Tarkoitus on hankkia A4, vm 2005->. Olen miettinyt kummalla moottorilla auto kannattaisi hankkia. 1.8T on varsin miellyttävä, mutta hieman arveluttaa turbomoottorin kestävyys. Olisiko 2.0 kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kun ei ole kiire mihinkään ja auto tulee lähinnä vaimon käyttöön?
1.8T vai 2.0?
28
10691
Vastaukset
- Audismies
Tuo 1,8t on luotettava ja pitkään käytössä ollut. Itse en noista miettisi yhtään, turbon kestävyyttä on turha miettiä, niin paljon kuluvia osia voi mennä muitakin. Tietty jos se vapari on paljon halvempi ja ei ole niin väliä miten se auto liikkuu niin kaikki riippuu kaikesta ;) Ps. 2 kpl 1,8t omistanut ja nykyään 2,0 tfsi käytössä
- niin tiedät
ettet koske audiin ollenkaan... Tai nykypäivän audiin, oli ne vielä joskus jotain. Mielipiteeni 1.8t tuninkiputkista yms vielä olemattomine tehoineen on amiksille.
- ErkkiEer.
Mitähän tuokin vastaus antoi kysyjälle? Mihin verrattuna 1,8t on olemattomine tehoineen? Tuossa verrattiin vapariin, ei mihinkään ässä audiin tai muuhun teholuokan autoon. Eikä tuo uutta tekniikkaa pitävä 1,8t ole mikään olemattomine tehoineen oleva auto amiksille, vai onko amiksilla liksat nousseet jotta pystyvät -05 uudempiin autoihin.
- sun varmaan
ErkkiEer. kirjoitti:
Mitähän tuokin vastaus antoi kysyjälle? Mihin verrattuna 1,8t on olemattomine tehoineen? Tuossa verrattiin vapariin, ei mihinkään ässä audiin tai muuhun teholuokan autoon. Eikä tuo uutta tekniikkaa pitävä 1,8t ole mikään olemattomine tehoineen oleva auto amiksille, vai onko amiksilla liksat nousseet jotta pystyvät -05 uudempiin autoihin.
turha puhua tuommoisia, kun ostat audisi osamaksulla... T:Käteisellä ostettu 1.8t A4 jota kuskaa amis
- Nähty on
Kaveri vaihto juuri 1.8T audiinsa turbon. Hinta 1500 työt. No se nyt tietysti syytteli huoltomiehiä mutta totuus taitaa olla se että on se vähän herkkä kone tuo turbomoottori. Eikä Audi ole ongelmansa kanssa yksin, ihan normaalia että 150tkm kohdalla menee ensimmäinen turbo.
- suunnilleen saman
kuin laturi, Oikein käytettynä ei ongelmia.
- Asentajaristo
suunnilleen saman kirjoitti:
kuin laturi, Oikein käytettynä ei ongelmia.
Näin on, itsellä seitsemäs turbo vag menossa ja turboissa ei ole koskaan ollut ongelmia. Ennemmin pelkäisin jotain tuplaturbotettua Audia (s4, rs4 ynms), muttei ymmärrä mitä jengi mesoaa jostain 1,8t.n ongelmista? Yksi luotettavimmista tekniikoista mitä vag on tuottanut.
- sitä
Asentajaristo kirjoitti:
Näin on, itsellä seitsemäs turbo vag menossa ja turboissa ei ole koskaan ollut ongelmia. Ennemmin pelkäisin jotain tuplaturbotettua Audia (s4, rs4 ynms), muttei ymmärrä mitä jengi mesoaa jostain 1,8t.n ongelmista? Yksi luotettavimmista tekniikoista mitä vag on tuottanut.
1.8T moottoria vielä käytetty myös Polo GTI:ssä ja Ibiza FR:ssä? Tuskin se kovin epäluotettava on kun sitä kerta on käytetty vielä vähän aikaa sitten.
- asdaf.
VAG konsernin 1.8T kone eri variaatioineen/versioineen taitaa olla yksi eniten valmistetuista sarjavalmisteisista moottoreista, ellei eniten valmistettu. Itselläni eka 1.8T menossa ja seuraavaksi mahd. tulossa 2.0TFSI, kun autonvaihtoprosessi on tässä päällä. Vaparia en enää ottaisi. Jos aikanaan myyt autoa itse, kukaan ei sitä halua koska samoja autoja on myynnissä myös turbokoneella.
- sarjavalmisteinen
asdaf. kirjoitti:
VAG konsernin 1.8T kone eri variaatioineen/versioineen taitaa olla yksi eniten valmistetuista sarjavalmisteisista moottoreista, ellei eniten valmistettu. Itselläni eka 1.8T menossa ja seuraavaksi mahd. tulossa 2.0TFSI, kun autonvaihtoprosessi on tässä päällä. Vaparia en enää ottaisi. Jos aikanaan myyt autoa itse, kukaan ei sitä halua koska samoja autoja on myynnissä myös turbokoneella.
kone on letukan pikkulohko yli 100miljoonaa moottoria vuosikymmenten saatossa.
- käytetään
sitä kirjoitti:
1.8T moottoria vielä käytetty myös Polo GTI:ssä ja Ibiza FR:ssä? Tuskin se kovin epäluotettava on kun sitä kerta on käytetty vielä vähän aikaa sitten.
upouudessa Seat Exeossa...
- Vastarannankiiski5
suunnilleen saman kirjoitti:
kuin laturi, Oikein käytettynä ei ongelmia.
Löysin mittavan valikoiman turbon hajoamisesta kertovia otsikoita ultimateVW ja audiclub sivustoilta. Muutaman jutunkin luin niin vastaukset oli sellaista arvontaa että voin päätellä täysin ammattilaisen asentajankin olevan hukassa noitten turboautojen kanssa. Tiedän itsekkin muutamia tapauksia jossa suhteellisen uusi turbo on rikkoutunut, kulut luonnollisesti omistajan piikkiin, laturista en voi sanoa samaa.
- haluaisiko...
sarjavalmisteinen kirjoitti:
kone on letukan pikkulohko yli 100miljoonaa moottoria vuosikymmenten saatossa.
viestiketjun aloittaja autoonsa letukan 350 pikkulohkon, vai miten tää taas lipsahti ihan muualle, kuin alunperin oli kysymys...
- mut ainakaan
haluaisiko... kirjoitti:
viestiketjun aloittaja autoonsa letukan 350 pikkulohkon, vai miten tää taas lipsahti ihan muualle, kuin alunperin oli kysymys...
toi vag kone ei ole eniten valmistettu moottori maailmassa, toisin kuin letukan pikkulohko..
- Anonyymi
Ei vaihtanut. Vaan vaihdatti. Tuolla rahalla itse tehden olisi laittanut jo isomman ahtimen.
- turbon.
Ei siinä turbon kestävyydessä ole mitään ongelmaa niin kauan kun ei aleta lastuttaa ja virittää, saattaa kulkea pikkaisen pienemmällä polttoainemäärällä kun tuo 2.0. Siitä päätellen miten kauan tuo 1.8T moottori on ollut tuotannossa, kyseessä on yksi parhaista moottoreista mitä on tarjolla.
- mikäkin
moottori on ollut tuotannossa ei tee siitä parempaa tai huonompaa. Ton perusteella Fiat 127 tai Volkkarin kuplan koneet olisivat ylivertaisia muihin moottoreihin nähden, eiköhän ne perusteet paremmuudesta ole jotkut toiset kuin valmistusmäärät.
- melkein sama
kuin 2.4 vapari, että en usko et kulkee pienemmäl määräl kuin 2.0
- nyt.
mikäkin kirjoitti:
moottori on ollut tuotannossa ei tee siitä parempaa tai huonompaa. Ton perusteella Fiat 127 tai Volkkarin kuplan koneet olisivat ylivertaisia muihin moottoreihin nähden, eiköhän ne perusteet paremmuudesta ole jotkut toiset kuin valmistusmäärät.
Mietippäs nyt pikkasen. Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan? Sehän tulisi tehtaalle aivan helvetin kalliiksi jos niitä vikoja pitäisi alkaa korjata takuuseen. Jos tuossa 1.8T:ssä olisi ollut isoja ongelmia, niin se olisi korvattu pikavauhtia jollain uudella mallilla, nyt niin ei tarvinnut tehdä, ja TSI tai TFSI moottorit tulivat myyntiin sitten kun olivat valmiita.
- tosiaan ettei
nyt. kirjoitti:
Mietippäs nyt pikkasen. Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan? Sehän tulisi tehtaalle aivan helvetin kalliiksi jos niitä vikoja pitäisi alkaa korjata takuuseen. Jos tuossa 1.8T:ssä olisi ollut isoja ongelmia, niin se olisi korvattu pikavauhtia jollain uudella mallilla, nyt niin ei tarvinnut tehdä, ja TSI tai TFSI moottorit tulivat myyntiin sitten kun olivat valmiita.
tuota konetta ole muutettu ja kehitetty elinkaarensa aikana? höpö höpö
- Anonyymi
nyt. kirjoitti:
Mietippäs nyt pikkasen. Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan? Sehän tulisi tehtaalle aivan helvetin kalliiksi jos niitä vikoja pitäisi alkaa korjata takuuseen. Jos tuossa 1.8T:ssä olisi ollut isoja ongelmia, niin se olisi korvattu pikavauhtia jollain uudella mallilla, nyt niin ei tarvinnut tehdä, ja TSI tai TFSI moottorit tulivat myyntiin sitten kun olivat valmiita.
" Tekeekö joku tehdas ehdointahdoin lisää sellaisia moottoreita, joissa on ollut suuria ongelmia koko moottorin elinkaaren ajan?"
Vuonna 2025 voimme todeta tuohon että aika monikin tehdas valmistaa tuollaisia moottoreita.
- Cazzo
Eipä tämä paljoa asiaa selventänyt. Mielipiteitä tuntuu oleva lähes yhtä paljon kuin vastauksiakin. Lähinnä olisin ollut kiinostunut kuulemaan kyseisten mallien omistajien kokemuksia. Katsotaan nyt mihin tässä päädytään. Ehkä ei lainkaan Audiin...
- audifoorumit
Turha tältä suolipalstalta on mitään kysellä. Tietoa löytyy yllinkyllin esim. ffp.fi, www.audiclub.fi/audifinns tai www.ultimatevw.com sivuilta joissa saa oikeatakin tietoa.
- moottorit
hammashihnalla toteutettuja unkarissa väsättyjä öljyrohmuja. Esim. japanilaiset tekee paljon parempia koneita.
- minä tässä vain
yksinkertaisesti, kun sellaisen hankit ja omistat, ajat pari vuotta ja jos se vielä on multitronic-vaihteistolla - ei paluuta enää ole. Sen jälkeen et edes harkitse vapaastihengittäviä enää ikinä, niin suuri ero niissä on.Usko pois. Katso vaikkapa vääntölukemia ja millä kierroksilla ne irtoaa.
- Anonyymi
Itselläni oli Audi A 4 1,8 t. 163 hv moottorilla vm 2004. Kyllä siihen sai öljyä lisätä. Muut viat vielä päälle.
- Anonyymi
Kyllähän 20 vuotta vanhassa autossa varmaan iän mukanaan tuomaa vikaa jo on.
Mutta 20 vuotta vanhaan autoon ne on "edullisia" korjata, toisin kuin nykyautojen ongelmat.
- Anonyymi
EIkös siitä ollut myös komea 2.4 l versio....,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854858- 1643582
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2022043- 351871
- 281808
- 461803
- 571704
- 181631
- 191627