Huijausnumero +393

Trida

Tänään tuli soitto numerosta 393193269041, pari hakutulosta antoi jo useampia varoituksia nimenomaisista 393 - numeroista. Varokaahan mahdollisia (vappu)yllätyksiä!!

286

81652

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlasin kyllä

      Googlasin, mutten löytänyt mainitsemiasi varoituksia. Minulle tuolta soitettiin pari viikkoa sitten, mutten ollut juuri silloin vastaamassa. Mitä minulta meni sivu suun?

      • Trida

        Varmaankin todella iso puhelinlasku :)


      • et opettele

        #
        393193269041 1/5
        - [ Käännä tämä sivu ]
        Find out who is calling you from 1-393193269041. This is the place to find out who 393193269041 is and share your opinion.
        www.callferret.com/393193269041.html - Samankaltaisia
        #
        393193269041 2/5
        - [ Käännä tämä sivu ]
        23 Dec 2008 ... Find out who is calling you from 1-393193269041. This is the place to find out who 393193269041 is and share your opinion.
        www.callferret.com/393193269041.html/2 - Samankaltaisia
        Näytä lisää tuloksia kohteesta www.callferret.com
        #
        Huijausnumero 393 | Kuluttajansuoja | Suomi24.fi
        Minulle tuli tänään sama numero 393193269041. ... Tännekkin tuli 393193269041 numerosta vastasin ja katkes heti, en soittanut takaisin. ...
        keskustelu.suomi24.fi/node/8096018 - Välimuistissa - Samankaltaisia


    • Onsku

      Mulle tuli tänä aamuna samasta numerosta (viimeinen numero vaan 1). En vastannut, vaikutti oudolta, eikä ollut ensimmäinen kerta. Täällä juuri tutkailemassa kyseistä maanumeroa jne.

      • cyme

        Minulle soitettiin ehkä viikko sitten ja en asiaa sen kummemmin tutkinut. Ajattelin, että mikälie väärä numero.
        Sitten huomasin pojan puhelimeen tulleen puhelun samasta numerosta.
        Silloin piti alkaa tutkimaan.
        Englanninkielisillä keskustelupalstoilla varoitellaan soittamasta takaisin.
        Ilmeisesti mahdollisuus saada silloin mojova puhelinlasku.
        Soittoja näyttää menneen ympäri eurooppaa ainakin.
        Kysymyksessä ilmeisesti italialainen puhelinnumero.
        Mafian toiminnastakin oli kirjoiettu.


      • huomannu
        cyme kirjoitti:

        Minulle soitettiin ehkä viikko sitten ja en asiaa sen kummemmin tutkinut. Ajattelin, että mikälie väärä numero.
        Sitten huomasin pojan puhelimeen tulleen puhelun samasta numerosta.
        Silloin piti alkaa tutkimaan.
        Englanninkielisillä keskustelupalstoilla varoitellaan soittamasta takaisin.
        Ilmeisesti mahdollisuus saada silloin mojova puhelinlasku.
        Soittoja näyttää menneen ympäri eurooppaa ainakin.
        Kysymyksessä ilmeisesti italialainen puhelinnumero.
        Mafian toiminnastakin oli kirjoiettu.

        tuossa tunti sitten oli kanssa tullut puhelu kyseisestä numerosta, mutta en ollu sillon vastaamassa, eikä tosiaan tullu edes mieleen soitella takas, koska muutama kuukausi sitten soitin vahingossa johonkin saman tapaseen ja sieltä ropsahti satasen lasku. Mutta kyllä sitä näköjään saa varoa huijatuks tulemista ihan koko ajan. Näitten puheluiden välillä olen jo liittymääkin vaihtanut, mutta eipä ainakaan se vaikuta mitenkään.


      • valtte--
        huomannu kirjoitti:

        tuossa tunti sitten oli kanssa tullut puhelu kyseisestä numerosta, mutta en ollu sillon vastaamassa, eikä tosiaan tullu edes mieleen soitella takas, koska muutama kuukausi sitten soitin vahingossa johonkin saman tapaseen ja sieltä ropsahti satasen lasku. Mutta kyllä sitä näköjään saa varoa huijatuks tulemista ihan koko ajan. Näitten puheluiden välillä olen jo liittymääkin vaihtanut, mutta eipä ainakaan se vaikuta mitenkään.

        oon 13 ja mulkle soitettii tollasest. en ehtiny vastaamaan mut perkele menin sit soittamaa takas ja sen jälkeen huomasin vast et se ei ees ollu suomen suuntanumero po perkule.... mitäs ny?


      • ...
        huomannu kirjoitti:

        tuossa tunti sitten oli kanssa tullut puhelu kyseisestä numerosta, mutta en ollu sillon vastaamassa, eikä tosiaan tullu edes mieleen soitella takas, koska muutama kuukausi sitten soitin vahingossa johonkin saman tapaseen ja sieltä ropsahti satasen lasku. Mutta kyllä sitä näköjään saa varoa huijatuks tulemista ihan koko ajan. Näitten puheluiden välillä olen jo liittymääkin vaihtanut, mutta eipä ainakaan se vaikuta mitenkään.

        älkää vaan soittako takasi niille voi tulla yli sadan eyron puheilasku joku italialainen huijaus-juttu kannattaa sanoa kavereille ja muille


      • Marja.

        Minulle tuli kans tänään tuollainen huijausnumero soito aamulla. Tuli niin aikaisin, etten onneksi vastannut, kun ajattelin ettei kukaan siihen aikaan soita. Ja sitten aloin tutkimaan näitä numeroita. Ei kannata siis ainakaan soittaa takaisin!


      • Anonyymi

        Minulle myös, tarjosivat tuottavaa sijoitusta. Lähdin mukaan businekseen ja annoin pankki tunnukset. Kohta tämä poika kylpee euroissa.


      • Anonyymi
        valtte-- kirjoitti:

        oon 13 ja mulkle soitettii tollasest. en ehtiny vastaamaan mut perkele menin sit soittamaa takas ja sen jälkeen huomasin vast et se ei ees ollu suomen suuntanumero po perkule.... mitäs ny?

        Mullekki just soitti joku italialainen ja luki et Milanosta ois tullu mut ei kannata kyl soittaa takas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullekki just soitti joku italialainen ja luki et Milanosta ois tullu mut ei kannata kyl soittaa takas.

        Oliko mikä numerona itellä saattanut tulla sama.


    • colt-auto

      Työkännykkään tuli soitto samanlaisesta numerosta loppu oli vain 56. Soitto tuli n.22.40 Vastasin, mutta ei kuulunut muuta kuin eräänlaista varattu ääntä.

      • Numero salaamaton

        Juu, itelle tuli myöskin soitto numerosta 393193260014. En kerennyt vastamaan ja hölmä kun olin niin en kattonut ollenkaan mistä numerosta tuli, yritin soittaa takaisin muutaman kerran mutta varattua tuuttas..

        Nyt kun oon ettinyt tietoa kyseisestä numerosarjasta niin mielenkiinnosta jään oottelemaan puhelinlaskua...


      • Heltzi

        Niin, että mulla tuli samaan aikaan :o


    • Myös mulle

      Numerosta 393193260008

      • Eeliss123456

        Minullekkin tuli puhelu samasta numerosta. Mitä teille kävi kun vastasitte?
        Minä ehdin vastata ja alkoi pitämään samanlaista ääntä, kuin "linja on tukossa".


      • CBA321

        Mullekkin tuli just pari tuntia sitten puhelu numerosta 393193260006 ja vastasin koska odotin puhelua ulkomailta. Sielt kuulu sitten vaan just joku virheääni. Soitin siten vielä hälärin takasin. Helvetin helvetti, katotaan mitä posti tuo tullessaan. Ja tietty edellinenkin lasku vielä maksamatta ;)


      • CBA321
        CBA321 kirjoitti:

        Mullekkin tuli just pari tuntia sitten puhelu numerosta 393193260006 ja vastasin koska odotin puhelua ulkomailta. Sielt kuulu sitten vaan just joku virheääni. Soitin siten vielä hälärin takasin. Helvetin helvetti, katotaan mitä posti tuo tullessaan. Ja tietty edellinenkin lasku vielä maksamatta ;)

        Empä enää koskaan soita googlaamatta takasin... Miks vitussa tollanen toiminta ees pääsee läpi kenenkään puhelimeen.


      • Minäwain...
        CBA321 kirjoitti:

        Empä enää koskaan soita googlaamatta takasin... Miks vitussa tollanen toiminta ees pääsee läpi kenenkään puhelimeen.

        Itse juuri sain ko.numerosta puhelun. Kerkesin vastaamaan mutta piippasi vain jtn. :( eikai tule laskua... EI en halua :/


      • hihhuli
        Minäwain... kirjoitti:

        Itse juuri sain ko.numerosta puhelun. Kerkesin vastaamaan mutta piippasi vain jtn. :( eikai tule laskua... EI en halua :/

        Niin mullekin soitettiin tuosta numerosta joskus ennen puoltayötä, olin onneksi jo nukkumassa 8)


      • timzi
        Eeliss123456 kirjoitti:

        Minullekkin tuli puhelu samasta numerosta. Mitä teille kävi kun vastasitte?
        Minä ehdin vastata ja alkoi pitämään samanlaista ääntä, kuin "linja on tukossa".

        mulle soitettin tänään 06.17 aamulla ja vastasin mut heti se loppui!tapahtuko jotain jos vastaa?en soittanut takaas.


      • ihmettelee..

        Mullekkin tuli n. 15min sitten samanlainen puhelu num. 393193260001


      • pottuuntunut
        ihmettelee.. kirjoitti:

        Mullekkin tuli n. 15min sitten samanlainen puhelu num. 393193260001

        just äsken joku yrittisoittaa mut en vastannut 393193260001


    • Jallu

      Niinpä 0333918415 ja 0408335262 outoja numeroita työkännyyn kaikki osuu asiakkaitaan etsii?Oikea numerokin olis kiva,ettei kuule kaikkia raportoida eteenpäin asiakkaita on kai kilpailijoillakin.Lomat ja vapaat silloin soi työkänny,vaikka hätää ei osata määrittää ja paikkaa minne on soittamassa.

      • Banneli321

        Aamuyöllä tuli puhelu numerosta 393193269048. Vastasin unenpöpperössä puheluun, kun en huomannut ulkomaan koodia numeron edessä. Onneksi en soittanut takaisin, kun alkoi ihmetyttää...


      • samanlainen tapaus
        Banneli321 kirjoitti:

        Aamuyöllä tuli puhelu numerosta 393193269048. Vastasin unenpöpperössä puheluun, kun en huomannut ulkomaan koodia numeron edessä. Onneksi en soittanut takaisin, kun alkoi ihmetyttää...

        Mulle soitti juuri numero 393193269045. En vastannut, kun oli niin outo numero. Ryhdyin etsimään tuota maatunnusta, ja löysin tähän keskusteluun.

        Mistä näissä on kyse?


      • täälläkin
        samanlainen tapaus kirjoitti:

        Mulle soitti juuri numero 393193269045. En vastannut, kun oli niin outo numero. Ryhdyin etsimään tuota maatunnusta, ja löysin tähän keskusteluun.

        Mistä näissä on kyse?

        393193260039 numerosta johon en vastannut... ja toi kolmea loppunumeroa lukuunottamatta kuulostaa hyvin samanlaiselta numerolta mistä on tullut useita vastaavia soittoja.
        Todennäköisesti jonkun 'Sandran' tvs. numero johon soittamalla olisi eurot vilissyt.
        Vituttaa vaan jos lapset jne. soittelee noihin, kun ne ei osaa varoa...


      • minööö

        toi sun toinen numero on ainakin jostain pankkiiriliikkeestä :D (0408335262)


      • ALEXANDRIA PANKKIIRILIIKE OYJ

        0408335262 (Sonera)

        ETELÄESPLANADI 22 A 00130 HELSINKI


      • 94 s.
        samanlainen tapaus kirjoitti:

        Mulle soitti juuri numero 393193269045. En vastannut, kun oli niin outo numero. Ryhdyin etsimään tuota maatunnusta, ja löysin tähän keskusteluun.

        Mistä näissä on kyse?

        olin saunassa, sisko toi puhelimen, joka soi.Se oli outo numero ( 393193269003), joten en vastannut. Myöhemmin vanhemmat sanoi että soita takaisin, mutta en halunnut soittaa, joten kirjoitin maatunnuksen googleen ja löytyi tämä juttu että se on huijaus numero. luin netistä että se olisi vatikaani valtion tunnus ja asialla olisi italian mafia!!


      • en soitannut takaisin
        Banneli321 kirjoitti:

        Aamuyöllä tuli puhelu numerosta 393193269048. Vastasin unenpöpperössä puheluun, kun en huomannut ulkomaan koodia numeron edessä. Onneksi en soittanut takaisin, kun alkoi ihmetyttää...

        Mulle kanssa samasta 393193269048 , kun vastasin niin tuut,tuut,... onneksi muistin lukeneeni jostain tästä puhelujutusta, enkä soittanut takaisin.

        Onko kaikissa liittymissä sama homma, vai ainoastaan saunalahdella???


      • Anonyymi
        94 s. kirjoitti:

        olin saunassa, sisko toi puhelimen, joka soi.Se oli outo numero ( 393193269003), joten en vastannut. Myöhemmin vanhemmat sanoi että soita takaisin, mutta en halunnut soittaa, joten kirjoitin maatunnuksen googleen ja löytyi tämä juttu että se on huijaus numero. luin netistä että se olisi vatikaani valtion tunnus ja asialla olisi italian mafia!!

        Mulle tuli watsappiin 393 alkuisesta viesti s kysyttiin mitä kuuluu oletko kiireinen .Ja jonkin kiinalaisen miehen kuva mun mielestä tuo suunta menee italia laitoin heti eston


    • JKL

      Mulle tuli hetki sitten puhelu tosta numerosta, en vastannu.

      • ottaa pannuun

        Mulle eilenaamulla vastaava numerosta 393193269040, vastasin perkhele!


      • täällä..
        ottaa pannuun kirjoitti:

        Mulle eilenaamulla vastaava numerosta 393193269040, vastasin perkhele!

        Klo 21.43 numerosta 30319326039... en onneksi kerenny vastaan...


      • täällä..
        täällä.. kirjoitti:

        Klo 21.43 numerosta 30319326039... en onneksi kerenny vastaan...

        meni numero väärin äske... 393193269039...


      • tuli

        tosta samasta numerosta


      • joku yrittää tavoitella
        täällä.. kirjoitti:

        meni numero väärin äske... 393193269039...

        mutta en itsekään viitsinyt vastata, koska arvelin juuri jotain tällaista.. Numero oli juuri tuo 393193269039 ja puhelu tuli 18:45. Kyllähän tämä Italian kaltaisessa kehitysmaassa on valitettavasti on vielä mahdollista ja mahdollisuudet tällaiseen Italiassa näyttää edelleen kasvavan, valitettavasti.

        Mieluummin Skandianavian unioni kuin Euroopan unioni ! ! !


    • plaaplaaaa

      No jo on. Olipa hyvä että tälläinen ketju avattu. Vasta tuli itsellekkin soitto 393193260037 numerosta. Vastasin mutta taisi katketa heti. Onnekseen en soittanut takaisin vaan tulin katsastaan mistähän se voisi olla ja heti tärppäs :)

      • se soi

        Hyvä, että asiasta puhutaan. 3.6. sain 005 loppuisesta puhelun. En vastannut, enkä soiita yleensäkään tulleiden puhelujen perään. Se soittaa jolla asiaa on.


      • Vittu, keskellä yötä...
        se soi kirjoitti:

        Hyvä, että asiasta puhutaan. 3.6. sain 005 loppuisesta puhelun. En vastannut, enkä soiita yleensäkään tulleiden puhelujen perään. Se soittaa jolla asiaa on.

        Sain puhelun numerosta jonka loppu oli 9057 ja alku sama kuin muillakin klo:00.40. Onneksi jotkut oli saaneet aikaiseksi laittaa tietoa tänne, niin ei ainakaan tullut takaisin soitettua. On se mukava kun ovat joidenkin muksuillekin jo soitelleet... VITUN VITTU!


      • juuri tuosta
        Vittu, keskellä yötä... kirjoitti:

        Sain puhelun numerosta jonka loppu oli 9057 ja alku sama kuin muillakin klo:00.40. Onneksi jotkut oli saaneet aikaiseksi laittaa tietoa tänne, niin ei ainakaan tullut takaisin soitettua. On se mukava kun ovat joidenkin muksuillekin jo soitelleet... VITUN VITTU!

        numerosta, oli tuo 9039 päätteinen,en katsonut suuntanumeroa vaan soitin takaisin,mutta ei siellä kukaan vastaa.


      • jörgen49
        juuri tuosta kirjoitti:

        numerosta, oli tuo 9039 päätteinen,en katsonut suuntanumeroa vaan soitin takaisin,mutta ei siellä kukaan vastaa.

        ...9039 numerosta soitettiin ja ihmettelin mutta täältähän se selvis.


    • qasz

      Pari minuuttia sitten puhelu myös minulle 393193260038. Vastasin, kuului jokinlainen ääni, joka on samanlainen kuin palvelunumeron jonotusääni.

      • mulle soitettiin

        noin 5 min sitten ja kyseessähän on italian/vatikaanin maatunnus 39 ja samat piipitykset kuului vastatessa kuin muillakin.. Takaisin en ajatellut kilautella kun ei pahemmin italialaisia mafiamiehiä löydy lähipiiristä..


      • Soitettiin
        mulle soitettiin kirjoitti:

        noin 5 min sitten ja kyseessähän on italian/vatikaanin maatunnus 39 ja samat piipitykset kuului vastatessa kuin muillakin.. Takaisin en ajatellut kilautella kun ei pahemmin italialaisia mafiamiehiä löydy lähipiiristä..

        Noin kello 12.00 tuli soitto numerosta 393193260034 ja tyhmänä vastasin, mutta kuului vaan varattu ääni, enkä ajatellut soittaa takaisin


      • jännä ilmiö
        Soitettiin kirjoitti:

        Noin kello 12.00 tuli soitto numerosta 393193260034 ja tyhmänä vastasin, mutta kuului vaan varattu ääni, enkä ajatellut soittaa takaisin

        393193260045 yritti soittaa ku torkuin, ja menin sitten unisena soittamaan takas. ihmettelin ku kukaan ei vastannu, oli semmone varattu piipitys. tulin googlettaa suuntanumeron ja löysin tämän. ihan kiva ylläri, ei sitten muuta kuin odottamaan laskua.


      • kyllä on kivaa...
        jännä ilmiö kirjoitti:

        393193260045 yritti soittaa ku torkuin, ja menin sitten unisena soittamaan takas. ihmettelin ku kukaan ei vastannu, oli semmone varattu piipitys. tulin googlettaa suuntanumeron ja löysin tämän. ihan kiva ylläri, ei sitten muuta kuin odottamaan laskua.

        Mulle tuli juuri soitto numerosta: 393193260035.
        Vastasin työni takia ja puhelu meni heti poikki.
        Onneks löysin tämän ketjun ennen takaisin soittoa.
        Italiaan viittaisi toi alku... muttamutta, löysin yhden ulkomaalaisen palstan jossa puhutaan että numero olisi suomeen jäljitetty!!

        http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/393193260035


      • lootusliina

        Mulle tuli puhelu numerosta 393193260015 eilen aamulla ja thank god olin nukkumassa vielä 7.20. Vähän jopa harkitsin soittaa takasin, mutta rupesin miettimään, että eihän mulla mitään ulkomaalaisia juttuja pitäis olla ja niinpä googletin suuntanumeron kun niin oudolta vaikutti. On kyllä hyvä, että täällä on tälläinen viestiketju, olis muuten tännekin päin tullut mojova puhelinlasku. :)


      • Jack Webber
        lootusliina kirjoitti:

        Mulle tuli puhelu numerosta 393193260015 eilen aamulla ja thank god olin nukkumassa vielä 7.20. Vähän jopa harkitsin soittaa takasin, mutta rupesin miettimään, että eihän mulla mitään ulkomaalaisia juttuja pitäis olla ja niinpä googletin suuntanumeron kun niin oudolta vaikutti. On kyllä hyvä, että täällä on tälläinen viestiketju, olis muuten tännekin päin tullut mojova puhelinlasku. :)

        Minulle tuli tänään sama numero 393193269041. Googlasin suuntanumeron ja löysin tämän ketjun. Ihmehommaa, mutta taitaa olla hyvä bisnes. Onkohan viranomaiset tietoisia tästä asiasta? En onneksi soittanut takaisin tuohon numeroon.


      • Mummo jota huijattiin
        jännä ilmiö kirjoitti:

        393193260045 yritti soittaa ku torkuin, ja menin sitten unisena soittamaan takas. ihmettelin ku kukaan ei vastannu, oli semmone varattu piipitys. tulin googlettaa suuntanumeron ja löysin tämän. ihan kiva ylläri, ei sitten muuta kuin odottamaan laskua.

        Mulle tuli puhelu numerosta 393193269058 ja se katkes heti kun vastasin. En ajatellutkaan soittaa takaisin, vaan aattelin kotona katsoa mistä on kysymys, mulla kun mökillä ei ole nettiä. Mutta operaattoriltani tuli saldotiedotus joka oli yli 100€ ja se sai minut katsomaan puhelinta tarkemmin. Puhelimessani näkyi soitettu puhelu tähän ulkomaan numeroon ja sinne oli puhuttu muka n. 1h 40min. Ja noin vaikka vannoa, ettei sillä ollut oikeasti soitettu mihinkään. Tosi outoa ja pelottavaa!!! Yhdistin tämän jutun siihen, kun noin 3 viikkoa aikaisemmin minulta varastettiin käsilaukku Barcelonassa ja siinä meni myös puhelin, jota oli ehditty käyttää n. 200€ verran ennen kuin se saatiin suljetuksi. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan. Joten jotain tosi pahaa ovat roistot taas keksineet, enää ei riitä tietokonehakkerointi ja luottokorttien tunnuslukujen varastaminen, nyt päästään manipuloimaan puhelimiakin. VAROKAA!!!


      • telemies
        Jack Webber kirjoitti:

        Minulle tuli tänään sama numero 393193269041. Googlasin suuntanumeron ja löysin tämän ketjun. Ihmehommaa, mutta taitaa olla hyvä bisnes. Onkohan viranomaiset tietoisia tästä asiasta? En onneksi soittanut takaisin tuohon numeroon.

        sain 12.6. klo 21:52 puhelun numerosta 393193269058 hälytti muutaman kerran kun vastasin, puhelu meni heti poikki. Tiedän ettei kannata soittaa takaisin enkä soittanut. google rules.


      • 13.6
        telemies kirjoitti:

        sain 12.6. klo 21:52 puhelun numerosta 393193269058 hälytti muutaman kerran kun vastasin, puhelu meni heti poikki. Tiedän ettei kannata soittaa takaisin enkä soittanut. google rules.

        Tommonen numero soitti 393193260028 mulle tänään klo 7.20 .. Hälytti muutaman kerran myös ja vastasin.. samantie poikki.... Kyllä mä siihen heräsin, ärsyttää tommoset..


      • 13.6
        13.6 kirjoitti:

        Tommonen numero soitti 393193260028 mulle tänään klo 7.20 .. Hälytti muutaman kerran myös ja vastasin.. samantie poikki.... Kyllä mä siihen heräsin, ärsyttää tommoset..

        Lähetin viestin 16400, Find 393193260028 ja sieltä ensin tuli.. Puhelinnumerolla ei löytynyt tietoa..
        Noin 45 min jälkeen sain viestin numeropalvelusta
        Nimelle (Se on huijausnumero joku oli...)ei löytynyt numeroa.


      • ihmettelen suuresti
        Soitettiin kirjoitti:

        Noin kello 12.00 tuli soitto numerosta 393193260034 ja tyhmänä vastasin, mutta kuului vaan varattu ääni, enkä ajatellut soittaa takaisin

        Joo tänään 18.40 tuli 393193260034 numerosta puhelu, en vastannu. Miten ne saa puh.numerot mihin soittaa?! Mullakin salaiset tiedot työni takia...olis kiva tietää miten?


      • en vastannut
        lootusliina kirjoitti:

        Mulle tuli puhelu numerosta 393193260015 eilen aamulla ja thank god olin nukkumassa vielä 7.20. Vähän jopa harkitsin soittaa takasin, mutta rupesin miettimään, että eihän mulla mitään ulkomaalaisia juttuja pitäis olla ja niinpä googletin suuntanumeron kun niin oudolta vaikutti. On kyllä hyvä, että täällä on tälläinen viestiketju, olis muuten tännekin päin tullut mojova puhelinlasku. :)

        Kai tuo aika hyvä business on kun noin innokkaasti kilkuttelevat ympäri maailmaa

        http://www.the-scream.co.uk/forums/showthread.php?p=230258


      • saaplarin saaplari
        ihmettelen suuresti kirjoitti:

        Joo tänään 18.40 tuli 393193260034 numerosta puhelu, en vastannu. Miten ne saa puh.numerot mihin soittaa?! Mullakin salaiset tiedot työni takia...olis kiva tietää miten?

        mullakin on salainen nro, vaihdoin just operaattoria soneralta tytäryhtiö telefinlandille, täytyy varmaan ottaa yhteyttä asiakaspalveluun!!! Tätä ennen ei ole ollut ongelmia. tulee näitä puheluita kaikkiin liittymiin? Oletteko olleet yhteydessä oman operaattorinne asiakaspalveluun näistä numeroista? Kannattaa myös kertoa työkavereille laittaa infoa jokaiselle foorumille ja lehtien keskustelupalstoille missä vaan sattuukin pyörimään... Tällainen toiminta pistää kyllä vihaksi!!! >:(


      • numerosta

        soiteettin mullekin. Huijaukset jatkuvat. En vastannut ja osasin epäillä huijausta eikä tullut mieleenikään soittaa takaisin.


      • velma
        13.6 kirjoitti:

        Tommonen numero soitti 393193260028 mulle tänään klo 7.20 .. Hälytti muutaman kerran myös ja vastasin.. samantie poikki.... Kyllä mä siihen heräsin, ärsyttää tommoset..

        Minulle myös soitettiin tästä numerosta, illalla kymmenen jälkeen. Oli niin outo että jätin vastaamatta, onneksi. Näkyy olevan näillä huijareilla paljon peräkkäisiä numerosarjoja käytössä...


      • kohtalotoveri
        13.6 kirjoitti:

        Tommonen numero soitti 393193260028 mulle tänään klo 7.20 .. Hälytti muutaman kerran myös ja vastasin.. samantie poikki.... Kyllä mä siihen heräsin, ärsyttää tommoset..

        Ohje: älä soita takaisin, jos et halua maksaa tyhjästä


      • mies
        kyllä on kivaa... kirjoitti:

        Mulle tuli juuri soitto numerosta: 393193260035.
        Vastasin työni takia ja puhelu meni heti poikki.
        Onneks löysin tämän ketjun ennen takaisin soittoa.
        Italiaan viittaisi toi alku... muttamutta, löysin yhden ulkomaalaisen palstan jossa puhutaan että numero olisi suomeen jäljitetty!!

        http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/393193260035

        vastasin kun puhelu tuli numerosta 35800358931579395 puhelu meni
        poikki. ÄLKÄÄ VAAN SOITTAKO TAKAISIN!!! Saattaapi olla joku satelliittipuhelin tai jotain huijausta. ei tiedä vaikka tulee joku kallis lawku jos soittaa..


    • Lelle

      -loppuinen numero pirautteli tänä aamuna. Vastasin ja katkes heti, mutta en todellakaan alkanu soittelemaan takaisin, onneks.

      • Just joo

        Tänä aamuna tuli 7.14 soitto työpuhelimeen. En vastannut, huomasin että on jostain ulkomailta. En myöskään soittanut takaisin.


      • Kadie
        Just joo kirjoitti:

        Tänä aamuna tuli 7.14 soitto työpuhelimeen. En vastannut, huomasin että on jostain ulkomailta. En myöskään soittanut takaisin.

        joo elikkäs tänään n. 15min sitten tuli numerosta 393193260008 puhelu. Huomasin,että numero on jostain kauempaa niin en vastannut ja aloin heti etsiä tietoa kyseisestä numerosta. Ulkomaalaisilla sivuillakin tosiaan puhuttiin mm. 4e/min maksusta jos soittaa siihen takaisin (ellei enemmänkin pian joudu pulittaan). Eli VAROVAISUUTTA!


      • PeeVee
        Kadie kirjoitti:

        joo elikkäs tänään n. 15min sitten tuli numerosta 393193260008 puhelu. Huomasin,että numero on jostain kauempaa niin en vastannut ja aloin heti etsiä tietoa kyseisestä numerosta. Ulkomaalaisilla sivuillakin tosiaan puhuttiin mm. 4e/min maksusta jos soittaa siihen takaisin (ellei enemmänkin pian joudu pulittaan). Eli VAROVAISUUTTA!

        Mulle tuli tänään 15.6.09 klo 13.18 puhelu otsikon numerosta. Vastasin kun odotin soittoa lekurilta. Googlasin suuntanumeron ja päädyin tälle keskustelupalstalle, ONNEKSI! Ja onnekseni en soittanut takaisin. Mun puhelinnumero on kyllä salainen, mutta palasin sunnuntaina Kroatiasta (Italian naapuri), jossa soitin yhden puhelun ja lähetin kolme tekstaria. Olisiko tällä jotain yhteyttä asiaan, jos kerran numero 393193260039 on italialainen?


      • 15.6
        PeeVee kirjoitti:

        Mulle tuli tänään 15.6.09 klo 13.18 puhelu otsikon numerosta. Vastasin kun odotin soittoa lekurilta. Googlasin suuntanumeron ja päädyin tälle keskustelupalstalle, ONNEKSI! Ja onnekseni en soittanut takaisin. Mun puhelinnumero on kyllä salainen, mutta palasin sunnuntaina Kroatiasta (Italian naapuri), jossa soitin yhden puhelun ja lähetin kolme tekstaria. Olisiko tällä jotain yhteyttä asiaan, jos kerran numero 393193260039 on italialainen?

        Äsken pärähti täälläkin. Enpähän soittele perään...


      • kelevra-
        15.6 kirjoitti:

        Äsken pärähti täälläkin. Enpähän soittele perään...

        Tännekkin tuli 393193269041 numerosta vastasin ja katkes heti, en soittanut takaisin.


      • Sote-Esko
        kelevra- kirjoitti:

        Tännekkin tuli 393193269041 numerosta vastasin ja katkes heti, en soittanut takaisin.

        Tyttäreni puhelimeen tuli piikkaus numerosta 0600-820 040. Hän meni soittamaan takaisin ja numerosta vastattiin, että "tämä puhelu maksaa 13 euroa ja kiitos soitosta".
        Tämä summa todellakin veloitettiin tyhjästä. Numeron omistajan selvittämiseen menisi sen verran aikaa ja rahaa ja hommahan ei periaatteessa ole rikollista, joten en käynyt selvittämään asiaa sen pidemmälle.
        Mutta varokaa k.o. numeroa ja varoittakaa myös lapsianne ym. tuttujanne asiasta. Onko numero muuten tuttu kenellekään?


      • talvilomalla
        Sote-Esko kirjoitti:

        Tyttäreni puhelimeen tuli piikkaus numerosta 0600-820 040. Hän meni soittamaan takaisin ja numerosta vastattiin, että "tämä puhelu maksaa 13 euroa ja kiitos soitosta".
        Tämä summa todellakin veloitettiin tyhjästä. Numeron omistajan selvittämiseen menisi sen verran aikaa ja rahaa ja hommahan ei periaatteessa ole rikollista, joten en käynyt selvittämään asiaa sen pidemmälle.
        Mutta varokaa k.o. numeroa ja varoittakaa myös lapsianne ym. tuttujanne asiasta. Onko numero muuten tuttu kenellekään?

        Minulle tuli myös soitto numerosta 393193260020. Vastasin ja heti puhelu meni poikki. Odotin kyllä soittoa ja silmälasit oli pois päästä, joten tyhmyyksissäni menin soittamaan takaisin. Ilmoitin asiasta operaattorilleni. Operaattori pyysi tekemään rikosilmoituksen, jos lasku tulee. ( ps. 24 tuntia soitosta saa tietää paljonko kyseinen puhelu maksaa.)


      • anni
        talvilomalla kirjoitti:

        Minulle tuli myös soitto numerosta 393193260020. Vastasin ja heti puhelu meni poikki. Odotin kyllä soittoa ja silmälasit oli pois päästä, joten tyhmyyksissäni menin soittamaan takaisin. Ilmoitin asiasta operaattorilleni. Operaattori pyysi tekemään rikosilmoituksen, jos lasku tulee. ( ps. 24 tuntia soitosta saa tietää paljonko kyseinen puhelu maksaa.)

        just tuli soitto numerosta 393193260024. Kun vastasin, kuului heti vain pitkää piippausta. en soittanu takaisin. Kiitos lehtimyyjien :)


      • lkhdögsd
        anni kirjoitti:

        just tuli soitto numerosta 393193260024. Kun vastasin, kuului heti vain pitkää piippausta. en soittanu takaisin. Kiitos lehtimyyjien :)

        Mullekin tuli puhelu tänään


      • Sote-Esko kirjoitti:

        Tyttäreni puhelimeen tuli piikkaus numerosta 0600-820 040. Hän meni soittamaan takaisin ja numerosta vastattiin, että "tämä puhelu maksaa 13 euroa ja kiitos soitosta".
        Tämä summa todellakin veloitettiin tyhjästä. Numeron omistajan selvittämiseen menisi sen verran aikaa ja rahaa ja hommahan ei periaatteessa ole rikollista, joten en käynyt selvittämään asiaa sen pidemmälle.
        Mutta varokaa k.o. numeroa ja varoittakaa myös lapsianne ym. tuttujanne asiasta. Onko numero muuten tuttu kenellekään?

        ainakin minun urbaanin maatiaisjärkeni mukaan! Rehellisyyden tynkää toiminnassa voisi olla, jos kyseessä olisi laillinen keräys. Mutta em. keräykset pitää järjestää niin, että keräysnumeroon soittava tietää, mitä on tekemässä.
        Itse en vastaa tai ainakaan soita takaisin numeroihin, joita en tunne.
        Mutta jos soittoyrityksen saanut koettaa selvittää asiaa tekstiviestein siihen numeroon, johon häntä kehotetaan soittamaan, niin yllättääkö jättilasku silloinkin?
        Rahankeräys puhelimitse on helppoa ja vaivatonta. Mutta kuinkahan moni tulee vähintään lahjoittaneeksi aikomaansa enemmän, kun minimilahjoitus kerta kaikkiaan on se soittomaksu? Muutaman lahjoituksen sinänsä hyväksi mieltämääni ja rehellisehköksi arvelemaan keräykseen olen jättänyt antamatta, koska ne eivät ole huolineet köyhän vähäisiä roposia.


      • -
        talvilomalla kirjoitti:

        Minulle tuli myös soitto numerosta 393193260020. Vastasin ja heti puhelu meni poikki. Odotin kyllä soittoa ja silmälasit oli pois päästä, joten tyhmyyksissäni menin soittamaan takaisin. Ilmoitin asiasta operaattorilleni. Operaattori pyysi tekemään rikosilmoituksen, jos lasku tulee. ( ps. 24 tuntia soitosta saa tietää paljonko kyseinen puhelu maksaa.)

        just äsken kävi sama juttu, tuli puhelu tuosta numerosta. mietin siinä että vastaisinko vai en, mutta sitten soitto loppui. googletin äsken kyseisen puhelinnumeron ja sain selville että numero on italialainen ja sama huijaus on meneillään ympäri maailmaa. onneksi en vastannut tai soittanut takaisin, olisi varmaan tullut aika kalliiksi!


    • a-versio

      mulleki soitettiin iha oudosta numerosta ja vastasin.. numero oli 393193269052.. mitähän siitä seuraa..

      • huijarin kynsistä päässy

        Älkää kukaan vastatko edellä mainittuihin puheluihin. Vaikka ette soittaisikaan itse noihin numeroihin, riittää jos vastaatte, niin lasku tulee. Ulkomailta tulleista ja niihin vastatuista puheluista joutuu itse maksamaan laskun. Olen itse joutunut maksamaan suuria puhelinlaskuja, kun en kertakaikkiaan voinut tietää mistä puhelut tulivat. Nyt en vastaa yhteenkään epämääräiseen soittoon. Tämä maailma on niin rikollisia tulvillaan, että pitää kovettaa itsensä ihan oikeasti suojautuakseen huijareilta ja aina epäiltävä kaikkea ja kaikkia.


    • E

      Mulle tuli tänään illalla klo11 jälkeen puhelu numerosta 393193269042. Vastasin, mutta joku sulki sen samantien. Onneksi en soittanut takas vaan googlesin numeron. Ympäri maailmaa on tostakin huijausnumerosta soiteltu..
      Huomasin kyllä että numero on ulkomailta, mut mulla on kavereita ulkomailla, ni olisin ihan hyvin voinnut soittaa takas. Täytyy olla tarkkana!

    • Aguel

      Tulipahan puhelu numerosta kun numerosta JOS SE EI OLE TEILLE TUTTU.
      Tuttujen numerothan on kännykkämuiostiossa nimetty jolloin näet, että "Pekka" yritti soittaa. JOS ON PELKKÄ NUMERO - ja tuuttaa varattua vastatessasi .
      ÄLÄ SOITA TAKAISN !!!

      • m

        12 aikoihin numerosta 393193269058


      • sain soiton
        m kirjoitti:

        12 aikoihin numerosta 393193269058

        Kaveri soitti tänään ja mä vastasin siihen


    • klo 00:15

      ärsyttää, onneksi olin itse vielä hereillä ja lapsi ei herännyt.
      Kiitos tästä keskustelunavauksesta!!

      • ja soitin takasin, prkl.

        Joo, tossa toukokuussa mulle tuli soitto noin klo 23.45 vastasin ja soitin takas ku en kattonu numeroo sen tarkemmin. Se oli siis joku 393.... Tänään seuloin saunalahden sivuilta omia toukokuun puheluja niin minkäälaista laskua ei ole tulossa eikä näkyny edes, et olisin johonkin 393 numeroon soittanu. Siellä ei siis koskaan vastannut ketää vain ainoastaan sellanen 3-4 piipausta peräkkäin ihan kuin ei olis siis minnekkään edes yhdistäny.


      • i52
        ja soitin takasin, prkl. kirjoitti:

        Joo, tossa toukokuussa mulle tuli soitto noin klo 23.45 vastasin ja soitin takas ku en kattonu numeroo sen tarkemmin. Se oli siis joku 393.... Tänään seuloin saunalahden sivuilta omia toukokuun puheluja niin minkäälaista laskua ei ole tulossa eikä näkyny edes, et olisin johonkin 393 numeroon soittanu. Siellä ei siis koskaan vastannut ketää vain ainoastaan sellanen 3-4 piipausta peräkkäin ihan kuin ei olis siis minnekkään edes yhdistäny.

        Puhelin soinut 08.48 (Suomen aikaa 11.48) tänään Reykjavikissä, oli äänettömällä enkä huomannut aluksi mitään. Googlaamalla löysin tämän viestiketjun ja olen nyt paljon viisaampi, kiitos! Tosi hämärää touhua, minulla kun on salainen numero. Jonnekin olen numeroni toki joutunut antamaan, myös täällä. Epävarmuuttani olisin ehkä vastannutkin kun ulkomailla olen, sillä ajattelin aluksi että jollakin on jotakin asiaakin ja että onko tämä alku 393 Islannista, mutta kun ei näköjään ole. Että olkaa varovaisia myös ulkomailla, silloin kun numero hämää tavallista enemmän!!!


      • eett

        Sain tänään puhelun numerosta 393193260018, puhelu katkaistiin ja kuului ihan faxin ääni. Mieheni on Kuubassa ja odottelin sieltä puhelua, joten vastasin ulkomaan suunnan numeroon, en kyllä soittanut takaisin. Eli tarkkaavaisuutta, mutta jos joku tuttu on ulkomailla tulee vastattua.


    • mitähän...

      helvettiä. :)

    • klo 7.27

      Onneks tulin googlaamaan..
      Eli taas voi kaikki odotella soittoja.. Mulla salainen nro, joka ei edes se nro, minkä netissä ilmoitan jos tarvii ilmoittaa...

    • ...myöhässä...

      ...tänne nyt itsekin eksyin, mutta soitto tuli 27.5.09 klo 21:12 numerosta 393193269047, en ehtinyt vastaamaan, mutta typeränä soitin takaisin. Piippasi varattua ja suljin sitten heti, minkä jälkeen vasta tajusin numeron, johon olin soittanut. Juuri katselin tuossa ko. ajankohdan puhelinlaskua netissä ja ainakaan vielä ei ole mitään extraa tulossa (kop kop).

    • Mikeyxx

      Sain puhelun tällaisesta numerosta, vastasin kuului piippaus ja katkesi. En soittanut takaisin kun muillakin foorumeilla on näistä 39319360xxx numeroista varoituksia... Numeroni on salainen, mutta lehtimiehetkin sen tietää :)

      -Mikey

      • salainen nummero tääläki

        Eilen 21.50 tuli soitto numerosta 3931 9326 9039. Katsoin, että ompa outo numero ja mietiskelin kukakohan se voisi olla ja vastaanko vai enkö vastaa. Siinä pohtiessani ongelma ratkesi ja puhelin lakkasi soimasta.
        Ihmettelen vain, että mistä ihmeestä he keksivät soittaa numerooni. En ole reissannut missään aikoihin ja italiassa kävin muutama vuosi sitten eikä sieläkään kukaan mitään varastanut. Vai olisiko sitten jossain paikallisissa asiakastiedoissa puh. numero josta nyt päätyi tähän käyttöön. Vai onko joku hakkeroinut kotikoneelle vai ovatko vain hatusta kiskaisseet numeroni, koska se on kyllä salainen eikä sitä saa kaiveltua kuka tahansa.
        Kieltämättä vähän arvelluttaa koko juttu.


      • Rohova
        salainen nummero tääläki kirjoitti:

        Eilen 21.50 tuli soitto numerosta 3931 9326 9039. Katsoin, että ompa outo numero ja mietiskelin kukakohan se voisi olla ja vastaanko vai enkö vastaa. Siinä pohtiessani ongelma ratkesi ja puhelin lakkasi soimasta.
        Ihmettelen vain, että mistä ihmeestä he keksivät soittaa numerooni. En ole reissannut missään aikoihin ja italiassa kävin muutama vuosi sitten eikä sieläkään kukaan mitään varastanut. Vai olisiko sitten jossain paikallisissa asiakastiedoissa puh. numero josta nyt päätyi tähän käyttöön. Vai onko joku hakkeroinut kotikoneelle vai ovatko vain hatusta kiskaisseet numeroni, koska se on kyllä salainen eikä sitä saa kaiveltua kuka tahansa.
        Kieltämättä vähän arvelluttaa koko juttu.

        jos hoidetaan automatiikalla. Ei tartte tietää kuin suuntanumero esim. 040 ja numeroavaruus 0000000 - 9999999.


    • Paavokin porrastaa
      • sinne takaisn

        Juuri tuli saunalahdelta lasku eikä senttiäkään ole onneksi mennyt, huh!!!


      • 25.06-09klo:13.36

        Huijaus soitto se sitten oli tämäkin, kuten pahoin pelkäsin, onneksi löytyi infoa tältä palstalta, olisikohan tarpeen tehdä rikosilmoitus?


      • Varovaisuutta
        25.06-09klo:13.36 kirjoitti:

        Huijaus soitto se sitten oli tämäkin, kuten pahoin pelkäsin, onneksi löytyi infoa tältä palstalta, olisikohan tarpeen tehdä rikosilmoitus?

        Eilen noin 24 eli 26.6


      • Grrrttu
        Varovaisuutta kirjoitti:

        Eilen noin 24 eli 26.6

        28.6 kello 7 , onnex nukuin ja nyt eksyin tänne.


      • noooo
        Grrrttu kirjoitti:

        28.6 kello 7 , onnex nukuin ja nyt eksyin tänne.

        29.6.2009 klo 10:09. En vastannu ja onneksi löysin tämän ketjun heti!


      • Mä menin eilen klo 22.06
        noooo kirjoitti:

        29.6.2009 klo 10:09. En vastannu ja onneksi löysin tämän ketjun heti!

        soittamaan takasin s**tanan pölvästi!!!!! Kuului kyllä se varattu-ääni, joten toivottavasti ei tuu nyt ikävää ylläriä!! En tajua, miks mä yleensä siihen aikaan alan soittelemaan jonnekin?!??? numerokin outo...

        KIITOS varoituksista!!!!!!!!!!


      • soitti minullekin
        25.06-09klo:13.36 kirjoitti:

        Huijaus soitto se sitten oli tämäkin, kuten pahoin pelkäsin, onneksi löytyi infoa tältä palstalta, olisikohan tarpeen tehdä rikosilmoitus?

        Jep jep. Tuossa eilen juuri sain itsekin tällaisen soiton siinä 22:00 maissa. Onneksi en vastannut, kiitus kuuluu lehtimyyjille joiden ansiosta en vastaa numeroihin joita en tunne enkä soita takaisin. Nyt aamulla sitten googlasin numeroa kun ei numerotiedustelu tiennyt mitään ja hyvä niin. Samperin skämmerit. Soittivat 4 kertaa peräjälkeen. :(


      • Prepaid
        soitti minullekin kirjoitti:

        Jep jep. Tuossa eilen juuri sain itsekin tällaisen soiton siinä 22:00 maissa. Onneksi en vastannut, kiitus kuuluu lehtimyyjille joiden ansiosta en vastaa numeroihin joita en tunne enkä soita takaisin. Nyt aamulla sitten googlasin numeroa kun ei numerotiedustelu tiennyt mitään ja hyvä niin. Samperin skämmerit. Soittivat 4 kertaa peräjälkeen. :(

        Pommittivat mua myös useamman kerran, en vastannut, kun olin kuullut tästä touhusta ja hyvä niin...täältähän se selvis, mistä on kyse. Mulla on prepaid ja tsekkasin saldon, ei ollut ainakaan vielä mennyt penniäkään.
        Kun pääsis lankoja pitkin tän k-pään luo...


      • sama täällä
        Prepaid kirjoitti:

        Pommittivat mua myös useamman kerran, en vastannut, kun olin kuullut tästä touhusta ja hyvä niin...täältähän se selvis, mistä on kyse. Mulla on prepaid ja tsekkasin saldon, ei ollut ainakaan vielä mennyt penniäkään.
        Kun pääsis lankoja pitkin tän k-pään luo...

        Mun työpuhelimeen oli tullut soitto toissailtana klo 22:16. Onneksi en työpuhelimeen vastaa vapaa-ajalla. Ja ulkomailta tulleisiin numeroihin en koskaan soita takaisin.


      • apuaa
        sama täällä kirjoitti:

        Mun työpuhelimeen oli tullut soitto toissailtana klo 22:16. Onneksi en työpuhelimeen vastaa vapaa-ajalla. Ja ulkomailta tulleisiin numeroihin en koskaan soita takaisin.

        mä vastasin tänä aamuna 393 alkuiseen numeroon ja sitte alko kuuluun varattu ääntä. takaisin en ole soitellut, mutta tuleekohan tuosta nyt sitten joku lasku, oon kusessa jos tulee, nimittäin meni kaikki kesätyörahat läppäriin, ja mistä lukiolainen nyt yhtäkkiä 100€ pierasee. Kertokaa nyt et tuleeko tosta mitään laskua, kun alkoi jo pelottamaan.


      • Voihan nenä
        apuaa kirjoitti:

        mä vastasin tänä aamuna 393 alkuiseen numeroon ja sitte alko kuuluun varattu ääntä. takaisin en ole soitellut, mutta tuleekohan tuosta nyt sitten joku lasku, oon kusessa jos tulee, nimittäin meni kaikki kesätyörahat läppäriin, ja mistä lukiolainen nyt yhtäkkiä 100€ pierasee. Kertokaa nyt et tuleeko tosta mitään laskua, kun alkoi jo pelottamaan.

        Puhelut tuli tänään.

        En vastannut, soitin takaisin kun aamulla pirahti en katsonut kuka soitti..
        24 sekunttia odotin joku vastaisi tuntunut yhdistyvän minnekkään...
        Mimonnehan lasku tulee ??
        Pitääkö maksaa ??


      • Joku vaan
        Voihan nenä kirjoitti:

        Puhelut tuli tänään.

        En vastannut, soitin takaisin kun aamulla pirahti en katsonut kuka soitti..
        24 sekunttia odotin joku vastaisi tuntunut yhdistyvän minnekkään...
        Mimonnehan lasku tulee ??
        Pitääkö maksaa ??

        mullekkin joku soitti äsken numerosta 393193260032 en vastannu ku eilen lueskelin täällä asiasta.


      • Gaselli^
        Joku vaan kirjoitti:

        mullekkin joku soitti äsken numerosta 393193260032 en vastannu ku eilen lueskelin täällä asiasta.

        Soitto tuli yo. numerosta, kerkesin vastaamaan, mutta katkes heti niiku muilla.
        En lähtenyt soittelemaan takasin, vaan koneella ollessani googletin ja löysin tämän.
        Onneksi.


      • voihanmuro
        Gaselli^ kirjoitti:

        Soitto tuli yo. numerosta, kerkesin vastaamaan, mutta katkes heti niiku muilla.
        En lähtenyt soittelemaan takasin, vaan koneella ollessani googletin ja löysin tämän.
        Onneksi.

        Tänä aamuna 6:27 soitettu


      • tänä aamuna
        voihanmuro kirjoitti:

        Tänä aamuna 6:27 soitettu

        Soitettiin numerosta 393193260034
        Odotettiin puhelua ulkomailta. Ei keretty vastaamaan, soitettiin takaisin, mutta ei vastattu. Hälyttää siis vaan annoimme n.minuutin verran. Maksaako tämäkin?


      • Tännekkin
        tänä aamuna kirjoitti:

        Soitettiin numerosta 393193260034
        Odotettiin puhelua ulkomailta. Ei keretty vastaamaan, soitettiin takaisin, mutta ei vastattu. Hälyttää siis vaan annoimme n.minuutin verran. Maksaako tämäkin?

        Tänä aamuna 0003 päätyisestä, soitin takaisin mutta lopetin hetikun olin painanut että soita, en sitten tiedä. Saldossa ei vielä näkynyt mitään.


      • cäpy
        tänä aamuna kirjoitti:

        Soitettiin numerosta 393193260034
        Odotettiin puhelua ulkomailta. Ei keretty vastaamaan, soitettiin takaisin, mutta ei vastattu. Hälyttää siis vaan annoimme n.minuutin verran. Maksaako tämäkin?

        Tänään klo 16 soitti 393193269056.
        Tuli mieleen vinkkinä ulkomailta puhelua odottaville: kannattaa etukäteen selvittää ja painaa mieleensä vähintäänkin maatunnus maalle, josta soittoa odottaa. Voi sitten skipata tällaiset aivan huoleti.


      • pffffft
        tänä aamuna kirjoitti:

        Soitettiin numerosta 393193260034
        Odotettiin puhelua ulkomailta. Ei keretty vastaamaan, soitettiin takaisin, mutta ei vastattu. Hälyttää siis vaan annoimme n.minuutin verran. Maksaako tämäkin?

        "Ei keretty vastaamaan, soitettiin takaisin, mutta ei vastattu. Hälyttää siis vaan annoimme n.minuutin verran. Maksaako tämäkin?"

        Nämä 393-19-32-60001... ja 393-19-32-69002... -sarjojen numerot ohjautuvat identtisiin puhelinvastajiin, joissa soi aina jonkinlainen hälytysääni nauhoitteena, juuri siksi että ihmiset antaisivat linjan olla auki pidempään.

        Hollannin teleliikennelaitos on varoittanut asiasta jo maaliskuussa, suomessa en ole liikenneministeriöiltä tai operaattoreilta kuullut mitään aiheesta, mikä on kummaa. (Linkki Hollannin OPTA:n tiedotteeseen tästä http://www.opta.nl/nl/actueel/recente-publicaties/publicatie/?id=2892 )


      • N:LI
        cäpy kirjoitti:

        Tänään klo 16 soitti 393193269056.
        Tuli mieleen vinkkinä ulkomailta puhelua odottaville: kannattaa etukäteen selvittää ja painaa mieleensä vähintäänkin maatunnus maalle, josta soittoa odottaa. Voi sitten skipata tällaiset aivan huoleti.

        Löysivät näköjään minunkin telefoonini. Soitto numerosta 393193260024 ja en soita takaisin prk!


      • -
        pffffft kirjoitti:

        "Ei keretty vastaamaan, soitettiin takaisin, mutta ei vastattu. Hälyttää siis vaan annoimme n.minuutin verran. Maksaako tämäkin?"

        Nämä 393-19-32-60001... ja 393-19-32-69002... -sarjojen numerot ohjautuvat identtisiin puhelinvastajiin, joissa soi aina jonkinlainen hälytysääni nauhoitteena, juuri siksi että ihmiset antaisivat linjan olla auki pidempään.

        Hollannin teleliikennelaitos on varoittanut asiasta jo maaliskuussa, suomessa en ole liikenneministeriöiltä tai operaattoreilta kuullut mitään aiheesta, mikä on kummaa. (Linkki Hollannin OPTA:n tiedotteeseen tästä http://www.opta.nl/nl/actueel/recente-publicaties/publicatie/?id=2892 )

        Enköhän nohevana mennyt soittamaan takasin ennen kun tänne palstalle ajauduin... Soitin heti asiakaspalveluun ja he olivat törmänneet asiaan aiemmin. Totesivat ettei ole yleensä laskua tullut, jos kukaan ei sieltä numerosta ole vastannut. Minuutin verran jonotin, toivottavasti kuuntelemani hälytysääni ei ollut nauhoitetuuttausta.


    • Ei takaisin soittoa

      Soittajilla on näköjään peräkkäiset numerot käytössä. Lueskelin näitä viestiketjuja, ja totesin että taas jonossa seuraava numero käytössä. Minulle tuli soitto numerosta 393193269042

      • täysin tietämätön

        Samasta numerosta puhelu ja tietenkin tietämättömänä soitto takaisin. Varauttua tuuttasi. Telefinlandin laskutuksesta kerrottiin, että ei näy erikoisia laskutuksia, vielä, mutta jos tulee niin kehoitettiin tekemään rikosilmoitus poliisille. Nämä on saatava kitketyksi pois.


    • huijareita

      Tällaisesta tuli tänään soitto. hälytti kerran ja lopetti. varmaan samaa sarjaa edellisten kanssa

      393193269047

      • Löki siniviivalta

        393193269045, vastasin, sitten pari piippausta ja puhelu oli siinä.

        Enpä soitellut takaisin.


    • virkkaaja

      äsken tuli puhelu 393 alkusesta numerosta ja kun vastas, niin heti meni linja kiinni.

      • Onneksi on internet

        Tänne soitettiin myös. En vastannut, kun outo suuntanumero, eikä tietääkseni kukaan ystävä ole tällä hetkellä ulkomailla. Ihmettelen vain, mistä ne saa numerot, mihin soittaa?


      • 6666666666666
        Onneksi on internet kirjoitti:

        Tänne soitettiin myös. En vastannut, kun outo suuntanumero, eikä tietääkseni kukaan ystävä ole tällä hetkellä ulkomailla. Ihmettelen vain, mistä ne saa numerot, mihin soittaa?

        Onneks oli puhelin piippauksella yön, enkä herännyt. 07.25 oli tullut soitto.


      • 10.01
        6666666666666 kirjoitti:

        Onneks oli puhelin piippauksella yön, enkä herännyt. 07.25 oli tullut soitto.

        puhelu tosta numerosta, odotin työpuhelua, en vastannut ku toi noksu näytti et datapuhelu. enkä soita:)


      • 08.45
        10.01 kirjoitti:

        puhelu tosta numerosta, odotin työpuhelua, en vastannut ku toi noksu näytti et datapuhelu. enkä soita:)

        tuli minulle tämmöinen numero.


    • Paavi soitti!!!

      Joo kattelin maatunnuksesta, että perhana, kattos vaan kun Paavi on soittanut!!!!! kun on Vatikaanin ja Italian tunnus tuo 39!!! Paavi tietysti on mun hyvä frendi mutten nyt kuitenkaan soittanut takaisin kun olin kuullut näistä huijausnumeroista. Terviesiä vaan Italain mafialle ja Paaville myös.. Niin ja älkää ny ihmeessä soittako takaisin tällaisiin outoihin numeroihin....

    • P.S.

      Ei kai ne nyt satasien laskuja lahettele yhteen numeroon vastaamisesta? Kauhea paniikki paalla kaikilla. Onko kukaan oikeasti saanut laskua vastaamisesta? Jos, niin miten mahtoi olla laskussa eriteltyna? Takaisin soittohan on asia erikseen, mutta maalaisjarjella ajateltuna ei kannata ulkomaille soitella tuntemattomiin numeroihin kuitenkaan, laskuhan sielta aina tulee..
      Itselle ei ole tullut puhelua mutta en varmana vastaisi vaikka tulisikin, saatika sitten soittelisi takaisin. Sain silti kaverilta varoituksen kyseisesta numerosta ja viela "voi tulla monien satojen eurojen lasku". Hyvat hyssykat, tastako nyt tulee seuraava paniikki kun sikainfluenssasta on paasty..

      • Soitto 393193260039:sta

        Ei vastaamalla soittoon saa laskua, jos olet kotimaassa, mutta ulkomailla ollessasi maksat ns. roaming-maksun vastaanotetuista puheluistakin.

        Tämä 393 sarjalla alkava numero toiminee niin, että kone soittelee jonkun listan mukaan kännyköihin eripuolille maailmaa, kun siihen vastaa ei kuulu mitään, tällöin vastaaja voi luulla puhelun katkenneen tms. ja soittaa takaisin, jolloin voikin olla kyseessä kymmeninen eurojen minuuttitaksalla raksuttava numero. Vaikka sieltä ei puhetta kuuluiskaan laskutus pyörii.

        Minulle soitettin 393193260039 numerosta eilen illalla (13.7. klo 21:53), josta syystä päädyin tälle pasltalle googlaamalla. Parasta on kun ei soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin. Jos jollain on tärkeää asiaa, niin onhan vastaajatkin keksitty tai sms.


      • _maruska_
        Soitto 393193260039:sta kirjoitti:

        Ei vastaamalla soittoon saa laskua, jos olet kotimaassa, mutta ulkomailla ollessasi maksat ns. roaming-maksun vastaanotetuista puheluistakin.

        Tämä 393 sarjalla alkava numero toiminee niin, että kone soittelee jonkun listan mukaan kännyköihin eripuolille maailmaa, kun siihen vastaa ei kuulu mitään, tällöin vastaaja voi luulla puhelun katkenneen tms. ja soittaa takaisin, jolloin voikin olla kyseessä kymmeninen eurojen minuuttitaksalla raksuttava numero. Vaikka sieltä ei puhetta kuuluiskaan laskutus pyörii.

        Minulle soitettin 393193260039 numerosta eilen illalla (13.7. klo 21:53), josta syystä päädyin tälle pasltalle googlaamalla. Parasta on kun ei soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin. Jos jollain on tärkeää asiaa, niin onhan vastaajatkin keksitty tai sms.

        393193269057 numerosta soitettiin samalla tavalla kuin muillekin; vastatessa "lyötiin luuri korvaan". En onneksi soittanut takaisin, vaan googletin suuntanumeron ja löysin tämän palstan. Mun mielestä tällaisesta pitäisi jo varoittaa jossain yleisesti...


      • +
        _maruska_ kirjoitti:

        393193269057 numerosta soitettiin samalla tavalla kuin muillekin; vastatessa "lyötiin luuri korvaan". En onneksi soittanut takaisin, vaan googletin suuntanumeron ja löysin tämän palstan. Mun mielestä tällaisesta pitäisi jo varoittaa jossain yleisesti...

        Tuli soitto numerosta 393277825765. Onneksi en vastannut, olin töissä. Hälytti vaan pari kertaa. Epäilytti jo suuntanumero kun ei ole tuttuja ulkomailla. Eikö näitä tällaisia huijareita saa kuriin????!!


      • metsäsätä
        + kirjoitti:

        Tuli soitto numerosta 393277825765. Onneksi en vastannut, olin töissä. Hälytti vaan pari kertaa. Epäilytti jo suuntanumero kun ei ole tuttuja ulkomailla. Eikö näitä tällaisia huijareita saa kuriin????!!

        Ko. numerosta on myös soitetttu.


      • Vastasin
        metsäsätä kirjoitti:

        Ko. numerosta on myös soitetttu.

        Puhelin vaan tuuttasi. Ei kannata soittaa takaisinpäin.


      • Mt
        Vastasin kirjoitti:

        Puhelin vaan tuuttasi. Ei kannata soittaa takaisinpäin.

        Klo 23.58. Oli pirahtanut numerosta 393193269058.


      • mh
        Mt kirjoitti:

        Klo 23.58. Oli pirahtanut numerosta 393193269058.

        00.03 soitettu 393193260027 numerosta. Jos päiväsaikaan olisivat pirautelleet todennäkösesti oisin vastannuki.. Tietääkö kukaan onko näistä soittelijoista mitään selvillä? Aika kauan näyttää jatkuneen..


      • Mina poika
        mh kirjoitti:

        00.03 soitettu 393193260027 numerosta. Jos päiväsaikaan olisivat pirautelleet todennäkösesti oisin vastannuki.. Tietääkö kukaan onko näistä soittelijoista mitään selvillä? Aika kauan näyttää jatkuneen..

        Odotin puhelua ulkomailta ja vastasin. Tyhmä! Puhelu katkesi heti, kun olin ehtinyt etunimeni sanoon. klo oli 14.48 siis 21.07.09


      • jepjoojoo
        Mina poika kirjoitti:

        Odotin puhelua ulkomailta ja vastasin. Tyhmä! Puhelu katkesi heti, kun olin ehtinyt etunimeni sanoon. klo oli 14.48 siis 21.07.09

        393193269044 numero myös havaittu


      • soitteli 19.7.09 klo 16
        Vastasin kirjoitti:

        Puhelin vaan tuuttasi. Ei kannata soittaa takaisinpäin.

        En ehtinyt vastaamaan, mutta tyhmänä soitin takaisin mutta piippasi onneksi. Vasta jälestäpäin tajusin sen huijauksesksi. Saunalahden laskuerittelyä selailin eikä ainakaan laskua näkynyt vielä....
        Inhottavaa !


      • ihmetellen
        soitteli 19.7.09 klo 16 kirjoitti:

        En ehtinyt vastaamaan, mutta tyhmänä soitin takaisin mutta piippasi onneksi. Vasta jälestäpäin tajusin sen huijauksesksi. Saunalahden laskuerittelyä selailin eikä ainakaan laskua näkynyt vielä....
        Inhottavaa !

        Mulle soitettiin juuri äsken tosta numerosta ja vastasin mutta sen jälkeen tuli vaan varattu-ääni ja puhelu katkesi. En todellakaan soita takaisin, koska tajus että kyseessä ei ole suomen numero. Päädyin maatunnusta tutkimalla Vatikaaniin, mikä pisti hieman ihmetyttämään. Samalla päädyin myös tänne keskustelupalstalle. Kannattaa varoittaa ihmisiä soittamasta tällaisiin numeroihin. Ihmettelen kyllä mistä ovat numeroni saaneet (salainen) vai soittelevatko vain randomilla joihinkin numeroihin toivoen että joku soittaa takaisin. Todella inhottavaa.


      • ------------------
        ihmetellen kirjoitti:

        Mulle soitettiin juuri äsken tosta numerosta ja vastasin mutta sen jälkeen tuli vaan varattu-ääni ja puhelu katkesi. En todellakaan soita takaisin, koska tajus että kyseessä ei ole suomen numero. Päädyin maatunnusta tutkimalla Vatikaaniin, mikä pisti hieman ihmetyttämään. Samalla päädyin myös tänne keskustelupalstalle. Kannattaa varoittaa ihmisiä soittamasta tällaisiin numeroihin. Ihmettelen kyllä mistä ovat numeroni saaneet (salainen) vai soittelevatko vain randomilla joihinkin numeroihin toivoen että joku soittaa takaisin. Todella inhottavaa.

        Paavilla oli vissiin asiaa, mutta kun ateisti olen niin enpä soita takaisin.

        Tulin juuri eilen pienoiselta ulkomaan reissulta. Onko muille alkanut tulemaan ko puheluita matkojen jälkeen?


      • MM77
        ------------------ kirjoitti:

        Paavilla oli vissiin asiaa, mutta kun ateisti olen niin enpä soita takaisin.

        Tulin juuri eilen pienoiselta ulkomaan reissulta. Onko muille alkanut tulemaan ko puheluita matkojen jälkeen?

        Mekin tulimme toissapäivänä Italiasta ja siksi en huijaussoiton tullessa osannut ihmetellä tuota maatunnusta (odotin itse asiassa soittoa autovuokraamosta). Voi siis olla, että keräävät jotenkin juuri maassa olleiden ulkomaisia numeroita. Tämähän olisi varsin fiksua rikollista toimintaa, koska kynnys vastata/soittaa takaisin olisi pienempi. Mutta tämä numeroiden kerääminen taas tarkoittaa, että numero on saatu joko autovuokraamon (Budget) tietokannasta, hotels.com:n tietokannasta tai hotelliketjun (BW) tietokannasta.

        Tosin, vastatessa katkesi heti (ja kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, niin vastaaminen ei voi suomessa maksaa) ja takaisin soitettaessa ei yhdistänyt. Ja puhelimen lokitiedoista katsottaessa puhelujen kestot on 00:00:00. Eli maalaisjärjellä jos tuosta laskua tulee, niin en maksa.


      • aamulla herätelty
        ------------------ kirjoitti:

        Paavilla oli vissiin asiaa, mutta kun ateisti olen niin enpä soita takaisin.

        Tulin juuri eilen pienoiselta ulkomaan reissulta. Onko muille alkanut tulemaan ko puheluita matkojen jälkeen?

        En ole ollut vasta ulkomailla reissussa, mutta minullekin soitettiin tänään klo 6:30. En katsonu edes numeroa ja vastasin. Olikohan kenelläkään tietoa että tuleeko vastaamiseseta paljon laskua??


      • --
        MM77 kirjoitti:

        Mekin tulimme toissapäivänä Italiasta ja siksi en huijaussoiton tullessa osannut ihmetellä tuota maatunnusta (odotin itse asiassa soittoa autovuokraamosta). Voi siis olla, että keräävät jotenkin juuri maassa olleiden ulkomaisia numeroita. Tämähän olisi varsin fiksua rikollista toimintaa, koska kynnys vastata/soittaa takaisin olisi pienempi. Mutta tämä numeroiden kerääminen taas tarkoittaa, että numero on saatu joko autovuokraamon (Budget) tietokannasta, hotels.com:n tietokannasta tai hotelliketjun (BW) tietokannasta.

        Tosin, vastatessa katkesi heti (ja kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, niin vastaaminen ei voi suomessa maksaa) ja takaisin soitettaessa ei yhdistänyt. Ja puhelimen lokitiedoista katsottaessa puhelujen kestot on 00:00:00. Eli maalaisjärjellä jos tuosta laskua tulee, niin en maksa.

        En ole ollut reissussa ja silti tuli puhelu tuosta 393 alkuisesta ja 045 loppuisesta puhelusta. Ei kuulunut mitään vastatessa, piippausta vain ja sama juttu, kun takaisin soitin! Onko tosiaankin joku saanut laskua, vaikka kukaan ei ole puhunut mitään, pelkistä piippauksista?


      • -
        MM77 kirjoitti:

        Mekin tulimme toissapäivänä Italiasta ja siksi en huijaussoiton tullessa osannut ihmetellä tuota maatunnusta (odotin itse asiassa soittoa autovuokraamosta). Voi siis olla, että keräävät jotenkin juuri maassa olleiden ulkomaisia numeroita. Tämähän olisi varsin fiksua rikollista toimintaa, koska kynnys vastata/soittaa takaisin olisi pienempi. Mutta tämä numeroiden kerääminen taas tarkoittaa, että numero on saatu joko autovuokraamon (Budget) tietokannasta, hotels.com:n tietokannasta tai hotelliketjun (BW) tietokannasta.

        Tosin, vastatessa katkesi heti (ja kuten joku aikaisemmin kirjoittikin, niin vastaaminen ei voi suomessa maksaa) ja takaisin soitettaessa ei yhdistänyt. Ja puhelimen lokitiedoista katsottaessa puhelujen kestot on 00:00:00. Eli maalaisjärjellä jos tuosta laskua tulee, niin en maksa.

        Olimme pääsiäisenä Roomassa. Meillä hävisi lennolla laukku, jonka takia jätimme numeromme paikallisille lentokenttäviranomaisille... Siksi puhelu Italiasta olisi voinut olla hyvin mahdollinen.


      • fool me once fool on you
        aamulla herätelty kirjoitti:

        En ole ollut vasta ulkomailla reissussa, mutta minullekin soitettiin tänään klo 6:30. En katsonu edes numeroa ja vastasin. Olikohan kenelläkään tietoa että tuleeko vastaamiseseta paljon laskua??

        23.7 klo 13.55 soitettu 393193260018 numerosta.

        Hakemalla numeroa löyty tämä palsta ja taitaa olla aikamoista keskitystä Suomeen päin. Vastasin puheluun mutta katkes samantien. En toisaalta ikinä soita tuntemattomaan (ja myös tunntemaani) numeroon takaisin, niin ei tule mitään yllätyslaskuja.


      • Apinaa koijataan
        fool me once fool on you kirjoitti:

        23.7 klo 13.55 soitettu 393193260018 numerosta.

        Hakemalla numeroa löyty tämä palsta ja taitaa olla aikamoista keskitystä Suomeen päin. Vastasin puheluun mutta katkes samantien. En toisaalta ikinä soita tuntemattomaan (ja myös tunntemaani) numeroon takaisin, niin ei tule mitään yllätyslaskuja.

        v*ttu, turpaan pitäs tollasia vetää..


      • työmatkaaja - 24,7,09
        ihmetellen kirjoitti:

        Mulle soitettiin juuri äsken tosta numerosta ja vastasin mutta sen jälkeen tuli vaan varattu-ääni ja puhelu katkesi. En todellakaan soita takaisin, koska tajus että kyseessä ei ole suomen numero. Päädyin maatunnusta tutkimalla Vatikaaniin, mikä pisti hieman ihmetyttämään. Samalla päädyin myös tänne keskustelupalstalle. Kannattaa varoittaa ihmisiä soittamasta tällaisiin numeroihin. Ihmettelen kyllä mistä ovat numeroni saaneet (salainen) vai soittelevatko vain randomilla joihinkin numeroihin toivoen että joku soittaa takaisin. Todella inhottavaa.

        Usein saan ulkolaisilta asiakkailta työsoittoja, minulle tuntemattomista numeroista, en ehtinyt yhteen vastata, soitin takaisin, nauhalta tuli englannin accentin omava naisääni " You have reached the best sex chat ever" jolloin katkaisin. Soitin Soneran as palveluun ja annoin numeron ja terveiset ettei tästä numerosta tulevia laskuja makseta. sanoivat että ....46 numerosta on tullut vastaavia valituksia.
        Minun numerolleni ei ollut ainakaan vielä tullut laskutusta, tarkistan vielä asian ensi viikolla. Oliskohan 393 alkuiset kaikki samalla asialla ?


    • Uskokaa nyt perkele

      Onko tämän ketjun tarkoitus tosiaan se että joka ikinen pässi jolle on tuollainen puhelu tullut juoksee tänne kipinkapin raportoimaan, mistä numerosta soitettiin ja milloin??

      Ja joka toisessa viestissä itketään "maksaako vastaaminen, paljonko maksaa vastaaminen, onneksi en vastannut, voi miksi vastasin" jne jne jne!!

      Uskokaa nyt vittu jo että jos vastaatte suomalaiseen liittymään, joka on kytketty suomalaiseen kännykkäverkkoon, Suomessa, niin se vastaaminen ei IKINÄ maksa teille senttiäkään! Ei ikinä eikä milloinkaan, tuli se puhelu sitten vaikka vinkuintiasta!

      Miten voi olla noin monella ihmisellä ihan perusasiat täysin hakusessa? Ei tuollaisille hölmöille pitäisi edes kännykkäliittymää antaa; yhtä paljon hyötyä kuin simpanssille!

      Siis vielä kerran: vastatkaa mihin hyvänsä numeroon aivan rauhassa. Älkää tulko vinkumaan siitä tänne. JA ÄLKÄÄ SOITTAKO TAKAISIN TUNTEMATTOMIIN ULKOMAISIIN NUMEROIHIN! Kas kun joo, se sitten tosiaan maksaakin!

      • Kummastelija

        Tuli kans tollanen outo Italian nummero.
        Tuleeko lasku, kun vastasin? Suhinaa kuulu ja pidin linjaa ainakin hetken auki.


      • johnnyknixblom
        Kummastelija kirjoitti:

        Tuli kans tollanen outo Italian nummero.
        Tuleeko lasku, kun vastasin? Suhinaa kuulu ja pidin linjaa ainakin hetken auki.

        Tuli vaan mieleen, ku ukko oli perheensä kanssa ollu espanjassa tossa vähän aikaa sitten ja heidät oli ryöstetty yöllä siellä. Eli puhelimia yms viety... Tuli vaan mieleen, että onko mafian pojat käynyt ryöstöllä? Puhelin "hackatty" että saadaan myyntiin ja kortti aukastu että saadaan siellä oleviin nimiin soiteltua kyseisiä huijaus soittoja...
        Vai voiko olla, että randomisti etsii vain numeroita heidän koneensa?


      • -Satu82-
        johnnyknixblom kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen, ku ukko oli perheensä kanssa ollu espanjassa tossa vähän aikaa sitten ja heidät oli ryöstetty yöllä siellä. Eli puhelimia yms viety... Tuli vaan mieleen, että onko mafian pojat käynyt ryöstöllä? Puhelin "hackatty" että saadaan myyntiin ja kortti aukastu että saadaan siellä oleviin nimiin soiteltua kyseisiä huijaus soittoja...
        Vai voiko olla, että randomisti etsii vain numeroita heidän koneensa?

        Mulle tuli kans tänään kahden mais päivällä soitto 393193260019 ja ensin meinaisin, etten vastaa.. Vastasin ja sama surina ja odotusäänet mitä muutkin on kuvaillu.. kesti 00:00:02 sekuntia. Sit sain kuulla näistä sivuista kun ihmettilin minkä maan suunta toi on.. Soitin elisalle ja no niin nyt nekin jotka olette vastanneet voitte huokasta helpotuksesta, siitä ei seuraa mitään. Kunhan ette todellakaan mene soittamaan ko. numeroihin takas..


      • Mika32
        -Satu82- kirjoitti:

        Mulle tuli kans tänään kahden mais päivällä soitto 393193260019 ja ensin meinaisin, etten vastaa.. Vastasin ja sama surina ja odotusäänet mitä muutkin on kuvaillu.. kesti 00:00:02 sekuntia. Sit sain kuulla näistä sivuista kun ihmettilin minkä maan suunta toi on.. Soitin elisalle ja no niin nyt nekin jotka olette vastanneet voitte huokasta helpotuksesta, siitä ei seuraa mitään. Kunhan ette todellakaan mene soittamaan ko. numeroihin takas..

        Tänään tuli soitto tollasesta numerosta, vastasin, mutta en soittanut takaisin...


      • damn2
        Mika32 kirjoitti:

        Tänään tuli soitto tollasesta numerosta, vastasin, mutta en soittanut takaisin...

        Tuollaisesta numerosta tuli soitto tänään 00:05, tietysti täydestä unesta heränneenä menin siihen vastaamaan.


      • puupääidiootti
        damn2 kirjoitti:

        Tuollaisesta numerosta tuli soitto tänään 00:05, tietysti täydestä unesta heränneenä menin siihen vastaamaan.

        unenpöpperössä soitin,paljonkohan laskua?


      • Oletko täysi pässi??
        -Satu82- kirjoitti:

        Mulle tuli kans tänään kahden mais päivällä soitto 393193260019 ja ensin meinaisin, etten vastaa.. Vastasin ja sama surina ja odotusäänet mitä muutkin on kuvaillu.. kesti 00:00:02 sekuntia. Sit sain kuulla näistä sivuista kun ihmettilin minkä maan suunta toi on.. Soitin elisalle ja no niin nyt nekin jotka olette vastanneet voitte huokasta helpotuksesta, siitä ei seuraa mitään. Kunhan ette todellakaan mene soittamaan ko. numeroihin takas..

        "Soitin elisalle ja no niin nyt nekin jotka olette vastanneet voitte huokasta helpotuksesta, siitä ei seuraa mitään."

        No tuskin ketkään muut kuin jotkut täysin aivottomat ääliöt ovatkaan olleet mitenkään huolissaan tuosta asiasta!

        Siis sinun hönön oli pakko soittaa jopa Elisalle, että sait tietää että kännykkään vastaaminen ei maksa jos olet Suomessa ja sinulla on suomalainen liittymä! Voi pyhä yksinkertaisuus!


      • cgfdjklöjgf
        Oletko täysi pässi?? kirjoitti:

        "Soitin elisalle ja no niin nyt nekin jotka olette vastanneet voitte huokasta helpotuksesta, siitä ei seuraa mitään."

        No tuskin ketkään muut kuin jotkut täysin aivottomat ääliöt ovatkaan olleet mitenkään huolissaan tuosta asiasta!

        Siis sinun hönön oli pakko soittaa jopa Elisalle, että sait tietää että kännykkään vastaaminen ei maksa jos olet Suomessa ja sinulla on suomalainen liittymä! Voi pyhä yksinkertaisuus!

        Laitoin kännykän numerottomalle ja menin soittamaan 393-numeroon takaisin. Siellä ensin hälytti, sitten kuului hetken ikäänkuin jonotusääntä/musiikkia ja sitten naisääni vastasi haloo. Onko kenelläkään muulla vastattu, jos on soittanut takaisin? Onko sillä ehkä merkitystä, kun kännykkä oli numerottomalla?


      • hatutusmaximua
        Oletko täysi pässi?? kirjoitti:

        "Soitin elisalle ja no niin nyt nekin jotka olette vastanneet voitte huokasta helpotuksesta, siitä ei seuraa mitään."

        No tuskin ketkään muut kuin jotkut täysin aivottomat ääliöt ovatkaan olleet mitenkään huolissaan tuosta asiasta!

        Siis sinun hönön oli pakko soittaa jopa Elisalle, että sait tietää että kännykkään vastaaminen ei maksa jos olet Suomessa ja sinulla on suomalainen liittymä! Voi pyhä yksinkertaisuus!

        täällä satakunnassa tuli että nyt on keksitty myös tapa jolla voi rahastaa jos puheluihin vastaa. laitetaan päälle nauhoitus jolla saadaan pidettyä linja auki ja rahastettua. tuttuni on myös poliisissa töissä joka kertoi ettei saa vastata eikä soittaa. linjan pystyy jättämään auki ja sitten sinun numeroasi käyttäen he pystyvät soittamaan vaikka ympäri maailmaa....

        et iedoksi vaan.


      • hoitoon
        Oletko täysi pässi?? kirjoitti:

        "Soitin elisalle ja no niin nyt nekin jotka olette vastanneet voitte huokasta helpotuksesta, siitä ei seuraa mitään."

        No tuskin ketkään muut kuin jotkut täysin aivottomat ääliöt ovatkaan olleet mitenkään huolissaan tuosta asiasta!

        Siis sinun hönön oli pakko soittaa jopa Elisalle, että sait tietää että kännykkään vastaaminen ei maksa jos olet Suomessa ja sinulla on suomalainen liittymä! Voi pyhä yksinkertaisuus!

        nm


    • jjjepetus8

      joo äsken soitti mulle melkein samasta numerosta, mut pääte oli 44. onneks en vastannut...

      • kilpuri

        Mulle soitettiin viime yönä 00.20 393193269039 tuosta numerosta....onneksi en vastannut....


    • jjjust

      Tänäänpä sitten minullekin tuli kyseisestä numerosta puhelu. Vastasin muttei tullut mieleenkään soittaa takasin, oli niin omituinen puhelu.
      Jostain olin pari päivää sitten lukenut kyseisistä soitoista ja osasin yhdistää tämän puhelun niihin.

      • jk

        Mun työpuhelimeen soitettiin juuri numerosta 393193269047. Katkes heti kun vastasin, tais olla 3 sek puhelun pituus. Joku aika sitten oli uutisissa tää, joten en soittanu takas.

        En muutenkaan pidä hyvänä ajatuksena soittaa takas toiseen maatunnukseen...


      • ev
        jk kirjoitti:

        Mun työpuhelimeen soitettiin juuri numerosta 393193269047. Katkes heti kun vastasin, tais olla 3 sek puhelun pituus. Joku aika sitten oli uutisissa tää, joten en soittanu takas.

        En muutenkaan pidä hyvänä ajatuksena soittaa takas toiseen maatunnukseen...

        Perluskooni laitto mullekin hälärin. En koskaan soita takaisin tuntemattomiin numeroihin, älkää tekään, kyllä ne soittaa uudestaan jos on tärkeää asiaa.


      • q_Pinja_p
        ev kirjoitti:

        Perluskooni laitto mullekin hälärin. En koskaan soita takaisin tuntemattomiin numeroihin, älkää tekään, kyllä ne soittaa uudestaan jos on tärkeää asiaa.

        393193260038 tuli soitto 20.7 klo.22.40. Onneksi ajattelin, ettei kukaan mulle yöllä soita ja olin laittanu kännykän äänettömälle lataukseen ku kävin nukkumaan klo. 21.00, niin en huomannu ennen ku aamulla, että joku on soittanu ja kun katsoin numeroa tarkemmin, huomasin sen olevan ulkomailta.

        Eka ajattelin, että jos vaikka kaverit Göteborgista olis jostain syystä soittanu, mutt sitten netistä ettimällä totesin huijaukseksi. :)


      • q_Pinja_p
        q_Pinja_p kirjoitti:

        393193260038 tuli soitto 20.7 klo.22.40. Onneksi ajattelin, ettei kukaan mulle yöllä soita ja olin laittanu kännykän äänettömälle lataukseen ku kävin nukkumaan klo. 21.00, niin en huomannu ennen ku aamulla, että joku on soittanu ja kun katsoin numeroa tarkemmin, huomasin sen olevan ulkomailta.

        Eka ajattelin, että jos vaikka kaverit Göteborgista olis jostain syystä soittanu, mutt sitten netistä ettimällä totesin huijaukseksi. :)

        ... en ole ollut ulkomailla sitten Viron reissun viime helmikuussa ja ikinä en ole matkustanut Viroa tai pohjoismaita pidemmälle, eli nämä ei ole yhteydessä siihen, onko reissannut ulkomailla vai ei, vaan ihan randomilla joku tietokone soittelee, niinkun joku tossa aiemmin jo totesikin :)


    • +393193269003

      numerosta kilautettiin. epäilys heräs heti kun näin suuntanumeron. en soittanut takas.

      • outo herätys

        393193269048


      • herraisä
        outo herätys kirjoitti:

        393193269048

        Perhe vieraili Kreikassa ja odotin puhelua sieltä. Ei mitään tietoa suuntanumerosta, enkä ehtinyt vastaamaan. Soitin takaisin, kuulu ensin jonotusäänet ja varattuäänet, sitten linjalla olikin englantia puhuva nainen. Kysyin kuka soittaa ja miksi, vastauksista en saanut selvää. Viivyttelyähän tuo, et pitäis linjan auki kauemmin. Kun ei mitään saanu selkoa niin suljin linjan ja jäin vaan ihmettelemään, sitten vasta googlasin. Numero josta puhelu tuli, oli tällanen ku 39319326048, ja lasku oli saldotiedotteen mukaan 4e, vaikka puhelu oli alle pari min. Ja mielestäni kenenkään on aivan turha tulla tänne kritisoimaan sitä, mitä kukakin puhelulaskuista tietää, itselleni on tärkeää vain se, että voin soittaa ja vastaanottaa puheluita kohtuuhintaan. Olen itsekin ihmeissäni miksi näistä varoitetaan näin vähän.


      • blacout
        herraisä kirjoitti:

        Perhe vieraili Kreikassa ja odotin puhelua sieltä. Ei mitään tietoa suuntanumerosta, enkä ehtinyt vastaamaan. Soitin takaisin, kuulu ensin jonotusäänet ja varattuäänet, sitten linjalla olikin englantia puhuva nainen. Kysyin kuka soittaa ja miksi, vastauksista en saanut selvää. Viivyttelyähän tuo, et pitäis linjan auki kauemmin. Kun ei mitään saanu selkoa niin suljin linjan ja jäin vaan ihmettelemään, sitten vasta googlasin. Numero josta puhelu tuli, oli tällanen ku 39319326048, ja lasku oli saldotiedotteen mukaan 4e, vaikka puhelu oli alle pari min. Ja mielestäni kenenkään on aivan turha tulla tänne kritisoimaan sitä, mitä kukakin puhelulaskuista tietää, itselleni on tärkeää vain se, että voin soittaa ja vastaanottaa puheluita kohtuuhintaan. Olen itsekin ihmeissäni miksi näistä varoitetaan näin vähän.

        kans tuli 393193260032 ja soitin takas! ku olin unten mailla.
        katsotaan nyt mitä tuleman pitää.
        puol vuotta ollu ulkomailla töissä ja numeroita tulee ja menee!
        100-200e ei kai kenenkään maailmaa kaada mut jos oiskin 1000-2000e niin kyl
        jo hymy hyytyis!


      • AnnaO.
        blacout kirjoitti:

        kans tuli 393193260032 ja soitin takas! ku olin unten mailla.
        katsotaan nyt mitä tuleman pitää.
        puol vuotta ollu ulkomailla töissä ja numeroita tulee ja menee!
        100-200e ei kai kenenkään maailmaa kaada mut jos oiskin 1000-2000e niin kyl
        jo hymy hyytyis!

        Numeroa katsomatta vastasin puheluun, mutta onneksi numeroa tarkasteltua myöhemmin huomasin että on jotain outoa..enkä sitten soitellut perään.. 393 numerolla sain Googletettua, että kysessähän on joku huijaus!


      • henkka1981
        AnnaO. kirjoitti:

        Numeroa katsomatta vastasin puheluun, mutta onneksi numeroa tarkasteltua myöhemmin huomasin että on jotain outoa..enkä sitten soitellut perään.. 393 numerolla sain Googletettua, että kysessähän on joku huijaus!

        393193260003 tuli äsken puhelu....vastasin,mut luuri lyötiin korvaan...ihmettelin alkua 39 joten googletin...ja voihan v"#%&/?....kaikkee sitä kans on...eihän sitä uskalla tehä enään mitään....mistä hitosta ne ne numerotkin saa?


      • ä
        henkka1981 kirjoitti:

        393193260003 tuli äsken puhelu....vastasin,mut luuri lyötiin korvaan...ihmettelin alkua 39 joten googletin...ja voihan v"#%&/?....kaikkee sitä kans on...eihän sitä uskalla tehä enään mitään....mistä hitosta ne ne numerotkin saa?

        eka koneelle hakkeroitu joku ulkomaalainen tyyppi ja sitte mulle soitettiin ja se paino heti pois,, en kattony eka suuntanumeroo , nii soitin takas mutta se oli varattu.. mutta jos on saldoraja nii eikai voi tulla satasen laskua!?


      • Ja se soi, ja se soi...
        ä kirjoitti:

        eka koneelle hakkeroitu joku ulkomaalainen tyyppi ja sitte mulle soitettiin ja se paino heti pois,, en kattony eka suuntanumeroo , nii soitin takas mutta se oli varattu.. mutta jos on saldoraja nii eikai voi tulla satasen laskua!?

        Pari kertaa oli soittanut tänään, ja kun joku tuolla ehkä sata viestiä aiemmin kysyi, vaivaako vain saunalahtea, niin ei näemmä.

        Täytyypä varoittaa junnua näistä numeroista.


      • minäpätietenki
        AnnaO. kirjoitti:

        Numeroa katsomatta vastasin puheluun, mutta onneksi numeroa tarkasteltua myöhemmin huomasin että on jotain outoa..enkä sitten soitellut perään.. 393 numerolla sain Googletettua, että kysessähän on joku huijaus!

        Tänään tuli ko. n:osta puhelu ja vastasin nopeasti, joten huijari maksaa jotain, minä en. En tietenkään soita takaisin. Huijausta.


    • juketsurwerwe

      jeps eli tänään puoli yhdeksältä tuli minulle soitto numerosta 393193260027 , en soittanut takaisin, vastasin ja puhelu kesti kolme seuntia....

      • maruusa73

        sain viimeyönä ihme soiton numerosta 393193269048 ja puheluun en ehtinyt vasta puhelu tuli hiukan yli puolen yön


      • Jamiina
        maruusa73 kirjoitti:

        sain viimeyönä ihme soiton numerosta 393193269048 ja puheluun en ehtinyt vasta puhelu tuli hiukan yli puolen yön

        Viime yönä tasan klo 12 soitettiin numerosta 393193260024, vastatessa kuului vaan piippausta. Onneksi tajusin kyseessä olevan haamusoiton enkä soittanut takaisin! Onko tosiaan niin, ettei kukaan viranomainen voi tehdä asialle mitään?


    • kl

      Juuri sain puhelun numerosta 393193269043
      Tajusin samalla kun painoin vihreätä luuria, että epäilyttävä numero ja painoin punaista heti perään.
      Onneksi tulin täältä etsimään numeroa ja löysin tämän viestiketjun. Enpähän soittele takaisin, HUH!

      • soitettiin

        Mistä ne saavat numerot? Annoin eilen yhteen nettipalveluun poikkeuksellisesti lapseni käyttämän prepaid numeron, ja siihen tuli 393 numerost myös soitto. Yhteys piti olla SALATTU.

        Oletteko huomanneet, että moni on sanonut että MYÖS LAPSILLE ON SOITETTU. On tosi röyhkeää! Mitä voi numerokalastukselle tehdä??!!


      • 0-9
        soitettiin kirjoitti:

        Mistä ne saavat numerot? Annoin eilen yhteen nettipalveluun poikkeuksellisesti lapseni käyttämän prepaid numeron, ja siihen tuli 393 numerost myös soitto. Yhteys piti olla SALATTU.

        Oletteko huomanneet, että moni on sanonut että MYÖS LAPSILLE ON SOITETTU. On tosi röyhkeää! Mitä voi numerokalastukselle tehdä??!!

        Ei se taida auttaa vaikka numero on "salattu", kun tuo kymmenjärjestelmä ei ole kovin salainen. Eiköhän siellä joku kone soittele vaan summassa ja aina välillä joku numerosarja osuu kohdalleen.
        Soitto tuli meillekkin eilen 393193260020


    • pomotus

      itsellänikin on salattu puhelinnumero, mutta silti sain eilen illalla n. klo 23:50 soiton numerosta 393 193260004 johon menin unen pöpperössä vastaamaan ja puhelu katkesi heti samantien... onneksi en soittanut takaisinpäin kun huomasin maanumeron... ja nyt aamulla googlettamalla löytyi tämä keskustelu...

    • sepi vaan

      Saakelin Italialaiset kikolot herättivät minut 7.25 numerosta 393193260048. Kai niillä oli dollarin kuvat mielessä kun soittivat ja luulevat että soitan takasin. Klamydian sanoin "kirveellä töitä ois".

    • Vatun mafia

      393193269049 numerosta tuli soitto kello 6.20.

      En vastannu ku olin niin pirun vihanen ku tuntia ennen herätyskellon soimista puhelin pärisee. Nyt väsyttää niin perkeleesti.

      Jos se on joku mafia ni vois tulla ovelle kolkuttelee tohon aikaa ni saa nykin naamaan.

      MUT JOO ÄLKÄÄ VASTATKO MISSÄÄN NIMESSÄ!

      • .......................

        Mulle tuli tänään päivällä soitto samasta numerosta. Oon odottanu töistä soittoa ja tottakai heti ku näin että joku outo numero on soittanu soitin takas(kattomatta suuntanumeroa) Jotain outoa puhetta sieltä kuulu ja löin luurin kiinni. En oo mistään aijemmin tälläsestä jutusta kuullu. Kai tästä pitäis jotenkin paremmin ilmottaa ihmisille?!? Miettii vaan lapsia ja vanhuksiakin jotka ei tajua kumminkaa niistä mitään. Puhelun kesto oli kännykän mukaan joku 10sek. Millastakohan laskua tässä saa odotella ja voinko mitenkään valittaa tästä mihinkään?


      • soitettiin

        Mulla soitettiin tännän kello 6.16 numerosta 393193260018. Enkä todellakaan vastannu tohon aikaa. Hiljensin sen, mutta jäin kattoon kauanko se soi. Ja kauan. Katoin heti tota suuntaa ja täyty tulla netistä katteleen.


    • *piipaa*

      Mullekin soitettiin tänä aamuna numerosta 393 193 260 012. En herännyt onneksi vastaamaan ja herättyäni ei myöskään onneksi tullut mieleenkään soittaa takas ennen googlausta: tähän keskusteluunhan sieltä pääsi oitis!

      Nyt mietityttää, että ei kai ne nyt ala pommittaa noilla häiriöpuheluilla, kun ovat kerran mun numeroni keksineet? Ettei vaan tulis vahingossa vastattua... Mulle ei ole ikinä ennen tullut tuommoisia puheluita. Käväsin tosin juuri 2 päivän reissulla ulkomailla (Norja ja Ruotsi). En käyttänyt siellä kännyä, mutta se oli mukana ja koko ajan auki. Olisko ne jotenkin sieltä saaneet ongittua mun numeron, vai onko vaan sattumaa? Voiko tuollaiset puhelut jotenkin estää?

      • numerosta

        393193269048 tänään kuuden jälkeen.

        En sentään soittanu perään, ois ollu tyypillistä...


      • asdgk
        numerosta kirjoitti:

        393193269048 tänään kuuden jälkeen.

        En sentään soittanu perään, ois ollu tyypillistä...

        Äsken tuli puhelu. Ei oo tapana vastata ulkomaisiin numeroihin. En ajatellut soittaa myöskään takaisin. Vai pitäisköhän - firman puhelin ni ei oo penniäkään kiinni :|


      • ihmsfadf
        asdgk kirjoitti:

        Äsken tuli puhelu. Ei oo tapana vastata ulkomaisiin numeroihin. En ajatellut soittaa myöskään takaisin. Vai pitäisköhän - firman puhelin ni ei oo penniäkään kiinni :|

        mullekki tuli numerosta 393193260021 soitto, vastasin ja tuuttasi vaan jotai varattu ääntä. onneksi ei ole tapana soittaa tuntemattomiin numeroihin takas!


      • ?
        ihmsfadf kirjoitti:

        mullekki tuli numerosta 393193260021 soitto, vastasin ja tuuttasi vaan jotai varattu ääntä. onneksi ei ole tapana soittaa tuntemattomiin numeroihin takas!

        Tännekin soittelevat, prkl! Pitäisi saada moinen toiminta loppumaan!


      • pre paid
        ? kirjoitti:

        Tännekin soittelevat, prkl! Pitäisi saada moinen toiminta loppumaan!

        mistä kummasta ovat saaneet mun pre paid numeron ku siitä ei pitäs olla tietoja missää? aika jännää touhua menin vielä vastaamaan toho ja hävis puolet saldosta. joku naikkonen oli puhujana sielä päässä ilmeisesti jossain bileissä ku melu ja musiikki soi.. väitti asuvansa afrikassa ja blaa blaa.. jälkee päin vasta tajusin tarkistaa tän suuntanumeron ja näköjää ei olis kannattanu vastata :S


      • Diilerii
        pre paid kirjoitti:

        mistä kummasta ovat saaneet mun pre paid numeron ku siitä ei pitäs olla tietoja missää? aika jännää touhua menin vielä vastaamaan toho ja hävis puolet saldosta. joku naikkonen oli puhujana sielä päässä ilmeisesti jossain bileissä ku melu ja musiikki soi.. väitti asuvansa afrikassa ja blaa blaa.. jälkee päin vasta tajusin tarkistaa tän suuntanumeron ja näköjää ei olis kannattanu vastata :S

        http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2009/01/788058

        lisää tieoo tosta kyseistä numerosta löytyy tuolta


    • pilasoittelua

      393193260002 numerosta soitettii mulle eilen 15.45 aikaan, tyhmä minä en kattonut numeroo vaa vastasin heti,saman tien meni kuin vastaajaan aka piipitti ja sitte katkasin vältittömästi ,ja EN soittanu takas,enkä aijokkaan.

      sitte vasta muistin et tää oli tätä hälysoitto hommelia.
      .
      mietin vaa et mistä saanu mun numeron kun se on salainen..

    • ewuinz

      Tänään 18.8.2008 klo 21.30 tuli soitto työpuhelimeeni numerosta 393193269041! Mitä pitää tehdä, kun soitin automaattisesti takaisin, koska joudun päivystämään vapaa-ajallani työntakia. Työnantaja saa varmaan sitten laskun ja ihmettelee mihin olen soitellut!

      • Härkä-bill

        Mulle just äsken soitettiin tuosta numerosta ja kyllä vastasin siihen,mut samantien meni yhteys poikki.... onneksi heräsi todella oudosta numerosta epäily ja googletin sen.Näköjään on hyvä olla lvaruillaan koko ajan,ettei noi kriminaalit/huijarit pääse nauttimaan rehellisten kansalaisten kusetuksesta/rahoista.
        Kiitos googlen ja ihmisten reagoinnin,niin jäi tämäkin satanen säästöön... =)
        P.S. Pistäkää sanaa kiertää,ettei nämä huijarit pääse rikastumaan yhtään enempää!!!


      • JUST JOO
        Härkä-bill kirjoitti:

        Mulle just äsken soitettiin tuosta numerosta ja kyllä vastasin siihen,mut samantien meni yhteys poikki.... onneksi heräsi todella oudosta numerosta epäily ja googletin sen.Näköjään on hyvä olla lvaruillaan koko ajan,ettei noi kriminaalit/huijarit pääse nauttimaan rehellisten kansalaisten kusetuksesta/rahoista.
        Kiitos googlen ja ihmisten reagoinnin,niin jäi tämäkin satanen säästöön... =)
        P.S. Pistäkää sanaa kiertää,ettei nämä huijarit pääse rikastumaan yhtään enempää!!!

        LOPETTAKAA JO SAATANA!!
        JENGI TOISTAA SAMAA VITUN VIESTIÄ MILJOONA KERTAA!

        LUKEKAA VIESTIKETJUN ALUSTA MUUTAMA EKA JA SILLÄ SELVÄ!!!


      • Ma che cazzo!!!
        Härkä-bill kirjoitti:

        Mulle just äsken soitettiin tuosta numerosta ja kyllä vastasin siihen,mut samantien meni yhteys poikki.... onneksi heräsi todella oudosta numerosta epäily ja googletin sen.Näköjään on hyvä olla lvaruillaan koko ajan,ettei noi kriminaalit/huijarit pääse nauttimaan rehellisten kansalaisten kusetuksesta/rahoista.
        Kiitos googlen ja ihmisten reagoinnin,niin jäi tämäkin satanen säästöön... =)
        P.S. Pistäkää sanaa kiertää,ettei nämä huijarit pääse rikastumaan yhtään enempää!!!

        Tiedoksi kaikille, jättäkää vastaamatta ja soittamatta tähän numeroon, näyttää olevan huijausta. Just äsken puhelin pirisi enkä vastannut, en vastaa kotimaisiin vieraisiin ja vielä vähemmän ulkomaisiin vieraisiin numeroihin! Tosi ärsyttävää!!!


      • Huolestunut äiti
        Ma che cazzo!!! kirjoitti:

        Tiedoksi kaikille, jättäkää vastaamatta ja soittamatta tähän numeroon, näyttää olevan huijausta. Just äsken puhelin pirisi enkä vastannut, en vastaa kotimaisiin vieraisiin ja vielä vähemmän ulkomaisiin vieraisiin numeroihin! Tosi ärsyttävää!!!

        Tästä numerosta tuli tänään puhelu 10-vuotiaan tyttäreni numeroon! Hän soitti takaisin, koska luuli puhelun tulleen ulkkomailla olevalta siskoltaan...
        VAROITUS!!! ÄLKÄÄ VASTATKO TAI SOITTAKO KYSEISIIN 3931- ALKUISIIN NUMEROIHIN! MIKÄLI SOITTOJA TULEE USEIN, ILMOITTAKAA POLIISILLE ( SONERAN ASIAKASPALVELUN NEUVO)!


      • puhelinlasku
        Huolestunut äiti kirjoitti:

        Tästä numerosta tuli tänään puhelu 10-vuotiaan tyttäreni numeroon! Hän soitti takaisin, koska luuli puhelun tulleen ulkkomailla olevalta siskoltaan...
        VAROITUS!!! ÄLKÄÄ VASTATKO TAI SOITTAKO KYSEISIIN 3931- ALKUISIIN NUMEROIHIN! MIKÄLI SOITTOJA TULEE USEIN, ILMOITTAKAA POLIISILLE ( SONERAN ASIAKASPALVELUN NEUVO)!

        Onko kukaan oikeasti saanut laskua, jos on soittanut takaisin? Paljonko? Kauanko takaisinsoitettu puhelu kesti? Onko tässä nyt vaan paljon melua tyhjästä?


      • ahmmed
        puhelinlasku kirjoitti:

        Onko kukaan oikeasti saanut laskua, jos on soittanut takaisin? Paljonko? Kauanko takaisinsoitettu puhelu kesti? Onko tässä nyt vaan paljon melua tyhjästä?

        Olin saunassa, tyttäreni oli mennyt katsomaan puhelintani sillävälin ja oli vastannut eikä mitään kuulunut, en kerinnyt tulla vielä pois saunasta kun hän jo hölmöyksissään meni soittamaan siihen numeroon hänen omalla matkapuhelimellaan ja seuraavassa laskutuskaudessa oli 200euron lasku tyhjästä, asiasta on tehty rikosilmoitus mutta mitään ei ole kuulunut vielä ainakaan ..


      • Huijattua kyrsii
        ahmmed kirjoitti:

        Olin saunassa, tyttäreni oli mennyt katsomaan puhelintani sillävälin ja oli vastannut eikä mitään kuulunut, en kerinnyt tulla vielä pois saunasta kun hän jo hölmöyksissään meni soittamaan siihen numeroon hänen omalla matkapuhelimellaan ja seuraavassa laskutuskaudessa oli 200euron lasku tyhjästä, asiasta on tehty rikosilmoitus mutta mitään ei ole kuulunut vielä ainakaan ..

        Puhelu tuli numerosta: 393193260044

        Vastasin, ei kuulunut mitään. En soitanut takaisin, vaikka teen juuri nyt paljon töitä ulkomaalaisten kanssa (espanjalaisten, ranskalaisten ja hollantilaisten kanssa). Vaikka oilin unenpöpperössä, tai juuri sen takia, en soittanut takaisin. Jotenkin puhelinnumero vaikutti oudolta (ei ko maista).

        Tein lasteni ehdottaman KVG-menettelyn, ja kas: HUIJAUSNUMERO vastasi gooogle.

        Hiukan kyrsii tuollaiset rosvokalastelut puhelinverkoissa, ja mietinkijn että pitäisiköhän tehdä siltikin rikosilmoitus, mutta mikähän olisi syy sellaiseen? Pitänee kysyä firman juristilta, jos vaikka rouva juristilla olisi aikaa sotkujensa selvittelemisessä vastailla meidän urpojen typeriin kysymyksiin. Lähettäisi tietenkin kysymyksistäni laskun yksikköömme, ja aiemmista päätellen se olisi vähintään 300e, eli ei taida kannataa kysella mitään siltä. Taidan unohtaa koko jutun... Kyrsiii silti...


      • hfhgfhg
        Huijattua kyrsii kirjoitti:

        Puhelu tuli numerosta: 393193260044

        Vastasin, ei kuulunut mitään. En soitanut takaisin, vaikka teen juuri nyt paljon töitä ulkomaalaisten kanssa (espanjalaisten, ranskalaisten ja hollantilaisten kanssa). Vaikka oilin unenpöpperössä, tai juuri sen takia, en soittanut takaisin. Jotenkin puhelinnumero vaikutti oudolta (ei ko maista).

        Tein lasteni ehdottaman KVG-menettelyn, ja kas: HUIJAUSNUMERO vastasi gooogle.

        Hiukan kyrsii tuollaiset rosvokalastelut puhelinverkoissa, ja mietinkijn että pitäisiköhän tehdä siltikin rikosilmoitus, mutta mikähän olisi syy sellaiseen? Pitänee kysyä firman juristilta, jos vaikka rouva juristilla olisi aikaa sotkujensa selvittelemisessä vastailla meidän urpojen typeriin kysymyksiin. Lähettäisi tietenkin kysymyksistäni laskun yksikköömme, ja aiemmista päätellen se olisi vähintään 300e, eli ei taida kannataa kysella mitään siltä. Taidan unohtaa koko jutun... Kyrsiii silti...

        minulle tuli tänään 21.57 puhelu numerosta 393193260007...vastasin ni löi luurin korvaan. onneksi en soittanut takaisin , vaan goooglasin ja löysin tän ketjun..


      • lålålålålålålålålål
        Härkä-bill kirjoitti:

        Mulle just äsken soitettiin tuosta numerosta ja kyllä vastasin siihen,mut samantien meni yhteys poikki.... onneksi heräsi todella oudosta numerosta epäily ja googletin sen.Näköjään on hyvä olla lvaruillaan koko ajan,ettei noi kriminaalit/huijarit pääse nauttimaan rehellisten kansalaisten kusetuksesta/rahoista.
        Kiitos googlen ja ihmisten reagoinnin,niin jäi tämäkin satanen säästöön... =)
        P.S. Pistäkää sanaa kiertää,ettei nämä huijarit pääse rikastumaan yhtään enempää!!!

        Ei ne niitä rahoja saa! Ne yrittää vaan huijata ihmisiltä rahaa. Ne rahat meneen sinne minne muutkin laskut maksetaan! Eikä kaikkien tarvitse enää kertoa kokemuksistaan!


    • älä soita takaisin

      Sain juuri soiton 393 ... numerostaonneksi googlasin kun en find:lla tietoa saanut. Eli älkää soittako näihin takaisin etteivät puhelin laskunne nouse pilviin :)

      • shokin saanut 12 vuotias

        Minulle tuli tänään klo 21.32 soitto numerosta, joka on sama kuin ylemmissä viesteissä. En ehtinyt onneksi vastaamaan, puhelu katkesi juuri kun sain puhelimen käteeni. olen 12 vuotias. Meinasin soittaa takaisin, mutta sitten huomasin, että numero oli aivan outo. Näytin numeroa äidille, ja mainitsin samalla minulle useasti tulleesta kiertoviestistä, jossa kerrotiin italialaisesta huijaus-numerosta. Menimme usealle netti-sivulle, joissa mainittiin, että lasku tulee olemaan kallis! Soitin vahingossa siihen numeroon, mutta onneksi minulla on ulkomaan-puhelu-esto.


      • tänne myös soitto

        Tänään 22 jälkeen tuli puhelu 393193260035. Ehdin vastata, kuului pelkkää piippausta.
        Enpä sitten soittanut rosvoille takaisin.


      • sINDAXXXX
        tänne myös soitto kirjoitti:

        Tänään 22 jälkeen tuli puhelu 393193260035. Ehdin vastata, kuului pelkkää piippausta.
        Enpä sitten soittanut rosvoille takaisin.

        Puhelu tänä aamuna 07.55 numerosta 393193260045, enpä vastannut ;-) enkä vastaa!


    • Epäilevä Tuomas

      Mä sain eilen 20.55 soiton numerosta 393 193 269 041. Katsoin heti, että ulkomaan numerohan se siinä. Ei kavereita tuolla päin. Poistin numeron varalta vielä puhelimen lokitiedoistakin. Arvelin että tämä liittynee ehkä siihen kun olen surffaillut netissä ns. aikuisviihdesivuilla. En soittanut takas, mutta Googletin numeroa, ja päädyin tänne. Kiitos vinkeistä. Kertokaa paljon teidän puhelut tuonne on tullut maksamaan.

      • paniikizza1234

        Apua! Tuli 19:45 soitto tuosta numerosta ja vastasin siihen. Googletin numeron ja eksyin tänne. VITUN MAKAROONIT. Saunan taakse pitäis viedä...


      • Olen Soneran käyttäjä
        paniikizza1234 kirjoitti:

        Apua! Tuli 19:45 soitto tuosta numerosta ja vastasin siihen. Googletin numeron ja eksyin tänne. VITUN MAKAROONIT. Saunan taakse pitäis viedä...

        Rupesi tässä kiinnostamaan, että onko kaikki tässä ketjussa näkyvät henkilöt Soneran asiakkaita? Itse olen. Vai onko tämä operaattorista riippumaton ilmiö? Kaikkihan me samassa veneessä ollaan, vai ollaanko?


      • täälläkin

        Pe 28.8. 16.37 sain puhelun numerosta 393193260027. Vastasin, mutta samalla puhelu katkesi. Enkä soittanut takaisin.


      • Sonera täälläkin
        Olen Soneran käyttäjä kirjoitti:

        Rupesi tässä kiinnostamaan, että onko kaikki tässä ketjussa näkyvät henkilöt Soneran asiakkaita? Itse olen. Vai onko tämä operaattorista riippumaton ilmiö? Kaikkihan me samassa veneessä ollaan, vai ollaanko?

        Tänään tuli aamupäivällä puhelu numerosta: 393193260004. En ehtinyt kun vastata, niin puhelu katkesi. Enkä tietenkään soittanut takas.

        Nyt vaan kaikki sana kiertämään, ettei kukaan vaan vastaisi. Itse en asiasta ollut kuullut mitään ennen tämänpäiväistä googletusta.
        Miehelle oli tullut töissä varoitussähköposti työnantajalta. Ei ollut hänelle tullut mieleen varoittaa mua tai lapsia. No itse ainakin varoitin nyt kaikkia tuttuja.


      • Samma häär
        täälläkin kirjoitti:

        Pe 28.8. 16.37 sain puhelun numerosta 393193260027. Vastasin, mutta samalla puhelu katkesi. Enkä soittanut takaisin.

        n. 10 minuuttia sitten soitettiin, ja sama juttu kuin muillaki. Vastasin ja samantien katkes! En todellakkaa ala soittelee takas mihkään ulkomaan numeroihin, varsinkaa ku kamukaa ei enää ulkomailla asu! Elekääkä soitelko muutkaan!


      • Kaukaa viisas
        Sonera täälläkin kirjoitti:

        Tänään tuli aamupäivällä puhelu numerosta: 393193260004. En ehtinyt kun vastata, niin puhelu katkesi. Enkä tietenkään soittanut takas.

        Nyt vaan kaikki sana kiertämään, ettei kukaan vaan vastaisi. Itse en asiasta ollut kuullut mitään ennen tämänpäiväistä googletusta.
        Miehelle oli tullut töissä varoitussähköposti työnantajalta. Ei ollut hänelle tullut mieleen varoittaa mua tai lapsia. No itse ainakin varoitin nyt kaikkia tuttuja.

        Ottakaa, vanhemmat selvää operaattoriltanne mm. ulkomaanpuheluestoista, niin ei tarvitse jälkeen päin itkeä!

        Taitaa olla kaikkien operaattoreiden asiakkaat tulilinjalla noiden puhelujen suhteen - minun on Saunalahti...


    • lehi

      otsikkonumero myös kummittelee.varokaa soittamasta

      • Mi

        Onneksi ei ole tapana vastata tuntemattomiin numeroihin ilman, että tarkastan kuka soittaja on...Työn vuoksi on oppinut ehkä liiankin varovaiseksi. Jos en saa selville soittajaa, en soita takaisin. Nyt eksyinkin tänne palstalle.

        Kaikkein kummallisinta on se, että minulla on salainen puhelinnumero enkä anna sitä kuin ystävilleni. Mistä ne sen on saaneet vai soitteleeko ne vain sattumalta kaikkiin mahdollisiin numeroihin ts. kone arpoo numeron.


      • Kamelinpaskanaamat.
        Mi kirjoitti:

        Onneksi ei ole tapana vastata tuntemattomiin numeroihin ilman, että tarkastan kuka soittaja on...Työn vuoksi on oppinut ehkä liiankin varovaiseksi. Jos en saa selville soittajaa, en soita takaisin. Nyt eksyinkin tänne palstalle.

        Kaikkein kummallisinta on se, että minulla on salainen puhelinnumero enkä anna sitä kuin ystävilleni. Mistä ne sen on saaneet vai soitteleeko ne vain sattumalta kaikkiin mahdollisiin numeroihin ts. kone arpoo numeron.

        Itelle tuli kans puhelu 393 alkusesta numerosta.. Olin onneksi salilla kun puhelu tuli ja tajusin googlata kotona.. Olisin 100% varmasti vastannu jos olisi ollut ulottuvilla.. VITUTTAA tollaset kamelinpaskaläjät jotka yrittää huijata tollalailla.. Vitun hyvinvointivaltiot jotka vielä tukee tälläsiä paskakasoja. Vanhat ihmiset kärsivät varmasti kaikkein eniten ja harmittaa heidän puolesta. Eikö puhelinoperaattorit tee MITÄÄN??? Taidanpa soittaa omaani ja kehoittaa toimenpiteisiin tai vaihtuu operaattori.


    • Suomijuntti...

      2.9. oli tullut vastaamaton puhelu numerosta 393193260028 klo 06 aikoihin, hyvä että en herännyt, oli luuri hiljaisella. Huono homma: heräsin unenpöpperössä ja menin soittamaan numeroon, koska ajattelin että puhelu on tullut sairaalasta ja että jotain on sattunut esim. vanhemmilleni!!! Nopeasti katsottuna numero näytti olevan 09-alkuinen, eli pk-seudulta!!!

      JOUTUUKO TÄSTÄ NYT MAKSAMAAN KOVAN HINNAN???

      • El Stupido

        Kyllä keskustelupalstalla on taasen luotettavaa tietoa... 393-alkuiseen soittaminen saa puhelinlaskusi kasvamaa useilla euroilla, jopa sadoilla ja ehkäpä tuhansilla. Moniko tänne kirjoittanut perustaa tietonsa täältä muista tai tästä ketjuista luettuihin juttuhin tai muilta palstoilta luettuun "varmaan" tietoon. Aina on se tuttavan kaveri jolle on näin käynyt. Parhaimmillaan jo 393 puheluun vastaaminenkin saa puhelinlaskun kasvamaan 3h k kuukausivuokran verran ... Helsingin keskustassa. JUST JOO !!!
        Kauheeta massahysteriaa vailla varmaa tietoa!

        Minulla oli toissapäiväna vastaava tilanne, tuli puhelu numerosta 393193260010 ja olin silloin työpuhelimessa kiinni. Itselläni salainen numero, johon ei kauppiaat ja kerjäläiset soittele. Yleensä puhelimeni soi ihan asiasta, hätäseen katsoin 019-suunta ja soitin takaisin. Sekunti odotusmusaa ja sitten mainosnauhoite "adult chatlinesta", puhelu kesti 2-3 sek, hätäseen luuri kiinni googlasin numeroa. Sitten paljastuu näitä ketjuja, että rahanmenoa tiedossa. Eilen soittelin oman operaattorin aspaan ja hetken selvittelyn jälkeen saatin tulos: Tällä kuluvalla laskutuskaudella on soitettu yksi (1) ulkomaan puhelu, siis tuo 393... ja siitä veloitus 0,08€!!! Kysyin vielä onko mahdollista, että tuosta puhelusta koituu jotain lisäkustannuksia? Selkeä vastaus: Ei tule, puhelun kustannus on jo kirjattu!

        Ajatellaanpa hetki näiden puheluiden suorittajan näkökulmasta tätä hommaa: Rahastaminenhan perustuu siihen, että ihmiset soitavat takaisin ko. numeroihin ajattelemattomuuttaan tai tyhmyyttään. Ja näitä soittoja tekee automaatit ja soittojen kohteita on ympäri maailmaa. Jos tälläinen puhelu kustantaisi tavalliselle tallaajalle 100€ aloitusmaksua ja 100€ jokainen alkava minuutti, kuinka nopeasti missä tahansa maassa viranomaiset ja operaattorit näihin puuttuisivat. Mutta, jos laskutetaankin takaisin soittavilta vain muutamia kymmeniä senttejä tai euroja, kuka jaksaa tehdä asiasta rikosilmoitusta saati lähteä asiaa sen kummemmin selvittelemään. Tämä muutamien kymmenien senttien tai eurojen tulo kun kerrotaan miljoonilla puheluilla ympäri maailmaa, saadaankin jo kasaan ihan mukava potti.

        Tämä kuitenkin oma mielipiteeni vailla sen varmempaa tietoa huijauksen laajuudesta, mutta omalla kohdallani taidan vain niellä tuon 8 centin kulun ja jakaa tarinani eteenpäin.


      • Tania88
        El Stupido kirjoitti:

        Kyllä keskustelupalstalla on taasen luotettavaa tietoa... 393-alkuiseen soittaminen saa puhelinlaskusi kasvamaa useilla euroilla, jopa sadoilla ja ehkäpä tuhansilla. Moniko tänne kirjoittanut perustaa tietonsa täältä muista tai tästä ketjuista luettuihin juttuhin tai muilta palstoilta luettuun "varmaan" tietoon. Aina on se tuttavan kaveri jolle on näin käynyt. Parhaimmillaan jo 393 puheluun vastaaminenkin saa puhelinlaskun kasvamaan 3h k kuukausivuokran verran ... Helsingin keskustassa. JUST JOO !!!
        Kauheeta massahysteriaa vailla varmaa tietoa!

        Minulla oli toissapäiväna vastaava tilanne, tuli puhelu numerosta 393193260010 ja olin silloin työpuhelimessa kiinni. Itselläni salainen numero, johon ei kauppiaat ja kerjäläiset soittele. Yleensä puhelimeni soi ihan asiasta, hätäseen katsoin 019-suunta ja soitin takaisin. Sekunti odotusmusaa ja sitten mainosnauhoite "adult chatlinesta", puhelu kesti 2-3 sek, hätäseen luuri kiinni googlasin numeroa. Sitten paljastuu näitä ketjuja, että rahanmenoa tiedossa. Eilen soittelin oman operaattorin aspaan ja hetken selvittelyn jälkeen saatin tulos: Tällä kuluvalla laskutuskaudella on soitettu yksi (1) ulkomaan puhelu, siis tuo 393... ja siitä veloitus 0,08€!!! Kysyin vielä onko mahdollista, että tuosta puhelusta koituu jotain lisäkustannuksia? Selkeä vastaus: Ei tule, puhelun kustannus on jo kirjattu!

        Ajatellaanpa hetki näiden puheluiden suorittajan näkökulmasta tätä hommaa: Rahastaminenhan perustuu siihen, että ihmiset soitavat takaisin ko. numeroihin ajattelemattomuuttaan tai tyhmyyttään. Ja näitä soittoja tekee automaatit ja soittojen kohteita on ympäri maailmaa. Jos tälläinen puhelu kustantaisi tavalliselle tallaajalle 100€ aloitusmaksua ja 100€ jokainen alkava minuutti, kuinka nopeasti missä tahansa maassa viranomaiset ja operaattorit näihin puuttuisivat. Mutta, jos laskutetaankin takaisin soittavilta vain muutamia kymmeniä senttejä tai euroja, kuka jaksaa tehdä asiasta rikosilmoitusta saati lähteä asiaa sen kummemmin selvittelemään. Tämä muutamien kymmenien senttien tai eurojen tulo kun kerrotaan miljoonilla puheluilla ympäri maailmaa, saadaankin jo kasaan ihan mukava potti.

        Tämä kuitenkin oma mielipiteeni vailla sen varmempaa tietoa huijauksen laajuudesta, mutta omalla kohdallani taidan vain niellä tuon 8 centin kulun ja jakaa tarinani eteenpäin.

        Tännekkin tuli 393193260016 numerosta vastasin ja katkes heti,typeränä soitin takaisin. Piippasi varattua ja suljin sitten heti, minkä jälkeen vasta tajusin numeron, johon olin soittanut.
        Tarkistin laskuni nettissä eikä ollut mitään extraaa,toivottavaasti ei tuukaa.....


      • piukkiksen rva
        Tania88 kirjoitti:

        Tännekkin tuli 393193260016 numerosta vastasin ja katkes heti,typeränä soitin takaisin. Piippasi varattua ja suljin sitten heti, minkä jälkeen vasta tajusin numeron, johon olin soittanut.
        Tarkistin laskuni nettissä eikä ollut mitään extraaa,toivottavaasti ei tuukaa.....

        Numeroista soitellaan näköjään koko ajan aktiivisesti, minä sain tänään puhelun ko. numerosta. Onneksi vai vastasin. Toivottavasti tietoisuus leviää edellä, ennenkuin ihmiset saavat puheluja puhelimiinsa.


    • hennaliinali

      Hei! Päivällä oli tullut yksi puhelu 393 numerosta, onneksi en vastannut koska olin ulkona.. mietein että soittaisin kyseiseen numeroon, mutta kun katsoin numeroa tarkemmin niin ihan outo numero. itsellä kuitenkin ulkomailla ystäviä, muttei tälläistä suuntanumeroa. Päätin googlettaa numeron ja JOPAS löytyi vastaavanlaisia viestejä löytyvän.. Onneksi en vastannut enkä soittanut takaisin.. Itsellänikin on salainen numero, mistä ne meidän numerot kaivaa??

      • -Heke

        Sama 393193269049 soitti tuossa viime viikolla ja päätin olla vastaamatta ku oli outo tuo suuntanumero. Ja nyt kun vasta otin selvää ni en mitää menettäny etten vastannu. Kaikkee tämmöstäki täytyy sit aina tulla. :E


    • aasiassa

      Vastasin puheluun.. Tuuttas vaa tyhjää. Lopetin pikaisesti puhelun. Soitin operaattirille ja lasku oli noussu tuntuvasti.. Nyt mietitään että kuka korvaa?

      • ITALIALAISET_RYÖSTIVÄT_MINUT

        juu meikäläinen sai myös puhelua samallaisesta numerosta vähän aikaa sitten, vastasin tottakai, löivät luurin korvaan, soitin takaisin, annoin olla linjan auki lähes 15 min. Tänään tuli laskua perässä, JUMALAUTA 1437.67 EUROA! VITTU KETÄ KORVAA?!"?!!?!?!!"?"!?!?!


      • lol2
        ITALIALAISET_RYÖSTIVÄT_MINUT kirjoitti:

        juu meikäläinen sai myös puhelua samallaisesta numerosta vähän aikaa sitten, vastasin tottakai, löivät luurin korvaan, soitin takaisin, annoin olla linjan auki lähes 15 min. Tänään tuli laskua perässä, JUMALAUTA 1437.67 EUROA! VITTU KETÄ KORVAA?!"?!!?!?!!"?"!?!?!

        kannattiko?


    • pööpöti

      8.9.09 tuli minulle puhelu 393193260032!!!!!!!Taitaa olla samaa touhua!
      Varokaa!!!!!!!

      • vittuuntunutttttttttttt

        Toissayönä n. klo 0:25 soi puhelin, johon vastasin puoliunisena katsomatta kuka soittaa. Vastattuani puheluun kuului vaan "varattu" ääntä. No, näin oli käynyt ennenkin, eikä siinä mitään outoa ollut. Mietin että kyseessä oli joku kaveri, joka oli vain kerennyt lyömään jo korvaan tai oli tarkoitus hälyttää, ettei mene itseltänsä laskua (paskiaiset). No, vastatuista puheluista ensimmäinen, oli just tyyliin 393 ja mietin ettei oo tuttu numero, soitin sinne. Taas varattua, soitin uudestaan. Kolmannella kerralla kuului jotain, jotain joka kuulosti vastaajan ääneltä (todella hiljaa). Annoin linjan olla n. 5min auki ennen sulkemista, ja koitin saada parempaa kuulumaan, laitoin kaijuttimelle jne. No, ei siinä sen kummempia, puhelu kiinni ja nukkumaan. Tänään sain uuden soiton, johon taas vastasin... Sama juttu, mutta nyt en soittanut takaisin. Päätin googlettaa, ja löysin tämän sivun, heti soneran omillesivuille katsomaan saldotilanne ja 2347,79e oli tilanne. Voi helvetinvittu oikeesti... Nyt sitä vaan toivois, että olis saldorajan joskus ottanu... Mut mistä tollasia voi tietää.......


      • tämähän on oikein
        vittuuntunutttttttttttt kirjoitti:

        Toissayönä n. klo 0:25 soi puhelin, johon vastasin puoliunisena katsomatta kuka soittaa. Vastattuani puheluun kuului vaan "varattu" ääntä. No, näin oli käynyt ennenkin, eikä siinä mitään outoa ollut. Mietin että kyseessä oli joku kaveri, joka oli vain kerennyt lyömään jo korvaan tai oli tarkoitus hälyttää, ettei mene itseltänsä laskua (paskiaiset). No, vastatuista puheluista ensimmäinen, oli just tyyliin 393 ja mietin ettei oo tuttu numero, soitin sinne. Taas varattua, soitin uudestaan. Kolmannella kerralla kuului jotain, jotain joka kuulosti vastaajan ääneltä (todella hiljaa). Annoin linjan olla n. 5min auki ennen sulkemista, ja koitin saada parempaa kuulumaan, laitoin kaijuttimelle jne. No, ei siinä sen kummempia, puhelu kiinni ja nukkumaan. Tänään sain uuden soiton, johon taas vastasin... Sama juttu, mutta nyt en soittanut takaisin. Päätin googlettaa, ja löysin tämän sivun, heti soneran omillesivuille katsomaan saldotilanne ja 2347,79e oli tilanne. Voi helvetinvittu oikeesti... Nyt sitä vaan toivois, että olis saldorajan joskus ottanu... Mut mistä tollasia voi tietää.......

        Harvinaisen paska trolli


      • Laskun saanut
        vittuuntunutttttttttttt kirjoitti:

        Toissayönä n. klo 0:25 soi puhelin, johon vastasin puoliunisena katsomatta kuka soittaa. Vastattuani puheluun kuului vaan "varattu" ääntä. No, näin oli käynyt ennenkin, eikä siinä mitään outoa ollut. Mietin että kyseessä oli joku kaveri, joka oli vain kerennyt lyömään jo korvaan tai oli tarkoitus hälyttää, ettei mene itseltänsä laskua (paskiaiset). No, vastatuista puheluista ensimmäinen, oli just tyyliin 393 ja mietin ettei oo tuttu numero, soitin sinne. Taas varattua, soitin uudestaan. Kolmannella kerralla kuului jotain, jotain joka kuulosti vastaajan ääneltä (todella hiljaa). Annoin linjan olla n. 5min auki ennen sulkemista, ja koitin saada parempaa kuulumaan, laitoin kaijuttimelle jne. No, ei siinä sen kummempia, puhelu kiinni ja nukkumaan. Tänään sain uuden soiton, johon taas vastasin... Sama juttu, mutta nyt en soittanut takaisin. Päätin googlettaa, ja löysin tämän sivun, heti soneran omillesivuille katsomaan saldotilanne ja 2347,79e oli tilanne. Voi helvetinvittu oikeesti... Nyt sitä vaan toivois, että olis saldorajan joskus ottanu... Mut mistä tollasia voi tietää.......

        Hieno tarina jälleen kerran. Tuleeko hyvä mieli kun tekaisee tarinan tuhansien eurojen laskusta ja samalla taas hieman lisää muiden hysteriaa? Voin 100% varmuudella sanoa, että tuhansien, satojen tai edes kymmenien eurojen laskuja ei ole kenellekkään tulossa. Pelkkä vastaaminen ei tietenkään maksa mitään, sen nyt luulisi jokaisen tietävän.

        Tätä ketjua luettuani, sain soiton 393 alkuisesta numerosta. Puhtaasta mielenkiinnosta soitin numeroon ja annoin puhelun jatkua noin minuutin ajan. Viikko sitten sain laskun, puhelusta oli veloitettu 0,81€. Eli toistan jälleen, satojen eurojen laskuja EI ole tiedossa. Parin työkaverin kanssa asiasta puhuttuani olen saanut samansuuntaista palautetta. Kukaan numeroon soittaneista ei ole saanut yli euron veloitusta puhelusta.

        Eiköhän olisi jo aika katkaista tältäkin huhulta siivet.


      • suomalaiset ovat neuroottisia aaseja
        Laskun saanut kirjoitti:

        Hieno tarina jälleen kerran. Tuleeko hyvä mieli kun tekaisee tarinan tuhansien eurojen laskusta ja samalla taas hieman lisää muiden hysteriaa? Voin 100% varmuudella sanoa, että tuhansien, satojen tai edes kymmenien eurojen laskuja ei ole kenellekkään tulossa. Pelkkä vastaaminen ei tietenkään maksa mitään, sen nyt luulisi jokaisen tietävän.

        Tätä ketjua luettuani, sain soiton 393 alkuisesta numerosta. Puhtaasta mielenkiinnosta soitin numeroon ja annoin puhelun jatkua noin minuutin ajan. Viikko sitten sain laskun, puhelusta oli veloitettu 0,81€. Eli toistan jälleen, satojen eurojen laskuja EI ole tiedossa. Parin työkaverin kanssa asiasta puhuttuani olen saanut samansuuntaista palautetta. Kukaan numeroon soittaneista ei ole saanut yli euron veloitusta puhelusta.

        Eiköhän olisi jo aika katkaista tältäkin huhulta siivet.

        Tärkeintä kuitenkin että saamme tähän ketjuun lisään "Hei kato mullekki soitettiin ja nopea google sai mut tänne.." Ihanko tosi? Eipä kukaan päätelly siitä että kirjotiti tänne.


      • JJ
        suomalaiset ovat neuroottisia aaseja kirjoitti:

        Tärkeintä kuitenkin että saamme tähän ketjuun lisään "Hei kato mullekki soitettiin ja nopea google sai mut tänne.." Ihanko tosi? Eipä kukaan päätelly siitä että kirjotiti tänne.

        Mulle soitti tommone numero kans viime viikolla, vastasin siihe mutta se katkes heti.


      • Mafioso1
        JJ kirjoitti:

        Mulle soitti tommone numero kans viime viikolla, vastasin siihe mutta se katkes heti.

        Numerohan on selvästi Italian mafian numero.

        - Kaverille on soitettu ja he ovat esittäytyneet Paramaksen jäseniksi.

        Outoa kylläkin mitään laskua ei tullut.


    • mielipiteen jakaja

      Lasku tulee heti kun vastaat siihen. Ulkomaanpuheluissahan on vissiin se sama systeemi kuin tavallisissa liittymissä, minuuttilaskutus, eli 1 sek. puhelu vastaa 1 min puhelua vaikka sulkisit saman tien. Joissain liittymissä on myös 30 sek laskutus eli sama periaate kuin 1 min laskutuksessa. mutta ns. laskutusväli on 30 sek.
      Koskaan ei kannata vastata erikoissuuntanumeroihin ellei tiedä että se on tuttu. hölmöä on myös vastata ulkomailla kotimaasta tulevaan puheluun koska puhelun hinta liikkuu triplahinnoissa normaaliin hintaan verrattuna. Ellei pa*ko rahaa niin mitäpä noista edellä mainituista laskutuksista.
      Jos joku soittaa ulkomailta ja on oikeasti tärkeä "puhelu" ja et vastaa niin kyllä se jollain muullakin tavalla yrittää kertoa asiansa kuten esim. tekstiviestillä. Ei pidä olla perussinisilmäinen urposuomalainen tyhmä ja tehdä ennen kuin ajattelee.
      oman laskutuksen näkee omalta palveluntarjoajalta..

      Nuo on vain omia mielipiteitä ja ei tarvitse ottaa herneitä nenäonteloihin. Järkeä voi käyttää . . . (jos sitä sulle on suotu).

      jos joku suomalainen numero soittaa ja ei halua laittaa sitä yli euroa jokaiseen numerohakuviestiin niin on hyvä ja rekisteröityy esim. eniron sivuilla henkilöhakuun. n. 30 senttiä rekisteröinti ja voit hakea pilvinpimein numeroita netin kautta?

    • teemuzzz

      itselleni tuli pari viikkoa sitten puhelu nrosta 393193260022. vastasin ja puhelu katkesi heti, hetken päästä soitin takaisin samaan numeroon ja sieltä kuului semmosta hiljaista "odotusmusiikkia"..

      393193260022
      393193260022
      393193260022

      • MauriMetsäketo

        Pirhosen Pekka soitteli tänään iltapäivällä, en kerennyt vastaamaan.
        Pekka, jos näet tämän niin soittelehan huomenna aamupäiväsillä takaisin niin rupatellaan.
        Terkuin Mauri


    • jcoijcmh

      soitettin äsken muuten samast numerosta mutta viimene oli 5...vastasin mutta se ei samantien poikki enkä oneksi ajatelu soittaa takas..

    • h4nd3

      Tuosta numerosta soitti minulle tänään klo 06.24 ja se puhelu oli kestäny 7 sekuntia. olin nii väsyny että olin kuulemma vastannu siihe ja äiti tuli sillo kysymään että kuka soitti ja olin sanonu että en tiedä. toivottavasti ei tule puhelinlaskun mukana mitään siihen liittyvää,mutta mietin että minulla on saldo kiinni niin en usko että mulle siitä voi edes tulla mitään,koska en soittanut takas..

      • h3bsx

        voi v*tun idiootit. "MINULLEKIN SOITETTIIN, ALOIN TUTKIMAAN ASIAA SHERLOKKINA JA HUOMASIN PUHELUN TULEVAN ITALIASTA!!!! VASTASIN PUHELUUN, EN HALUA MAKSAA. MIKSI IDIOOTTIMAISUUDESTA LASKUTETAAN?"

        Täällä 0,5 % on rakentavaa kommentointia. Mutta noi "MINULLE SOITETTIIN, EI MUUTA MORO" on niin vitun turhaa luettavaa.


      • H0lla
        h3bsx kirjoitti:

        voi v*tun idiootit. "MINULLEKIN SOITETTIIN, ALOIN TUTKIMAAN ASIAA SHERLOKKINA JA HUOMASIN PUHELUN TULEVAN ITALIASTA!!!! VASTASIN PUHELUUN, EN HALUA MAKSAA. MIKSI IDIOOTTIMAISUUDESTA LASKUTETAAN?"

        Täällä 0,5 % on rakentavaa kommentointia. Mutta noi "MINULLE SOITETTIIN, EI MUUTA MORO" on niin vitun turhaa luettavaa.

        Tänä aamuna klo 6:16 045 loppuinen työpuhelimeen. En soittanu takas kun en ollut varma maatunnuksesta. Tulee kyllä työpuheluita ulkomailta, mutta onneksi googlasin ennen takaisinsoittoa.


      • apua321
        H0lla kirjoitti:

        Tänä aamuna klo 6:16 045 loppuinen työpuhelimeen. En soittanu takas kun en ollut varma maatunnuksesta. Tulee kyllä työpuheluita ulkomailta, mutta onneksi googlasin ennen takaisinsoittoa.

        2431230293


      • Hohhooijjaa mitä huijausta
        apua321 kirjoitti:

        2431230293

        2431230293 , lisäsin numeron skypeen että näkisin mistä maasta puhelu on tullut, taisi olla jonkinmoinen namibian tms. lippu


      • Lepakko202109
        Hohhooijjaa mitä huijausta kirjoitti:

        2431230293 , lisäsin numeron skypeen että näkisin mistä maasta puhelu on tullut, taisi olla jonkinmoinen namibian tms. lippu

        tuli mullekin joskus aamulla seittemältä, soittelin takasin mut ei siellä kuulunu ku pari hälytysääntä ja joku ihme naksahus. Saa nähä tuleeko satasen lasku. Perkele.


    • Tuntematon Nyrr 18+19

      En ehtinyt vastaamaan. Mutta ostin 5€ prepaid kortin ja soitin mielenkiinnosta takas --- kukaan ei vastannut, linja kyllä aukesi mutta kukaan ei ollut linjan takana kuului epämääräistä ihmisten sorinaa ja myös kohinaa.

      • Tuntematon Nyrr 7+13

      • Tyhmästä päästä kärs
        Tuntematon Nyrr 7+13 kirjoitti:

        Tuosta voi lueskella kommentteja kyseisestä numerosta.
        http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/393193269042

        ( googlen työkalupakin avulla suomeksi käännetty teksti voisi avustaa hieman asiaa )

        Sen enempiä ajattelematta soitin takaisin vastaamattomaan puheluun numerosta 442033488840, puhelin ilmoitti "palvelu ei ole käytössäsi" ja katkaisin puhelun. Hetken kuluttua tuli soitto taas samasta numerosta, johon tyhmänä vastasin... mitään ei kuulunut ja puhelu katkesi. Nyt sitten odotellaan paljon paukahtaa laskua. Tietääpähän katsoa vast'edes mihin soittelee tai vastailee.


      • Onneksi en vastannu.
        Tyhmästä päästä kärs kirjoitti:

        Sen enempiä ajattelematta soitin takaisin vastaamattomaan puheluun numerosta 442033488840, puhelin ilmoitti "palvelu ei ole käytössäsi" ja katkaisin puhelun. Hetken kuluttua tuli soitto taas samasta numerosta, johon tyhmänä vastasin... mitään ei kuulunut ja puhelu katkesi. Nyt sitten odotellaan paljon paukahtaa laskua. Tietääpähän katsoa vast'edes mihin soittelee tai vastailee.

        Mulle soitteli joku ruotsin suuntanumerolla. Sieltäki kuulemma tekevät nuita huijauspuheluita. :( En onneksi vastannu ja kaveri osas varottaa.


      • toooooouko
        Onneksi en vastannu. kirjoitti:

        Mulle soitteli joku ruotsin suuntanumerolla. Sieltäki kuulemma tekevät nuita huijauspuheluita. :( En onneksi vastannu ja kaveri osas varottaa.

        Italialaiset oppinu suomea? Mulle tuli tekstiviesti numerosta 393491464058 " IHANA! MOIKKAMOI."


      • SOITTO SOI
        toooooouko kirjoitti:

        Italialaiset oppinu suomea? Mulle tuli tekstiviesti numerosta 393491464058 " IHANA! MOIKKAMOI."

        TOMMOSESTA NUMEROSTA SOITELLAAN


      • Iltakaffe
        SOITTO SOI kirjoitti:

        TOMMOSESTA NUMEROSTA SOITELLAAN

        Aikasemminkin tullut noita huijarisoittoja ja sit tänää 393 alkusesta kaks kertaa.. Viesti oli jotain italiaksi


      • numero +393
        Iltakaffe kirjoitti:

        Aikasemminkin tullut noita huijarisoittoja ja sit tänää 393 alkusesta kaks kertaa.. Viesti oli jotain italiaksi

        Mulle tullut nyt viitenä päivänä tekstiviestejä numerosta,ensin italiaksi,sitten englanniksi... Otanko yhteyttä operaattoriin vai mihin?


      • numero +393 kirjoitti:

        Mulle tullut nyt viitenä päivänä tekstiviestejä numerosta,ensin italiaksi,sitten englanniksi... Otanko yhteyttä operaattoriin vai mihin?

        VASTAANOTETUISTA tekstiviesteistä ei kerry saajalleen puhelinlaskua! Ainakin joskus on jossain ulkomailla asiakas joutunut maksamaan vastaanotetusta puhelusta. En tiedä, päteekö tämä käytäntö yhä mutta aikanaan tästä muistutettiin suomalaisten matkapuhelinoperaattoreitten asiakkaita.
        Tässä ketjussa mainittujen viestien saajien kannattaa tarkkailla puhelinlaskuaan: löytyykö siitä mitään outoa. Jollei, niin riittää, ettei saaja vastaa viestiin tai yritä muutoinkaan ottaa yhteyttä sen lähettäjään. (Lähimmäisten informoiminen tällaisista tupsahduksista on tietysti asiallista - ns. sinisilmäisiähän riittää...)


      • +393 numero
        piruitte kirjoitti:

        VASTAANOTETUISTA tekstiviesteistä ei kerry saajalleen puhelinlaskua! Ainakin joskus on jossain ulkomailla asiakas joutunut maksamaan vastaanotetusta puhelusta. En tiedä, päteekö tämä käytäntö yhä mutta aikanaan tästä muistutettiin suomalaisten matkapuhelinoperaattoreitten asiakkaita.
        Tässä ketjussa mainittujen viestien saajien kannattaa tarkkailla puhelinlaskuaan: löytyykö siitä mitään outoa. Jollei, niin riittää, ettei saaja vastaa viestiin tai yritä muutoinkaan ottaa yhteyttä sen lähettäjään. (Lähimmäisten informoiminen tällaisista tupsahduksista on tietysti asiallista - ns. sinisilmäisiähän riittää...)

        Soitin soneralle ja neuvottiin lähettämään sinne viesti STOP. Ymmärsiköhän täti mitä ajoin takaa....


      • voi vittu
        +393 numero kirjoitti:

        Soitin soneralle ja neuvottiin lähettämään sinne viesti STOP. Ymmärsiköhän täti mitä ajoin takaa....

        393664295678 sama rahastus yritys


    • -HÖLMÖ-

      Mulle tuli soitto numerosta 393280259649,enkä kerinnyt vastaamaan.soitin sinne sitten tietenkin,sen enempää ajattelematta.Luuri nostettiin,mutta mitään ei sanottu ja luuri laskettiin.hetken päästä mulla soi puhelin ja samasta numerosta soitettiin,vastasin ja sielä puhui joku ulkomaalainen mies,kieltä en tosiaankaan ymmärtänyt,enkä tunnistanut.Katkasin puhelun.Saa nähdä huomenna,et mikä on laskun suuruus.... Muillako näistä numeroista ei ole kukaan vastannut??

    • neuvo

      suosittelen ulkomailta tulevien puhelujen estoa se on varmaa aika monissa puhelimissa (asetuksissa) ainaki minun nokiassani on.

    • Rahastustako?

      Aamulla tuli puhelu lankapuhelimeen numerosta 0000110000, nostin kuulokkeen ja samalla lähti puhelin yhdistämään tuohon numeroon. Laskin hetkessä kuulokkeen paikalle, eikä puhelu ehtinyt yhdistymään. Laitoin viestin kuluttajavirastoon, että voisivat varoittaa ihmisiä tuollaisesta rahastussoitoista, sillä eihän tuo tuollainen voi muuta olla.

    • Kyllästynyt..

      Saan numerosta 0000110000 puheluita päivittäin, tätä kestänyt jo muutaman viikon!?

    • +212602322056

      Ja minulla on pirahdellut vuorokauden tasaisin välein marokkolainen numero 212602322056 - jopa yölläkin.

    • psycolaburkos

      mullekin tullu soittoja kahdesta eri numerosta 79523616431 ja 79218570177 eilisestä lähtien klo 15.00.. lähettävät viestejä että soita kiireellisesti takaisin... venäjällä lähettää ja google translaten avulla sain tietää mitä viesteissä luki.. ja kun soittavat ja vastaan niin sanovat vain haloo ja nauravat :D eikä ne jätä mua rauhaan.. miten saan sen loppumaan??:(

    • Telefinland
      saunalahti
      sonera

      muut paskiais-operaattorit

      NE KAIKKI MYYVÄT NUMEROSI MYYJILLE JA HUIJARILLE

      lähetä kul.virastolle valitukset niin saadaan lakimuutos.

      • tuntematon numero??

        en tiedä, mutta onko kyseessä nyt joku uusi villitys kun minulle on soitettu nyt viikon ajan joka päivä ainakin kerran välillä päivisin ja välillä illoin ja öin tuntemattomasta numerosta! Vaikuttaa melkein samalta kuin tuo "italian mafian" touhu. Paitso että puhelu tulee tuntemattomasta numerosta ja se kestää sen 3-5sekuntia eli juuri sen ajan että kerkeän vastaamaan ja sitten lyövät luurin korvaan. Mutta onneksi en ole vastannut kuin 2kertaa ja päädyin googlaamalla tälle palstalle. Onko kyseisiä tapauksia tälläisistä tuntemattomista numeroista tulleista lyhyt kestoisista puheluista kellään??


    • Huijausta

      On vene myynnissä NettiVeneessä. Sieltäkautta tuli sähköpostiini viesti, että haluttaisiin ostaa vene, enkuksi.Numerokin ihmetytti 393- maatunnuksella. Onneksi en vastannut, kiitos viestiketjun.

    • damiguel

      Itselläni on prepaid-liittymä eli numeroa ei pitäis löytyä mistään enkä ole sitä minne laittanutkaan niin silti puhelimeeni on alkanut sadella ihme soittoja jostain 256 alkuisista numeroista päivin ja öin jo pari kuukautta sitten. Kerran vastasin ja toisesta päästä kuului vaan "hello" pari kertaa ja sitten puhelu katkesi..mikähän juttu tuossa on nyt oikeen kyseessä? Ei ole ainakaan minun saldoihin vaikuttanut mitenkään.

    • Santta

      Näköjään vaihtavat välillä kännyköitä. Miulle soitettiin numerosta 393196863849

    • Vattis

      Hei itsekkin vahingossa vastasin outoon numeroon. Vastasin haloo puhelu kesti 0.3 sekuntia. 447411309256 Vasta puhelun lopuksi huomasin että numeron alla lukee Iso-britannia. Saa nähdä mitä ongelmia minulle tulee

    • Puhelinsoitto

      Juuh, kun on kierrrähtänyt vuosi 2019. No asiaan. Tässä pul tuntii sitte soitti numero 393 33 818 0256. Viittaako numeroon?

      • Rikolliset.Kuriin

        Vastaa ja kuuntele. Jos et ymmärrä intialaisten murretta, jatka kuuntelemista.

        Mitä pelkäät? Kerro soittajalle joku hyvä vitsi suomeksi tai luettele hänelle lukusanat 1...100 tai kuukaudet tms.


    • Anonyymi

      0917100491 Joku Halosen Juha kyselee oisko valmis ostammaan yli 200 ekus sähköhammasharjan alle 20 eurolla. jos olisi paina 1. Ellet, paina 2.
      Puhelinhuijaus, robotti kyseessä. Ei kannata sanoa mitään eikä painaa muuta kuin puhelunlopetus-näppäintä

    • Anonyymi

      Nyt ovat keksineet uuden numeron joka saattaa hämätä, kun Suomen suunta 358,
      niin soitot tulevat numerosta39 35860888 itse vatasin (aamulla varhain) ja lopetin heti, kun nais ääni alkoi puhua englanti.

      • Anonyymi

        Älä lopeta vaan yritä saada se kielitaidoton soittaja ymmärtämään jotain puhumaasi kieltä tai murretta. Kerro vaikka lyhyitä vitsejä tai luettele hauskoja sanoja. Osaat varmasti puhua sujuvasti ainakin siansaksaa. Ja aina väliin vähän suomea. Älä luovuta.


    • Anonyymi

      04693801921. Ilmoitti olevansa mäsän teknisestä tuesta

    • Anonyymi

      Haittaako jos vastasi tuollaiseen mutta en soittanut takaisin

      • Anonyymi

        Aina voi vastata. Ei maksa mitään ja häiritsevät soitot loppuvat. Kyse on liiketoiminnasta. Haetaan hyväuskoisia hölmöjä maksamaan jotain vapaaehtoisesti. Jos ette ole hölmöjä, teillä ei ole mitään vaaraa menettää mitään. Jokainen täysjärkinen vastaaja pystyy aiheuttamaan muutaman euron kulut soittajan firmalle.

        Eikä tietysti saa itse soittaa huijareille eikä antaa mitään tietoja itsestä. Hoitakaa te kyselypuoli. Ja tietysti missään tilanteessa ei saa maksaa mitään, vaikka huijari väittäisi jonkun sopimuksen syntyneen ja uhkaisi "sakoilla".

        Sama koskee kaikkia "markkinointitutkimuksia" ja "hyväntekeväisyyskeräyksiä". Kyselkää ja arvostelkaa. Tiedätte kysessä olevan aina huijaus. Ei ole poikkeusta. Nimi muistuttaa jotain tuttua vanhaa luotetettavaa toimistoa, säätiötä, firmaa yms. Ei ole!


    • Anonyymi

      Mikä numero toi on

    • Anonyymi

      Tällaisesta numerosta koitettiin juuri soittaa 8 kertaa, joka kerätä löin luurin kiinni 39 331 6766 8445

    • Anonyymi

      1.9. taas windows huijari liikkeellä, ei niillä ole mitään listoja, kun jo olen niille kertonut että käytän applea ja liinuksia ja mitä milloinkin. Taas mun kone kuulemma antaa virhesignaalia :)

    • Anonyymi

      Tänäön tuli soitto, lopetin sen aika tylysti

    • Anonyymi

      Näytti olevan Italia/Vatikaanin suuntanumero. Hmm..

    • Anonyymi

      Huomaan ongelman jatkuneen pitkään.
      Itselle on nyt kuukauden aikana tullut useita +393 alkuisia soittoja. loppunumerot tosin vaihdelleet. Eka kertana liikenteessä tuli vastattua, muttei tahtonut kuulua mitään, niin lopetin.
      Hyvä tietää, että ovat huijaussoittoja.

    • Anonyymi

      +393475392382 tällainen soitti tänään ensin pidempään ja sitten vielä hälärin.

    • Anonyymi

      Minulle soitti 2 kertaa eri numerosta mutta molemmat alkoi 39 02? En vastannut ja myöhemmin kun yritin soittaa takaisin n. tunnin päästä oli molemmat numerot otettu pois käytöstä. Puh numeron alla luki milano, joten päättelin kai tulleen Italiasta?

    • Anonyymi

      Sama täällä

    • Anonyymi

      +393801534605 Tällainen soitti tänään.

      +393801534605
      +393801534605
      +393801534605

    • Anonyymi

      Sain soiton numerosta +393453276505 tänään 5.9.2023

    • Anonyymi

      +393477279541 soitto tänään klo 15:45. vastasin ja heti alkoi englanniksi ääni sanomaan että numero olisi CIA:n, löin luurin korvaan ja estin, Ääni oli melko robottinen

    • Anonyymi

      Ei sen väliä mikä se koko numero on jos ALKU on +393 eli mikämikämaan suuntanumero. Näyttää suomalaiselta numerolta kun +358 sijaan on +393. Huijaukseksi tehty.

    • Anonyymi

      Ettekö te hyvät ihmiset osaa /kehtaa/ jaksa/älyä....laittaa numeron estoa. Älypuhelimissa on viimeisissä numeroissa, kun klikkaa numeron auki, huom! älä soita! Siellä on i eli info sen alta löytyy alalaidasta LISÄÄ ESTO ja myöskin ILMOITA. Näin ainakin Samsungissa. Voi olla erilaisia tapoja, mutta estäkää tällaiset numerot ihan omasta puhelimesta. Oletteko viime vuosisadalla, kun tiiraatte noita huijarisoittoja, ettei vaan mene joku juttu ohi. Onhan se jännää kun joku soittaa ja vielä niin erikoinen numero. Älkää vastatko, laittakaa esto, poistakaa historiasta ja ilmoittakaa jos haluatte. Turha näistä on keskustella, mutta jokaisen pitää olla nohova omalta kohdaltaa, jos älypuhelimia käyttää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe