Siinähän se tulikin, eli paljonko teillä menee kuukaudessa ruokakauppaan rahaa? Siis ruuat ja muut käyttötarvikkeet(esim pesuaineet, hygieniatuotteet yms)? ei kuitenkaan vaatteita tai kenkiä. Paljonko henkilöitä taloudessa?
G: paljonko rahaa kauppaan kuukaudessa?
30
2000
Vastaukset
- että, suunnilleen
1000e
- kahen äiti
Arvelisin, että 300-400 kuukaudessa menee ruokakauppaan. Meillä neljän hengen perhe, kaksi pientä lasta eli vaippoja jne. ostellaan. Ostan tarjouksesta mahdollisimman paljon ja muutenkin seuraan hintoja, kun pakko on.
- 123456
menee 600-800 ,1 vaippaikäinen ja 1 leikkiikäinen ja 2 aikuista,normaalia kotiruokaa,mutta paljon hedelmiä ja vihanneksia
- ----
Noin 800 menee ruokakauppaan kuukaudessa. Kaksi aikuista, yksi taapero ja kaksi koiraa.
- menee
suunnilleen 800 /kk. Perheeseemme kuuluu isä, äiti, pojat 18-v ja 13-v ja kolme keskikokoista koiraa.
2000 - 2500 euroa kuussa.
- viisi henkeä
noin 600-700 euroa, pihimminkin voisi olla jos olisi pakko.
- Pussi hukassa
Hyvät on bonukset jos käyttää s-etukorttia ja käy keskimaan paikoissa :D Satasen saa takas joka kuussa bonuksia. Mä saan muksun kanssa 10-15e bonuksia takas joka kuu ja käydään lähes aina keskimaan kaupoilla.
Pussi hukassa kirjoitti:
Hyvät on bonukset jos käyttää s-etukorttia ja käy keskimaan paikoissa :D Satasen saa takas joka kuussa bonuksia. Mä saan muksun kanssa 10-15e bonuksia takas joka kuu ja käydään lähes aina keskimaan kaupoilla.
Itseasiassa likemmäs kaksisataa, kun on vakuutukset, puhelinlaskuja ja esim bensaostokset myös bonuspaikoista.
- Suurperheestä myös haaveileva
satu50 kirjoitti:
Itseasiassa likemmäs kaksisataa, kun on vakuutukset, puhelinlaskuja ja esim bensaostokset myös bonuspaikoista.
kun kattelen niitä sun ruokaostoskuvia.Ne on niin iloisia ja värikkäitä niin kuin teidän koko elämä tuntuu olevan!!!
- mamaliini
Meillä menee kauppaan noin 1400e/kk, kotona vanhempien lisäksi 7 lasta ja kaksi koiraa. Kaikki lapset ovat koululaisia ja eivät syö kotona lounasta, mutta kun kesäloma koittaa niin ruokalaskukin varmasti nousee.
- 6 ihmistä
Nyt kun 3 lapsista syö 5 päivänä viikossa yhden aterian koulussa/eskarissa, saatetaan kituuttamalla pärjätä jopa 400 eurolla. Yleensä menee joku 500-700 euroa kuussa.
- emmukka
menee 300-500 euroa kuukaudessa. Meillä kaksi aikuista, 6kk vauva ja kääpiökoira.
- perheessä
on minun lisäksi vajaa 2-vuotias lapsi. noin 200-300 euroa veikkaan että menee ruokakauppaan per kuukausi. siihen sisältyy ruuat, vaipat ja hygieniatuotteet.
- Matikka
Tuntuu että menee 40-50 euroa per päivä. Jos yrittää päästä halvalla, niin joutuu käymään lopulta kolmesti kaupassa ja aina menee vähintään 15 euroa.
- Nonna-84
Meidän perheessä 2 aikuista ja 3 lasta. Kauppaan menee noin 550-600 euroa/kk. Ja siihen sisältyy kaikki pesuaineet, hygieniatuotteet, vaipat, kissanruoat, jne.. Vähemmälläkin varmasti pääsisin, jos aina tekisin ruokaa kahdeksi päiväksi kerrallaan..
- kolmenäiti
menee n.320 euroa kuukaudessa, neljä meitä on : )
- .........
vanhemmat 8kk lapsi ja rahaa menee 250-300e kuussa. ja tyttö juo korviketta ja syö tällä hetkellä kaupan soseita kun emme vielä omista pakastinta :)
- enkä...
ole tarkkaa kirjaa pitänyt, mutta luulisin, että noin 400-500/kk. Perheeseen kuuluu kaksi aikuista, pieni vauva ja koira.
- äippämari
Meidän perhe,( minä, mies, lapset 8v ja 13v) käytetään kuukaudessa ruokaan ja käyttötervikkeisiin noin 450 - 600. Laitan kaiken ruuan itse, eli ei osteta valmis ruokia tai eineksiä.
- Pussi hukassa
200-300e
- paljon...
No meillä menee n. 800 kuussa vähintään. Huomasinkin että monella menee samansuuntaisia summia. Luulin että ehkä meidän kauppalasku oli törkeän korkea mutta meneehän sitä nähtvästi muillakin. Perheeseen kuuluu siis päiväkoti-ikäinen lapsi ja yksi koululainen sekä 2 aikuista.
- mie vaan..
meillä menee ihan kaikki loppujen lopuksi. Käyttötilillä on noin 500-600 viikoksi ja siitä bensat ja muut menot kuten juuri ne vaatteet ja loppu ruokaan. Jos ostellaan vaatetta enemmän kuten juuri nyt on tehty muutamalla satasella niin sitten syödään nakkisoppaa ja hernesoppaa ehkä parina päivänä ja sadaan budjetti paikalleen.. Bensaan menee nyt taas aika vähän eli sellaiset 100-150e viikossa. Niin ja jos raha aon niin sitten ostetaan jotain parempaa ruokaa ja mässätään kunnolla. Eli ruoka on mule sellainen josta voi säästää tarpeen tullen kun aina ei ole pakko olla jollain kaurapuurokuurilla menossa...
- mie vaan..
että meitä on siis kuusi ja kaksi olematonta elukkaa joihin niihinkin menee kivasti rahaa (lellivauvat)..
500 euroa.
- vähän
Olen nyt muutaman kuukauden kirjannut ihan joka ostoksen ihan mielenkiinnosta.Ruokakauppaan on mennyt 120-180e.Meitä on useimmiten vaan kaksi,mutta vaihteleva määrä käy vieraita(kummankin lapsia perheineen säännöllisen säännöttömästi)Avomiehen ostot on sitten erikseen,ja onkin kohtalaisen erilainen kaupassakävijä,ei niin laskeskele.Jos joutuisin ostamaan kaiken yksin ei summa valtavasti suurenis koska teen usein ruokaa periaatteella,käytetään sitä mitä on.On oma kasvimaa,marjastan ja pakastin on ahkerassa käytössä,joten se vähentää kuluja.
- lai-ne
menee n. 500 e. lapset syövät lounaan päiväkodissa ja koulussa ja syövät paljon viikolla myös vanhemmillani iltaisin. kesällä lasku suurenee varmasti, kun kesälomaa koululaisella ym. ostan luomuna tietyt tuotteet kuten jauhelihan, kananmunat ja osan vihanneksista ja hedelmistä ym. ja muutenkin katson mitä syömme eli ei hinta vaan ravintoarvo.
- tulloojamännöö
Meilä menee kauppaan n. 300-500e riippuen rahatilanteesta. 4 henkilöä meilä. Kun lapset hoidossa ja itsekki olemme päivät poissa kotoa, niin eipä tuohon ruokaan aina niin kamalasti mene rahaa. Me ostetaan paljon hedelmiä kun ovat niin helppoja välipaloja ja niistä saa sekottelemalla hedelmäsalaattia =)
- perhe;
2 aikuista ja 4 lasta. Ruokaan menee n. 1400e/kk.
- EeMee
Huhtikuussa meidän perhe käytti kauppaan 650 , meitä on siis 2 aikuista ja 2,5v ja 1v lapset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006