Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

motonetin ahtopainemittari

Turbo8

Kannattaako hankkia motonetin mittaria vai onko se ihan lelu. Käykö ihan normaali teollisuuden bar mittari ahtopainemittariksi?

6

18585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepi

      ..käy! N ryhmän mitsut jne. esimerkiksi käyttävät jo teollisuusmittareita! Itselläni on metallirunkoinen valkopohjainen bar mittari ja erikseen alipainemittari joissa on glykoolineste sisällä ja ovat erittäin tarkkoja ja mikä parasta; erittäin edullisia, alle 20 euroa kappale! Ei lainkaan rahastuksen makua kun vertaa ns. "autoon suunniteltuun"..

    • 900 T16

      Niinkuin kaveri jo totesikin, niin kunnollinen mittari kannattaa hommata. Itse EN hommannut kunnollista vaan sorruin motonetin equushiin (tosin vain siitä syystä, että se oli sopivan kokoinen, enkä jaksanut juosta sellaisen perässä koko kaupunkia). Niin, kun sain sen paikoilleen, niin mittari väpätti aika paljon ja sirisikin jonkinverran, että en suosittele. Tosin sain molemmat viat loppumaan "virityksellä", mutta en voi suositella motonetin mittaria!

      • Turbo8

        Kannattaako laittaa mittarille oma letku imusarjasta vai kanattaako ottaa alkuperäsen mittarin letkusta? Ja auto on Saab 900 T8.


      • 9000T16DI89
        Turbo8 kirjoitti:

        Kannattaako laittaa mittarille oma letku imusarjasta vai kanattaako ottaa alkuperäsen mittarin letkusta? Ja auto on Saab 900 T8.

        ...toiminnassa; siihen on hyvä verrata tämän uuden näytämää. Lukemiahan alkuperäinen ei tietnkään kerro, mutta kertoo koska mennään ahdon puolelle, ja koska (aavistuksen punaisen puolella) on se alkuperäinen max. ahtopaine saavutettu.

        Jos mittari ei ole nestevaimennettu, se tietenkin väpättää ja sirisee. Se ei kerro mittarin laadusta mitään. Halpa ja tarkka ratkaisu on, kuten yllä sanottiinkin, ihan tavallinen teollisuusmittari. Niitä saa sekä vaimennettuna että vaimentamattomana. Hinnaneroa en tiedä, mutta vaimentamaton rauhoittuu kun haet pneumatiikka-alan liikkeestä letkun väliin säädettävän virtauskuristimen. Ei maksa kuin jonkun euron. Sen ruuvaat sopivasti, niin ei neula väpätä.

        Säätöä helpottaa mahdollisimman suuri ilmatila mittarin ja imusarjan välissä, ts. mahd. paljon letkua. Ilma kun on kokoonpuristuvaa, tasoittuvat venttiilien painepiikit paremmin isommassa ilmamäärässä. Ota siis lähtö mieluummin imusarjasta kuin myöhempää haaroittamalla. Kuristin mahd. lähelle lähtöä.

        Erilaiset valaistukset, koko- ja ulkonäkökysymykset ovat sitten asia erikseen. Niihin ovat keskittyneet nämä "GTI-merkit", ja hintaa tulee lisää. Esim. Wikan mallistosta ei varmasti löydy neonsiniselä taustavalolla toteutettua ratkaisua, mutta onpa hintakin eri, ja valon voi toteuttaa itsekin jos se tuntuu tärkeältä.


      • Turbo8
        9000T16DI89 kirjoitti:

        ...toiminnassa; siihen on hyvä verrata tämän uuden näytämää. Lukemiahan alkuperäinen ei tietnkään kerro, mutta kertoo koska mennään ahdon puolelle, ja koska (aavistuksen punaisen puolella) on se alkuperäinen max. ahtopaine saavutettu.

        Jos mittari ei ole nestevaimennettu, se tietenkin väpättää ja sirisee. Se ei kerro mittarin laadusta mitään. Halpa ja tarkka ratkaisu on, kuten yllä sanottiinkin, ihan tavallinen teollisuusmittari. Niitä saa sekä vaimennettuna että vaimentamattomana. Hinnaneroa en tiedä, mutta vaimentamaton rauhoittuu kun haet pneumatiikka-alan liikkeestä letkun väliin säädettävän virtauskuristimen. Ei maksa kuin jonkun euron. Sen ruuvaat sopivasti, niin ei neula väpätä.

        Säätöä helpottaa mahdollisimman suuri ilmatila mittarin ja imusarjan välissä, ts. mahd. paljon letkua. Ilma kun on kokoonpuristuvaa, tasoittuvat venttiilien painepiikit paremmin isommassa ilmamäärässä. Ota siis lähtö mieluummin imusarjasta kuin myöhempää haaroittamalla. Kuristin mahd. lähelle lähtöä.

        Erilaiset valaistukset, koko- ja ulkonäkökysymykset ovat sitten asia erikseen. Niihin ovat keskittyneet nämä "GTI-merkit", ja hintaa tulee lisää. Esim. Wikan mallistosta ei varmasti löydy neonsiniselä taustavalolla toteutettua ratkaisua, mutta onpa hintakin eri, ja valon voi toteuttaa itsekin jos se tuntuu tärkeältä.

        Oli paljon hyödyllistä tietoa.


    • dieselbeni

      Tokihan sellanen teollisuus mittari käy, oikeastaan kaikista paras ja tarkin on sellainen vesikellomittari,jota juurikin teollisuudessa käytetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe