Nordean joustoluotto perinnässä

paineissa

Elikkäs juttu on nyt näin että äitini takas mulle Nordean joustoluottoa joka oli pankin riskillä. Jouduin työttömäksi ja kun raha-asiat kaatu niskaan niin suljin silmäni ongelmilta. Nyt kun tyhmänä vähän liian myöhään nostin kissan pöydälle ja lampsin pankkiin hoitaakseni asioita, sanottiin että koko joustoluotto pitäisi pikimmiten suorittaa korkeintaan kahdessa erässä, tai muuten luotto lähtee Lindorffille perittäväksi ja jo tästä että se lähtee sinne, tulee maksuhäiriömerkintä sekä mulle että äidille. Pitääkö paikkansa? Onko mahdollista että merkintä tulee jo siitä? Olen käsittänyt että maksuhäiriömerkintä on ajankohtainen silloin jos ei perinnän kanssa hoida asioita.. Nyt on paniikki päällä koska en missään nimessä tietenkään tahdo tahrata äidin nimeä ja aika alkaa käydä vähiin. Asiallisia vastauksia kiitos!

12

4495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mennä tiedot

Jos tuollainen laina on myöhässä yli 60 päivää alkuperäisestä eräpäivästä, etkä ole tehnyt maksusuunnitelmaa sinä aikana velkojan kanssa, niin merkintä tulee. Ja kun pankki ei suostu enää maksusuunnitelmaan, niin se merkintä kyllä tulee. Se, koska se menee perintään ja tekeekö perinnän kanssa suunnitelman, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Mutta toisaalta, sanot, että: ...äitini takas mulle Nordean joustoluottoa... Silloinhan velka ei mene perintään, vaan pankki perii sen äidiltäsi. Ja jos äitisi ei tuota maksa, niin silloin menee myös häneltä tiedot. Sinulta menee joka tapauksessa, jos et nyt sitä maksa.

• paineissa

Niin luulin itsekin että tää koko roska menee äidin niskoille, mutta koska luotto on pankin riskillä, pankki on maksanut sen pois. Ja tän jälkeen se on siirtynyt perinnän puolelle..

• Käsittänyt väärin
        paineissa kirjoitti:

Niin luulin itsekin että tää koko roska menee äidin niskoille, mutta koska luotto on pankin riskillä, pankki on maksanut sen pois. Ja tän jälkeen se on siirtynyt perinnän puolelle..

Ei tuollaista lainaa ole olemassakaan. Jos takaajan nimi on paperissa, niin kyllä pankki lähtee sitä takaajalta perimään, jos luotonottaja ei kykene maksamaan. Ei ole semmoista lainaa, jossa riskin ottaa pankki, jos on takaaja. Riski on aina luotonottajalla ja takaajalla.

• paineissa
        Käsittänyt väärin kirjoitti:

Ei tuollaista lainaa ole olemassakaan. Jos takaajan nimi on paperissa, niin kyllä pankki lähtee sitä takaajalta perimään, jos luotonottaja ei kykene maksamaan. Ei ole semmoista lainaa, jossa riskin ottaa pankki, jos on takaaja. Riski on aina luotonottajalla ja takaajalla.

Asioin pankissa tänään ja neiti virkailija väänsi mulle melkein ratapalkista mallin kun en meinannut käsittää.. Se on todellakin mennyt näin. Siksi onkin vaikeaa käsittää että miten äitini luottotiedot voivat olla vaarassa kun ei tätä luottoa ole edes yritetty velkoa häneltä.. Yritin soittaa Lindorffillekin tänään mutta nehän on jo vapunvietossa.. Maanantaina uus yritys.

• paineissa
        paineissa kirjoitti:

Asioin pankissa tänään ja neiti virkailija väänsi mulle melkein ratapalkista mallin kun en meinannut käsittää.. Se on todellakin mennyt näin. Siksi onkin vaikeaa käsittää että miten äitini luottotiedot voivat olla vaarassa kun ei tätä luottoa ole edes yritetty velkoa häneltä.. Yritin soittaa Lindorffillekin tänään mutta nehän on jo vapunvietossa.. Maanantaina uus yritys.

Tää rupee meneen nyt tosi omituiseks. Ei mun äitikään niin erikoinen ole että olis jättänyt sanomatta jos olis saanut perintäkirjeen.. Tai jos olis jättänyt kertomatta mulle niin uskon että siinä tapauksessa olisi maksanut sen pois kaikessa hiljaisuudessa. Näin ei kuitenkaan ole.. En mä nyt oikein tiedä voiko tässä muuta kun odottaa maanantaita ja ruveta soitteleen ympäri kyliä että mitäs nyt. Ei sekään mahdotonta ole että itella olis hukannut jotain postia, mutta eipä se ole kovin todennäköistäkään..

• santtu

vastasi, ei äitisi "nimi" tuossa tahraannu. vaan mikäli sinulta ei saada velkaa perittyä, niin takaajahan (eli äitisi) sen joutuu maksamaan. Ei se takaajan nimi turhaan siellä papereissa ole. Siksi ei pankilla mitään kauheaa intressiä oli yrittää maksamatonta lainaa sinulta periä, koska äitisi joutuu sen meksamaan jos sinä et maksa.

• paineissa

Ainut yhteydenotto jonka äitini on saanut tän luoton hoitamiseen liittyen oli sama ilmoitus jonka sain itse. Eli että luoton on suorittanut jo joku, ja kun soitin pankkiin että kuka, niin pankki itse. En ole kovin kokenut luottojen ottaja ja käyttäjä enkä osannut aavistaa että se menisi tässä järjestyksessä. Melkein olisi ollut helpompaa että se olisi suoraan mennyt äitini maksettavaksi, ja sen jälkeen olisin sopinut hänen kanssaan miten suoritan velan takaisin. Nyt jos maksuhäiriömerkintä on todellinen jo tässä vaiheessa, ainut vaihtoehto on että äitini ottaa samankokoisen luoton ja maksaa sillä nykyisen pois, ja sen jälkeen alan maksaa äidilleni takaisin. :| ahdistavaa.

• ......

Aloittajan laina on mitä ilmeisemmin purettu (eli pitää maksaa takaisin ennen aikaisesti) tai laitettu perintään, ja näistä on imoitettu takaajalle, että velalliselle. Takaajan kannattaisi heti sellaisen ilmoituksen saatuaan maksaa velallisen laina pois, sillä hänen maksettavaksi loppujenlopuksi tulevat ja kertyvät kuitenkin kaikki viivästyskorotot, perintäkulut, yms, jos velallinen ei niitä maksa, (joten odottamaan ei kannata jäädä). Mikään pakko pankilla ei ole takaajalta erikseen alkaa rahoja perimään, ennen perintään laittamista. Pankin velvollisuus on lähinnä vain infomoida takaajaa velallisen tilanteesta. Suosittelisin aloittajaa heti ensi tilassa äitinsä kanssa selivttämään missä laina on, ja maksamaan sen kerralla pois. Sitten elämään jonkun ajan kaurapuuron voimalla. Rahaa se kuitenkin vain on joten yö unia ei kannata menttää.

• työttömyydestä
        ...... kirjoitti:

Aloittajan laina on mitä ilmeisemmin purettu (eli pitää maksaa takaisin ennen aikaisesti) tai laitettu perintään, ja näistä on imoitettu takaajalle, että velalliselle. Takaajan kannattaisi heti sellaisen ilmoituksen saatuaan maksaa velallisen laina pois, sillä hänen maksettavaksi loppujenlopuksi tulevat ja kertyvät kuitenkin kaikki viivästyskorotot, perintäkulut, yms, jos velallinen ei niitä maksa, (joten odottamaan ei kannata jäädä). Mikään pakko pankilla ei ole takaajalta erikseen alkaa rahoja perimään, ennen perintään laittamista. Pankin velvollisuus on lähinnä vain infomoida takaajaa velallisen tilanteesta. Suosittelisin aloittajaa heti ensi tilassa äitinsä kanssa selivttämään missä laina on, ja maksamaan sen kerralla pois. Sitten elämään jonkun ajan kaurapuuron voimalla. Rahaa se kuitenkin vain on joten yö unia ei kannata menttää.

Silloin panklla olisi ollut pakko suostua maksujärjestelyihin. Kannattaa nyt veläkin yrittää sopia pankin kanssa ettei lainaa tarvitse maksaa heti kokonaisuudessaan pois, voi viitata siihen että on työttömyyden iskiessä masentunut eikä jaksanut avata laskukirjeitä..... Jos homma nyt menee Lindorffille voi niiden kanssa kylläkin sopia maksuaikataulu, ja yleensä jos sopii maksaisesta ei luottotiedot mene. Ainakaan äidiltä ei pitäisi luottokelpoisuus mennä eihän hänellä ole ollutkaan mitään mahdollisuutta reagoida koko hommaan.

• Huips

Merkintä tulee rekisteriin vasta kun oikeus on niin päättänyt, laskun meneminen perintätoimistolle ei vielä tee mitään merkintää yhtään minnekään, joten vauhtia kinttuihin.

• Pankkitäti

Kysymys on kulutusluotosta, josta velkojan ilmoitus 60 päivän viiveestä riittää (ellei kyse ole sosiaalisesta suoritusesteestä). Tuomioistuimen päätöstä ei tarvita. Asiakastiedon sivuilta: 8) osamaksukaupassa tai muussa kulutusluotossa (esimerkiksi luottokortin käytössä) todetun maksun viivästymisen.

• Huips

Ja jos joku täällä ei vielä tiedä miten maksuhäiriömerkintä tulee, niin seuraava linkki valaisee vähän asiaa http://www.asiakastieto.fi/yksityisille/uk_3.jsp?l1=4 , luulisi että tämän jälkeen ei tarvitse tulla puhumaan mutu-tuntumalla paskaa toisille tärkeistä asioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4246
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3476
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      80
      3302
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3209
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3162
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2906
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2780
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      62
      2743
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2549
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2384
    Aihe