Ahdistunut nuori äiti

nuori mamma90

Tänään mulla tuli avomiehen kanssa riitta ja mieheni äiti oli myös meillä kylässä. No meillä tuli riitta siitä IF-vakuutuksesta ja muitakin riittoija, se vakuustus maksaa 400 euro ja sen eräpäivä on 30.4. No avomieheni sanoi sen äidille et mun pitää maksaa koko hoirahat sille if-vakuutukselle. Mutta sitten mä sanoin että ei käy! Jos mä maksan sillä koko hoitorahalla ei meillä jää sen jälkeen yhtä rahaa ees ruokaa tai vaippoja. Sitten avomieheni äiti puolusti oman poikansa ja haukkui mua. Avomieheni äiti haukkui mua laiskaksi,hän aion myös viedä mun lasta pois mun luolta, jos eron hänen poikansa kanssa. Hän väitä että mä pomputan hänen poikansa, vaikka se äijä ei siivoo ikinä, se ei viitis ees siivoa oma jälkinsä esim. kahvimukin, lautaset tiskikoneelle. Hän ei jaksa ees hoita oma lasta. Arkisin hän tulee töistä, menee syömään ja sen jälkeen heti tietokoneelle pelaamaan. Ja minä itse hoidan lastan yksin, mutta päivällä lähden töihin ja työ kestää 6 h/pv. Mies ei vaan jaksa ees auta. Viikonloppusin mies lähtee aina kaverelleen ja tulee seuraavana päivänä tulee kotiin.Mies lähtee aina ulos ja mä joudun hoita lasta ja kotityöt yksin. Avomieheni äiti sanoi et mies saa tehdä mitä haluaa ja saa päättää milloin avomieheni tulee kotiin, ettei avomieheni tarvitse hoita lasta eikä kotityöt. Että se on kuulemma vain MUN tehtävänä/naisen tehtävänä. avomieheni elää kuin sinkkumies. Ja mulla ei oo mitään elämään kuin hoida lasta,kotityöt ja työssä. Mua masenttaa ja ahdistuu. Rakastan kyllä avomies paljon, mut en jaksa elää tällaistä elämään enää. Mitä mun pitää tehdä??? Mua pelottaa että se nainen vie lasta pois. Vaikka olen kunnon äiti, käyn töissä ja hoidan aina lasta yksin ja hyvin.neuvolatätikin on kehunut mua. Mä oon niin nuori että mua pelottaa et se nainen vie lastani pois. Pliis autakaan!!! mua pelottaa kovasti!! :'(

15

2412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

lähe pois sen ukon luota. muuta järkevää en keksi

• neuvoa, mitä

tehdä. Eikä kenenkään lasta noin vaan voi viedä! Etsi puhelinluettelosta oman kuntasi sosiaalityöntekijä, lastenvalvoja ja varatkaa aika perheneuvolaan! Äkkiä!

• suomalainen?

Entä hänen äitinsä? Tässä voi olla kysymys kulttuurien törmäyksestä. Kerrot käyväsi töissä ja saat silti hoitorahaa. Entä käykö miehesi töissä? Eikö hän anna edes ruokarahaa? Missä lapsi on silloin kun sinä olet töissä? Jotakin epäselvää perheenne asioissa on.

• nuori mamma90

kyllä mies käy töissä. Mut sen palkka menee aina niihin velkoihin tai sitten baarissa. Silloin ku olen töissä mun avomies äiti hoita mun lasta. Niin se varmaa luulee et se voi viedä mun lasta pois, koska se hoita aina ku olen töissä.Tosi ärsyttävää aina ku se on täällä se vain arvostaa mut ja kehuu aina oma poikansa. Pitääkö mun sitten antaa niitä voittaa, et lähden sitten yksin muuttamaan johonkin. lastani sitten jää isälle ja mummille asumaan. En kyllä ikinä haluis luopuu oma lasta, mutta sossu ei oo ikinä ulkomalaisen puolella ne on aina suomalaisen puolella. Niin mä itsen olen ulkomaalainen, tulin suomeen kun olin pieni.Ei mulla oo täällä suomessa mitään sana valtaa niikuin avomies äiti sanoi, ku en ole suomalainen. Aika surulllista mähän luulen et täällä on vapaa maa ja viranomaiset auttaavat aina, mutta ei näköjää. :(

• Saara32
        nuori mamma90 kirjoitti:

kyllä mies käy töissä. Mut sen palkka menee aina niihin velkoihin tai sitten baarissa. Silloin ku olen töissä mun avomies äiti hoita mun lasta. Niin se varmaa luulee et se voi viedä mun lasta pois, koska se hoita aina ku olen töissä.Tosi ärsyttävää aina ku se on täällä se vain arvostaa mut ja kehuu aina oma poikansa. Pitääkö mun sitten antaa niitä voittaa, et lähden sitten yksin muuttamaan johonkin. lastani sitten jää isälle ja mummille asumaan. En kyllä ikinä haluis luopuu oma lasta, mutta sossu ei oo ikinä ulkomalaisen puolella ne on aina suomalaisen puolella. Niin mä itsen olen ulkomaalainen, tulin suomeen kun olin pieni.Ei mulla oo täällä suomessa mitään sana valtaa niikuin avomies äiti sanoi, ku en ole suomalainen. Aika surulllista mähän luulen et täällä on vapaa maa ja viranomaiset auttaavat aina, mutta ei näköjää. :(

"Sossut" ovat kyllä aina äidin puolella, jos äiti ei ole alkoholisti tai narkkari. Älä huolehdi sen suhteen. Sinulla on kai vakituinen oleskelulupa tai kansalaisuus, kun olet lapsesta asti täällä asunut? Miehesi ja äitinsä yrittävät vain pelotella sinua, ettet uskaltaisi pitää puoliasi. Jos anoppisi yrittää viedä lapsen sinulta, voit soittaa poliisit apuun samantein. Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan tai sossuun ja pyytäisin apua. Jos tulee paha tilanne, voit aina mennä lapsesi kanssa turvakotiin, jos paikkakunnallasi sellainen on. Muutto omillesi ja lapselle kunnallinen hoitopaikka. Menetät silloin kotihoidontuen, mutta jos tulosi ovat pienet saat varmasti sossusta toimeentulotukea sen tilalle.

• hei ei eieei
        nuori mamma90 kirjoitti:

älä anna noiden uskotella sinulle moista. Erossa oma äiti kyllä tärkein. Äidillä hyvä asema täällä. Kyllä sinun kannattaa erota ja lapsi ehkä päiväkotiin mieluummin. Soita rohkeasti itsellesi apua.

• puolellesi

ja osallistumaan teidän yhteisen kodin ja lapsen hoitoon niin eroa - vaikka miestä rakastatkin niin pitkällä aikavälillä tilanne vain tulee pahenemaan, tunteet kuolee ja olet entistä ahtaammin nurkassa. Olet minkä maan kansalainen tahansa niin olet lapsesi äiti ja laillinen huoltaja: Jotta lapsi voitaisiin "viedä pois", tarvitsisi isä lähi/yksinhuoltajuuden, mikä on melkoisen vaikeaa jos hän on tosiaan elänyt kuin sinkkumies. Tämän voit kertoa myös armaalle anopille ja nauraa paskaisesti päälle tuollaisille uhkailuille. Näytä ettei sinun kanssasi -sinun lapsellasi!- pelleillä.

• nuori mamma90

En juo/polta ja enkä ole väkivältäinen. Olen aina huolehtinut oma lasta hyvin. Neuvolatätikin on kehunut minut usein. Kiitos kovasti ku annatte mulle neuvoja. Ja mulla pysyvä oleskelulupa. Te annatte minulle voimaa :)

• soita/kirjoita!
        nuori mamma90 kirjoitti:

En juo/polta ja enkä ole väkivältäinen. Olen aina huolehtinut oma lasta hyvin. Neuvolatätikin on kehunut minut usein. Kiitos kovasti ku annatte mulle neuvoja. Ja mulla pysyvä oleskelulupa. Te annatte minulle voimaa :)

http://vanhemmat.mll.fi/vpn.php?dir=/vpn

• otahan rauhallisesti

Ole rauhallisin mielin. Miehesi tai hänen äitinsä eivät sinulta lasta vie. Sinullahan on faktaa tueksi siitä, että mies ei tee mitään kotona, saati hoida lasta. Anopillasi taas ei ole mitään -ja painotan vielä , ei mitään oikeutta lapseesi nähden. Vielä vähemmän, kun ette ilmeisesti ole edes naimisissa. Uhkaillahan aina voi ja hankaloittaa toisen elämää, mutta sinä selviät kyllä, ja itse asiassa selviäisit vielä paljon paremmin ilman sitä suurta passattavaa lasta, miestäsi. Ei sinun tehtäväsi ole hoitaa aikuista miestä, vaan lastasi. Menköön mies oman äitinsä helmoihin, kun ei kerran vastuullisen isän rooli ole mieleen. Johan se anoppi on todistanut lapsenkasvatuskykynsä, kun on onnistunut kasvattamaan toisia hyväksikäyttävän loisen. Anna pitää hyvänään. Kuinka kauan aiot vielä jaksaa tuota? Olet nuori ja sanot rakastavasi miestäsi, mutta pysähdyhän nyt oikein ajatuksella miettimään, rakastatko todella? Mitä sellaista hän kykenee tarjoamaan sinulle ja lapselle, että voit aivan rehellisesti sanoa tuon kaiken kertomasi olevan sen arvoista? Tuollaisella asenteella varustettu mies kun todennäköisesti harrastaa myös muita naisia, koska muuten hän viihtyisi kotona. Se taas ei ole sinun vikasi. Mieti elämääsi kymmenen vuotta eteenpäin, ja kuvittele, miltä sinusta silloin tuntuisi tuolla tarinalla.

• MamaMirella

Älä todellakaan huoli - sulta ei voida viedä lasta. Sosiaalitädit ovat AINA äitien puolella. AINA. Kerroit olevasi kunnollinen äiti, ja ne uskoo sen kyllä. Jos anoppisi hoitaakin lastasi sun ollessa duunissa, se ei takaa sitä että ne vois sen lapsen sulta viedä. Sä saat aina sen päivähoitoon jos ja toivottavasti kun lähdet miehes luota pois.

• järkyttynyt

Ei miehesi äiti voi viedä lasta sinulta. Täysiä paskiaisia ovat nuo.

• yksiäiti

Voiko joku heittää tänne yhteystietoja tämän äidin avuksi, minne hänen kannattaa ottaa yhteyttä. Itse en ainakaan tietäisi miten toimia erossa jotta omat oikeudet toteutuisi.

• aabbccddeeffgghh

Oma oikeusavustaja!!!, eli sellanen minkä saa vaan toinen, nopeampi, osapuoli. Muistaakseni sen saa pankin kautta. Mutta OIKEUSAPUTOIMISTOON ottaa yhteyttä, yksityiset lakimiehet vetää helvetisti rahaa itelleen, tolla saa edullisesti asiat järjestykseen! Sitä siis ei saa molemmat osapuolet että kannattaa olla nopea. Onnea elämääsi tulevaisuudessa! Rohkea täällä Suomen maassa pitää olla että saa mitä itelel kuuluu. Ja VAATIA! Vaatimatta tallataan helposti. Paperit vaa liikkeelle ja pökköä pesään! :)

• 2222222

Äiti on kyllä ensisijainen lapsen hoitajaksi Suomessa!!!!!!Voit vaikka pyytää siltä terveydenhoitajaltasi lausunnon miten olet lastasi hoitanut ja ota yhteyttä auttavaan tahoon.Ei kenenkään tarvi kestää tuollaista kohtelua.Sietäisi saada kunnon läksytyksen kyllä tuo miehesi äitikin!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe