Malttamattomana odotan äitiyspakkausta ja päätöstä äitiyspäivärahasta. Hakemuksen olen jättänyt yli 6 viikkoa sitten, mutta vieläkään ei ole päätöstä - tai pakkausta näkynyt eikä kuulunut. Kolme viikkoa sitten soitin Kelalle ja kysyin, onko hakemus tullut perille ja perille oli kuulemma tullut, mutta sitä ei oltu tuolloin vielä käsitelty. Kuinka kauan näissä yleensä menee? Onko muilla kestänyt näin kauan? Tuntuu aika pitkältä ajalta tämä yli kuusi viikkoa. Äitiyslomankin pitäisi alkaa jo kolmen viikon kuluttua, joten toivottavasti nyt edes siihen mennessä jotain tapahtuu.
Äitiyspakkaus viipyy ja viipyy..
10
2619
Vastaukset
- näkee...
kelan nettisivuilla on palvelu josta näkee hakemuksen käsittelyvaiheen ja päätökset. käypä kurkkaamassa niin ei tarvitse soitella.
- tyttelii87
jospa se sieltä tulisi.. itsellä oli saMA ongelma ennen kelan päätöksiä.. aloin ihmetellä miksei ala mitää kuulumaa,no ne oli hukanneet paperit ja pientä unohdustakin oli päässyt käymää,mutta onneksi kumminkin ajoissa (muutamaa viikkoo) aikaisemmin sain päätöksen ja pakkauksen.. :) mutta toivottavasti saat pian päätöksen ja pakkauksen..
- ...............ttt
Mulle taas on äitiys pakkaus tullut n.2kk sitten mutta päätöstä ei vieläkään nyt on jo yli 3kk mennyt melkein soitin kaks viikkoo sit kelaan ja sano että tässä kuussa pitäisi tulla päätös mutta eipä ole vieläkään kuulunut kai sitä täytyy vaan odotella :p
- kahden äippä
Mulle tuli päätös pakkauksesta reilussa viikossa ja päätöksen mukaan pakkaus tulee postissa kahden vkon kuluessa. Päivärahapäätös tulee aikanaan, mulla ainakin vaikuttaa myös työnantajan ripeys, kun saan palkkaa 3 ekaa kk:tta ja siitä pitää työnantajan toimittaa Kelalle todistus. Kelalta vinkkasivatkin, että kannattaa pyytää työnantajaa toimittamaan tuo todistus mahd. pian, jotta voivat käsitellä päivärahahakemuksen.
- otto-likka
kahden äippä kirjoitti:
Mulle tuli päätös pakkauksesta reilussa viikossa ja päätöksen mukaan pakkaus tulee postissa kahden vkon kuluessa. Päivärahapäätös tulee aikanaan, mulla ainakin vaikuttaa myös työnantajan ripeys, kun saan palkkaa 3 ekaa kk:tta ja siitä pitää työnantajan toimittaa Kelalle todistus. Kelalta vinkkasivatkin, että kannattaa pyytää työnantajaa toimittamaan tuo todistus mahd. pian, jotta voivat käsitellä päivärahahakemuksen.
Meillä kesti päätöksen kansas päivä ja pakkaus tuli päätöksen jälkeen viikon päästä. Ja asumme Tampereella, harmikseni saatiin 08 versio vaikka niin odotimme 09 versiota... Ei kukaan haluaisi vaihtaa?
- hihhuli...
Onko jollekin tullut tänään tai eilen äitiyspakkausta? Tuliko 2009 vai 2008? Viime viikolla vielä jakoivat tuota 2008 pakkausta.
- _Matonen
Mulle tuli pakkaus eilen ja oli vielä se 2008 mallinen :(
- _Matonen
Mulle tuli pakkaus eilen ja oli vielä se 2008 mallinen :(
- tekee meilläkin
Vein kans lappuset heti, kun ne sain, palkanlaskijalle. Noh n. 6 viikon päästä soittelin Kelalle, ettäku ei oo kuulunna mitään ja muille tutuille n. 26 viikolla tavarat tulleet. Sanoivat, että käsittely kesken, kun mulla huomioidaan ½ vuoden tulot. Kiirehtivät sitä äitiyspakkauspäätöstä. Noh nyt on rv 32 ja eilen tuli päätös, että äitiyspakkaus tulee 2 viikon päästä ja tukiasioista ei ole vielä kuulunut mitään. Jännätäänpä alkaako äippäloma ennen vai ehtiikö lippuset tulla.
- laahkana
Mielenkiintoista. Minä nimittäin vein laput kelaan henk koht. 17.4.09 ja päätös äitiyspäivärahasta ja pakkauksesta oli annettu 21.4.09, postitettu 22.4.09 ja oli minulla kotona 23.4.09. Niin ja mulla katsottiin viimeisten työtulojen mukaan, puolen vuoden ajalta. Itsekään en tosin ole saanut äitiyspakkausta vielä, vaikka se on siis myönnetty 21.4.09. Toki ei mikään kiirekään, niin ehkä olis tsäänssit saada se 2009 pakkaus :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145