Maidosta hengitystieoireita?

minävaan*

Onko kellään maitoallergia ilmennyt hengitystieoireina? Minulla oli ennen jatkuvasti nuhaa ja kurkunpään tulehduksia, mutta maidottomalla ruokavaliolla ne jäivät pois. Vatsakipujen vuoksi kyllä jätin maidon. Nyt syön vähän juustoa, josta ei vatsa tule kipeäksi, mutta nenä on taas ollut tukkoinen. Ja mistähän sekin johtuu, että voin siis syödä jonkin verran juustoa päivässä, myös raejuustoa ilman vatsakipuja. Mutta maidosta, piimästä, jogurtista, viilistä ym tulee varmasti vatsa oireita. Laktoosilla ei ole merkitystä.

7

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liimamestari

      Maito sisältää kaseeiini nimistä proteiinia jota käytetään esim. puuliimana. Tämän vieraan nisäkkään maidossa on yli 30 hormoonia, jotka ovat tarkoitettu kasvavalle vasikalle. Nykyisin siihen päälle vielä torjunta- sekä muut myrkyt, niin ehkä tämä hieman valaisee miksi on tukkoinen olo. Itse astmaatikkona olen luopunut kokonaan maitotuotteista vuosia sitten ja oloni on huimasti parempi. Nykyisin ihmettelen miksi edes olen käyttänyt niin vierasta ainetta ruoka. Aiheesta löytyy paljon tietoa googlettamalla, etenkin englannin kielellä.

      • minävaan*

        Miten turvaat esim. kalsiumin ja D-vitamiinin saannin, kun et käytä maitotuotteita? Saahan tietysti apteekista tabletteja, mutta niiden imeytyminen on epävarmaa ja puhtauskin sitä sun tätä.


      • sivullinen allerginen-
        minävaan* kirjoitti:

        Miten turvaat esim. kalsiumin ja D-vitamiinin saannin, kun et käytä maitotuotteita? Saahan tietysti apteekista tabletteja, mutta niiden imeytyminen on epävarmaa ja puhtauskin sitä sun tätä.

        Apteekin kalsium&D.vitamiinilla 1pv.ssä,ja sit viel kalsiumia sisältävää vettä,tai tuoremehua, niitä on paria merkkiä.


      • tarvetta...
        minävaan* kirjoitti:

        Miten turvaat esim. kalsiumin ja D-vitamiinin saannin, kun et käytä maitotuotteita? Saahan tietysti apteekista tabletteja, mutta niiden imeytyminen on epävarmaa ja puhtauskin sitä sun tätä.

        ...on liioiteltu. Monissa maissa ei juoda maitoa ollenkaan, ja silti ihmisillä on luukatoa niissä maissa paljon vähemmän kuin täällä Suomessa jossa juodaan maitoa. Kalsiumia saa riittävästi kaloista ja vihanneksista, mikäli niitä syö ruokaympyrän mukaisesti.


      • miakata
        minävaan* kirjoitti:

        Miten turvaat esim. kalsiumin ja D-vitamiinin saannin, kun et käytä maitotuotteita? Saahan tietysti apteekista tabletteja, mutta niiden imeytyminen on epävarmaa ja puhtauskin sitä sun tätä.

        Kalsiumia, vitamiineja ja mineraaleja yms. saa myös tuotteista, jotka perustuvat luonnon omiin kasveihin ja yrtteihin. Imeytyminen on lähes 100 %, kun vertaa moniin apteekin vastaaviin - niiden luku ikävä kyllä jopa vain 10 %. Eli synteettisesti valmistetuissa tuotteissa ei päästä samaan kuin luonnollisissa raaka-aineissa ja ainesosissa. Itse käytän vain luonnollisia ja kyllä elämä on muuttunut monilta osin ja vaivat yms. loppuneet. Olen kova liikkumaan, joten sekin asettaa lisää haasteita ruokavalioon, lisäksi allergioita perheessä yms.
        Olen energinen ja hyvinvoiva- se perustuu kyllä myös terveelliseen ruokavalioon, liikuntaan, elämäntapoihin eikä vain "pilleri"purkkeihin.
        Luontaisia vitamiineja, mineraaleja jne. ei kyllä juurikaan saa kaupoista, vaan enimmäkseen suoramyynnin kautta. Samoin hinta on ratkaiseva, kauppaketjujen hyllyiltä ei saa hyviä tuotteita ja se on kuin laittaisi rahaa roskiin. Hyvät tuotteet myös maksavat, koska niiden raaka-aineet on tutkittuja, ainutlaatuisia ja luonnollisia. Mutta on teho ja hyvät vaikutukset ovatkin sitten huippuluokkaa. Kokemusta on, ja itse olin skeptinen kaikkeen tuollaiseen aikaisemmin kunnes aloin kokoilemaan nivelvaivoihini yhtä hainrustotuotetta ja vuosien kivut vähenivät ja esim. särkylääkkeiden syönti loppui :-)


    • ...........

      Saan täysin samalaisia oireita maidosta. Aloin nauttimaan maitoa pitkän ajan jälkeen. Käytössä soijamaito (joissa kalsiumia), lisäksi riisimaito kauramaito, tofujäätelö käytössä. Kerman voi korvata alpho soijan tuotteilla. Kananmunallekkin on kuulemma korvike jne..

      Kalsium siis tableteista, soijamaidosta, en nyt juuri muista missä muissa tuotteissa vihanneksissa tai muussa oli kalsiumisa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe