No nyt ne kärhöt

vei hermot !

Ja niinpä leikkasin alas koko alppikärhöseinustan.Oli yhtä tumppua pergolan yläosa,mutta alaosa paljas. Jos nyt menetin kärhöt niin ei mahda mitään.Toiveikkaana kuitenkin mietin että mitä noiden juurille voisi istuttaa väliaikaiseksi kaveriksi,jotain yksivuotista köynnöstä lähinnä ? Suunta on etelään, mutta edessä on pensasaita joten kuitenkin aika varjoinen paikka silti.

6

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuuheiksi

Miksi olisit menettänyt kärhösi,kyllähän niitä leikataan keväisin alas ja näin ne nuorentuu. Ei tarvi laittaa juurelle mitään,kasvavat hetkessä tuuheiksi. Jalokärhöt vain tarvivat juurelleen jotain kasvia, ettei aurinko paista niiden juuristoon.

• kärhöjen juuria

anna olla rauhassa, kohta alkavat vihertää ja tuuhettua !

• karamelli

ja harmien harmi, alkavatkohan enää kasvaa? Auttaisiko, jos leikkaisin nekin juuria myöten? Apua!!!

• myöden

Älä nyt panikoi siellä,anna olla rauhassa ja katso kuinka käy,kyllä se sieltä juresta alkaa kasvaa jos alkaa,odottele rauhassa.

• ----

Ei vielä kannata huolestua; jalokärhöjen maanpäälliset osathan joka tapauksessa kuolevat yleensä talven aikana ja sieltä juuresta ne sitten ilmestyyvät viimeistään kesäkuun alkupuolella (elleivät ole päättäneet pitää ns. välivuotta). Ja alppikärhöt on niin sitkeitä, ettei pari myyränsyömää vartta niitä hätkäytä. Kukintaa saa kyllä vähän aikaa odotella. Siisti myyrän nakertamat varret tai jätä paikoilleen tueksi uusille versoille. Aloittajalle myös lohduksi, ettet varmaankaan tappanut kärhöäsi. Itse olisin kyllä odottanut kukintaa ja leikannut vasta sitten.

• ----
        ---- kirjoitti:

Ei vielä kannata huolestua; jalokärhöjen maanpäälliset osathan joka tapauksessa kuolevat yleensä talven aikana ja sieltä juuresta ne sitten ilmestyyvät viimeistään kesäkuun alkupuolella (elleivät ole päättäneet pitää ns. välivuotta). Ja alppikärhöt on niin sitkeitä, ettei pari myyränsyömää vartta niitä hätkäytä. Kukintaa saa kyllä vähän aikaa odotella. Siisti myyrän nakertamat varret tai jätä paikoilleen tueksi uusille versoille. Aloittajalle myös lohduksi, ettet varmaankaan tappanut kärhöäsi. Itse olisin kyllä odottanut kukintaa ja leikannut vasta sitten.

Aloittajalle: Uskoisin, ettet tarvitse mitään kärhösi kaveriksi. Ainakin meillä vanha alppikärhö venähti leikkauksen jälkeen viime kesänä toista metriä, olisi varmaan enemmänkin, jos olisin leikannut aiemmin kuin vasta heinäkuun puolivälissä. Ensimmäisiä elonmerkkejä sai kyllä kolmisen viikkoa odotella, mutta siitäpä se sitten lähti versomaan. Muuta en tehnyt kuin leikkauksen jälkeen kourallisen kananp---aa juurelle viskasin ja perään pari sankollista vettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      183
      3495
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      375
      2197
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      56
      2176
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2042
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      429
      1163
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      118
      1045
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      984
    Aihe