Kannattaako hankkia motonetin mittaria vai onko se ihan lelu. Käykö ihan normaali teollisuuden bar mittari ahtopainemittariksi?
motonetin ahtopainemittari
6
19204
Vastaukset
- tepi
..käy! N ryhmän mitsut jne. esimerkiksi käyttävät jo teollisuusmittareita! Itselläni on metallirunkoinen valkopohjainen bar mittari ja erikseen alipainemittari joissa on glykoolineste sisällä ja ovat erittäin tarkkoja ja mikä parasta; erittäin edullisia, alle 20 euroa kappale! Ei lainkaan rahastuksen makua kun vertaa ns. "autoon suunniteltuun"..
- 900 T16
Niinkuin kaveri jo totesikin, niin kunnollinen mittari kannattaa hommata. Itse EN hommannut kunnollista vaan sorruin motonetin equushiin (tosin vain siitä syystä, että se oli sopivan kokoinen, enkä jaksanut juosta sellaisen perässä koko kaupunkia). Niin, kun sain sen paikoilleen, niin mittari väpätti aika paljon ja sirisikin jonkinverran, että en suosittele. Tosin sain molemmat viat loppumaan "virityksellä", mutta en voi suositella motonetin mittaria!
- Turbo8
Kannattaako laittaa mittarille oma letku imusarjasta vai kanattaako ottaa alkuperäsen mittarin letkusta? Ja auto on Saab 900 T8.
- 9000T16DI89
Turbo8 kirjoitti:
Kannattaako laittaa mittarille oma letku imusarjasta vai kanattaako ottaa alkuperäsen mittarin letkusta? Ja auto on Saab 900 T8.
...toiminnassa; siihen on hyvä verrata tämän uuden näytämää. Lukemiahan alkuperäinen ei tietnkään kerro, mutta kertoo koska mennään ahdon puolelle, ja koska (aavistuksen punaisen puolella) on se alkuperäinen max. ahtopaine saavutettu.
Jos mittari ei ole nestevaimennettu, se tietenkin väpättää ja sirisee. Se ei kerro mittarin laadusta mitään. Halpa ja tarkka ratkaisu on, kuten yllä sanottiinkin, ihan tavallinen teollisuusmittari. Niitä saa sekä vaimennettuna että vaimentamattomana. Hinnaneroa en tiedä, mutta vaimentamaton rauhoittuu kun haet pneumatiikka-alan liikkeestä letkun väliin säädettävän virtauskuristimen. Ei maksa kuin jonkun euron. Sen ruuvaat sopivasti, niin ei neula väpätä.
Säätöä helpottaa mahdollisimman suuri ilmatila mittarin ja imusarjan välissä, ts. mahd. paljon letkua. Ilma kun on kokoonpuristuvaa, tasoittuvat venttiilien painepiikit paremmin isommassa ilmamäärässä. Ota siis lähtö mieluummin imusarjasta kuin myöhempää haaroittamalla. Kuristin mahd. lähelle lähtöä.
Erilaiset valaistukset, koko- ja ulkonäkökysymykset ovat sitten asia erikseen. Niihin ovat keskittyneet nämä "GTI-merkit", ja hintaa tulee lisää. Esim. Wikan mallistosta ei varmasti löydy neonsiniselä taustavalolla toteutettua ratkaisua, mutta onpa hintakin eri, ja valon voi toteuttaa itsekin jos se tuntuu tärkeältä. - Turbo8
9000T16DI89 kirjoitti:
...toiminnassa; siihen on hyvä verrata tämän uuden näytämää. Lukemiahan alkuperäinen ei tietnkään kerro, mutta kertoo koska mennään ahdon puolelle, ja koska (aavistuksen punaisen puolella) on se alkuperäinen max. ahtopaine saavutettu.
Jos mittari ei ole nestevaimennettu, se tietenkin väpättää ja sirisee. Se ei kerro mittarin laadusta mitään. Halpa ja tarkka ratkaisu on, kuten yllä sanottiinkin, ihan tavallinen teollisuusmittari. Niitä saa sekä vaimennettuna että vaimentamattomana. Hinnaneroa en tiedä, mutta vaimentamaton rauhoittuu kun haet pneumatiikka-alan liikkeestä letkun väliin säädettävän virtauskuristimen. Ei maksa kuin jonkun euron. Sen ruuvaat sopivasti, niin ei neula väpätä.
Säätöä helpottaa mahdollisimman suuri ilmatila mittarin ja imusarjan välissä, ts. mahd. paljon letkua. Ilma kun on kokoonpuristuvaa, tasoittuvat venttiilien painepiikit paremmin isommassa ilmamäärässä. Ota siis lähtö mieluummin imusarjasta kuin myöhempää haaroittamalla. Kuristin mahd. lähelle lähtöä.
Erilaiset valaistukset, koko- ja ulkonäkökysymykset ovat sitten asia erikseen. Niihin ovat keskittyneet nämä "GTI-merkit", ja hintaa tulee lisää. Esim. Wikan mallistosta ei varmasti löydy neonsiniselä taustavalolla toteutettua ratkaisua, mutta onpa hintakin eri, ja valon voi toteuttaa itsekin jos se tuntuu tärkeältä.Oli paljon hyödyllistä tietoa.
- dieselbeni
Tokihan sellanen teollisuus mittari käy, oikeastaan kaikista paras ja tarkin on sellainen vesikellomittari,jota juurikin teollisuudessa käytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot403460Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132848- 282524
- 421977
- 161891
- 511873
- 531819
- 551553
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101488- 131194