Olen hankkimassa ensimmäistä moottoripyörää, vaikka ikää onkin, niin ajokokemusta ei lainkaan. Onko custom vai katupyörä hallinnan kannalta helpompi oppia? Sen verran on kokeiltu tuttujen pyörillä, että pyörän kallistaminen tulee vaatimaan paljon harjoittelua...
Mikä ekaksi pyöräksi
8
1145
Vastaukset
- xj..
kokemuksella neuvoisin aloittamaan ihan tavallisella ns."perinteisellä moottoripyörällä" esim yamaha xj, suzuki bandit, jne. On helppoja ajaa, ja mielestäni parempia opetteluun kun joku customi.
- Täti
Minä ostin viime kesänä eka pyöräksi Yamaha Virago 250. Aiempaa ajokokemusta ei ollut ja sillä harjoittelin. Ajokilometrejä kertyi viime kesänä 2000. Minusta sillä oli helppo oppia ajamaan ja on sopivan kevyt. Minäkään en ole enää mikään teinityttö, ikää jo 50 v. Nyt on vähän harkinnassa, josko vaihtaisin pyörän pykälää isompaa, 535 Viragoon.
- Ja ikää liki 50 vee
Mulla on ekaa kesää virre 535. Muutama sata kilsaa harjoiteltu. Katupyörä olisi ollut ehkä ketterämpi käsitellä mutta virren mataluus on lyhyelle plussaa.
- Blondimotoristi
Kyllä asia on niin että ei voi samana päivänäkään puhua pikkucustomista ja katupyörästä.
Itse aloitin myös viragolla ja sillähän ei kaadu sitten millään,tosi helppo ajaa tumpelommankin.
Mutta sitten vaihdoin katupyörään niin ei voi sanoa ollenkaan että ketterämpi käsitellä,päinvastoin siis.
- Heikkiläinen
Itse hankin ensimmäiseksi pyöräksi Honda CBR600F:n ja olen ollut todella tyytyväinen. Varmasti yksi parhaista kyykkypyöristä aloittelevalle moottoripyöräilijälle.
Pyörässä riittää tehot loistavasti ja ajoasento on miellyttävä. Suosittelen! - Ei tarvii
heti olla vaihtamassa tehokkaampaan. Ja on helppo ajaa ja luotettava...
- helsankels
Juuri tuli ostettua eka oikea moottoripyörä. Tuli mietittyä kaikkia vaihtoehtoja
endurosta customiin mutta päädyin lopulta legendaariseen kawasaki ER. Eli oli jotenkin paljon helpompi käsitellä kuin koeajamani virago varsinkin kaupungiolosuhteissa. Ei kai pyörä tuosta helpompi ajettava voi paljon olla. Itsellä vielä kuristettu versio. Se taitaa olla sitten ihan sama onko pyörä suzuki gs honda cb.. tai vastaava. - Haroldus
En tiedä, joko olet pyörän hankkinut. Itse hankin eka pyöräni 3 vuotta sitten ja päädyin Triumph Bonnevilleen. Sopii mielestäni mainiosti ekaksikin pyöräksi. On helppo hallita, vaikka painoa on yli 200 kg. Näyttää moottoripyörältä (mieltymyksiä on monia). Ajoasento melko pysty. Ei ole m ikään tykki, mutta hyvin ehtii liikenteen joukossa. Itselläni on 2003 mallinen, kuutioita tarkkaan 790, tehoa reilut 60 heppaa.
Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737