Rahoitusyhtiö ja auton myynti

minä L

Minulla on Hendelsbanken Rahoituksessa autoni kiinni. Velkaa on hieman jäljellä(n 3000e) mutta haluaisin päästä eroon autosta. Voiko auto myydä itse ja maksaa pois loppuvelka? Tietysti joudun ilmoittamaan asiasta rahoitusyhtiölle mutta onnistuuko se yleensä? Entäs jos en halua maksaa autoa enää/ei ole varaa maksaa, ja antaa yhtiön ottaa takaisin auton. Miten käy sille rahasummalle jonka olen vielä velkaa yhtiölle.? Poistuuko se automaattisesti vai.....????????

9

4430

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoalalla ollut

Yritä ihmeessä myydä, mikäli jätät auton maksamatta sinulta menee luottotiedot ja kaiken lisäksi se on kallein vaihtoehto sinun kannaltasi. Käy tarjoamassa autoa käytettyjä ostaville liikkeillä, tai laita nettiin halvalla myyntiin. Auton voi myydä, kun ostaja maksaa ensin loppuvelan rahoitusyhtiölle.

• Minä L

myydä sitä ilman että ilmoitan rah.yhtiölle siitä? Entäs jos saan sen myytyä, pitääkö ostaja maksaa se jäljellä oleva velkasumma rahoitusyhtiölle vai voinko minä myydä ja itse maksaa yhtiölle loppuvela kun saan rahat ostajalta ?

• wootwoot
        Minä L kirjoitti:

myydä sitä ilman että ilmoitan rah.yhtiölle siitä? Entäs jos saan sen myytyä, pitääkö ostaja maksaa se jäljellä oleva velkasumma rahoitusyhtiölle vai voinko minä myydä ja itse maksaa yhtiölle loppuvela kun saan rahat ostajalta ?

Ei kannata arpoa tällä palstalla, että miten pitää toimia. Ota yhteys rahoitusyhtiön asiakaspalveluun ja kysy suoraan heiltä. Et voi myydä noin vain, koska autosi on omistuksenpidätysehdolla rahoitusyhtiöllä, eli rahoitusyhtiö OMISTAA autosi tällä hetkellä, sinä olet vain sen haltija. Et saa myydä toisen omistamaa omaisuutta. Ja uusi omistaja ei saa autoa rekisteröityä itselleen, kun auton omistajan eli rahoitusyhtiön lupaa ei ole.

• ratkaisee
        wootwoot kirjoitti:

Ei kannata arpoa tällä palstalla, että miten pitää toimia. Ota yhteys rahoitusyhtiön asiakaspalveluun ja kysy suoraan heiltä. Et voi myydä noin vain, koska autosi on omistuksenpidätysehdolla rahoitusyhtiöllä, eli rahoitusyhtiö OMISTAA autosi tällä hetkellä, sinä olet vain sen haltija. Et saa myydä toisen omistamaa omaisuutta. Ja uusi omistaja ei saa autoa rekisteröityä itselleen, kun auton omistajan eli rahoitusyhtiön lupaa ei ole.

Ratkaisevaa on, kenen nimiin auto on nyt rekisteröity. Se näkyy rekisteriotteesta. Jos auto on sinun nimissä, voit tehdä sille mitä haluat. Jos auto on rekisteröity rahoittajayhtiön nimiin (mikä on yleinen käytäntö), et pysty myymään sitä. Tällöin joudut ensin maksamaan pois rahoittajayhtiölle lopun 3000 euroa, että saat rekisteröityä auton nimiisi ja sitten tietysti voit myydä sen.

• HB pankkiiri.

Jos luulit että jätät auton loppuvelan maksamatta ja että pankki tyytyisi viemään auton ja unohtamaan sinut , olet väärässä . Se että menetät luottotietosi ja auton eivät vapauta sinua lainan loppusummalta . Rahoitusyhtiö ottaa aina rahansa ja korot kulujen kanssa .

• Yhteyttä

Otat yhteyttä rahoitusyhtiöön ja sovit heidän kanssaan, miten menetellä. Ilman heidän lupaansa et voi autoa myydä, koska sinä et sitä omista, vaan rahoitusyhtiö. Et voi myydä toisen omaisuutta.

• lupaa

Joo, jos auton myy ilman lupaa syyllistyy joko kavallukseen tai törkeään kavallukseen.

• Sitä..
        lupaa kirjoitti:

Joo, jos auton myy ilman lupaa syyllistyy joko kavallukseen tai törkeään kavallukseen.

Eihän sitä edes voi myydä, koska ei luovaria voi kirjoittaa toisen nimissä olevasta autosta. Tai tietysti voi, mutta ei se ostaja saa sitä autoa rekisteröityä omiin nimiinsä.

• Anonyymi

Tottakai tuo onnistuu. Itse olen myynyt useamman auton vastaavasti eli kun autoliike maksanut rahat tililleni olen samoin tein maksanut loppuvelan pois ja antanut autoliikkeelle Trafin varmenteen omistajan vaihdosta varten. Yksinkertaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      149
      3969
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      12
      3581
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      49
      2957
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2952
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      145
      2551
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      54
      2273
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      18
      1579
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      105
      1456
    9. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      63
      1334
    10. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      39
      1213
    Aihe