Sain pasuunakukan alun. Olen yrittänyt löytää netistä sen hoito-ohjetta turhaan. Minkälaiset olosuhteet sille pitää luoda? Kaipaako se runsasta aurinkoa vai varjoa, kastellaanko paljon vai vähän, entä lisäravinteen määrä? Kuulemma ulos kannattaa viedä, jotta kukkii. Mutta mille puolelle pihaa? Kertokaan hyviä ohjeita minulle.
Pasuunakukan hoito
8
3614
Vastaukset
- ohjeet
jonka oikea nimi on Enkelinpasuuna! Tässä sivusto jossa paljon ohjeita; http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=552&temp=&index=100&vnro=&alaala=&frames=
- ohjeita
Lisäys latinankielinen nimi ; Brugmansia. Googleta saat ohjeita!
- Pasuunavalkoinen
Minulla on ollut Pasuunakukan monta kesää ja olen pitänyt sen auringossa, paljon multaa paljon vettä ja paljon lisäravinnetta.Kasvaa tosi isoiksi jos viet kellariin talven yli.Mun Pasuuna on kukkinut tosi paljon.Ehkä 50-60 kukkaa kerrallaan.
- kasvattaja
Minulla on valkoista, keltaista ja vaaleanpunaista pasuunakukkaa,nyt vielä sisällä,ulos ei saa viedä ennekuin on varma, ettei tule kylmää,sille se on arka. Aurinko ja puolivarjo ovat pasuunalle hyväksi,tosin kuumassa auringossa lehdet helposti lerpattavat, eikä saa laittaa tuuliseen paikkaan,tuulella lehdet repeilevät rumaksi. Paljon vettä ja kanankakkaa,niin kyllä kukkii. Syksyllä ennen pakkasia se viedään sisätiloihin.
- puhtia kaivataan
Mulla on neljä pasuunan kukkaa ollut jo 4 vuotta, mutta yksi vaan kukkinut. Kuinka paljon ja mitä lannoitetta tulisi käyttää? Selvästi kaipaavat lisäravinnetta.
- mampsu
Fosforilainnoitetta ja paljon.
- tietää
mampsu kirjoitti:
Fosforilainnoitetta ja paljon.
Klorofylli-keskustelupalstalla Brugmansia-osastolla nimimerkki Jannek kirjoitti muistaakseni viime keväänä huippuhyvät pasuunakukkaohjeet, kannattaalukea!
- suomi-24 sivulla
tietää kirjoitti:
Klorofylli-keskustelupalstalla Brugmansia-osastolla nimimerkki Jannek kirjoitti muistaakseni viime keväänä huippuhyvät pasuunakukkaohjeet, kannattaalukea!
Täällähän on kerrottu hyvät ohjeet, ei se pasuunakukan kasvattaminen mitään ruudinkeksimistä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272920Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2712728Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51915- 2191428
- 751251
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1581057Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2997Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31974Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95941