Miten motivoitua pääsykokeisiin

tkk olis kiva

Olen tässä jo pari kuukautta yrittänyt kertailla hiukan matikkaa ja kemiaa, mutta toistaiseksi en ole saanut aikaiseksi mitään. Opiskelin tänä vuonna toisessa korkeakoulussa mm. matikkaa, ja sen jälkeen lukiomatikka tuntuu todella kiinnostamattomalta. Lukiostakin on aikaa pari vuotta niin niitä asioita en muista juurikaan. Mitä tehdä että kiinnostuis heräisi kertailemiseen? En ole tällä hetkellä töissä tms. niin aikaa olisi hyvin, mutta se menee lähinnä laiskotteluun ym. No vaikuttaahan sekin kun hain myös AMK:hon ja sinnehän pääsee tekemättä juurikaan mitään, mutta ei silti sekään tunnu oikealta ratkaisulta....

3

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • risusavotalle vuodeksi

Saatat löytää siltä uuden alun elämälle tai sitten saat sitä motivaatiota. Älytöntä tuollainen vätystely. Eihän toi KOULUN käynti vielä mitään ole. Töissä itse tienaamalla tiedät miksi ei voi vätystellä.

• motivoitua turhaan

Kyllä se matematiikkaan motivoituminen tuottaa hankaluuksia myöskin koulutuksessa, kun ensimmäiseksi sanotaan, ettei matematiikasta ole työelämässä niinkään merkitystä ja matematiikka merkitys opiskelussa on enemmänkin vain harjaannuttaa ajattelukykyä. Sama kuin opiskelisi Kiinaa ja kävisi Kiinassa vain muutaman kerran lomailemassa 10 vuodessa. Maailmassa on paljon kaikkea turhan opiskelemista, jonka sitten unohtaa tai ei tarvitse juurikaan koskaan.

• ...

Ei mulle ainakaan koskaan ole sanottu, ettei matikan opiskelusta olisi työelämässä hyötyä. Toisaalta, ihan omilla aivoilla olen tullut siihen tulokseen, että siitä on varmasti hyötyä. Täällä on jotenkin ollut viime aikoina tosi negatiivisia kommentteja perusmatikoista ja fysiikoista ja jostain "työelämän siperiasta" jne. blaablaa. Mikä se työelämä oikein on? Olen tässä mysteerisessä työelämässä ja tarvitsen matikkaa (ja fysiikkaa) lähes joka päivä, enemmän kuin prosenttilaskujen verran. Hitto kun vain muistaisi enemmän niin käyttöä kyllä olisi työn tehostamisessa. Lukuisat kaverini ovat samassa asemassa. Jos on itse päätynyt koulutusta vastaamattomiin duuneihin, tai hypännyt sivuraiteille, ei se sitä tarkoita että muut niin tekevät. Kyllä siihen matikan tankkaamiseen syitä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe