Rahoitusyhtiö ja auton myynti

minä L

Minulla on Hendelsbanken Rahoituksessa autoni kiinni. Velkaa on hieman jäljellä(n 3000e) mutta haluaisin päästä eroon autosta. Voiko auto myydä itse ja maksaa pois loppuvelka? Tietysti joudun ilmoittamaan asiasta rahoitusyhtiölle mutta onnistuuko se yleensä? Entäs jos en halua maksaa autoa enää/ei ole varaa maksaa, ja antaa yhtiön ottaa takaisin auton. Miten käy sille rahasummalle jonka olen vielä velkaa yhtiölle.? Poistuuko se automaattisesti vai.....????????

9

4142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoalalla ollut

      Yritä ihmeessä myydä, mikäli jätät auton maksamatta sinulta menee luottotiedot ja kaiken lisäksi se on kallein vaihtoehto sinun kannaltasi. Käy tarjoamassa autoa käytettyjä ostaville liikkeillä, tai laita nettiin halvalla myyntiin. Auton voi myydä, kun ostaja maksaa ensin loppuvelan rahoitusyhtiölle.

      • Minä L

        myydä sitä ilman että ilmoitan rah.yhtiölle siitä? Entäs jos saan sen myytyä, pitääkö ostaja maksaa se jäljellä oleva velkasumma rahoitusyhtiölle vai voinko minä myydä ja itse maksaa yhtiölle loppuvela kun saan rahat ostajalta ?


      • wootwoot
        Minä L kirjoitti:

        myydä sitä ilman että ilmoitan rah.yhtiölle siitä? Entäs jos saan sen myytyä, pitääkö ostaja maksaa se jäljellä oleva velkasumma rahoitusyhtiölle vai voinko minä myydä ja itse maksaa yhtiölle loppuvela kun saan rahat ostajalta ?

        Ei kannata arpoa tällä palstalla, että miten pitää toimia. Ota yhteys rahoitusyhtiön asiakaspalveluun ja kysy suoraan heiltä. Et voi myydä noin vain, koska autosi on omistuksenpidätysehdolla rahoitusyhtiöllä, eli rahoitusyhtiö OMISTAA autosi tällä hetkellä, sinä olet vain sen haltija. Et saa myydä toisen omistamaa omaisuutta. Ja uusi omistaja ei saa autoa rekisteröityä itselleen, kun auton omistajan eli rahoitusyhtiön lupaa ei ole.


      • ratkaisee
        wootwoot kirjoitti:

        Ei kannata arpoa tällä palstalla, että miten pitää toimia. Ota yhteys rahoitusyhtiön asiakaspalveluun ja kysy suoraan heiltä. Et voi myydä noin vain, koska autosi on omistuksenpidätysehdolla rahoitusyhtiöllä, eli rahoitusyhtiö OMISTAA autosi tällä hetkellä, sinä olet vain sen haltija. Et saa myydä toisen omistamaa omaisuutta. Ja uusi omistaja ei saa autoa rekisteröityä itselleen, kun auton omistajan eli rahoitusyhtiön lupaa ei ole.

        Ratkaisevaa on, kenen nimiin auto on nyt rekisteröity. Se näkyy rekisteriotteesta. Jos auto on sinun nimissä, voit tehdä sille mitä haluat. Jos auto on rekisteröity rahoittajayhtiön nimiin (mikä on yleinen käytäntö), et pysty myymään sitä. Tällöin joudut ensin maksamaan pois rahoittajayhtiölle lopun 3000 euroa, että saat rekisteröityä auton nimiisi ja sitten tietysti voit myydä sen.


    • HB pankkiiri.

      Jos luulit että jätät auton loppuvelan maksamatta ja että pankki tyytyisi viemään auton ja unohtamaan sinut , olet väärässä . Se että menetät luottotietosi ja auton eivät vapauta sinua lainan loppusummalta . Rahoitusyhtiö ottaa aina rahansa ja korot kulujen kanssa .

    • Yhteyttä

      Otat yhteyttä rahoitusyhtiöön ja sovit heidän kanssaan, miten menetellä. Ilman heidän lupaansa et voi autoa myydä, koska sinä et sitä omista, vaan rahoitusyhtiö. Et voi myydä toisen omaisuutta.

      • lupaa

        Joo, jos auton myy ilman lupaa syyllistyy joko kavallukseen tai törkeään kavallukseen.


      • Sitä..
        lupaa kirjoitti:

        Joo, jos auton myy ilman lupaa syyllistyy joko kavallukseen tai törkeään kavallukseen.

        Eihän sitä edes voi myydä, koska ei luovaria voi kirjoittaa toisen nimissä olevasta autosta. Tai tietysti voi, mutta ei se ostaja saa sitä autoa rekisteröityä omiin nimiinsä.


    • Anonyymi

      Tottakai tuo onnistuu. Itse olen myynyt useamman auton vastaavasti eli kun autoliike maksanut rahat tililleni olen samoin tein maksanut loppuvelan pois ja antanut autoliikkeelle Trafin varmenteen omistajan vaihdosta varten. Yksinkertaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe