Lähdin intoa puhkuen aamulla puutarhalle, ostin orvokkeja ja ajelin kauniissa kesäisessä säässä hautausmaalle. Hain vajasta haravan ja iloisena astelin kohti vanhempieni ja isovanhempieni hautoja. Viereisellä isohkolla sukuhaudalla puuhasteli kaksi sivistyneen näköistä ladya. Toinen seisoi ilmeisesti työnjohtajana ja toinen rapsutteli haravalla maata. Kerkesin vetäistä kolme kertaa vähäisiä lehtiä haudan päältä kun äkäinen ääni selkäni takana ilmoitti, että lehdet täytyy jokaisen henkilökohtaisesti viedä omilta haudoiltaan pois. Huvitti, omilta haudoilta. En ollut kuulevinani ja hän korotti ääntään. Jolloin vastasin josko hoitaisimme molemmat omat alueemme ja omaan tahtiimme. Urputus jatkui, otin haravan ja lähdin vajalle hakemaan kottikärryä. Nainen kuumeni ja huuteli perääni, siihenkö ne nyt jää. Tulin kottikärryjen ja lapion kanssa takaisin keräilin lehtikasani ja kuinkas kävikään hieno rouva alkoikin kiireisesti lykkäämään "omia" roskiaan kasaani. Olkaa hyvä vain sanoin ja kuormasin omani ja hänen loput lehtensä kärryyn ja vein jäteastiaan. Käskyttäjäni ei ollut se työnjohtajan näköinen lady vaan se "työläislady". Useinhan kirjoitellaan, että pitkinä juhlapyhinä esiintyy perheväkivaltaa ja alkoholin väärinkäyttöä, mutta onko juhlapyhät ja yksinäisyys niin vaikeita kestettäviä vanhemmille hienoille ladyille, että pitää hautausmaalle tulla kiukuttelemaan? Mandi ; )
Kylmän kestäviä orvokkeja
49
2129
Vastaukset
Että oikein hautuumaalle tulevat muita määräämään.
- Korppis
Iltaa miljoona tuossa kirjoittelun tiimellyksessä jäit tänne ylös roikkumaan. Nappaan sinut alas ; ) Mitä sinulle kuuluu? Oletko reissannut saaristossa? Mitkä ovat sinun tämän kevään rendivärisi? Minulla on in vihreän eri sävyt ja kirkkaan keltainen. Löysin ihania helmiä ja vöitä sekä isot aurinkolasit in-sävyillä matkaltani. Pitänee ensi kerralla pukeutua hillitymmin kun vierailee hautausmaalla ; )
Korppis kirjoitti:
Iltaa miljoona tuossa kirjoittelun tiimellyksessä jäit tänne ylös roikkumaan. Nappaan sinut alas ; ) Mitä sinulle kuuluu? Oletko reissannut saaristossa? Mitkä ovat sinun tämän kevään rendivärisi? Minulla on in vihreän eri sävyt ja kirkkaan keltainen. Löysin ihania helmiä ja vöitä sekä isot aurinkolasit in-sävyillä matkaltani. Pitänee ensi kerralla pukeutua hillitymmin kun vierailee hautausmaalla ; )
Ollaan mökkeilty, mutta tälläkertaa koko talven ajan ja eri saaressa ku kesäisin ennen. Menemme toki sinne toiseenkin, mutta en ole vielä lähtenyt kun siellä on alkeellisemmat olosuhteet kuin tossa toisessa. Punaista-valkoista tai punaista-mustaa tai vakoista-mustaa tai kokonaan valkoista tai kokonaan punaista. Ihan perinteiset värit mulla.
miljoona kirjoitti:
Ollaan mökkeilty, mutta tälläkertaa koko talven ajan ja eri saaressa ku kesäisin ennen. Menemme toki sinne toiseenkin, mutta en ole vielä lähtenyt kun siellä on alkeellisemmat olosuhteet kuin tossa toisessa. Punaista-valkoista tai punaista-mustaa tai vakoista-mustaa tai kokonaan valkoista tai kokonaan punaista. Ihan perinteiset värit mulla.
Mökkeily jäi minulta tyystin tältä talvelta ja olen nyt ollut kiireinen siellä. Piha on rapsuteltu, mutta keittiöremppa kesken, pikku hiljaa sekin komistuu. Olinhan toki kuukauden pois maisemista, joten nyt pukkaa kiireen hivakkaa. Iltapäivällä menen ohjailemaan taideterapiaa ja huomenna kokkaan nuorten kanssa, auto pitää katsastaa ja ei olisi pahitteeksi omakaan vuositarkistus. Tästä taas eteenpäin, mutta kesällä aijon makoilla laiturilla jos vain kelit antavat myötä ; )
- ahdistava ja
paha mieli. Olisinpa älynnyt jättää lukematta.
osaltani sanoa samaa kuin sinä. Mut tätä ois periaatteessa voinu tulkita monelta eri kannalta..Mut kaiken kaikkiaan omituista käyttäytymistä. Sulta hieno ja esimerkillinen suhtautuminen, vahinko ettei kaikki yllä siihen mihin sinä:))
Näinhän se menee olisinpa ollut menemättä tai mennyt toisena päivänä. Toisaalta olen hyvin iloinen, että pystyn purkamaan tunteitani kirjoittelemalla jää paljon pahaa tekemättä. Ei välikohtaus minustakaan hyvältä tuntunut, mutta onneksi päivän muut tapahtumat korvasivat välikohtauksen aiheuttaman pahan mielen. Mieleen se jäi ja askarrutti?
- rehellisesti
korpikirjailija kirjoitti:
Näinhän se menee olisinpa ollut menemättä tai mennyt toisena päivänä. Toisaalta olen hyvin iloinen, että pystyn purkamaan tunteitani kirjoittelemalla jää paljon pahaa tekemättä. Ei välikohtaus minustakaan hyvältä tuntunut, mutta onneksi päivän muut tapahtumat korvasivat välikohtauksen aiheuttaman pahan mielen. Mieleen se jäi ja askarrutti?
sanon, mikä teki pahan mielen. Riita hautausmaalla, sanasota, sota?!
- Korppis
rehellisesti kirjoitti:
sanon, mikä teki pahan mielen. Riita hautausmaalla, sanasota, sota?!
Yllätyin ja käytin hyvin vähän verbaalista ilmaisua. Kehon eleeni viestivät reakointiani. Voin kai sanoa, että sodin hiljaa eleillä.
- on hyvinkin
Korppis kirjoitti:
Yllätyin ja käytin hyvin vähän verbaalista ilmaisua. Kehon eleeni viestivät reakointiani. Voin kai sanoa, että sodin hiljaa eleillä.
paljastava, siitä, miten ihminen reagoi. Sanat voivat sanoa ihan muuta, minkä se oikeaksi osoittaa.
ajatteleeko sitä itsensä kautta,vai rakkaittensa kautta? Mutta mikä on se oma käyttäytyminen, myös se mitä näit,kun menit sinne omaisen haudalle, alitajunta? oma rehellinen itsesi,kuinka toimit, siihen aikaisempaan näkemiseesi? Ehkä oli kysymys tästä vieraasta ihmisestä,joka häriköi sinua, jostain vakavasta mielentilan häiriöstä tai muusta sellaisesta? Kaikesta huolimatta, edelleen.. toimit todella nätisti:)))
- Korppis
on hyvinkin kirjoitti:
paljastava, siitä, miten ihminen reagoi. Sanat voivat sanoa ihan muuta, minkä se oikeaksi osoittaa.
Olen mato reakoimaan elekielellä. Jos eteeni astuu "nopis" minussa herää samanlainen nirppanokka ja jos vastapuolella on huumorintajua meillä plikka tuota pikaa yksiin. Elekieli on hyvin mielenkiintoinen kieli. Uskon, että kaikilla on omat maneerinsa eri tilanteisiin. Aamulla minuun iski hidastettu kohteliaisuus halu olla hiljaa ja seurata tilannetta. Sanattomia ärsykkeitä kiukuttelevalle.
Hautausmaat ovat sen sortin mestoja joihin ei kannata yksin mennä. Sillä jos siellä selän takaa alkaa kuulumaan naisten ääniä, herää monenlaista epäilystä. Kertomasi perusteella koitin tunnistaa tapaamiasi leidejä, ja päädyin ensin Oholaan ja Oholibaan, mutta muutan kuitenkin veikkaukseni Maria Magdaleenaksi ja Lootin vaimoksi.
- sitten ne
oli näitä naisia, jotka täällä kirjoittelee, nekin tuntuu joskus olevan kuin peelle ammutut karhut.
Mietin hyvin perusteellisesti ja myöhemmin tunnistin toisen ladyistä entiseksi kylämme kansakoulun opettajaksi joten ei heissä sen enempää mystiikkaa ollut.
omistelee sitä tonttimaata, astuit heidän reviirilleen :)
- Korppis
sitten joskus jatkossa ; )Tonttimaa se on minullekin vaan en vielä tiedä haluanko sen palstan ja jokinäköalan vai muutanko kivimuurin pieneen yksiöön.
- sanasotaan!
Ensinnäkin: sivistynyt ihminen vastaa, jos häntä puhutellaan. Koko juttu olisi kuivettunut alkuunsa, jos olisit menetellyt kuin itse olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt: Olisin kääntynyt katsomaan tuota tätiä, ja rauhallisen ystävällisesti todennut, että en aiokaan jättää lehtiä siihen, toki ne vien pois. Ehkä olisin maininnut jotain kauniista ilmasta, ja koko juttu olisi päätynyt siihen, että olisimme voineet kertailla sukujemme mahdollisia esi-isiä. Itse viestit ylpeyttä ja ynseyttä, ja sait kuuron palkaksesi.
- hyvällä,
sanasotaan! kirjoitti:
Ensinnäkin: sivistynyt ihminen vastaa, jos häntä puhutellaan. Koko juttu olisi kuivettunut alkuunsa, jos olisit menetellyt kuin itse olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt: Olisin kääntynyt katsomaan tuota tätiä, ja rauhallisen ystävällisesti todennut, että en aiokaan jättää lehtiä siihen, toki ne vien pois. Ehkä olisin maininnut jotain kauniista ilmasta, ja koko juttu olisi päätynyt siihen, että olisimme voineet kertailla sukujemme mahdollisia esi-isiä. Itse viestit ylpeyttä ja ynseyttä, ja sait kuuron palkaksesi.
asian vierestä, onkohan meidänikäisillä enää varaa täditellä tai mummotella muita naisia? Useimmat ovat meitä nuorempia.
iltaa, sullekki pirre:)) Niin, ihmisillä kullakin on erilainen sosiaalinen reviirinsä, ja he pitävät siitä kiinni kukin tavallaan:)
- Korppis
sanasotaan! kirjoitti:
Totta turiseisit jos olisin ollut huonolla tuulella ja ynseä, mutta olin iloinen ja hymyilevä. Kirjoittelin elekielestä tuonne ylemmäksi. Siellä kerron kuinka aloin "sotimaan" elekielellä, mutta vasta virallisen sodan julistuksen jälkeen ; )
Korppis kirjoitti:
Totta turiseisit jos olisin ollut huonolla tuulella ja ynseä, mutta olin iloinen ja hymyilevä. Kirjoittelin elekielestä tuonne ylemmäksi. Siellä kerron kuinka aloin "sotimaan" elekielellä, mutta vasta virallisen sodan julistuksen jälkeen ; )
Ei sinne jos on omaasteensa hautaa telläämäs kesäkuntohon trenkää kenenkäät sivullisten tulla nenäästelemähän, eikä sellaasta trenkää kuunnella. Täs ja varmahan muuallaki seurakunniis on tapana notta ne hautuumaat siivotahan kevääsin talakoilla koko hautuumaa alue. Jos omaasteensa hauroolta näin keväällä siivoaa lehtiä kasahan niin ne voi jättää siihen ja sitten ku siivouskökkä tuloo paikalle niin vievät ne sitten pois. Oon ollu oikeen usiampana vuotena seurakunnas siivous talakois ja tästä niinkuun monesta muustakin asiasta oon seurakuntamestarin kans ollu puhetta. Mun mielestäni on sivistymätööntä tulla siihen komentelemahan roskienkulijetuksista. Olokohon sitten nuoree eli vanhee. Ja sellaasien jokka ei siitä asiasta, eikä liioon menettelytavoosta mitään tierä. terv. seppä pohojanmaalta
- että ihmisillä
Korppis kirjoitti:
on ns. huonoja päiviä, ja tällä vanhemmalla rouvalla ilmeisesti oli sellainen. Ei ole mieltä provosoitua sellaisesta, käyttäytyy vain ihan tasaisen ystävällisesti, niin useimmiten se menee ohi ja kääntyy jopa vastakohdakseen. Se että kopeasti et edes kääntynyt katsomaan, vaan selkä jäykkänä jatkoit puuhiasi, viesti tuolle rouvalle sitä, ettei hän ole edes vastauksen arvoinen. Siitä hän sai lisää vettä myllyynsä. Minä olen tottunut siihen, että jos minua puhutellaan, olipa sitten kuka tahansa (no, ehkä joku aivan sikahumalikko poikkeus), niin kyllä huomioin tämän ihmisen ja vastaan hänelle. Se on mielestäni ihan alkeellisia käytössääntöjä. Mutta ilmeisesti sinulle oli tämä juttu jotenkin kunniakysymys. Arvollesi kävi, että sinua ohjeistetaan?
- täditellyt
hyvällä, kirjoitti:
asian vierestä, onkohan meidänikäisillä enää varaa täditellä tai mummotella muita naisia? Useimmat ovat meitä nuorempia.
En tiedä miten tulin täditelleeksi, koska itsekin inhoan mummottelua ja tädittelyä.
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Ei sinne jos on omaasteensa hautaa telläämäs kesäkuntohon trenkää kenenkäät sivullisten tulla nenäästelemähän, eikä sellaasta trenkää kuunnella. Täs ja varmahan muuallaki seurakunniis on tapana notta ne hautuumaat siivotahan kevääsin talakoilla koko hautuumaa alue. Jos omaasteensa hauroolta näin keväällä siivoaa lehtiä kasahan niin ne voi jättää siihen ja sitten ku siivouskökkä tuloo paikalle niin vievät ne sitten pois. Oon ollu oikeen usiampana vuotena seurakunnas siivous talakois ja tästä niinkuun monesta muustakin asiasta oon seurakuntamestarin kans ollu puhetta. Mun mielestäni on sivistymätööntä tulla siihen komentelemahan roskienkulijetuksista. Olokohon sitten nuoree eli vanhee. Ja sellaasien jokka ei siitä asiasta, eikä liioon menettelytavoosta mitään tierä. terv. seppä pohojanmaalta
Sinä tiedät tämän menettelyn ja oikeassa olet. Ei kenelläkään ole oikeutta tulla toisten omaisten haudoille määräilemään. Mutta oisko tässä kysymyksessä henkisesti epätasapainoisesta ihmisestä?
Korppis kirjoitti:
sitten joskus jatkossa ; )Tonttimaa se on minullekin vaan en vielä tiedä haluanko sen palstan ja jokinäköalan vai muutanko kivimuurin pieneen yksiöön.
ettei näin ole:))
- "syntisi"
täditellyt kirjoitti:
En tiedä miten tulin täditelleeksi, koska itsekin inhoan mummottelua ja tädittelyä.
taitaa olla minun nenäkkyyteni rinnalla. Mitä olemme toisiamme opettamaan, aikuiset ihmiset. :)) Rauhaa!
- Korppis
että ihmisillä kirjoitti:
on ns. huonoja päiviä, ja tällä vanhemmalla rouvalla ilmeisesti oli sellainen. Ei ole mieltä provosoitua sellaisesta, käyttäytyy vain ihan tasaisen ystävällisesti, niin useimmiten se menee ohi ja kääntyy jopa vastakohdakseen. Se että kopeasti et edes kääntynyt katsomaan, vaan selkä jäykkänä jatkoit puuhiasi, viesti tuolle rouvalle sitä, ettei hän ole edes vastauksen arvoinen. Siitä hän sai lisää vettä myllyynsä. Minä olen tottunut siihen, että jos minua puhutellaan, olipa sitten kuka tahansa (no, ehkä joku aivan sikahumalikko poikkeus), niin kyllä huomioin tämän ihmisen ja vastaan hänelle. Se on mielestäni ihan alkeellisia käytössääntöjä. Mutta ilmeisesti sinulle oli tämä juttu jotenkin kunniakysymys. Arvollesi kävi, että sinua ohjeistetaan?
Sinäkös se olitkin se hiljainen työnjohtaja siinä sivussa. Näit minun suoraselkäisyyteni ja ylenkatseeni. Huomasit senkin, että en edes selkääni kääntänyt. Aurinko taisi osua silmiisi. Sinä se olet oikea propleemien ratkaisija paitsi jos henkilö on humalassa. Kun niskaasi huohotetaan niin sinä siitä oitis leikkiä laskemaan ja sukujuttuja seulomaan. Kohta jo istut kahvikupposella tulevan rajanaapurisi kanssa. Jotta on somaa ja sopuisaa.
sasus kirjoitti:
Sinä tiedät tämän menettelyn ja oikeassa olet. Ei kenelläkään ole oikeutta tulla toisten omaisten haudoille määräilemään. Mutta oisko tässä kysymyksessä henkisesti epätasapainoisesta ihmisestä?
Ainakin täällä meirään seurakunnas on tällääset ohojehet annettu ja seurakunta tettää vuorenmittahan minulla monenmoosia metallihommia, niin hautuumaille ku muihinki paikkoohin. Kyllä mä käyn aika usiasti vaimoovainaan hauralla ja mielestäni pirän sen siistinä ja konnoos. Hän nukkuu siellä sukuhauraas ja siinä aivan vieres oli sellaanen suuri, oikeen tukkikoivu. Se varisti niitä lehtiä aina siihen ja muutoonkin se oli jo vanhapuu. Kävin puhumas kirkkoherranvirastos notta sopiisko mitenkään että kaarettaasihin se koivu siitä pois. Kyllä se onnistu ja suntion kans se sitten kaarettihinki. Joo ei kenenkään hauroolle saa mennä omaasia nenäästelemähän, se on sellaanen paikka missä viimeksi ollahan erimieltä asioosta ja ei kukaan täysipäänen sellaasta tekisikään. terv. me Tiitun kans.
- Korppis
vaikka en olisi niitä vienytkään kompostiin. Äidilläni oli syntymäpäivä. Ruukaan käydä joka vuosi tervehtimässä häntä ja "juttelemassa" hiljaa kuulumisiani, nyt se jäi, mutta äitienpäivänä menen uudestaan ja toivon "juttutuokiota" ilman häiriöitä, samalla lisää kukkasia ja kylvän ruohonsiemeniä. Sinä tiedät miten tärkeitä nämä rauhalliset "juttutuokiot" ovat.
- neljä vuotta
sasus kirjoitti:
iltaa, sullekki pirre:)) Niin, ihmisillä kullakin on erilainen sosiaalinen reviirinsä, ja he pitävät siitä kiinni kukin tavallaan:)
takaperin, joten en ole "työnjohtaja". Minusta vain on mukavempi pysyä ihmisten kanssa väleissä ja välttää turhanpäiväistä riitaa. Ei mene itseltäkään turhaan energiaa hukkaan. Myönnettävä on, että nämä jalot oppini eivät oikein toteudu kotona, mutta satunnaiskohdattujen ihmisten kanssa kyllä oikein hyvin! Monesti ihmisistä näkee jo päältä, mitä heillä on sydämellään. Hirmu tärkeää on, että toinen tuntisi olevansa arvostettu, olipa nyt millainen ihminen tahansa.
Ainakin täällä meirään seurakunnas on tällääset ohojehet annettu ja seurakunta tettää vuorenmittahan minulla monenmoosia metallihommia, niin hautuumaille ku muihinki paikkoohin. Kyllä mä käyn aika usiasti vaimoovainaan hauralla ja mielestäni pirän sen siistinä ja konnoos. Hän nukkuu siellä sukuhauraas ja siinä aivan vieres oli sellaanen suuri, oikeen tukkikoivu. Se varisti niitä lehtiä aina siihen ja muutoonkin se oli jo vanhapuu. Kävin puhumas kirkkoherranvirastos notta sopiisko mitenkään että kaarettaasihin se koivu siitä pois. Kyllä se onnistu ja suntion kans se sitten kaarettihinki. Joo ei kenenkään hauroolle saa mennä omaasia nenäästelemähän, se on sellaanen paikka missä viimeksi ollahan erimieltä asioosta ja ei kukaan täysipäänen sellaasta tekisikään. terv. me Tiitun kans.
niin vähän kokemuksia haudoista, kun ei ole itse tarvinnut hoidella, on suku pitänyt aina huolta ja äitini isän haudasta. Poikani haudasta pitää lastenlasteni äiti, melkein miniäni ja hänen vanhempansa, koskapa poikani on haudattu toiselle paikkakunnalle,kuin mistä hän on kotoisin ja missä me, hänen perheensä olemme. Hänen perheensä lähelle.
Korppis kirjoitti:
vaikka en olisi niitä vienytkään kompostiin. Äidilläni oli syntymäpäivä. Ruukaan käydä joka vuosi tervehtimässä häntä ja "juttelemassa" hiljaa kuulumisiani, nyt se jäi, mutta äitienpäivänä menen uudestaan ja toivon "juttutuokiota" ilman häiriöitä, samalla lisää kukkasia ja kylvän ruohonsiemeniä. Sinä tiedät miten tärkeitä nämä rauhalliset "juttutuokiot" ovat.
haluan, isäni haudan äärellä jutella rauhassa, käynkin siellä usein yksin. Poikani haudalle pääsen harvoin, hautajaisten jälkeen olen käynyt kaksi kertaa,aina se on korkea kynnys. Se on niin pitkän matkan päässä. Vieläkin tekee todella kipeää mennä sinne. Enkä ole vieläkään käynyt läpi kokonaan sitä kaikkea mitä tapahtui, tai en uskalla? En tiedä oikeastaan.. Pahalle vain tuntuu..
sasus kirjoitti:
haluan, isäni haudan äärellä jutella rauhassa, käynkin siellä usein yksin. Poikani haudalle pääsen harvoin, hautajaisten jälkeen olen käynyt kaksi kertaa,aina se on korkea kynnys. Se on niin pitkän matkan päässä. Vieläkin tekee todella kipeää mennä sinne. Enkä ole vieläkään käynyt läpi kokonaan sitä kaikkea mitä tapahtui, tai en uskalla? En tiedä oikeastaan.. Pahalle vain tuntuu..
Olet kokenut sen pahimman jota en haluasisi kokea, lapsesi menetyksen. En varmaan selviäisi siitä.
Olet kokenut sen pahimman jota en haluasisi kokea, lapsesi menetyksen. En varmaan selviäisi siitä.
siltähän se tuntuu.. mutta elämässä on vaan elettävä,tuntu se miltä tahansa. Kaikessa on mentävä eteenpäin. Ei sitä uskoisi..
neljä vuotta kirjoitti:
takaperin, joten en ole "työnjohtaja". Minusta vain on mukavempi pysyä ihmisten kanssa väleissä ja välttää turhanpäiväistä riitaa. Ei mene itseltäkään turhaan energiaa hukkaan. Myönnettävä on, että nämä jalot oppini eivät oikein toteudu kotona, mutta satunnaiskohdattujen ihmisten kanssa kyllä oikein hyvin! Monesti ihmisistä näkee jo päältä, mitä heillä on sydämellään. Hirmu tärkeää on, että toinen tuntisi olevansa arvostettu, olipa nyt millainen ihminen tahansa.
oikeassa olet:)
- ikäänkuin
siinä puhui, ah. Niin leviää, ko pohojalaasella kuuluukin olla. oikein nautinnollinen lukuhetki, kiitos! Korva on tottunut paikalliseen töpötyyliin, kaik lyhennetä. Oma luonne on sellaanen, ettei tulla määräilemähän..
- hautausmaan
olevan Kiven sanoin: Tuonen viita, rauhan viita! Kaukana on vaino, riita, kaukana kavala maailma.
Kauniiseen lopetukseesi ei ole enää mitään lisättävää. Toivotan kaikille hyvää yötä! Mandi
- Pulsatillat,
lähinnä tulivat tarinastasi mieleen.
- novelli vai?
Nimimerkistä vaan päättelin ja juttu oli novellinomainen. Vaikea kuvitella että joku edes dementoitumassa oleva,käyttäytyisi noin hautausmaalla.
Jos sinulla ei ole mielikuvitusta sinun on vaikeaa kuvitella arjen koukeroisia kokemuksia kuvauksiksi, pieniksi elämän novelleiksi.
- näin ...
Jos sinulla ei ole mielikuvitusta sinun on vaikeaa kuvitella arjen koukeroisia kokemuksia kuvauksiksi, pieniksi elämän novelleiksi.
sanot? Kaikilla On mielikuvitusta, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Älä arvioi ihmisiä, jotka sanovat mielipiteensä. Sivistynyt ihminen ei tee niin .
näin ... kirjoitti:
sanot? Kaikilla On mielikuvitusta, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Älä arvioi ihmisiä, jotka sanovat mielipiteensä. Sivistynyt ihminen ei tee niin .
Kirjoitin eilen ihan oman mielipiteeni ketjuun, jossa valitettiin, että palstalaiset ovat liian yksimielisiä eikä heillä ole omia ajatuksia. Tänä aamuna sitä ketjua ei enää ollut. Sinäkö kirjoitit tuon mielipiteeni edeltäneen viestin ketjuuni? Etkö ymmärtänyt vastaustani? Kuvaukset, lyhyet novellit ovat pieniä arjen tapahtumia. Tarinoitten kirjoittajat tarkkailevat ihmisiä ja tapahtumia ympärillään ja tekevät niistä kuvia mieleen. Myöhemmin kuvat muokkaantuvat ja tallentuvat paperille (tietokoneelle). Faktaan sekoittuu ripauksia mielikuvitusta, siitä syntyy tarina. Kritiikki on rankkaa, niin oikeassa elämässä kuin nettimaailmassakin ja sitä pitää oppia tulkitsemaan oikein. Täällähän ei tarvita kuin yksi kriittinen oma mielipide ja pakka menee sekaisin. Sivistynyt, oppinut ns. hieno ihminen yms. tekevät elämässään samoja virheitä kuin me tavalliset taatelin tallaajat. Nuo ladyt hautausmaalla olivat ns. sivistyneitä hienoja rouvia. Eihän tämä juttu muuten olisi toiminutkaan.
- Meriläinen
Kirjoitin eilen ihan oman mielipiteeni ketjuun, jossa valitettiin, että palstalaiset ovat liian yksimielisiä eikä heillä ole omia ajatuksia. Tänä aamuna sitä ketjua ei enää ollut. Sinäkö kirjoitit tuon mielipiteeni edeltäneen viestin ketjuuni? Etkö ymmärtänyt vastaustani? Kuvaukset, lyhyet novellit ovat pieniä arjen tapahtumia. Tarinoitten kirjoittajat tarkkailevat ihmisiä ja tapahtumia ympärillään ja tekevät niistä kuvia mieleen. Myöhemmin kuvat muokkaantuvat ja tallentuvat paperille (tietokoneelle). Faktaan sekoittuu ripauksia mielikuvitusta, siitä syntyy tarina. Kritiikki on rankkaa, niin oikeassa elämässä kuin nettimaailmassakin ja sitä pitää oppia tulkitsemaan oikein. Täällähän ei tarvita kuin yksi kriittinen oma mielipide ja pakka menee sekaisin. Sivistynyt, oppinut ns. hieno ihminen yms. tekevät elämässään samoja virheitä kuin me tavalliset taatelin tallaajat. Nuo ladyt hautausmaalla olivat ns. sivistyneitä hienoja rouvia. Eihän tämä juttu muuten olisi toiminutkaan.
Usein mietin elämääni, jos sitä ylimalkaan katsoo siinä ei tapahdu mitään vain yhtä ja samaa. Minulla on tapana katsoa sitä pätkittäin, johan on tapahtumia juuri niitä pieniä novelleja, ja uskon että niitä löytyy joka ihmisen elämästä jos osaa oikein elämäänsä tulkita ja tutkailla.
Meriläinen kirjoitti:
Usein mietin elämääni, jos sitä ylimalkaan katsoo siinä ei tapahdu mitään vain yhtä ja samaa. Minulla on tapana katsoa sitä pätkittäin, johan on tapahtumia juuri niitä pieniä novelleja, ja uskon että niitä löytyy joka ihmisen elämästä jos osaa oikein elämäänsä tulkita ja tutkailla.
Juuri niin kaikki tallentuu meidän aivojen tietokoneelle ja sieltä kukin työstää omia tarinoitaan. Jos on tahtoa ja halua jokainen voi luoda omia novelleitaan. Kirjallista lahjakkuutta ei tarvita vain ripaus fantasiaa. Sanelukoneet ovat joidenkin apuna kun kynä ei löydä kirjaimia. Istuimme Peterin kanssa Indonesialaisessa ravintolassa hänen kotikaupungissa Haarlemissa. Seurasin tapahtumaketjua viereisessä pöydässä. Siitä tulee ihana tarina, mutta faktan ja oman mielikuvituksen yhteen liitos vie aikansa. Olin muuten siellä sinun kotikaupungin nurkilla ja mietin, että olisi ollut kiva tavata, mutta ehkä joskus kun tulen taas Karhulaan ; )
- aloitit!
Mikä on niin sinun tapaistasi. Olisit hakenut ne kärryt ensin, tai ottanut siihen jostain jonkun astian. Ilmeisesti et olisi niitä lehtiä vienyt muuten mihinkän. Kun sinusta on kyse, niin en ihmettele ollenkaan tuon naisen kommennteja. Ne oli ilmeisesti ainoat kärryt. Joo työläislady. Sinähän itse oletkin varsinainen ylimyslady. Kyllä siinä on syytä molemmissa, mutta minäpä epäilen tuon työläisladyn tunteneen sinut, ja tyylisi.
En ruukaa ajella kottikärryillä pitkin hautuumaita kuten huru-ukot aikanaan, mutta tarvittaessa. Saattaapi olla jotta ladyt tunsivat, saattapi olla jotta eivät. Totta puhuakseni en olisi vienytkään niitä lehtiä minnee koska hautausmaan työntekijät sen tekevät ja saavat siitä palkkansa. Naapurin rouva on sen alueen ylipäällysmiehenä. Sovinto, jookosti ; )
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?741410Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13957Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90818Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53654
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv45605Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47603Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134598Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50564