Olen siis aloittanut opettelemaan java-kielen käyttöä, mutta nyt tuli este vastaan. Luultavasti teen jotakin väärin, kun en saa Lue-toimintoa toimimaan. Tein tällaista pientä harjoitusta: public class Viisas { public static void main(String[] args) { String syottoRivi; int kokonaisLuku; double liukuLuku; System.out.println("Mika on nimesi?"); syottoRivi = Lue.rivi(); System.out.println("Mita kokonaislukua ajattelet?"); kokonaisLuku = Lue.kluku(); System.out.println("Mita reaalilukua ajattelet?"); liukuLuku = Lue.dluku(); System.out.print ("Tiedan, etta nimesi on " syottoRivi); System.out.println(" ja etta ajattelit lukuja " kokonaisLuku " ja " liukuLuku "."); System.out.println("Enko olekin viisas!"); } } Mutta yrittäessäni muuttaa sen class-muotoon lopputuloksena on tämä: http://i44.tinypic.com/35d25ip.jpg Apua arvostettaisiin
Lue.rivi yms ei toimi
7
1071
Vastaukset
- Luokka
Ohjelmasi ei löydä Lue-luokkaa, joten kopioi se samaan hakemistoon kun tuo sinun Viisas-luokkasikin on. Java 5.0:sta eteenpäin on mukana ollut scanner-luokka, jota kannattaa mieluummin käyttää. Esimerkkejä löytynee täältä:http://www.cs.helsinki.fi/u/wikla/Ohjelmointi/Sisalto/2/KiLu.html
- kopioin
Mistä kopioin sen? Olen ladannut Java 6:n
- luuletko että javan kirjoit...
kopioin kirjoitti:
Mistä kopioin sen? Olen ladannut Java 6:n
itsehän sinun se pitää tietenkin tehdä luuletko tosiaan että javan kirjoittajat ovat kirjoittaneet jonkun lueRivi-luokan?
- adjasoidsjaiodjasoij
Pistä vaikka public class Viisassin yläpuolelle import java.util.*; Ja sit vaikka mainin alapuolelle et Scanner Lue = new Scanner(System.in);
- ai niin
Ja kun luetaan merkkijonoa niin se on Lue.nextLine();, desimaali on nextDouble ja nro on nextInt
- huahnick
ai niin kirjoitti:
Ja kun luetaan merkkijonoa niin se on Lue.nextLine();, desimaali on nextDouble ja nro on nextInt
Kiitos, sain homman toimimaan ainakin tuolta osin, mutta kun pistän nyt ohjelman pyörimään, niin homma jäätyy siinä vaiheessa, kun tulee kysymys "Mitä reaalilukua ajattelet?" Vastasipa mitä tahansa niin virheitä alkaa satelemaan: Exception in thread "main" java.util.InputMismatchException at java.util.Scanner.throwFor(Scanner.java:840) at java.util.Scanner.next(Scanner.java:1461) at java.util.Scanner.nextDouble(Scanner.java:2387) at Viisas.main(Viisas.java:18)
- huahnick
huahnick kirjoitti:
Kiitos, sain homman toimimaan ainakin tuolta osin, mutta kun pistän nyt ohjelman pyörimään, niin homma jäätyy siinä vaiheessa, kun tulee kysymys "Mitä reaalilukua ajattelet?" Vastasipa mitä tahansa niin virheitä alkaa satelemaan: Exception in thread "main" java.util.InputMismatchException at java.util.Scanner.throwFor(Scanner.java:840) at java.util.Scanner.next(Scanner.java:1461) at java.util.Scanner.nextDouble(Scanner.java:2387) at Viisas.main(Viisas.java:18)
Käytin pistettä kun ohjelma kysyi reaalilukua pilkun sijaan :) Kiitos avusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk652153Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921462Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621275Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701258- 1151135
- 69970
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j86965Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72929Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81870Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11835