Mitä silloin pitäisi tehdä, kun ei jaksa enää mitään, eikä elämä kiinnosta?
Vaikea kysymys..
32
1178
Vastaukset
- ruiskaunokki9
Lähde ulos, varaa aika hemmotteluhoitoon, tutustu uusiin ihmisiin, tee sitä mikä on iloa aiemmin antanut. Elämä on niin lyhyt, nautitaan siitä. Soita ystävälle, josta ei ole kuulunut pitkään aikaan. Kertaa kaikki ne ihanat asiat, mitä elämässäsi on ollut ja on yhä.
- Järkevästi ajatteleva ja pa...
Levätä ja rentoutua sekä tehdä vain sitä mikä itseäsi kiinnostaa. Etkä perusta kenestäkään muusta tai heidän mielipiteistään mitään vaan alat elämään omaa elämääsi. Näin ainakin minä olen itse selvinnyt.
- iskias
Vähennän työmäärää mikäli stressi painaa. Kuntoilua niin että veri kiertäää ja keho väsähtää. Se kuluttaa stressihormonit pois ja kiinnostus elämään herää. Liekö huono kunto taustalla masennukseen? Tuohon samaan tekemättömyyteen toisinaan lankean. Ylös ja kuntoilemaan vaikka vähä kerrallaan, lisäät sitten pikkuhiljaa tehoja.
- ajattelin...
lukea Jobin kirjaa Raamatussa. Mielenkiintoista, että jo tuhansia vuosia sitten samaa turhuuksien turhuutta on podettu.
- Puhurix
lenkille, ihmisten keskelle pois sieltä näivettymästä!
yrittää itse vaikka aloittamalla ulkona kävelemisellä ja muulla mukavalla.Jos tuntuu ettei mikään auta ja kiinnosta,niin sitten kannattaa hakea ammattiapua..
- Putkivalo
Sain omani käännettyä kun aloin järkeilemään (sen ainoan kerran ;)). Kun on masentunut, serotoniini-taso on matala joten sitä pitää saada ylös. Sen voi keinotekoisesti nostaa myös lääkkeillä, mutta voi sen nostaa itsekin, hymyilemällä, nauramalla, näkemällä kaikki kauniit asiat ympärilläsi, joka kerta kun tunnet mielihyvää serotoniini-tuotantokin kasvaa. Se on niin yksinkertaista. Sun pitää vaan päättää että haluat nostaa sen tason, ja pystyt siihen :) Mutta se vaatii että haluat tehdä sen päätöksen. Haluatko? Olo ei parane viikossa eikä kahdessa, ja vielä vuosi oman masennuksen jälkeen huomasin että mun piti varjella itseäni stressiltä ja isoista huonoista fiiliksistä. Muuten aukesi taas pohjaton kaivo. Nyt ei tunnu enää pahalta, päin vastoin, se on antanut uutta varmuutta elämään - minä pystyn mihin vaan oikein haluan :)
johtuu liian vähästä unesta tai liian raskaasta työstä, paras tapa kerätä voimia on nukkua. Jos olet työelämässä, käy juttelemassa työterveysasemalla tilanteestasi. Jos väsymys ja haluttomuus on psyykkistä, sama kanava voi ohjata ammattiapuun. Kevät tuppaa olemaan sellaista aikaa että voimavarat on huvenneet pitkän talven myötä. Monipuolinen ravinto ja mahdollisesti vitamiinilisäkin on yksi tärkeä voimavaralisääjä liikunnan lisäksi.
- oma itsensä
Hei! Tule käymään 60> palstalle, siellä on kokemusta miten on selvitty 40 kriiseistä hengissä. Ainakin me 60 miehet haaveilemme 40 naisista. Hehe ja hahah haa, kyllä sulla on hyvät oltavat nuori, kaunis 40 parhaassa iässä.
- tiina04
Ei muutakun ylös vaan lenkille!!!!!!! Siitä se lähtee!!!!Sitten kampaajalle,shoppaileen,ja bilettään!!! Itse 45 ja olen elämi parhaimmassa vedossa!!!
- kiinnosta?
Kannattaisi etsiä henkistä sisältöä. Niin teen itse. Sen verran olen jo löytänyt, että hengissä pysyy joten kuten. Mun elämän pilas miehen mutsi.
- vaikee rakastaa
sellasta mutsia. Se on pakko sanoa.
- joo...
vaikee rakastaa kirjoitti:
sellasta mutsia. Se on pakko sanoa.
ja sen veli on sen henkivartija, joka vetää mekaanisesti asennon. Ihan kuin nukke.
- on olemassa
joo... kirjoitti:
ja sen veli on sen henkivartija, joka vetää mekaanisesti asennon. Ihan kuin nukke.
suuri hyväntekijä.
- ei tee
on olemassa kirjoitti:
suuri hyväntekijä.
vaikutusta. Mutta se johtuu siitä, että mulla on sellaset suodattimet, ettei hän pysty mua huijaamaan.
- anoppi tavallaan
ei tee kirjoitti:
vaikutusta. Mutta se johtuu siitä, että mulla on sellaset suodattimet, ettei hän pysty mua huijaamaan.
riippuu liikaaa mukana. Siks mistään ei tuu mitään. Ja ripustelee jopa amuletteja lastensa kaulaan.
- pahoinpitelee
anoppi tavallaan kirjoitti:
riippuu liikaaa mukana. Siks mistään ei tuu mitään. Ja ripustelee jopa amuletteja lastensa kaulaan.
aika miehiä. Sillä on sellanen valta. Sellanen sadisti hän on. Siellä pyhässä valtakunnassaan.
- millä nimellä hän
pahoinpitelee kirjoitti:
aika miehiä. Sillä on sellanen valta. Sellanen sadisti hän on. Siellä pyhässä valtakunnassaan.
kutsuu mua. Siis anoppi? MÄ OON PAHOLAINEN. Että elä sitten siinä mafiaporukassa.
- devil (lempinimi)
millä nimellä hän kirjoitti:
kutsuu mua. Siis anoppi? MÄ OON PAHOLAINEN. Että elä sitten siinä mafiaporukassa.
kaikesta huolimatta oikein hauskaa kevään jatkoa!
- rakastaminen
devil (lempinimi) kirjoitti:
kaikesta huolimatta oikein hauskaa kevään jatkoa!
oikeastaan elämän päämäärä on rakastaa anoppia. Se on todellista rakkautta. Jokaisella on oltava anoppi, vaikka ei olisi puolisoakaan. Se on Jumalan tarkoitus.
- LIB
Toivottavasti sulla on ystäviä, läheisiä keiden kanssa voit jutella, lähteä ulos? Vaikea kysymys kun tilanteestasi ei ole enempää tietoa. Jossei läheisiä ole, netissä on paljon upeitakin ihmisiä - erilaisia tapaamisia, joista löytää kohtalotovereita, uusia ystäviä, harrastuksia. Aloita sillä vaikka, että lähdet ulos. Lähteminen on vaikeaa, mutta varmasti kannattaa. Tsemppiä
- anemia
veriarvosi voivat olla huonot. Syöt rautatabletteja niin tulee toisenlainen fiilis.
- oireilee myös
väsymyksenä...
masentunut. Onko sinulla käsitystä, mikä saattaisi olla syynä vai onko kyseessä epämääräinen vetämättömyys? Jos tiedät syyn, onko asialle tehtävissä jotain? Jos ei ole, yritä hyväksyä tilanne. Aina vaan asioille ei ole mitään tehtävissä! Tarvittaessa käänny asiantuntioiden puoleen! Onko sinulla ketään luottoystävää jolle asioistasi voistit kertoa? Sanoiksi puettu ja toiselle kerrottu huoli on jo puoliksi ratkaitu asia. Välttämättä toinen ei pysty mitään fiksua vastaamaan, mutta asian kertominen jo helpottaa. Usko pois! Ja jos sinulla ei ole ketään jolle kertoa, älä epäile tarvittaessa kääntyä auttavan puhelimen puoleen: http://www.tukiasema.net/auttajat.asp Lievässä masentuneisuudessa usein auttaa liikunta ja muiden seuraan hakeutuminenkin. Tsemppiä sinulle!
- hhhhhhhhhhhh
mennä kylpyyn.Likaisena on kamala olla.Heiseekin.
- Jana-nainen
Kiitos kaikille asiallisille vastauksille ja kannustaville vastaajille. Tiesin jo entuudestaan, että kaikkia noita mainitsemianne asioita pitäisi tehdä..mutta suurin ongelma on edelleen se, ettei vaan jaksa / halua.
Mutta jos todella tunnet, että et kaikista hyvää tarkoittavista neuvoista huolimatta jaksa/halua, niin pitäsikö sinun mennä juttelemaan asiastasi lääkärille? Terveyskeskuslääkäri jo pystyy kartoittamaan mahdollisen erikoislääkärin tarpeen ja/tai määräämään tueksesi jonkin mielialaa kohentavan lääkkeen. Edelleenkin tsemppiä sinulle! :)
- mtardes
norMix kirjoitti:
Mutta jos todella tunnet, että et kaikista hyvää tarkoittavista neuvoista huolimatta jaksa/halua, niin pitäsikö sinun mennä juttelemaan asiastasi lääkärille? Terveyskeskuslääkäri jo pystyy kartoittamaan mahdollisen erikoislääkärin tarpeen ja/tai määräämään tueksesi jonkin mielialaa kohentavan lääkkeen. Edelleenkin tsemppiä sinulle! :)
Suosittelen lääkäriin menoa! Masennus on aika yleinen juttu ihmisillä. Jo pelkästään itsensä lääkärille saanti voi olla vaikeaa mutta se jo saattaa helpottaa olotilaa kummasti! Rohkeasti vaan!
- lazy65
mtardes kirjoitti:
Suosittelen lääkäriin menoa! Masennus on aika yleinen juttu ihmisillä. Jo pelkästään itsensä lääkärille saanti voi olla vaikeaa mutta se jo saattaa helpottaa olotilaa kummasti! Rohkeasti vaan!
kaikilla on joskus masennus, mut se ns"masennus" joka on mullakin se on oikeeta ja kaikki ei oikein sitä oikein usko,,,,,,,
- lazy65
mtardes kirjoitti:
kaikki ei mee niinkun haluaa,,,mä oon hyvä esimerkki.....meni noin 15:toista hyvin ja nyt ollaan yksin ja koitetaan olla joka päivä taas uus ihminen,,,,vaikka ei niin oikeesti mene,,,,
- lazy65
en tosiaan ole nyt ollu oikein missään, vaikka elämä oli mullakin oikein hyvin,,,mut nyt mennään päivä kerrallaan......
- mtardes
Se kuullostaa jo hyvältä jos mennään päivä kerrallaan! Toiset menevät hetki kerrallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30311669
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425309- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304289On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145