Vuokra asunto irtisanottiin,mutta mistä uusi ?? Onkos kellään hyviä vinkkejä ? Pääkaupunkiseudulta pitäis kohtuullisella vuokralla löytää. Kaikilla kun ei tuota rahaa ole siunaantunut,rahallahan sais vaikka minkälaisen,kun katselee noita firmojen ilmoituksia. Kaupungilta ei heru yksinäiselle asuntoa,kun on noita perheellisiä ja pakolaisia. Kaikki vinkit otetaan vastaa !
Kävi..
19
814
Vastaukset
- Sinulle, vaan kyllä
myötätuntoa... Toivottavasti löydät hyvän uuden kodin. Pieni vinkki, ellet ole työelämässä, muuta maalle, siellä on asuntoja ja paljon edullisemmin kuin p-kaupunkiseudulla. Ystäviäkin löytyy, se on kiinni omasta itsestä, kuinka ottaa yhteyksiä ympäristöön. Vai haetko firmallesi uutta paikkaa, ei oikein selvinnyt aloituksestasi. Kaikki hyvät voimat etsimään sinulle uutta asuntoa : ) tv. lykky
- Onneksi kesä eessä.
Ekas tuli mieleen opiskelija-asunnot pika-avuksi. Monet luovuttaa kämpän pois kesäajaksi. En nyt menisi ihan vannomaan, ettei kaupunki jotain tekisi. Jonoon nyt ainakin ottavat. Pitää kaiketi valittaa ja narista reippaasti joka välissä. Ja luultavasti voi nyt ainakin jonki n asuntolapaikan saada jostain liekkihotellista väliaikaisesti. Siitten voisi koittaa puhua itselleen työsuhdeasunnon, jos on sellainen työnantaja. Kirkolla on todennäköisesti myös jotain systeemeitä. Kimppakivaa jonkun tutun nurkissa on kans aika hyvä. Tai siis yleensäkin suhteilla. Jonkun työkaverin pihamökki tms. Mutta vapailta markkinoilta kämpän saaminen voi kestää aikansa, ilman rahaa tai suhteita.
- Meriläinen
olen asunutkin olen saanut yksityisiltä markkinoilta halvemman asunnon kuin kaupungin tai kunnan asunnot on, ja tämä koskee helsinkiä vantaata, pikkukuntia ja nyt kotkaa. Se kaikki vaatii vain kyselyä ja asioiosta selvän ottamista, joskus olen laittanut itse ilmoituksen ja asuntoja edullisia on ollut valintaan asti. Kaikki tässä maailmassa vaatii itseltä panostamista, on kyse työstä tai asunnosta. Lehdet käyttöön ja aamusta soittelemaan, puolenpäivän jälkeen parhaat on menneet. Jossain on tosi halpoja ilmotuksia siis omat ilmoitukset. Kyllä se siitä hoituu ja kaikki jonot mihin voi ittensä lykätä. Tsemppiä etsintään, heti huomenna aamusta.
Kerran minun piti saada asunto äkkiä ja sain vinkin, kysy seurakunnalta. Sopiva asunto löytyi heti mukavalta alueelta, kohtuullinen hinta ja olin kaikin puolin tyytyväinen ja asuin siinä kodissa viisivuotta ja sain myös työpaikan seurakunnalta. Monilla seurakunnilla on vuokra-asuntoja ja hakijan ei tarvitse olla uskovainen, mutta kirkkoon on kuuluttava. Yleensä niitä ei mainosteta vaan niitä voi tiedustella heidän toimistoistaan. Tsemppiä.
- jolla on vihreä
iso logo, niillä on vuokrattavana-osio netissä. SInne syötä mitä haluat...se antaa vaihtoehdot. Lopussa on sitten sähköpostiosoite, johon voit laittaa kiinnostuksesi ko. asunnosta. HE sitten soittaa sulle jnejne ...vuokraus@ ja sitte sen firman nimi...eli kannattaa seurata nettiäkin ja sitä kiinteistö.....-firman sivua!
- .noin.
Nykyään kyseessä uskonnollinen syrjintä, jos udellaan mihin kirkkoon kuuluu vai kuuluuko ollenkaan. Tokikin voivat omista rekistereistään salaa tarkastaa. Mutta jos kämppä sitten pikapuoliin menee jollekin seurakuntaan kuuluvalle. Oikeusjuttu.
- --d-
.noin. kirjoitti:
Nykyään kyseessä uskonnollinen syrjintä, jos udellaan mihin kirkkoon kuuluu vai kuuluuko ollenkaan. Tokikin voivat omista rekistereistään salaa tarkastaa. Mutta jos kämppä sitten pikapuoliin menee jollekin seurakuntaan kuuluvalle. Oikeusjuttu.
ei ole mitään syrjintää, missään asioissa, jos sen tajuat ja tajuat oikeat syyt, menestyt paremmin maailmassa
- vai MUUT
eli olisivatko pikkupaikkakunnalla, voisitko muuttaa heidän lähelleen, pikkukaupungeista saa alta 300 aivan hyviä ja siistejä 35 neliöisiä, keskustasta. lisäksi kaikki kaupan tavarat ovat paljon edullisempia ja vanhainkotiolotkin paljon parempia.
- pääkaupunkiseudultakin
vuokra-asunnon löytää, mutta ei halpaa. Asumistukea vuokrakuluihin taitaa saada jos on todella pienituloinen.
- Pitääkö asua hesassa
Heps! Hullua asua hesassa! Niin Todelliset Sinkut eivät edes vaivaudu Hesaan. Kesämies
- totta.
Pitääkö asua hesassa kirjoitti:
Heps! Hullua asua hesassa! Niin Todelliset Sinkut eivät edes vaivaudu Hesaan. Kesämies
Hesassa parhaat saumat saada irtopiparia. Peräkammarissa jo aika olemattomat. Taidatkin olla oikein periaatteen kesämies? :))))))))))))
- Kysynkin..
Miksi sinut irtisanottiin ? Tokaksi kysyn. Miten luotettava vuokralainen olet ? Nyt saat kehua vapaasti itseäsi:=)
- Kysymykseen !
Sanottiin irti,kun asunnon omistaja tarvitsee asunnon kaupunki-asunnoksi työnsä vuoksi.Näin ainakin lukee paperissa.Vuokrat olen maksanut ajallaan ja en juo enkä polta.Olen vain pienituloinen sairas- eläkeläinen,en kuulu kirkkoon jotenka se puoli on pois suljettu asunnon suhteen.Hakemuksia olen laittanut Helsingin kaupungille ja vakuutusyhtiöille ym....Muuallekkin suomeen,lapset ja sukulaiset asuu Helsingissä,siksi haen asuntoa täältä,kun tarvitsen ajoittain apua. Aina olen vuokrani hoitanut ja muutkin asiat,mutta ei näytä se olevan tärkeetä,vain se ,että saa paljon vuokraa. Jotenkin vaan järkytyin,kun ei vielä koskaan ole irtisanottu mistään,tuli jotenkin "nolo" olo ,jos ymmärrätte,ihan kuin vika olisi minun ?
- vaan kaupunkia
Kysymykseen ! kirjoitti:
Sanottiin irti,kun asunnon omistaja tarvitsee asunnon kaupunki-asunnoksi työnsä vuoksi.Näin ainakin lukee paperissa.Vuokrat olen maksanut ajallaan ja en juo enkä polta.Olen vain pienituloinen sairas- eläkeläinen,en kuulu kirkkoon jotenka se puoli on pois suljettu asunnon suhteen.Hakemuksia olen laittanut Helsingin kaupungille ja vakuutusyhtiöille ym....Muuallekkin suomeen,lapset ja sukulaiset asuu Helsingissä,siksi haen asuntoa täältä,kun tarvitsen ajoittain apua. Aina olen vuokrani hoitanut ja muutkin asiat,mutta ei näytä se olevan tärkeetä,vain se ,että saa paljon vuokraa. Jotenkin vaan järkytyin,kun ei vielä koskaan ole irtisanottu mistään,tuli jotenkin "nolo" olo ,jos ymmärrätte,ihan kuin vika olisi minun ?
ainakin Espoossa asuu paljon yksinäisiä kaupungin vuokra-asunnoissa. Muistithan laittaa siihen hakemukseen syyn, miksi olet asunota vailla eli tämän irtisanomisen. Kerro myös tuo avun tarpeesi lapsiltasi jne. PAINOSTA.
- kirjottaja
vaan kaupunkia kirjoitti:
ainakin Espoossa asuu paljon yksinäisiä kaupungin vuokra-asunnoissa. Muistithan laittaa siihen hakemukseen syyn, miksi olet asunota vailla eli tämän irtisanomisen. Kerro myös tuo avun tarpeesi lapsiltasi jne. PAINOSTA.
Kaikki on kerottu ja kokeiltu,mutta ei heru Hesassa kaupungilta yksinäiselle asuntoa.Olen syynkin kertonut miksi haluan asua täällä,mutta ei auta. Satolla ja muilla ns.yleishyödyllisillä on hirveet vuokrat,siellä on paljon tyhjiä.En ymmärrä miksi kannattaa pyytää tuollaisia vuokria,kyllä tuolla vuokralla ostaisi jo oman asunnon.
- Gizze
kirjottaja kirjoitti:
Kaikki on kerottu ja kokeiltu,mutta ei heru Hesassa kaupungilta yksinäiselle asuntoa.Olen syynkin kertonut miksi haluan asua täällä,mutta ei auta. Satolla ja muilla ns.yleishyödyllisillä on hirveet vuokrat,siellä on paljon tyhjiä.En ymmärrä miksi kannattaa pyytää tuollaisia vuokria,kyllä tuolla vuokralla ostaisi jo oman asunnon.
saisit Kelalta asumistukea, niin ei kai se vuokra kovin paha olisi. Mitä isompi vuokra, sitä enemmän asumistukea. Ja sosiaalitoimistostakin saa apua kun vain hakee. Reippaasti vain Kelalta kysymään tuen suuruudestaniin tiedät minkä hintaiseen vuokra-asuntoon sinulla on varaa. Kotiin ei kukaan tule apua tarjoamaan.
- mene..
Gizze kirjoitti:
saisit Kelalta asumistukea, niin ei kai se vuokra kovin paha olisi. Mitä isompi vuokra, sitä enemmän asumistukea. Ja sosiaalitoimistostakin saa apua kun vain hakee. Reippaasti vain Kelalta kysymään tuen suuruudestaniin tiedät minkä hintaiseen vuokra-asuntoon sinulla on varaa. Kotiin ei kukaan tule apua tarjoamaan.
Ei tuo asumistuki mene ihan noin,ei se siitä suurene vaikka vuokra olisi isokin.Tulot siihen vaikuttaa kans.Pienillä tuloilla ei kovin kallista asuntoa hankita. Sosiaalitoimisto ei maksa takuita ,kun ne on tässä asunnossa,ne kun ei peri takas mitään,eikä lainaa. Vuokranantaja taas ei anna takuita tietenkään ennenkuin asunto on tyhjä ja siivottu. En oletakkaan kenenkään kotiin mitään tuovan,mutta vaikeaksi tämä asunnon saanti on tehty varattomalle ihmiselle.
- Meriläinen
Gizze kirjoitti:
saa asumistukea vain 37:ltä neliöltä ja loput menee täyteen vuokraan ja tulot toki vaikuttaa siihen. Siksikin olen aina kysynyt heti yksityisiltä markkinoilta koska voi saada halvempia asuntoja kuin kaupungilta ja olen saanut, mutta työn ja kyselyn kautta. Ja sitten on tietysti ne vuokratakuut joita sielläkin kysytään. Mutta jos on raitis ja hyväntapainen ja vielä ilman kotieläimiä se on plussaa.
- onkin...
Meriläinen kirjoitti:
saa asumistukea vain 37:ltä neliöltä ja loput menee täyteen vuokraan ja tulot toki vaikuttaa siihen. Siksikin olen aina kysynyt heti yksityisiltä markkinoilta koska voi saada halvempia asuntoja kuin kaupungilta ja olen saanut, mutta työn ja kyselyn kautta. Ja sitten on tietysti ne vuokratakuut joita sielläkin kysytään. Mutta jos on raitis ja hyväntapainen ja vielä ilman kotieläimiä se on plussaa.
Just kerrottiin ,että vuokrat nousevat jopa 10 %. Itselläni on kissa mikä vaikeuttaa asunnon saantia, kai siitä pitää luopua,vaikka olen sille luvannut ,että huolehdin siitä sen loppuelämän. Luultavasti lähden teltan ostoon,kun ilmastokin lämpenee. Yhdysvalloissahan köyhät asuu asuntovaunuissa,kai se meilläkin on edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?741410Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13957Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90818Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53654
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv45605Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47603Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134598Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50564