Räjähdys

tomppa2006

kemian oppitunnilta mieleeni jäi lause lämpöenergian vapautumista kutsutaan räjähdykseksi niin myös liike-energian joskus tuntemattoman kanssa kemiat vain kohtaavat tunsin suuren määrän lämpöä vapautuvan kun kerroit sinusta tulee isä hyvin nopealla liikkeellä vedin sinut syliini ja sanoin miellyttävä yllätys kymmenen vuotta myöhemmin ajattelen samoin vieläkin todella miellyttävä räjähdys

13

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      ..otsikosta pelästyneenä. Miten ihanasta asiasta runoosi kertookaan -isän rakkaudesta. Haikeana luen kuvaustasi tunteesta, joka kertoo siitä kuinka lastaan rakastava isä voi tietää millainen onni isyys onkaan : ) Toisenlaistakin suhtautumista nähneenä ihailen ja kunnioitan asennettasi. Olen sitä mieltä vanhemmanrakkauden, kuin muunkin rakkauden suhteen, että rakastaminen ei vie itseltä mitään pois vaan tuo paljon rikkautta elämään : ) Kiitokset pyhäaamun hyvästä lukuhetkestä, joka laittoi pohtimaan vanhemman rakkauden suuruutta ja kestävyyttä : )

      • tomppa2006

        ...että itsestä tulee hyvää isä, edesauttaa asennoitumista vanhemmuuteen... Hieno toteamus, ettei vie itseltä mitään pois rakastaminen, vaan antaa paljon enemmän. Luen hyvin ylpeänä palautettasi. Kiitos.


    • Runos äärellä - "räjähdys" Nopea - ei siinä ehtis selittelemään. tomppa2006 täytyyhän niitten olla "räjähdys" minullaki ollu niitä usseitaki ja vielä katos oon koossa ...*hymyy*

      • tomppa2006

        ...kaikki tapahtuu muutamassa sekunnissa, aivan yhdessä hetkessä... Hyvin eläväisenä ja hyvässä kuosissa tunnut olevan pikku "räjähdysten" jäljiltä. Ikuisia ihania muistoja elämään. Lapset on kivoja. *hymyilee*


    • Hieno oivallus kouluajoilta joka toimii nyt runossasi kemian räjähdyksenä,sillä lempeämmällä puolella ihmiskunnan hyväksi, ellei maailma välillä kaltoin kohtele ja muutoin näytä kavalia piirteitään.

      • tomppa2006

        ...ajattelin runoa tehdessäni, kuinka huono asia räjähdys useimmiten on, mutta tässä tapauksessa tapahtuu ainoastaan hyvää... Maailman kavaluutta vastaan mennään, vaikka hampaat irvessä. Kyllä se siitä. *hymyilee*


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...ajattelin runoa tehdessäni, kuinka huono asia räjähdys useimmiten on, mutta tässä tapauksessa tapahtuu ainoastaan hyvää... Maailman kavaluutta vastaan mennään, vaikka hampaat irvessä. Kyllä se siitä. *hymyilee*

        Niitä räjähdyksiä on hyviä että vähemmän hyviä mutta hengissä ollaan, vaikka -sisämaailma -välillä kuin ajoittain heittää soraa rasvattuun ketjuun,silloin lienee tauon paikka ja "piippu hampaisiin". Hyvää viikkoa Sinulle.


    • aikoina monet

      Avioerot ovat nykyaikaa On hyvä että kirjoitat miehen tunteista lasta kohtaan Äiti synnyttää ja sen myötä monasti myös omii lapsen

      • tomppa2006

        ...rikkoontuneita perheitä nykyaikana, ikävää... En kyllä ihan ajatellut avioeroja runoa tehdessäni, vaan lämpimin tuntein kirjoittelin voimakkaasta ja upeasta hetkestä.


      • tomppa2006

        ...verenperintöni annan isältä pojalle...


    • lindalinda1

      on niin valtava tunne varmaan, aivan kuin äidillekin tieto siitä, että uusi elämä kasvaa sisällä. Ja Sinä, Sinä olet ollut osa sitä silloin, kuin vuosia myöhemminkin. Se sanoma jäi miellyttävästi runostasi mieleen äitinä ja nyt jo mummunakin mi- nulle. Kiitos.

      • tomppa2006

        ...osa sitä suurta kaunista tapahtumaa... Valtavan upea tunne. Kiitos Linda mukavasta ja kannustavasta palautteesta. Hyvillä mielin kömmin pehkuihin. Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe