh.1:1-3 Tämä Sana on Jeesus Kristus itse ja tämä on Raamatun ilmoitus.
- hirvas
purje kirjoitti:
ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Joh.1:1-3 Tämä Sana on Jeesus Kristus itse ja tämä on Raamatun ilmoitus.
se oli nimenomaan SANA, Jumalan SANA, ja sen julistajaksi Isä lähetti Poikansa Jeesuksen. SANA on Jumalan voima meille kaikille.. Joh. 14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan ISÄN, joka on minut lähettänyt. Mutta voithan näin illan päätteeksi vakuutella itsellesi, että Nikaian ukkoköörin päätelmä oli vähintään eriskummallinen 1 1 1=1
- Miten?
Mohikaani_27 kirjoitti:
Jos on todistettu, mihin enää sitten uskoa tarvitaan. Todistetut asiathan 'nähdään' - You see - eli 'ymmärretään'.
- to..
purje kirjoitti:
???
- Elisama
Ei luonut. Tuo kohta josta kyseinen oppi on peräisin on selkeä käännösvirhe. Eikä sitä löydy juuri muusta kuin -33 käänöksestä. Jeesusta ei luotu, hän ei siis ole luomakuntaa eikä enkeli.
- nyt tuossa on?
to.. kirjoitti:
???
Voidaanhan sanoa, että 'ihminen oli ihmisen tykönä' tarkoittaen vaikkapa että Hermanni oli Aukustin tykönä.
- to..
nyt tuossa on? kirjoitti:
Voidaanhan sanoa, että 'ihminen oli ihmisen tykönä' tarkoittaen vaikkapa että Hermanni oli Aukustin tykönä.
on vain yksi Jumala...?
- on muutamalle
Elisama kirjoitti:
Ei luonut. Tuo kohta josta kyseinen oppi on peräisin on selkeä käännösvirhe. Eikä sitä löydy juuri muusta kuin -33 käänöksestä. Jeesusta ei luotu, hän ei siis ole luomakuntaa eikä enkeli.
palstan vänkääjälle äärettömän rakas, kuten myös jehovan todistajille. Tätä käännösvirhettä tai muutamaa kokonaisuudesta irroitettua jaetta nämä jaksavat hokea ehtimiseen
hirvas kirjoitti:
se oli nimenomaan SANA, Jumalan SANA, ja sen julistajaksi Isä lähetti Poikansa Jeesuksen. SANA on Jumalan voima meille kaikille.. Joh. 14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se SANA, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan ISÄN, joka on minut lähettänyt. Mutta voithan näin illan päätteeksi vakuutella itsellesi, että Nikaian ukkoköörin päätelmä oli vähintään eriskummallinen 1 1 1=1
yhdeltä nimeltään - SANA. Tämän todistaa Isä Jumala, jonka Hengen kautta asia on meille ilmoitettu: Joh. 1:1. Mutta ellet usko Isä Jumalan todistusta asiassa, olet pelkkä sanoilla saivartelija ja julistamasi evankeliumi ei ole Raamatun kirjoitusten mukainen, vaan puhut omia tuntemuksiasi asiassa..
- to..
stefanus kirjoitti:
ja on edelleenkin Jumalan tykönä, ei Sana koskaan katoa..
tykönään on sana "Jeesus"?
- Betsy67
hirvas kirjoitti:
Itse Hän oli Sana-Luoja, mutta jätettyään kirkkautensa ja synnyttyään ihmiseksi, Isä todisti Jeesuksen tekojen olevan Hänen tekojaan, eikä minkään belsebuulin tekoja, niinkuin fariseukset sanoivat. Tarvittiin siis Isän todistus, jotta ihmiset uskoisivat Jeesuksen olevan Jumalan lähettämä Poika, maailmaa pelastamaan. Kirkkaus oli ylhäällä Pojan toimiessa maan päällä ja Pyhä Henki oli Pojassa... KASTE Matt.3:15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle. 16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä. 17. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt." Raamattu ilmoittaa muuallakin kolmesta todistajasta. 1.Joh.5:6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. 7. Sillä kolme on, jotka todistavat: 8. Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. Henki ja vesi ja veri... Pyhä Henki, Jumalan Sana ja Jumalan veri Golgatalla vuodatettu sinun syntiesi ja minun syntieni maksuna, sielumme lunnaaksi
- Betsy67
rinnastuksellasi kirjoitti:
Joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Jeesus ei itse tehnyt syntiä, vaan otti koko maailman synnit olemukseensa, ne hakattiin Häneen ja Hän kärsi tämän kuoleman rangaistuksen edestämme, että ne jotka uskovat Häneen henk.koht.syntiensä sovittajana, saisivat luvatun iankaikkisen elämän. Jeesus antoi vapaaehtoisesti henkensä, Hän sanoi; "minulla on valta antaa se ja ottaa se jälleen" Oli kysymyksessa Iankaikkinen Henki, ja kuten todistettu on, Hän nousi kuolleista ja elää. Hebr.10:9. sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. 10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. ***************** Niin on Jumala maailmaa rakastanut.... Ei me ymmärretä arvoamme Jumalan edessä,,,ajattele nyt...jos ainoa Poikasi voisi henkesi pelastaa ja kaikkien muiden ihmisten,,, uhraisitko hänet, jos sinulla olisi vapaus valita ja antaa ihmisten joutua kadotukseen, tai pelastaa heidät antamalla poikasi?
- samoin kuin
Betsy67 kirjoitti:
Joka syntiä tekee, sen on kuoltava. Jeesus ei itse tehnyt syntiä, vaan otti koko maailman synnit olemukseensa, ne hakattiin Häneen ja Hän kärsi tämän kuoleman rangaistuksen edestämme, että ne jotka uskovat Häneen henk.koht.syntiensä sovittajana, saisivat luvatun iankaikkisen elämän. Jeesus antoi vapaaehtoisesti henkensä, Hän sanoi; "minulla on valta antaa se ja ottaa se jälleen" Oli kysymyksessa Iankaikkinen Henki, ja kuten todistettu on, Hän nousi kuolleista ja elää. Hebr.10:9. sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. 10. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. ***************** Niin on Jumala maailmaa rakastanut.... Ei me ymmärretä arvoamme Jumalan edessä,,,ajattele nyt...jos ainoa Poikasi voisi henkesi pelastaa ja kaikkien muiden ihmisten,,, uhraisitko hänet, jos sinulla olisi vapaus valita ja antaa ihmisten joutua kadotukseen, tai pelastaa heidät antamalla poikasi?
"Poika ei kanna isänsä syntivelkaa" ovat Hesekieliltä, VT:sta joka ei siis tunne - noiden toteamustensakin perusteella kristillistä perisyntioppia ja siihen kuuluvaa näkemystä siitä, että ihminen lähtökohtaisesti on menossa helvettiin. Sinulle tuntuu olevan täysin vieras se, mikä on Jumalan ja ihmisen suhde VT:ssa ja ettei sen perusteella anteeksiannolle Jumalan edessä ym. ole mitään tarvetta tuollaisille UT:n rakentelemille ihmis- tai oikeastaan uskosi mukaan siis jumalihmisuhreille. Mitä Jumala tai Jeesus uhrasi? Eihän hän uskosi mukaan itse Jumalana kaikkivaltiaana jne. joutunut loppujen lopuksi uhraamaan ja riskeeraamaan yhtään mitään, luopumaan yhtään mistään. Toisin kuin joku vanhempi joka menettää lapsensa esim. sodassa. Vertauksesi potentiaaliseen oman lapseni menettämiseen jne. on siksi varsin banaali.
- hirvas
on muutamalle kirjoitti:
palstan vänkääjälle äärettömän rakas, kuten myös jehovan todistajille. Tätä käännösvirhettä tai muutamaa kokonaisuudesta irroitettua jaetta nämä jaksavat hokea ehtimiseen
ilmoittaa Jeesuksen olevan luomakunnan alku, jonka Isä loi. Helluntailaiset ovat harhaoppisia, joten heille kelpaa millaiset tarinat hyvänsä...
- siksi juur*
to.. kirjoitti:
tykönään on sana "Jeesus"?
Raamatussa meillä on Jumalan Sana se , minkä kautta me voimme yleensä tietää Jumalan tahtoa . Me tottelemme Sanaa, joka on meille yhtäkuin totella Jumalaa. Jeesus opetti Jumalan tuntemista opetuksillaan. Siten Jeesus oli Sana ihmisten näkyvissä. Se osa,ihminen Jeesus , ei lihana ja luuna tietenkään ole mikään jumala. Osa Jeesuksen sanoista tuli päteväksi vasta hänen kuoltuaan, sillä jotkin hänen sanomisensa liittyivät hänen itsensä kohtaloon. Kuolema oli sinetti joka pätevöitti nuo puheet.
- Eroe
>>Ja Jeesus loi SANALLA (voimalla) maan ja mitä siinä on, mutta kaikki on lähtöisin Isästä.>> - Sanoo hirvas. """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" Raamattu sanoo: Alussa loi Jumala taivaan ja maan. 1Moos.1:1
kumonneesi vanhan testamentin Mohikaanin vanavedessä. Kehtaat kumoamastasi kirjasta ohjeita hakea?
- hirvas
lukemaan Raamattua äläkä höpötä taas ihan lapsellisia juttujasi. Ei niitä jaksa kukaan lukea. Hepr.11:1-3 1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. 2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. 3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan SANALLA, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. 1.Kor.8:5-6 5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka KAUTTA kaikki on, niin myös me hänen KAUTTANSA.
- Eroe
Pe.ku kirjoitti:
kumonneesi vanhan testamentin Mohikaanin vanavedessä. Kehtaat kumoamastasi kirjasta ohjeita hakea?
Miksi hakkaat Leksaa Raamatulla?
- Eroe
hirvas kirjoitti:
lukemaan Raamattua äläkä höpötä taas ihan lapsellisia juttujasi. Ei niitä jaksa kukaan lukea. Hepr.11:1-3 1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. 2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. 3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan SANALLA, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. 1.Kor.8:5-6 5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka KAUTTA kaikki on, niin myös me hänen KAUTTANSA.
Olet jo myöntänyt totuuden, miksi muutat asiaa?
- hirvas
Eroe kirjoitti:
ehkä tuollaisen "evankelistan" on parempi pysyäkin siellä amerikkalaisen lahkon parissa, jossa puhutaan kirkkoisien keksimistä tarinoista.
- leahim
Eroe kirjoitti:
Miksi hakkaat Leksaa Raamatulla?
Varsinainen vääntelijä olet!
- Urho Rahapusero
Oletko tulossa vanhaksi? Et enää pinnistele kaikin keinoin toista mollatessasi. Jos et korjaa asennettsi, piiskasi ei enää riko parkkiintunutta nahkaamme.
- muuten asiasta toiseen
Eroe kirjoitti:
Joko olet lakannut pieksemästä naapurisi vaimoa?
Hyökkäät vihoissasi henkilöä vastaan asian sijasta ja tuomitset. Eikös Raamatun mukaan tuomion anna joku muu. Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Jak. 5:9 Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella.
- USPKI
PÄIVÄN SELVÄ PROVOILIJA.EI KANNATA LÄHTEÄ HÄNEN KANSSAAN VAIHTAAN ASIOITAAN.
- ällikkä
ottaisit Raamatun ja lukisit sen,ihan vain tuli mieleeni kaikella lempeydellä.
ole mitään lempeyyttä,, ei ainakaan lähimmäisellesi kohtaan,,, kyll omia tuttavia jehovlaisia kohtaan mutt...
- Urho Rahapusero
Helluntaissa puhutaan vain ihmisistä ja heidän virheistään. Välillä sitten jotain synnistä. Mutta asiaa kun pitäisi olla, sitä ei löydy.
- Betsy67
Koitan tehdä parannuksen.... nehän olivatkin vain matkaterveisiä viimeksi....
- Urho Rahapusero
Betsy67 kirjoitti:
Koitan tehdä parannuksen.... nehän olivatkin vain matkaterveisiä viimeksi....
Kiitos kutsuista, mutta minulla on kovin vähän aikaa kun kaikki vapaa pyrkii menemään Raamatun opiskeluun.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342615- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.702209Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512161Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 611884
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191763- 861622