Eli minulla on pikavippejä joiden eräpäivät ovat olleet ja menneet ja muistutuskirjeitä satelee postiluukusta niin kuinka kauan minulla on ns pelivaraa ennenkuin ne luottotiedot todella menevät? Entä jos teen maksusuunnitelman perintäfirman kanssa ja en pysty tätä suunnitelmaa noudattamaan? Miten kauan tämän jälkeen on aikaa hoitaa asia kuntoon?
Kuinka nopeasti menee luottotiedot?
9
2783
Vastaukset
- idiootti kun olen
olen samassa tilanteessa. muistutuksia tullut jo, maksanut ne ja uusia tulee jo erääntyneistä kohta. en vain pysty maksamaan niitä tulevia maksuja. omaa tyhmyyttä tiedetään, mutta minuakin kiinnostaa kuinka selvitä ilman maksuhäiriö merkintää, kuinka perintä firmat joustaa. kulujahan tulee lisää mutta sekin parempi maksaa ja kärsiä kuin ne luottotiedot menisivöt. kun on asunto lainat ja muut niin ei halua pankkiin tietoa maksuongelmsta koska pankin lainat on hoidettu aina kohillaan. pivavippi kierto on kyl kamala ja jos joskus selviää tästä ni hyvä
- On se 60
Jos et tee maksusuunnitelmaa, niin alkuperäisestä eräpäivästä 60 päivää, niin velkoja voi ilmoittaa Asiakastietoon ja merkintä tulee. Laissa on, että VOI ilmoittaa. Ennen olivat aika pitkämielisiä, mutta nykyään ilmoittavat käytännössä aina. Jos taas olet tehnyt maksusuunnitelman, ja et sitä noudata, niin käytännössä menee alta kuukauden, kun merkintä tulee. Ja huom. Sitä ei tarvitse kierrättää oikeuden kautta.
- perintään
jos lasku menee perintään ja tekee perinnän kans maksusuunnitelman, mieneekö siinäkin luottotiedot vaikka noudattaa maksusuunnitelmaa. jonku tityn päivän päästä?
- Mene tiedot
perintään kirjoitti:
jos lasku menee perintään ja tekee perinnän kans maksusuunnitelman, mieneekö siinäkin luottotiedot vaikka noudattaa maksusuunnitelmaa. jonku tityn päivän päästä?
Jos vain vippifirma on laittanut tuon perintään sen 60:n päivän sisällä ja tekee maksusuunnitelman ja noudattaa sitä, niin ei mene tiedot. Mutta noin yleisesti jos huomaa, ettei pysty vippiä maksamaan, niin ei kannata leikkiä ja päästää sitä perintäfirman perittäväksi, vaan heti yhteys vippifirmaan ja tekee heidän kanssaan maksusuunnitelman. Tulee paljon halvemmaksikin.
- plojihfd
kuinka nyt toimia tilanteessa? maksut muöhäässä, antaako vippi firmat maksuaikaa?? selviääkö noista maksuista jos on esim 1500e maksettavaa ja tulot 800e/kk.ssa saako niihin kuinka maksuaikaa, kokemusta?
- näin on
eli 14päivää siitä kun olet allekirjoittanut haasteen oikeustalolla jos et sitä haastetta maksa
- perintään
sitten sovit perintätoimiston kanssa. esim 200euron vipin voi jakaa 4-6 osaan ja maksat kuussa sen noin 50euroa. Jos noudatat maksusopimusta niin ei mitään hätää. Tee näin kaikille vipeille. Jos et pysty maksamaan maksusopimuksen mukaisesti niin sitten on ehkänoin 1 kuukausi aikaa hoitaa maksu. Tietty voi olla hankalaa jos on vaikka 20vippiä perinnässä että tulojakin kyllä täytyy olla. Mutta noin nyrkkisääntönä voin kokemuksesta sanoa että niille saa yleensä noin 3-6 kk. maksuaikaa mutta itse sinne perintään pitää soittaa ja sopia. Itse olin luukuttanut kaikki vipit mitä olin saanut ja tässä vielä ollaan luottokelpoinen. Tosin otin toisen duunin lisäksi ja maksoin kaikki pois. Tsemppiä. Ja sitten vielä yks juttu ota itelles luottokielto ettet enää saa niitä paskavippejä.
- Anonyymi
Miksi maksaa mitään kun ei voi ulosmitata? Maksaa vuokran, puhelimen, sähkön ja vakuutuksen. Muut ei väliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569