Uskomattomia juntteja

huhhuh.....

Okei, on minullakin Kankaanpäässä hyviä ja mukavia kavereita, mutta täytyypä kyllä sanoa että pahimmillaan kankaanpääläiset ovat aivan uskomttomia juntti-idiootteja. Ilmapiiriä voisi kutsua sanalla ahdistava. Jopa Pori on miljoona kertaa parempi paikka, ja se kertoo jo paljon. Joka kerta baarissakin tulee vähintään yksi "traktorikuski" haastamaan riitaa, vaikka kuinka viettäisit iltaa rauhallisesti ystäviesi parissa. Minkähänlainen paikka mahtaa kyseinen junttila olla 10 vuoden päästä, kun jo nyt 99% päälle parikymppisistä tyypeistä muuttaa pois, ja siitä yhdestä jäljelle jäävästä prosentista 99% on aivan täysin toivottomia ääliöitä, joiden elämän suurin teko on ollut vetää joskus turpiin jotain onnetonta. Tai vaihtaa öljyt corollaansa. Aivan taatusti yksi Suomen paskimmista "kaupungeista". Ja hauskinta on se, kuinka siellä ollaan huolissaan siitä että 10-vuoden aikana väkiluku vähentynyt poismuuton myötä päälle 1000 hengellä. Eikö teidän pitäisi olla onnellisia siitä kuinka väkiluku on jostain syystä vähentynyt ainoastaan noinkin vähän?

48

6144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa mieltä...

Kankaanpää tosiaan on Suomen paskin kaupunki, olen sen todennut ja niin on moni muukin. Kannattaa muuttaa pois heti kun vaan on mahdollisuus.

• näin...

Eikä se junttimaisuus kohdistu vain parikymppisiin kun samaan sarjaan kuuluu kyllä tämä yli 50-kymppisten kerhokin. Olen ikäni täällä asunut ja nyt kun on perhe ja työpaikka en ihan tästä paikasta poiskaan voi muuttaa mutta täysin samaa mieltä olen ja työssäni sen joka päivä huomaan!!!

• ittes
        näin... kirjoitti:

Eikä se junttimaisuus kohdistu vain parikymppisiin kun samaan sarjaan kuuluu kyllä tämä yli 50-kymppisten kerhokin. Olen ikäni täällä asunut ja nyt kun on perhe ja työpaikka en ihan tästä paikasta poiskaan voi muuttaa mutta täysin samaa mieltä olen ja työssäni sen joka päivä huomaan!!!

hirteen jos noin pahalta tuntuu, niin perheesikin olot varmasti hieman paranevat ja Kankaanpääläisten keskimääräinen älykkyysosamäärä nousee huomattavasti kun on yksi tollo vähemmän. Ps. Taidat olla viinakaupassa töissä.

• StrawberryIceCream
        ittes kirjoitti:

hirteen jos noin pahalta tuntuu, niin perheesikin olot varmasti hieman paranevat ja Kankaanpääläisten keskimääräinen älykkyysosamäärä nousee huomattavasti kun on yksi tollo vähemmän. Ps. Taidat olla viinakaupassa töissä.

Juuri näin puhuu toisille aito kankaanpääläinen. Miksi ihmeessä?

• MaMuJa

Nykyistä suomalaista väestövajeen korjaamisen konstia voisi soveltaa myös K:päähän, tuhannen poismuuttaneen tilalle tuhat länsiafrikkalaista kulttuuria rikastuttamaan ja töitä paiskimaan. t: vihervasuri

• paskaa sakkia

Olet oikeassa,voisiko paremmin enää kiteyttää Kankaapääläisiä ja Pori vertaus oli osuva.Kumpikaan apinayhteisö ei tiedä mistään paremmasta,syntyvät ja kuolevat samoilla nurkilla kuin vanhempansa.Sisäsiittoista kyläyhteisön puuhastelua sanon minä.

• Anssi H

Tervehdys! en ole milloinkaan asunut kankaanpäässä mutta käynyt kyllä ja itselläni on aivan toisenlainen kuva Kankaanpäästä.Mieleeni tuli vain kun tuntui joteenkin luetuani viestiketjua että kaikki kirjoittajat ovat ex-Kankaapääläisiä jotka ovat muuttaneet tammikuussa (-09)Helsinkiin ja heistä on valitettavasti tullut nyt niin stadilaisia ettei enään haluta tunnustaa juuriaan.Tämä on varsin tuttu tilanne monessa pienessä kaupungissa/kunnassa kun nuoret lähtevät sosiaalipummeiksi johonkin isompaan kaupnkiin.

• Hyvä vastaus
        Anssi H kirjoitti:

Tervehdys! en ole milloinkaan asunut kankaanpäässä mutta käynyt kyllä ja itselläni on aivan toisenlainen kuva Kankaanpäästä.Mieleeni tuli vain kun tuntui joteenkin luetuani viestiketjua että kaikki kirjoittajat ovat ex-Kankaapääläisiä jotka ovat muuttaneet tammikuussa (-09)Helsinkiin ja heistä on valitettavasti tullut nyt niin stadilaisia ettei enään haluta tunnustaa juuriaan.Tämä on varsin tuttu tilanne monessa pienessä kaupungissa/kunnassa kun nuoret lähtevät sosiaalipummeiksi johonkin isompaan kaupnkiin.

Näin se vaan menee. Itse tyytyväinen Kankaanpäähän. Kaikki toimii ja ainakin ihmiset joiden kanssa olen tekemisissä ovat OK!

• ja.
        Hyvä vastaus kirjoitti:

Näin se vaan menee. Itse tyytyväinen Kankaanpäähän. Kaikki toimii ja ainakin ihmiset joiden kanssa olen tekemisissä ovat OK!

lasten kannalta katsottuna aivan erinomaisia harrastus mahdollisuuksia !koulut ja palvelut lähellä ja luonto!Toista se on pintaliitäjillä jotka istuu tunnin ratikas aamuin illoin!

• jhdfs
        ja. kirjoitti:

lasten kannalta katsottuna aivan erinomaisia harrastus mahdollisuuksia !koulut ja palvelut lähellä ja luonto!Toista se on pintaliitäjillä jotka istuu tunnin ratikas aamuin illoin!

Ja tämä oikeinkirjoitus kertoo K:pääläisistä ja paljon

• siinä on
        Anssi H kirjoitti:

, jos tahtoo itselleen parempaa elintasoa? Olen yli 30v., asuin parikytä vuotta Kankoonpeessä ja lähdin pois Turkuun. Aikansa kutakin... Itselleni ei ollut oikea paikka vielä pidempään oleskeluun. Ystävät jäivät Kankaanpäähän ja joskus rehellisesti sanottuna ihmettelen, että mikseivät he nuorina ja vetreinä tahdo kokeilla siipiään muualla. Ja kyllä Kankaanpäässäkin sosiaalipummeja asustelee, mutta et ole vain ehkä ajatelut asiaa niin pitkälle?

Terveisin juureton kulkija hämeestä

• nähnyt enemmän kuin sinä

tämä voi pitää paikkansa että tämä on juntti kylä,jos katsoo hesa,tampere tai ehkä pori akselilta.mutta yksi pitää paikkansa ei täällä ole enään huorria,nähkääs te älyköt olette vieneet ne kotirouviksi muualle,siellä ne hutsut nyt on seurapiiri seuralaisina.

• koskaan nähnyt...

Miten lauseet kirjoitetaan oikein!!!

• ...
        koskaan nähnyt... kirjoitti:

Miten lauseet kirjoitetaan oikein!!!

Onko suurin ilosi tarttua kirjoitusvirheisiin.. kun se ei ole näissä keskusteluissa tärkein pointti.. kunhan asia tulee esille.
        Tämä sinun puuttumisesi lauserakenteiden oikeellisuuteen kertoo sinusta ihan tarpeeksi.
        Pistäisit vaatteet päälle ja mene edes kerran päivässä pihalle, kun on näin hienoa keliäkin ulkona.

• tämä on vaan niin totta.

poiskaan ei pääse, kun perheen eläminen on paikkakunnasta kiinni. järkeilkää!!!!

• joopa joo

Taidat olla jollain tavalla katkera,kerro vaan mistä että voidaan auttaa tai ees ummärtää sun tuskasi jos kerran kaikki täällä on niin hankalaa miksi edes vaivauduit siitä kirjoittamaan tai avautumaan.Tuntuu että olet nyt löytänyt oman kolhoosisi jossa on sit hyvä olla,Onnea vaan!!!!!!!

• tua niin

Voipi olla, että vika ei o sinänsä paikass vaan yksilöss. rauhass ku haluaa elellä niin sitte kankaanpääss

• erkinjuntti

voi mitään idiootti juntteja koko takapajula täynnä vetää sukulaisia perseeseen koska on jäänyt junan alle pienenä. voi voi ikävää!!!

• hah..

... sinä olet niiden osa-alueden yksi edustaja, kuten varmaan itsekkin huomaat kun kommenttisi luet uudestaan ja uudestaan. Niiin kauan että ymmärrät kuinka typeräksi saat itsesi tehtyä näitä viestejä kirjoitellessa.
        Mutta kai se järjen valo syttyy siellä päässä, viimeistään kun täytät vaikka 20-vuotta. Mutta siihenhän menee vielä vuosia aikaa.

• mennä..

LÄÄKÄRIIN!!! Ei kukaan TERVE itseään noin ilmaise!!!...ja sitten vaikka papin puheille.....VOI VOI!!!

• Pesialisti

Jos sulla on noin ylimielinen asenne niin sua kuuluukin vetää turpaan, kunniamerkin arvoinen teko.

Omasta peruskoululuokasta on noin puolet muuttanu pois, osa sosiaalipummeiksi johonkin suurempaan kaupunkiin koska siellä on vähemmän silmätikkuna ja koska omia "kukka"istutuksia ei tartte joka viikko esitellä omalle äidille, osa taas opiskelun ja uran vuoksi. Näiden joukossa on juuri niitä jolla on vaikeuksia sietää mitään muuta kuin omia ihanteitaan.

Kankaanpää tuskin menettää mitään noiden sosiaalipummien tapauksessa. Tuskin menetetään mitään missään humanistialan osaajassakaan, saatika sellasissa pikku prinsessoissa joiden ainoa osaaminen perseenjakamisen ohella on se, että osaa vaikka lässyttää ranskaa.

Lemppulaisista paskahousuistakin voidaan luopua ilman mitään suuria menetyksiä, ne perkeleet vaan ei lähde kulumallakaan. Mannet kuuluu samaan sarjaan.

• ...

En tiedä mistä purkautumisesi johtuu, mutta Kankaanpää ei vain yksinkertaisesti vedä puoleensa nuoria, jotka kerran ovat muualle lähteneet. P****en jakamiseen en lähde ottamaan kantaa, ranskan opiskelu oppiarvoon saakka sen sijaan on jo meriitti.. Itse en ranskaa osaa (merci-sanaa lukuunottamatta), joten kielten puolestapuhuja en ole..

Lukio on saavuttanut meriittejä, kuten myös ammatti-instituutti, molemmat ovat vetäneet opiskelijoita ympäristökunnista kiitettävään tahtiin.. Siitä eteenpäin onkin sitten heikohkoa.. Vaikka taidetta ja kulttuuria ja taidekoulua ylistetään jatkuvasti, niin ovatko ne oikeasti sellaisia magneetteja, jotka saavat nuoret aikuiset palaamaan kotiseudulleen?

Kankaanpää on ja tulee aina olemaan kotikaupunki ja rakas siinä mielessä, mutta kun se että pitää syntymäpitäjästään ei vaan riitä. Pitäisi saada työpaikka itselle ja puolisolle. Lapset pitäisi saada hoitoon ja kouluun, mielellään homeettomiin tiloihin.

Muuttotappiokunta, joka lomauttaa henkilökuntaansa ja jolla on velkaa kuin Yhdysvalloilla ei vain yksinkertaisesti ole vetovoimainen. Talojen väliin ripustettavat sukkahousut ja joka puolelle pystytettävät kivipaadet tai ruosteiset terästolpat (taideteoksien nimellä)... Ovatko ne luoneet työpaikkoja? Profiloituminen taide- ja kulttuurikaupunkina.. Sanahelinää? Vaikutus työpaikkoihin ja kaupungin vetovoimaan? Matkailun edistäminen? Onko tapahtunut? Liikaa turisteja ei ole näkynyt.. Kyläkoulujen lakkauttaminen, taloudellinen alijäämä, homekoulut, lomautukset? Vaikutukset työpaikkoihin ja kaupungin vetovoimaan? Kun kaikki laitetaan jonoon, niin mitä jää plussan puolelle? Onko kukaan (puolueeton) oikeasti tehnyt tutkimusta miten mikäkin toimenpide on vaikuttanut kaupungin vetovoimaan? Jos kaupunki on tähän mennessä tehnyt miinusta siihen tahtiin kuin nyt näyttää, niin eikö se ole merkki siitä, että jokin mättää? Ei ole halua hoitaa syitä, tyydytään hoitamaan seurauksia..

Joskus joudutaan tilanteeseen, että keskitytään olemaan nättejä, sen sijaan että yritettäisiin olla viisaita. Tuntuu siltä, että Kankaanpäässä ollaan keskitytty juuri tähän.. Meno on kuin Pohjois-Koreassa, ulkokuori on komea ja mahtipontinen, sisällä massiivisia ongelmia (itse kutsun näitä poliitikkojen "haasteita" suoraan ongelmiksi) ja viimeiseksi turvaudutaan armeijaan (Kankaanpäässä varuskuntaan).. Vielä, kun kaikesta päättää pieni sisäpiiriläisten joukko niin a vot, taas on periferia voimissaan.

Itse toivoisin, että Kankaanpään vetovoima saataisiin joskus AIVAN OIKEASTI siihen kuntoon, että nuoret aikuiset pystyisivät palaamaan paikkakunnalle. Töihin siis.. Tai perustamaan perheen. Tällä hetkellä Kankaanpään maine ei ole sellainen, että sinne tekisi kauheasti mieli. Maine ei ole hyvä.

Joku tietenkin voi vetää tästä kirjoituksesta herneen nenäänsä. Tarkoituksena oli ainoastaan tuoda ilmi niitä tuntoja, joita monilla (kirjoitus on hioutunut useampien keskustelujen pohjalta) muualle muuttaneilla nuorilla aikuisilla on entisestä koti- tai opiskelukaupungistaan Kankaanpäästä.

• Kiitos siitä
        ... kirjoitti:

En tiedä mistä purkautumisesi johtuu, mutta Kankaanpää ei vain yksinkertaisesti vedä puoleensa nuoria, jotka kerran ovat muualle lähteneet. P****en jakamiseen en lähde ottamaan kantaa, ranskan opiskelu oppiarvoon saakka sen sijaan on jo meriitti.. Itse en ranskaa osaa (merci-sanaa lukuunottamatta), joten kielten puolestapuhuja en ole..

Lukio on saavuttanut meriittejä, kuten myös ammatti-instituutti, molemmat ovat vetäneet opiskelijoita ympäristökunnista kiitettävään tahtiin.. Siitä eteenpäin onkin sitten heikohkoa.. Vaikka taidetta ja kulttuuria ja taidekoulua ylistetään jatkuvasti, niin ovatko ne oikeasti sellaisia magneetteja, jotka saavat nuoret aikuiset palaamaan kotiseudulleen?

Kankaanpää on ja tulee aina olemaan kotikaupunki ja rakas siinä mielessä, mutta kun se että pitää syntymäpitäjästään ei vaan riitä. Pitäisi saada työpaikka itselle ja puolisolle. Lapset pitäisi saada hoitoon ja kouluun, mielellään homeettomiin tiloihin.

Muuttotappiokunta, joka lomauttaa henkilökuntaansa ja jolla on velkaa kuin Yhdysvalloilla ei vain yksinkertaisesti ole vetovoimainen. Talojen väliin ripustettavat sukkahousut ja joka puolelle pystytettävät kivipaadet tai ruosteiset terästolpat (taideteoksien nimellä)... Ovatko ne luoneet työpaikkoja? Profiloituminen taide- ja kulttuurikaupunkina.. Sanahelinää? Vaikutus työpaikkoihin ja kaupungin vetovoimaan? Matkailun edistäminen? Onko tapahtunut? Liikaa turisteja ei ole näkynyt.. Kyläkoulujen lakkauttaminen, taloudellinen alijäämä, homekoulut, lomautukset? Vaikutukset työpaikkoihin ja kaupungin vetovoimaan? Kun kaikki laitetaan jonoon, niin mitä jää plussan puolelle? Onko kukaan (puolueeton) oikeasti tehnyt tutkimusta miten mikäkin toimenpide on vaikuttanut kaupungin vetovoimaan? Jos kaupunki on tähän mennessä tehnyt miinusta siihen tahtiin kuin nyt näyttää, niin eikö se ole merkki siitä, että jokin mättää? Ei ole halua hoitaa syitä, tyydytään hoitamaan seurauksia..

Joskus joudutaan tilanteeseen, että keskitytään olemaan nättejä, sen sijaan että yritettäisiin olla viisaita. Tuntuu siltä, että Kankaanpäässä ollaan keskitytty juuri tähän.. Meno on kuin Pohjois-Koreassa, ulkokuori on komea ja mahtipontinen, sisällä massiivisia ongelmia (itse kutsun näitä poliitikkojen "haasteita" suoraan ongelmiksi) ja viimeiseksi turvaudutaan armeijaan (Kankaanpäässä varuskuntaan).. Vielä, kun kaikesta päättää pieni sisäpiiriläisten joukko niin a vot, taas on periferia voimissaan.

Itse toivoisin, että Kankaanpään vetovoima saataisiin joskus AIVAN OIKEASTI siihen kuntoon, että nuoret aikuiset pystyisivät palaamaan paikkakunnalle. Töihin siis.. Tai perustamaan perheen. Tällä hetkellä Kankaanpään maine ei ole sellainen, että sinne tekisi kauheasti mieli. Maine ei ole hyvä.

Joku tietenkin voi vetää tästä kirjoituksesta herneen nenäänsä. Tarkoituksena oli ainoastaan tuoda ilmi niitä tuntoja, joita monilla (kirjoitus on hioutunut useampien keskustelujen pohjalta) muualle muuttaneilla nuorilla aikuisilla on entisestä koti- tai opiskelukaupungistaan Kankaanpäästä.

Samaa mieltä täydellisesti kanssasi, tekstistä huokuu tietynlainen viisaus, jota tämä kaupunkipahanen totisesti kaipaisi. Paljon.
        Vilpittömästi toivon, että maailma muuttuu ja Kankaanpää siinä sivussa, paremmaksi paikaksi elää ja olla. Sitä ennen, antakaa minulle paikka minne mennä!!

• riittää

Kankaanpäässä eneemmän kuin tarpeeksi,eivät taida vanhemmat tietää mitä pikku prinsessa kylällä puuhaa iltasella ja yömyöhällä.No siitä ei voi silti valittaa,mutta sossupummeista voi on uskomaton määrä väkilukuun nähden joka saa aivan vastikkeetonta rahaa mäyräkoiran/pellilaatikon hakuun,että v....taa.Joskus tullut mietittyä onko työnteosta mitään hyötyä kun ilman töitäki näyttää pärjäävän

• Minä lähdin
        ... kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Muutin kankaanpäästä koska siellä ei todellakaan ole töitä. Nykyään ei pääse enää kun näihin työmarkkinatukipaikkoihin. Elätä sillä sitten lapsia tai hanki koti pakko oli lähteä. Töissä olen ollut siitä saakka kun kankaanpäsätä lähdin ei ole tarvinnut katua vaikka vähän pelotti lasten kanssa aloittaa muualla. Nyt on se talo ja työ jotka kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin. Tiedä nettä jos olisin jääny kankaanpäähän olisin vieläkin siinä työkkärin kyykytyskierteessä. Kankaanpää on mun kotikaupunki jonne kaipaan välillä mutta sieltä en sitä työtä saanut.

• raft
        ... kirjoitti:

Niin no... Mietteesi tuntuvat perustelluilta ja kokemusten myötä kypsyneiltä. Miten sitten voisi parantaa tätä kaupunkia, tätä Kankaanpäätä? Jos koulut toimivat kohtuullisen hyvin tai paremminkin, mistä kiikastaa, ettei nuoret viihdy täällä? Onko se vain työpaikoista kiinni? Eikö humanisteille löydy täältä tilaa? Vai onko "painukaa v-uun hienostelijat" -meininki sen verran raskas, että tänne ei jää kuin juntteja ja luusereita?

Minusta oikeasti pitäisi miettiä, että millainen pitäisi satakuntalaisen maalaiskaupungin olla, että siellä viihtyisi tai sinne palaisi tai tulisi mahdollisimman moni. Jos velkaa pitää tehdä sellaisten parannusten eteen, niin niitä takuulla kannattaa tehdä!

Antakaa edes yksi rakentava idea siitä, mikä tekee kaupungistä paremman. Ketään syrjimättä.

• Hansnens
        riittää kirjoitti:

Kankaanpäässä eneemmän kuin tarpeeksi,eivät taida vanhemmat tietää mitä pikku prinsessa kylällä puuhaa iltasella ja yömyöhällä.No siitä ei voi silti valittaa,mutta sossupummeista voi on uskomaton määrä väkilukuun nähden joka saa aivan vastikkeetonta rahaa mäyräkoiran/pellilaatikon hakuun,että v....taa.Joskus tullut mietittyä onko työnteosta mitään hyötyä kun ilman töitäki näyttää pärjäävän

...paikallaan, että löytyy Kankaanpäästäkin näitä pikku perseenjakajia. Jos vaan ikää on yli 18v. niin eipä tarvitse sitten kauemmaksi lähteä ja kyllähän sitä paikallista ennemmin kuin esim. Porilaista.

• StrawberryIceCream

Olen itse porilainen ja mun mielestä Kankaanpää on tosi kiva kaupunki, ilmapiirissä on tosin parantamisen varaa. Se on nimittäin hieman vanhoillinen ja kaikkea erilaista pelkäävä. Kankaanpäästä tykkään kyllä muuten kaupunkina :)

• ....................

Pitipä tällekin palstalle entisenä Kpääläisenä kurkistaa ja täällähän puhutaan täyttä totta! Kylä on siis vieläkin samanlainen. Lähdin 8 vuotta sitten ja asuin 5 vuotta myös Porissa. Ei ole ollut ikävä Kpäähän. Siellä asuin 20 vuotta. Ilmapiiri on todellakin ahdistava. Ei sitä voisi paremmin kuvata.

• chao

jos haluais elämänsä kondikseen ni kannattais muuttaa pois koko VITUN SATAKUNNASTA. todella idioottia sakkia tuntuu asustavan täällä, ku itekkään en oo pois päässy ikävä kyllä. liikaa juuttunu aloilleen :/

• nurja...
        chao kirjoitti:

jos haluais elämänsä kondikseen ni kannattais muuttaa pois koko VITUN SATAKUNNASTA. todella idioottia sakkia tuntuu asustavan täällä, ku itekkään en oo pois päässy ikävä kyllä. liikaa juuttunu aloilleen :/

..peruspassiivi! No kerro meille satakuntalaisille, elämäämme tyytyväisille, missä SINULLA on hyvä olla??..TERVEMENOA!!! Osta menlippu!!

• Entinen Kankaanpääläinen
        nurja... kirjoitti:

..peruspassiivi! No kerro meille satakuntalaisille, elämäämme tyytyväisille, missä SINULLA on hyvä olla??..TERVEMENOA!!! Osta menlippu!!

Tervehdys ystävät. Satakunnasta kannattaakin muuttaa jos ei siedä sitä yleistä vittumaisuutta mitä paikallinen kulttuuri sisältää. Traktori-jätkien ja junttien takia ei kannatta muuttaa, niitä on muuallakin, enenemissä määrin.

Juntteja siinä kylässä on, mutta paljon muutakin. Joskus vaan kyllä säälittää ne traktori pojat itseäkin niin paljon että myötähäpeän määrää ei voi kuvailla.

• ...
        Entinen Kankaanpääläinen kirjoitti:

Tervehdys ystävät. Satakunnasta kannattaakin muuttaa jos ei siedä sitä yleistä vittumaisuutta mitä paikallinen kulttuuri sisältää. Traktori-jätkien ja junttien takia ei kannatta muuttaa, niitä on muuallakin, enenemissä määrin.

Juntteja siinä kylässä on, mutta paljon muutakin. Joskus vaan kyllä säälittää ne traktori pojat itseäkin niin paljon että myötähäpeän määrää ei voi kuvailla.

Heh.. traktori poikia on juu keskustassa pyörinyt. mutta nykyisiltään hävinnyt aikapaljon katukuvasta.
        tai ajelee siellä traktoreilla muutkin.. no mutta ne teekee tosin töitää.
        näillä tattori pojilla useimmiten ollut allaan keskustan kalleimpiä kulkuvälineitä. Ei niitä teinejä paljon ole jotka ajelee huruajoa 30-70t€ peleillä =) vaikkakin tuskin ne niitä itelleen on ostanut.
        mutta mielestäni tämä traktoreilla ajaminen keskustassa on vähetynyt lähes olemattomiin.
        Oliskohan korkein piikki lähi historia katsellen niin ollut tuossa -90-luvun laman aikoihin. joloin ei välttämättä viitsitty sijoittaa rahoja mopoihin tai vastaaviin. mutta nykyään taas on toi mopojen määrä lisääntynyt huomattavasti niihin aikoihin verrattuna.. löytyy kaksi pyöräistä ja nelipyöräistä mopoa ja mopotin autot vielä päälle. niin se maailma muuttuu. =)

• juureton kulkija häm

Olen samaa mieltä, että ilmapiiri on Kankaanpäässä ahdistava! Jos et sopeudu muottiin saat koko ajan olla silmätikkuna tai hyljeksittynä. Ja tapakulttuuri on perseestä! Turussa yllätyin positiivisesti sekä ihmisten ystävällisyyteen ja sosiaalisuuteen. Olet mitä olet ja mitä sulle kuuluu, hauska nähdä!... Tällaiseen en koskaan Kankaanpäässä törmännyt. En ole syntyjäni Kankaanpäästä, joten miksi tulisin enää takaisin, kun olen löytänyt paremman paikan elää?

• kankoonpääläiset

Työskentelin 90-luvulla kotisairaanhoidossa. Muutaman kerran tuli lähdettyä mukaan "retkelle" Kankaanpään perä"kylille". Kauas keskustan alueelta ajoimme. Täällä pienessä "kyläpahasessa" odotti säälittävä näky. Sain sen käsityksen,että suku/sukuja olivat sienneet keskenään. Yhteisössä oli huomattava määrä vammaisia ja mieleltään rajoittunutta sakkia. Myös somaattisia sairauksia oli väellä yllättävän paljon. Lisäksi tiedän useita skitsofreniaa sairastavaa,jotka kaikki kotoisin kankaanpäästä.

• jue09

Taatusti SUOMEN paskin. oikeesti niin junttimaisia ihmisiä, en puhu nyt kaikista mut useat.

välttäkää tätä paikkaa..

• O

oma mielipide.
        Mikseiköhän Ruokojärven rantsuun ole pykätty kylpylää ? Onko järvessä kalaa ?
        Muutamana päivänä viime viikolla tuli käveleskeltyä entisen kotikaupungin katuja, ja ihmetys suuri: kaikki melkein ennallaan siinä torin kieppeillä. Hyvä onkin, koska monet paikat pilattu muualla pikkukaupungeissa rakentamalla käsittämättömän rumia uusia rakennuksia keskelle vanhaa.
        Hienoa, että Tupavainion alue on nyt suojeltu.
        Myllymäessä Pub Ilonan vieressä on loistava festarialue: tilaa riittää.
        Folk-festarit sinne vaan( jytinääkin sinne sopii yhdeksi viikonlopuksi).

• Tulen varmaan
        O kirjoitti:

oma mielipide.
        Mikseiköhän Ruokojärven rantsuun ole pykätty kylpylää ? Onko järvessä kalaa ?
        Muutamana päivänä viime viikolla tuli käveleskeltyä entisen kotikaupungin katuja, ja ihmetys suuri: kaikki melkein ennallaan siinä torin kieppeillä. Hyvä onkin, koska monet paikat pilattu muualla pikkukaupungeissa rakentamalla käsittämättömän rumia uusia rakennuksia keskelle vanhaa.
        Hienoa, että Tupavainion alue on nyt suojeltu.
        Myllymäessä Pub Ilonan vieressä on loistava festarialue: tilaa riittää.
        Folk-festarit sinne vaan( jytinääkin sinne sopii yhdeksi viikonlopuksi).

...meinaan tuo kylpylä Ruokojärven rantaan ja festarialue Ilona-pubin vieressä. Kyllä siellä voisi jos jonkinlaisia markkinoita ja tilaisuuksia pitää. Puita ja pensaita pitäisi vähän istuttaa ja siistiä. Festarialue Ilona olisi ihan sopiva nimikin pubin mukaan.

Kylpylä olisi hyvä totta kai, mutta mieluimmin vaikka joku makustajakoti ja eikä hinnalla pilattu. Kankaanpään pitäisi panostaa enemmän matkailuun mutta ei pitää samoja hintoja kuin suurkaupungien. Tehkää vaikka mökkikylä johonkin jonne turistit saavat tulla asumaan kohtalaisen halvalla. Hotellit Kankaanpäässä ovat tosi kalliita.

• Nyt piisasi
        Tulen varmaan kirjoitti:

...meinaan tuo kylpylä Ruokojärven rantaan ja festarialue Ilona-pubin vieressä. Kyllä siellä voisi jos jonkinlaisia markkinoita ja tilaisuuksia pitää. Puita ja pensaita pitäisi vähän istuttaa ja siistiä. Festarialue Ilona olisi ihan sopiva nimikin pubin mukaan.

Kylpylä olisi hyvä totta kai, mutta mieluimmin vaikka joku makustajakoti ja eikä hinnalla pilattu. Kankaanpään pitäisi panostaa enemmän matkailuun mutta ei pitää samoja hintoja kuin suurkaupungien. Tehkää vaikka mökkikylä johonkin jonne turistit saavat tulla asumaan kohtalaisen halvalla. Hotellit Kankaanpäässä ovat tosi kalliita.

Kylpylähän Kankaanpäähän vielä tarvittaisiinkin.. Mikähän mahtaa olla Kuntsarin käyttöaste, kannattaako senkään toiminta? Tuntuu, että Kankaanpään touhu on mennyt aivan ihmeelliseksi.. Hyvänä esimerkkinä toimii esim. se, että kaupungin hallintoon kuuluva henkilö surkutteli julkisesti, kun torille ei saatu SUIHKULÄHDETTÄ!!!!! 150000 euroa VAIN olisi maksanut!! Ihmeteltiin vielä: Mikseivät torin ympäristön yrittäjät suostu maksutalkoisiin.. Voi hyvää päivää.. Muutamat tutut kyselivät taannoin, että koska alaristyksen tolppiin rakennetaan jotain, kun ne ovat alkaneet jo ruostuakin.. Melkoinen naurunräkätys pääsi ilmoilleen, kun kuulivat, ettei koskaan, ne ovat taidetta.. "sadantonnintaidetta".. Samaan aikaan koulut ja kirjasto homehtuvat, henkilökunta/asiakkaat/oppilaat oireilevat, mutta hei.. Onhan komea tori ja pylväät jne..

Jätevedenpuhdistamolle sentään on jotain alettu tekemään.. Tosin liian myöhään, jos katsoo esim. Kankaanjärven tilaa.. Katsokaapa, kun ajelette ohi.. Olisiko ravinnekuormitusta?? Kauanko on mennyt kakkimaista suoraa jordaaniin? Ja tuosta lätäköstä lähtee suora vesireitti Karvianjokeen, jonka taimenkantaa on juuri alettu elvyttää..

Vetovoimaa kuulemma kaupungilla on hirveästi (?), mutta tilastot kertovat karua kieltä.. Muuttotappiokunta jo monta vuotta peräkkäin.. Mol.fi: 22 työpaikkaa auki, työttömyysprosentti 12,3 (mitä se tekee noin 12000 asukkaasta, en edes viitsi laskea).. Ympäristöstäkään ei hirveästi apua löydy, koska poikkeuksetta työttömyysprosentit ovat toisellakymmenellä prosentilla.. Asukkaista sinänsä ei ole sanottavaa, mutta kunnan toiminnasta sitäkin enemmän..

Terveisin,
        Entinen veronmaksaja

• Ratkaiseva tekijä
        Nyt piisasi kirjoitti:

Kylpylähän Kankaanpäähän vielä tarvittaisiinkin.. Mikähän mahtaa olla Kuntsarin käyttöaste, kannattaako senkään toiminta? Tuntuu, että Kankaanpään touhu on mennyt aivan ihmeelliseksi.. Hyvänä esimerkkinä toimii esim. se, että kaupungin hallintoon kuuluva henkilö surkutteli julkisesti, kun torille ei saatu SUIHKULÄHDETTÄ!!!!! 150000 euroa VAIN olisi maksanut!! Ihmeteltiin vielä: Mikseivät torin ympäristön yrittäjät suostu maksutalkoisiin.. Voi hyvää päivää.. Muutamat tutut kyselivät taannoin, että koska alaristyksen tolppiin rakennetaan jotain, kun ne ovat alkaneet jo ruostuakin.. Melkoinen naurunräkätys pääsi ilmoilleen, kun kuulivat, ettei koskaan, ne ovat taidetta.. "sadantonnintaidetta".. Samaan aikaan koulut ja kirjasto homehtuvat, henkilökunta/asiakkaat/oppilaat oireilevat, mutta hei.. Onhan komea tori ja pylväät jne..

Jätevedenpuhdistamolle sentään on jotain alettu tekemään.. Tosin liian myöhään, jos katsoo esim. Kankaanjärven tilaa.. Katsokaapa, kun ajelette ohi.. Olisiko ravinnekuormitusta?? Kauanko on mennyt kakkimaista suoraa jordaaniin? Ja tuosta lätäköstä lähtee suora vesireitti Karvianjokeen, jonka taimenkantaa on juuri alettu elvyttää..

Vetovoimaa kuulemma kaupungilla on hirveästi (?), mutta tilastot kertovat karua kieltä.. Muuttotappiokunta jo monta vuotta peräkkäin.. Mol.fi: 22 työpaikkaa auki, työttömyysprosentti 12,3 (mitä se tekee noin 12000 asukkaasta, en edes viitsi laskea).. Ympäristöstäkään ei hirveästi apua löydy, koska poikkeuksetta työttömyysprosentit ovat toisellakymmenellä prosentilla.. Asukkaista sinänsä ei ole sanottavaa, mutta kunnan toiminnasta sitäkin enemmän..

Terveisin,
        Entinen veronmaksaja

Joka ratkaisee onko Kuntsarilla ja muilla hotelleilla käyttöä. Kuten joku mainitsi täällä, ei pienen Kankaanpään kannattaisi pitää samanlaista hintatasoa kun isojen kaupungien. Enemmän tapahtumia ja halpoja yöpymispaikkoja niin eiköhän se vetovoima Kankaanpäätä kohtaan ala kohenemaan. Se mökkikyläkään ei olisi yhtään hullumpi ajatus.

• matalainen

ei täällä ole enään junttia, ainut lähti 80 luvulla helsinkiin ,änkyttää kuulemma jossain rakennuksella.

• Kpää-Hki

Maailman paskin paikka, Kankoonpee. Ilmankos muutin Helsinkiin.

• Katujyrä
        Kpää-Hki kirjoitti:

Maailman paskin paikka, Kankoonpee. Ilmankos muutin Helsinkiin.

Ei kai se Kankaanpää ole sen paskempi paikka kuin muutkaan 10k - 15k asukkaan kaupungit. Tokihan vetovoimaa ei valmistuneisiin nuoriin ole nimeksikään, mutta vanhempiin paluumuuttajiin sen sijaan on jonkin verran. Itseaisiassa näihin kannattaisi panostaa vielä lisääkin, siis hyvin koulutettuihin aikuisiin, jotka tulevat tekemään ja kasvattamaan lastensa muka-maaseudun rauhaan. Kuntsari ja PV sekä muutama kasvava rakennusalan yritys ovat juuri tällaisia vetonauloja.

Ulkoapäin (vielä) katselevana katselen kotikaupunkia ja huomaan paljonkin kultturia ja tapahtumia, sisältä päin asiaa katsovat eivät välttämättä ymmärräkkään miten paljon kaupungin alueella tapahtumia on. Toki tapahtumissakin olisi laajennettavaa, kunhan vaan peri Pohjois-Satakuntalainen suunpieksentä saataisiin vaihettua käytännön ponnisteluihin.

Ehdotankin että koitatte keksiä tapahtuman tai muun aktiviteetin joka mielestänne nostaisi kaupungin vetovoimaa ja tämän jälkeen ottaisitte yhteyttä kaupungin hallintoon ja neuvottelisitte asian tiimoilta. Markkinointikoneisto varmasti osaa neuvoa oikeanlaisten yhteistyökumppaneiden tai vastaavien puoleen.

• Mhfkihus
        Katujyrä kirjoitti:

Ei kai se Kankaanpää ole sen paskempi paikka kuin muutkaan 10k - 15k asukkaan kaupungit. Tokihan vetovoimaa ei valmistuneisiin nuoriin ole nimeksikään, mutta vanhempiin paluumuuttajiin sen sijaan on jonkin verran. Itseaisiassa näihin kannattaisi panostaa vielä lisääkin, siis hyvin koulutettuihin aikuisiin, jotka tulevat tekemään ja kasvattamaan lastensa muka-maaseudun rauhaan. Kuntsari ja PV sekä muutama kasvava rakennusalan yritys ovat juuri tällaisia vetonauloja.

Ulkoapäin (vielä) katselevana katselen kotikaupunkia ja huomaan paljonkin kultturia ja tapahtumia, sisältä päin asiaa katsovat eivät välttämättä ymmärräkkään miten paljon kaupungin alueella tapahtumia on. Toki tapahtumissakin olisi laajennettavaa, kunhan vaan peri Pohjois-Satakuntalainen suunpieksentä saataisiin vaihettua käytännön ponnisteluihin.

Ehdotankin että koitatte keksiä tapahtuman tai muun aktiviteetin joka mielestänne nostaisi kaupungin vetovoimaa ja tämän jälkeen ottaisitte yhteyttä kaupungin hallintoon ja neuvottelisitte asian tiimoilta. Markkinointikoneisto varmasti osaa neuvoa oikeanlaisten yhteistyökumppaneiden tai vastaavien puoleen.

Yksikin kasvava yritys, saati rakennusala. Se yksi ns. Kasvava on kai jo poliisitutkinnassa?

• minä vaan
        Katujyrä kirjoitti:

moi,täytyy paikkakunnalla vuodesta.81 lähtien asuneena sanoa täys paska paikkakunta.minullakin .4:lasta vain toinenperheestä töissä ;toinen ei töihin pääse;kun paikat annetaan;tuttava ja sukulaissuhteilla,valitettavasti itsellä ei sukulaisia tai tuttavia määrätyis laitoksis töissä.

• hohhohhhoijaa

huh huh, naulan kantaan. kukaan muu ei sitä tajua yhtä hyvin kuin ulkopaikkakuntalainen kankaanpäässä, kuinka paskoja ihmisiä täällä OIKEASTI onkaan. kaksnaamasia täynnä tyynni.

• asdfasdfasdfasdf

Paikkakunnasta riippumatta paskat ihmiset yleensä ajautuu paskojen ihmisten kanssa tekemisiin. Siinä syy teidän ongelmiin.

• köylipers**t

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82