Miten eroon alkoholista kokonaan ?

Viikonloppuisin

Maanantai ja edelleen krapula päällä johtuen perjantain, lauantain ryyppäämisestä ja sunnuntain tasoittavista. Morkkis on päätähuimaava. Tyttöystävä lähti jo ajat sitten koska ei jaksanut katsoa yltiöpäistä viikonloppujuopotteluani. Kännäämistä on jatkunut vuosia. Samoin kaveripiiri on alkanut rakoilla, koska eivät jaksa katsoa kännisekoilujani. Mistä lähteä liikkeelle, jotta saisi pullon pysymään kiinni kokonaan? Yritetty on - huonoin tuloksin...

24

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kas näin

Lopetat vaan juomisen, ei siinnä sen kummempaa tarvi tehdä.

• tahdosta kiinni ja

tukea voit varmaan hakea ammattiauttajan kautta, esim, a-klinikalta voi kysyä tämmöisiä juttuja.Sitten on tietysti lääkitys apu asiaan myös. Sähän voisit ottaa vaikka oman personal trainerin tähän juttuun, ihan niin kuin laihduttajat tai liikunnan aloittajat. Kannattasko sen alkoholin tilalle alkaa kehittelemään jotain muuta, oppia tavoista ulos. Yritä pitää suhteet yllä niihin selviin kavereihisi ja ottaa myös heistä mallia.Jos sulla jää ryyppy päälle niin, sun ei kannata nauttia sitä alkoholia ollenkaan.

• otsikolla-------------

" PERUSVIISUS VIINASTA,," siinä alku koko kupletille !

• juoppo etkä

viimeinen noissa mietteissä. mitä keinoja olet kokeillut ja mitä on kokeilematta. listaapa niitä ensin, samalla saat lisää tietoa. kukaan ei voi raitistua puolestasi. itse se on tehtävä. ensin päästös ja sitten toimeen. apuja on kyllä saatavilla.

• Viikonloppuisin

vielä olemassa minun suhteen eli nyt pitää tehdä pitävä raitistumispäätös. Ongelmana on se, että tähän päivään saakka päätös ei ole pitänyt vaan se on ollut lähinnä itsensä - ja läheisien kusettamista aina on lipsahtanut oton puolelle...

• T.Korva

...jotensakin samassa tilanteessa reilu puoli vuotta sitten. Tupakoinutkin yli 30 vuotta ja ryyppääminen tuntui jatkuvasti lisääntyvän. Eli 3 tai 4 päivää viikossa ja määrätkin nousi jo suuriksi. Marraskuun alussa heitin ja lopetin samalla tupakoinninkin. Katsotaan nyt kuinka kauan menee, mutta ei tuo nyt kiinnosta se jatkuva ryyppääminenkään ainakaan toistaiseksi. Eli en ole ottanut tippaakaan enkä savuakaan. Tee vaikka mielessäsi päätös ensin viikoksi ja jatka sitä sitten. Siis oma päätös ja turha sitä on mielestäni "kylillä" ruveta kehumaan.

• Viikonloppuisin

ja kokeilla viikko kerrallaan ilman alkoa... tämä viikko ja tuleva viikonloppu selvinpäin. Ja siitä sitten eteenpäin viikko kerrallaan.

• juoppo ja tiedän sen
        Viikonloppuisin kirjoitti:

ja kokeilla viikko kerrallaan ilman alkoa... tämä viikko ja tuleva viikonloppu selvinpäin. Ja siitä sitten eteenpäin viikko kerrallaan.

Päätöksiä vaikka sata, ne tulee tuskin pitämään. Ei pitäneet ainakaan mulla. Kiinnostus ryyppämiseen, siitä sinun on päästävä eroon! Etsi syitä, miksi et enää ryyppäisi. Etsi syitä, miksi kannattaa ryypätä, onko sellaisia?(Äläkä kuseta itseäsi vaan ole rehellinen!) Ryyppäämiselle löytyy aina tekosyitä. Kuten vaikkapa "On viikonloppu, muutkin ottaa". "Telkusta tulee kiekkomatsi, silloin kaikki ottaa". "Vituttaa". "Haluan pitää hauskaa". "On niin kivaa". Jne jne. Tekosyitä on miljoonia, kuulostaako tutulta? Tai; "Otan vielä tänä viikonloppuna, ensiviikolla en ota". Itseasiassa, kaikki jotka käyttävät alkoholia säännöllisesti, pettävät itseään. "Olut on hyvää". "Viini on hyvää". Mitä itsepetosta! Kukaan ei joisi noita juomia, jos niissä ei olisi alkoholia! Vai ostatko sinä alkoholittomia oluita tai viinejä? Luuletko että juot juoman maun vuoksi? Saatat kuvitella niin, mutta todellisuudessa juot sen assosiaatioarvon vuoksi-Siis tiedät tulevasi juomasta humalaan, jonka vuoksi se maistuu hyvälle. Alkoholia ei ole tarkoitettu nautittavaksi sisäisesti, se on hermomyrkky. Mitään muuta syytä alkoholin nauttimiselle ei ole olemassa, kuin se, että haluaa lamauttaa sillä hermostonsa ja tunteensa. Alko suosittelee turvallisena 24 annosta viikossa, miksikö? Se myy sitä ainetta, jota lääkäreitten mielestä ei tulisi saattaa elimistöönsä lainkaan!! Lopuksi. Luuletko että sinun on pakko juoda, ettet voi olla juomatta? Se on väärä luulo, juot omasta halustasi jos juot. Sellainen henkinenkin puoli asiaan on, että se alkoholia sisältävä pullo ei leijaile itsestään huulillesi. Ainiin ja vielä: Helpointa on, kun ei ota yhtään ryyppyä. Ei tarvitse miettiä että ottaakko vaiko ei. Ainakin alkuun on hyvä olla muutama kuukausi 100% tipattomana ja sitten ehkä katsella asiaa uudestaan jos siltä tuntuu.

• seitsemän päivää

Päivä kerrallaan on tuhansien alkoholistien käyttämä tapa saada pysyvä raittius. Googlesta lisää.

• ...siis 100% tulos ohjelmaa...
        seitsemän päivää kirjoitti:

Päivä kerrallaan on tuhansien alkoholistien käyttämä tapa saada pysyvä raittius. Googlesta lisää.

...itse olen elävä esimerkki siitä, päivä kerrallaan!!!

• samoin
        ...siis 100% tulos ohjelmaa... kirjoitti:

...itse olen elävä esimerkki siitä, päivä kerrallaan!!!

täällä. päivä kerrallaan, jo hyvin pitkän aikaa. googlaa mitä se tarkoittaa :))

• öööh..

Narauttaa korkin kiinni, ja on juomatta. Niin minäkin tein, vaikka kuinka alussa kivesti. Löytyykö sinusta rotia, kun muualtakaan et sitä saa?

• Viikonloppuisin

korkki kiinni, olla juomatta ja keksiä juomisen tilalle jotakin järkevämpää tekemistä. Juomisessa kun tahtoo mennä terveys, rahat ja vaimo/tyttöystävä, kaverisuhteet niin eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi syytä lopettaa pämppääminen.

• inhoa

korkki kiinni, olla juomatta ja keksiä juomisen tilalle jotakin järkevämpää tekemistä. Juomisessa kun tahtoo mennä terveys, rahat ja vaimo/tyttöystävä, kaverisuhteet niin eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi syytä lopettaa pämppääminen.

Itse pyöritän samaa asiaa päivästä toiseen mielessäni. Mulla on hyvä työpaikka, suorastaan unelmainen, ihana mies, oma omakotitalo, ystäviä, mahtava perhe eli kaikki hyvin. Paitsi ettei ole. N.kolme vuotta sitten erosin avioliitosta ja siitä se lähti. Aloin kyllä aika nopeasti havahtua alkoholin käyttööni, mutta ilmeisesti aivoissa oli jo merkki siitä, miten kiva olo siitä tulee. Hoidin opiskelut ja työt, sinnittelin erosta selvitäkseni ja näytin ulos päin varmasti melko pärjäävältä. Todellisuudessa aloin jatkuvasti lisätä juomista. Pahimmillaan olen mennyt töihin pienessä kännissä, ajellut kymmeniä kertoja autolla humalassa, saanut aikaiseksi vaikka mitä soppia parisuhteessa. Ja joka kerran jälkeen itkenyt miten hullu olenkaan. Olen elävä esimerkki siitä, että alkoholisti voi olla myös ns.menestyvä ihminen. Mieheni ei käytä alkoholia juuri lainkaan. Olenkin oppinut juomaan salassa, mitä ihmeellisimpiin kellonaikoihin. Ja ahdistus vaan kasvaa. A-A ei tuonut apua, sielläkin minut nähtiin ongelmaani liioittelevana ja pärjäävänä ihmisenä. Ongelman liioittelua tuskin on, jos vetää kalsareita 4-5 krt vko. Päivä kerrallaankin tuntuu usein ylitsepääsemättömän vaikealta. Mutta jollain helvetillä tästä on päästävä! Itseinho ja häpeä kasvaa. Ja tiedän, että menetän vähitellen kaiken, ellen tähän nyt todella puutu. Nuori kaunis nainen muuttuu vähitellen harmaaksi, turvonneeksi, masentuneeksi, epävarmaksi ja saamattomaksi. Viinassa ei ole enää mitään hohtoa. Se on vain pakkoajatus. Toivon kaikille rimpuilijoille tsemppiä enemmän kuin sanat voi ikinä ilmaista!

• laukkaa
        inhoa kirjoitti:

Itse pyöritän samaa asiaa päivästä toiseen mielessäni. Mulla on hyvä työpaikka, suorastaan unelmainen, ihana mies, oma omakotitalo, ystäviä, mahtava perhe eli kaikki hyvin. Paitsi ettei ole. N.kolme vuotta sitten erosin avioliitosta ja siitä se lähti. Aloin kyllä aika nopeasti havahtua alkoholin käyttööni, mutta ilmeisesti aivoissa oli jo merkki siitä, miten kiva olo siitä tulee. Hoidin opiskelut ja työt, sinnittelin erosta selvitäkseni ja näytin ulos päin varmasti melko pärjäävältä. Todellisuudessa aloin jatkuvasti lisätä juomista. Pahimmillaan olen mennyt töihin pienessä kännissä, ajellut kymmeniä kertoja autolla humalassa, saanut aikaiseksi vaikka mitä soppia parisuhteessa. Ja joka kerran jälkeen itkenyt miten hullu olenkaan. Olen elävä esimerkki siitä, että alkoholisti voi olla myös ns.menestyvä ihminen. Mieheni ei käytä alkoholia juuri lainkaan. Olenkin oppinut juomaan salassa, mitä ihmeellisimpiin kellonaikoihin. Ja ahdistus vaan kasvaa. A-A ei tuonut apua, sielläkin minut nähtiin ongelmaani liioittelevana ja pärjäävänä ihmisenä. Ongelman liioittelua tuskin on, jos vetää kalsareita 4-5 krt vko. Päivä kerrallaankin tuntuu usein ylitsepääsemättömän vaikealta. Mutta jollain helvetillä tästä on päästävä! Itseinho ja häpeä kasvaa. Ja tiedän, että menetän vähitellen kaiken, ellen tähän nyt todella puutu. Nuori kaunis nainen muuttuu vähitellen harmaaksi, turvonneeksi, masentuneeksi, epävarmaksi ja saamattomaksi. Viinassa ei ole enää mitään hohtoa. Se on vain pakkoajatus. Toivon kaikille rimpuilijoille tsemppiä enemmän kuin sanat voi ikinä ilmaista!

ja alitajunta hoitaa hommat niin, että tekosyyt löytyy juomiseen.tää on sitä. haluat enemmän juoda kuin raitistua. ootellaan muutosta, saattaahan se joskus tullakin mutta ilman omaa,vilpitöntä halua ei. " A-A ei tuonut apua, sielläkin minut nähtiin ongelmaani liioittelevana ja pärjäävänä ihmisenä"!

• voipytty
        inhoa kirjoitti:

ainoa pääsyvaatimus AA:han. Olet täysivaltainen jäsen, kun menet kokoukseen ja kerrot haluavasi raittiin elämän. Ei kukaan toinen voi määritellä, missä kenenkin pohja on. Sitkeästi vaan sinne tai muihin palavereihin ja ennen pitkää huomaat, että Sinut otetaan vakavasti ja hyväksytään joukkoon ihan omana itsenäsi, naispuolisena alkoholistina. Yleensä palaveripaikoista on saatavana AA-kirjoja. Niitä on sekä ilmaisia että maksullisia. Ota sellaisia kotiisi ja tutki niiden sanomaa yhdessä sen ihanan miehesi kanssa. Ongelmasi on kuitenkin yhteinen. Rohkeutta sinulle muuttaa niitä asioita mitä voit!

• åsa
        inhoa kirjoitti:

minä sain apua Lyricasta, lääke ahdistukseen. Psykiatri totesi minulla olevan GAD ja ADD, siis perinnöllinen ahdistus ja masennustila luulisin, sekä keskittymishäiriö jne. Olen siis juonut valtaavaan ahdistukseen ,unettomuuteen ja epäonnistumisen tunteeseen. Lyricaa käyttäessäni oluenhimo loppui kuin seinään, nukun syvemmin ja voin todella hyvin. Alkoholia saa käyttää varoen, join pubissa lauantaina mutta vain yhden, ei maistunut. Jos on masennusongelmia, puhu lääkärin kanssa. toivon voimia lopettaa. Ps. entinen mieheni makaa sairaalassa maksakirroosi vain 50v.

• kun auttaa
        åsa kirjoitti:

minä sain apua Lyricasta, lääke ahdistukseen. Psykiatri totesi minulla olevan GAD ja ADD, siis perinnöllinen ahdistus ja masennustila luulisin, sekä keskittymishäiriö jne. Olen siis juonut valtaavaan ahdistukseen ,unettomuuteen ja epäonnistumisen tunteeseen. Lyricaa käyttäessäni oluenhimo loppui kuin seinään, nukun syvemmin ja voin todella hyvin. Alkoholia saa käyttää varoen, join pubissa lauantaina mutta vain yhden, ei maistunut. Jos on masennusongelmia, puhu lääkärin kanssa. toivon voimia lopettaa. Ps. entinen mieheni makaa sairaalassa maksakirroosi vain 50v.

kaikki nuo luetellut oireet saa juopottelusta. kauanko sulla oli täysraittiutta takana kun sait diagnoosit ? yleensä vaaditaan 2-3 kk. entäs kauanko tuosta diagnoosista on aikaa ? nyt kun sulla on juomisen syyt pois niin miksi sitten juot (varoen ! /kohtuukäyttäen ??) ? hyvähän se on, että alkoholismi tai vastaava on hoidettu mutta kuulostaa tuo lupa varoen juomiseen ihan muulta, kohtuukäytön oppimiselta. miten lie ?

• åsa
        kun auttaa kirjoitti:

kaikki nuo luetellut oireet saa juopottelusta. kauanko sulla oli täysraittiutta takana kun sait diagnoosit ? yleensä vaaditaan 2-3 kk. entäs kauanko tuosta diagnoosista on aikaa ? nyt kun sulla on juomisen syyt pois niin miksi sitten juot (varoen ! /kohtuukäyttäen ??) ? hyvähän se on, että alkoholismi tai vastaava on hoidettu mutta kuulostaa tuo lupa varoen juomiseen ihan muulta, kohtuukäytön oppimiselta. miten lie ?

ja ahdistus on ollut seuranani lapsuudesta alkaen kaikkine oireineen, tämän takia alkoholi kai tuli kuvaan mukaan jo parikymppisenä. Sehän on sanomattakin selvää että kova alkoholin käyttö aiheuttaa masennusta ja muita oireita. ei mulla ollut mitään pitkiä raittiuksia takana. diagnoosin sain noin kuukausi sitten, tottakai on suositeltavaa ettei ota yhtään lääkkeiden kanssa ja siihen pyrinkin, on vain tosi vaikeaa jossain pubissa istua vesilasin ääressä, mutta kuten sanottu yksi olut on aikamoinen saavutus meikäläiselle.

• ja sanot sen pubissa
        åsa kirjoitti:

ja ahdistus on ollut seuranani lapsuudesta alkaen kaikkine oireineen, tämän takia alkoholi kai tuli kuvaan mukaan jo parikymppisenä. Sehän on sanomattakin selvää että kova alkoholin käyttö aiheuttaa masennusta ja muita oireita. ei mulla ollut mitään pitkiä raittiuksia takana. diagnoosin sain noin kuukausi sitten, tottakai on suositeltavaa ettei ota yhtään lääkkeiden kanssa ja siihen pyrinkin, on vain tosi vaikeaa jossain pubissa istua vesilasin ääressä, mutta kuten sanottu yksi olut on aikamoinen saavutus meikäläiselle.

istuville, ovat hölmöjä, jos silti houkuttelevat sinua ottamaan. Miksi menet pubiin?

• on se
        åsa kirjoitti:

johon pitäis kiinnittää huomio. siis jos sitä on ja jos sen kanssa aikoo elää. alkoholisti kun kieltää ongelmansa viimeiseen asti. jos kaikki kaverit on pubissa ja yhteistä teille on vain juopottelu niin eipä se raittiusajatus kauaa pesää sinussa tee. uudet harrastukset, uudet ihmis-suhteet vaikka sitä kautta ja kenties ystäviä. entiset juoppoystävät saa jäädä entisiksi. siinäpä alkuohjeita, jos aiot elämääsi muuttaa. jos taas et muuta mitään niin kaikki jatkuu ihan pian kuten ennenkin. nythän sulla olisi paikka tehdä elämäsi tärkein ja paras päätös, kun lääkekin on apuna poistamassa syyt juoda. vain juominen on jäljellä. yritä.

• åsa
        on se kirjoitti:

johon pitäis kiinnittää huomio. siis jos sitä on ja jos sen kanssa aikoo elää. alkoholisti kun kieltää ongelmansa viimeiseen asti. jos kaikki kaverit on pubissa ja yhteistä teille on vain juopottelu niin eipä se raittiusajatus kauaa pesää sinussa tee. uudet harrastukset, uudet ihmis-suhteet vaikka sitä kautta ja kenties ystäviä. entiset juoppoystävät saa jäädä entisiksi. siinäpä alkuohjeita, jos aiot elämääsi muuttaa. jos taas et muuta mitään niin kaikki jatkuu ihan pian kuten ennenkin. nythän sulla olisi paikka tehdä elämäsi tärkein ja paras päätös, kun lääkekin on apuna poistamassa syyt juoda. vain juominen on jäljellä. yritä.

et kuitenkaan tule ajatelleeksi että ystäväni ovat sekalaisia. on pari paljon juovaa ja he istuvat näissä pubeissa, on täysin raittiita joiden kanssa käyn lenkillä ja juttelen puhelimessa jne. on myös kohtuujuovia siis koko kirjo. Pidän kaikista ystävistäni enkä halua menettää ketään. Sen oluen jälkeen en ole muuten juonut yhtään alkoholia joten ollaan oikealla hollilla. Ensin suutuin kirjoituksestasi mutta tarkemmin ajateltuna siinä oli itua.

• hyvä asia
        åsa kirjoitti:

et kuitenkaan tule ajatelleeksi että ystäväni ovat sekalaisia. on pari paljon juovaa ja he istuvat näissä pubeissa, on täysin raittiita joiden kanssa käyn lenkillä ja juttelen puhelimessa jne. on myös kohtuujuovia siis koko kirjo. Pidän kaikista ystävistäni enkä halua menettää ketään. Sen oluen jälkeen en ole muuten juonut yhtään alkoholia joten ollaan oikealla hollilla. Ensin suutuin kirjoituksestasi mutta tarkemmin ajateltuna siinä oli itua.

enempää en pysty tekemäänkään puolestasi. nyt sain sinut suuttumaan ja sitten miettimään. muutenhan viesti olisi ollut vaan yksi muitten joukossa. toivottavasti jaksat pärjätä. jos eteen tulee aika jolloin pitää tehdä kipeitä ratkaisuja niin ne on tehtävä. niin alkoholin suhteen kuin muutenkin. hyvä kesää sulle.

• eroon AA:n avulla...

ja sitä samaa uskallan tarjota vaihtoehdoksi sinullekin. Soita AA:n auttavaan puhelimeen ja etsi itsellesi sopiva ryhmä; läheltä tai kaukaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe