Eläkevakuutus on loistava juttu

tuotto ratkaisee

Olen ottanut Skandian eläkevakuutuksen vuonna 2000 ja olen todella tyytyväinen. Rahstoja on saanut vaihdella tosi monipuolisesta valikoimasta ja tuottoa on kertynyt. Olen sijoittanut yhteensä 51 000 euroa ja tämän hetken saldo 127 000 euroa. Olen pitänyt silmät auki ja kättänyt omaa järkeäni allokaatiossani. En ymmärrä tätä porua tällä palstalla olleenkaan. Ostakoon joku ETF:ä ja osakkeita suoraan. Minä ainakin luotan maailman suurimpien varainhoitajien huippurahastoihin ja kuluista viis jos tuottoa tulee. Voihan joku mennä sen indeksinkin mukaan jos siltä tuntuu, mutta sitten ei kannata ihmetellä jos ei tuotot ole ihmeellisiä. Jos säästää vitosen niin satanen kävelee äkkiä selän ohi!

12

2431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Penaali Pena

      kättää nyt järkeä ja lopetta rahstoista yms jauhamisen. Todella hölmöä, herää ja katso peiliin, mitä saavutat? Haluatko ilmaisen henkilöanalyysin nimesi kera?

    • käynyt.

      "Olen sijoittanut yhteensä 51 000 euroa ja tämän hetken saldo 127 000 euroa." kai tiedät, vapailla markkinoilla tuotti useat rahastot yli 50 % vuodessa ja keskimäärin lähes kaikki yli 30 %, kymmenkunta yli 90 %. Eli moni on tuon 50 000 € 4 kertaistanut, samalla aktiivisella toiminnalla kuin sinäkin ja sitten he ottivat pari vuotta takkaperin pankkiin ja tuottaa edelleen 5,5 % vuosikorkoa, kolmatta vuotta. Aktiivinne pitää olla, niin voi tuotoilla hienosti osta maasturin ja katsella naapurien ihailevia katseita. Toivotaan että yrityksesi pysyy pystyssä, sillä silloin vasta rahasi on omia, kun ne ovat kädessäsi. Kun suuret ikäluokat alkavat saamaan eläkkeitä 2v kuluttua, nähdään todellisuudessa onko eläkefirmoilla maksukykyä, kun uusia maksajia on hyvin vähän.

    • aktiiviasiakas kun olet

      kun asioista ymmärrät, enemmän olisi tullut vapailla markkinoilla, kun olisi olut Skandian eläkevakuutuksen sijoituskohteet ja satoja muitakin, kohteita, paljon tuotavampia. Samoin nyt, kuinka nyt tuottaa ? olen ostanut ja myynyt varmoja osakkeita, syksystä tähän päivään, on tullut jo yli 34 %. esim. tietoenaattoria, ostanut kun suunnilleen tai alle 8 € ja myynyt kun on noin tai yli 10 €. Viidellä osakkeella pelailen, eikä paljon rasita, kolmosen talousuutisista näkee koska on oston tai myynnin aika. Mikä on nyt tuottosi ?

      • maksat nyt

        voitoista veroa? Mikä on tuotto niiden jälkeen? Eli mikä on todellinen tuottosi?


      • vero,fi
        maksat nyt kirjoitti:

        voitoista veroa? Mikä on tuotto niiden jälkeen? Eli mikä on todellinen tuottosi?

        Maksan aivan saman kuin sinäkin,, jos yleensä rahojasi oikeasti koskaan saat, tai jos näin setelirahoituksen aikana rahallasi on ostovoimaa, silloin. tiedän, maksat vasta siten kun mahdollisesti saat, rahojasi, mutta ”tuoton tuotto” on mitättömän pieni, se ei ole edes hallinnointikuluja, laske asiat todellisuudessa paperilla, numeroina, niin tajuat, älä usko kauniisiin mielikuviin. Lisäksi, minulla on niin heikko paineensietokyky, luulen etä perhe-elämäkin kärsisi, odottelussa, saanko joskus rahani


      • järki jumissa

        Pieni korjaus edelliseen. Talousuutisista näet milloin olisi pitänyt myydä, tai ostaa. Uutiset ei kerro kuin vanhaa tietoa.


      • hyvin.
        järki jumissa kirjoitti:

        Pieni korjaus edelliseen. Talousuutisista näet milloin olisi pitänyt myydä, tai ostaa. Uutiset ei kerro kuin vanhaa tietoa.

        on keskitytty noin 8 varmaan osakkeeseen viimeisen 20v aikana, ainakin meille on ´riittänyt uutiset oikein hyvin, ja sitä ennen tuli hesari, se riitti. en tavoitele sitä viimeistä 2-3 %, riittää kun tulee 15 % voittoa ja sillä sipuli


    • suuresti ihmettelvä

      Kertoisitko säästöohjelmastasi, kuukausimaksu, vuosimaksu, oletko tehnyt lisämaksuja? Mitä rahastoja olet käyttänyt ja milloin? "Minä ainakin luotan maailman suurimpien varainhoitajien huippurahastoihin...." Et kuitenkaan ole luottannut varainhoitajaan, kun olet tehnyt ilmeisen hyvin ajoitettuja rahaston vaihtoja. (PS rahaston vaihto ei ole "ilmainen")

      • tuottivat Q1 2009

        Cautious 0.00 % Balanced -2.06 %    Growth -4.00 %    Aggressive -1.27 % siitä kun repii vielä vakuutuksen kuluja, niin vot. Eikö huiput löytäneet kauppa tilaisuuksia kun oli niin vähänlaiseti volatiliteettia. Taitaa aleksandrian vakuutuksista suurinosa olla kiinni tässä Growth rahastossa.


    • jäänyt ymmärtämättä?

      Siltä vaikuttaa, tuon aloittajan tapauksessa. No, eläkevakuutusyhtiöt tykkäävät siitä, että kaikki eivät ole fiksuja... sillähän ne elävät.

    • bravoo eläkevakuutus

      Saanen myös huomauttaa siitä, että verottaja ottaa annetun verohyödyn takaisin siinä, että verottavat myös voittoa ja pääomaa pääomatuloverolla. Kuulit aivan oikein, kun alat nostamaan eläkettä, maksat koko SUMMASTA, et pelkästään voitosta vaan myös pääomasta pääomatuloveroa. :-D alkaa vähitellen voitot sulaa...

    • PlusPlus

      "huippurahastoihin" ...paskan jauhantaa. Kaikki rahastot on uunojen höynäytystä varten. Osakeomistus rahastojen kautta tuo vain negatiivista lisäarvoa osakeomistukseen. Aloittaja on feikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe