katteen lisäksi,haluisin jotain syötävää.pelkkä kate on tylsä.mitä kukkia,kärsiikö omenapuu tai päärynä kun juurella on jotain?
mitä syötävää omenapuun
6
667
Vastaukset
- cfvo bjphklö
Kaikenlainen puolivarjossa menestyvä vihannes kelpaa, kunhan sitä ei tarvitse talikoida irti maasta, jotta omenapuunjuuret eivät vaurioituisi. Itselläni kasvaa paremmin tai huonommin riippuen vuodesta: Hyvänheikinsavikkaa, salaattia, punajuurta, pinaattihierrakkaa, mansikoita, mesimarjaa, pinaattia... Papuja ja muita auringonkin kasveja voisi kokeilla eteläpuolella puita. Eli kokeile vaan kaikkea...
- Iloista kesää !
Jos tilaa on, miksi pitää yrittää väkisin survoa puiden alle mitään ? Omenapuun alle syötäväksi sopii minusta parhaiten picnik-korillinen raikasta syötävää ja juotavaa. Raikkaita kesäsalaatteja ja pikkupaloja kylmän raikkaaan valkoviinin kera nautittuna. AAAAH !
- Onttomukulakiurunkannus
Minulla on tapana heitellä nuoren omppupuun alle talvivalkosipulin itusilmuja, joita tulee kauheat määrät, jos niitä ei nypi ajoissa pois. Saattavat jopa olla hyödyksi, jos haisevat myyrien nenään pahalta. Valkosipulin nuoria versoja voi käyttää salaatissa ja missä vain ruohosipulin tapaan.
- mie vaan..
krassi puun alla ehkäisee jotain ötöjä, mutta en muista mitä.. tosin paljon saat salaattiin ja boliin koristekukkia laittaa
- vuokki
Mulla on pihassa yksi pienehkö omppu, laitoin sen juurelle sitä haisevaa liljaa (en muista nimeä mutta haisee niinpahalle että myyrät ei tykkää) ja sitten mansikkaa. Kasvimaalla oli niin paljon rönsyjä etten raaskinut heittää poiskaan. Yleensähän sanotaan että omppu ei tykkää ruohosta saas nähä tykkääkö mansikoista.
- minullakin
monta vuotta ollut. Ei tarvitse rikkaruohoja perata ja saapa omenia odotellessa jotain suuhunkin.
Toi valkosipuli ylempäna oli hieno idea, pitääpä raivata vähän tilaa ja kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262033
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211361
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863