Montako frettiä?

will

Harkitsen fretin ostoa ja mietin, että viihtyykö fretti enemmän toisen fretin kanssa vai ilman? Ja miten yleensä tulee toimeen muiden eläinten kuten kissan ja koiran kanssa. Ja miten on tuo hajupuoli olen lukenut että fretti haisee pahalle, kuinka paljon fretin haju lievenee leikatessa?

5

707

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.I.J

"viihtyykö fretti enemmän toisen fretin kanssa vai ilman?" Enemmän toisen fretin kanssa, mutta fretti pärjää myös yksinään mikäli sen kanssa leikitään paljon ja huolehditaan muutenkin sen virikkeistä (ulkoilu jne) "Ja miten yleensä tulee toimeen muiden eläinten kuten kissan ja koiran kanssa." Ei voi sanoa oikeastaan mitään yleispätevää, sillä tämä on niin paljon yksilöistä kiinni. Itse tiedän tapauksia sekä puolesta että vastaan. Yleensä pentuna eläimet kuin eläimet tottuvat toisiinsa helpommin. "kuinka paljon fretin haju lievenee leikatessa?" Uroksilla jää merkkailut ja hormonitoiminta lievenee joten hajukin vähenee. Frettien pahin hajun aiheuttaja, eli ns. näätäpierut eivät katoa leikatessa! Hajuttomiksi frettiä ei saa mitenkään.

• FRETISTÄ

KIITOS VASTAUKSESTA PALJON

• Straightjacket

Itse suosittelisin ottamaan ensin yhden pennun, jolloin opit tuntemaan lemmikkisi kunnolla ja opit lukemaan sen käyttäymistä. Minä otin ensin yhden pennun ja seuraavana vuonna sille kaveriksi toisen uroksen. Vanhemman pojan kanssa meillä on "erityinen suhde", koska asuimme kahdestaan pitkään ja se on sananmukaisesti mamman poika. :D Uuden pennun tultua minulle meni melko kauan ennen kuin sopu löytyi, oli suht rauhatonta, sillä vanhempi fretti ei meinannut millään hyväksyä uutta tulokasta. Vanhemman luovutettua alkoi pentu höykyttää vuorostaan vanhempaa. Onneksi ovat nyt kuin paita ja peppu. :) Muistathan kuitenkin päätöstä tehdessäsi, että kaikki fretitkään EIVÄT tule keskenään toimeen. Voit tietenkin yrittää saada samasta pentueesta kaksi pentua, jolloin ne ovat jo valmiiksi toisiinsa tottuneita. Tässä toki tulee vastaan se että pennut ovat todella haluttuja. Kannattaa siis olla ajoissa liikkeellä! Kahden pennun ottamisessa tulee vastaan sitten tämä koulutuspolitiikka. "Kokemattomana" monet jutut voivat tulla yllätyksenä. Omat vanhempani olivat kauhuissaan kun omat frettini painivat ja luulivat että nyt ne tappavat toisensa. Piti sitten valistaa että milloin se on leikkiä ja milloin ollaan tosissaan. Sitten on vielä kakkakoulutukset jne. Mieti itsellesi sopiva vaihtoehto. Kahdessa eläimessä on tietenkin sekin, että mm. eläinlääkärikulut ovat suuremmat (rokotukset ja leikkautukset). Toivottavasti tästä oli sinulle apua. Onnea matkaan!

• will

Juu...kiitos vielä näistä vastauksista, niistä oli apua.

• lkhllj

Frettini tuli meille vuosi sitten pentuna. Perheessä entuudestaan oli kolme leikattua uroskissaa 12v,8v ja 5v. Nuorimmaisen kissan kanssa fretti on nykyään kuin paita ja peppu kaikki tehdään yhdessä, nukkuminen läjässä, syöminen (sekä fretin että katin sapuskat jaetaan omatoimisesti)ja leikki se vasta hurjan hauskaa yhdessä onkin! fretti joka painaa 1,2kg ottaa niskalenkin katista 6,3kg ja katti kaappaa fretin karhunhalaukseen =)hurja putputus!!! vanhempi katti on ollut utelias fretin suhteen pennun tulosta asti, välillä jopa vähän leikkivät yhdessä kun fretti on uuvuttanut ensin nuoremman katin. Katti 8v taas on alusta asti suhtautunut hyvin varauksella uuteen tulokkaaseen ja pitänyt omasta puolestaa pikkuista välimatkaa. Tulevat kuitenkin puolin ja toisin ihan hyvin juttuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      56
      1294
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      19
      917
    3. 68
      772
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      758
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      718
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      714
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      645
    8. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      10
      612
    9. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      595
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      579
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      538
    12. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      521
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      512
    14. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      75
      508
    15. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      493
    16. Pitäisikö seksille asettaa huvivero?

(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen
      Sinkut
      113
      454
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      16
      451
    18. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36
      445
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      36
      437
    20. Olet pelottava ilme vakavana

Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳
      Ikävä
      26
      437
    Aihe