On ollut suunnitteilla nikkaroida portti puutarhaan laudasta, kokonaisuudessaan ehkä 80 cm x 80 cm. Ajattelin laittaa siihen rungoksi sellaisen z-kehys -ratkaisun johon monesti viitataan eri artikkeleissa. Mutta miten z-kehys käytännössä rakennetaan? Miten se vinolauta kiinnitetään ylä- ja alalautoihin?
Lautaportti / puuportti / z-kehys
3
1905
Vastaukset
- völjari
Asetat Z ylä- ja alapuun tasaiselle alustalle aiottuun mittaan. Laitat pystyt pintalaudat päälle ja kiinnität näihin. Käännät, tarkistat suoruuden ristimittaamalla ja kiinnität sopiksi sahatun Z keskivarren (eli /) osan paikalleen - pintalautoihin. Ovista katso vaikka: http://wikikko.info/wiki/Lautaovi
- n/a
Ok, eli sitä vinolautaa ei varsinaisesti tarvi kiinnittää ylä- ja alalautoihin. Kiitos :)
- völjari
n/a kirjoitti:
Ok, eli sitä vinolautaa ei varsinaisesti tarvi kiinnittää ylä- ja alalautoihin. Kiitos :)
se on aika tarpeetonta. Jos portti on leveämpi kuin korkea, niin tuon kiinnityksen hyöty kasvaa. Yksinkertaisimmillaa, joskaan ei kovin esteettisesti, sen Z-mutkapaikan kiinnityksen voi tehdä naulauslevyillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181