Missä vika moottori ottaa kieroksia hyvin ilman että vaihe on päällä. Sitten kun laittaa vaihteen päälle ei ota kieroksia vaikka kaasu on täysillä, perän purin tuntui kaikki neulalaakerit kunnossa,vai eikö tunne jos sormella pyörittä ne liikuivat ihan keveästi. Vai onko pensapumppu joka ei anna tarpeeksi pensaa?
evinrude 15 hv 1977
10
2123
Vastaukset
- Tiijätkö
-Onko siitä käytetty vauhtipyörä irti, ettei vaan oo poorikiila puonnu pois, ja sytytys ei oo kohillaan. - kääntyykö sytytysennakko levy ja avautuuko kaasuttimen läppä kunnolla. -Antaako kumpikin tulppa hyvän kipinän. -Eihän bensan sekaan oo päässy vettä, tai onko letkun liittimissä ilmavuotoja. -Onko bensapumpun tiivisteet ja ruuvit kunnolla kiinni. -Onko kaasuttimen neula jumiutunut kohokammiossa. Joka tapauksessa se häiriö on moottorin nupissa, eikä perässä.
- mekaanikko 007
Pitäisi tietää vähän lisää, nouseeko kierrokset yhtään vaihde päällä ja onko kahvamalli vai kaukosäätö. Ja kokeilitko moottoria veneessä järvellä vai saavissa?
- järvellä
Kahvamalli ja kokeiltu järvellä.Kipinä hyvä ja uutet tulpat.kaasutin puhistettu,välitiiviste uusi, koneen ja kaasuttimen välistä.Kasutin ja sytytyksen säätö toimivat ,kurkku avautuu sitä mukaan kun kaasua lisää. Ensiksi kone toimi aika hyvin mutta ei kiertänyt täysillä eli laiskan tuntuinen,sitten sammutin ja lähin liikkeele ei enää kiertänyt täysi kaasu ei ottanut kieroksia sama missä asennossa oli kahva täysillä tai vähän auki. pensaletkut tarkistettu, vauhtipyörää ei ole avattu .pensapumppu on tulossa uusi. perä purettu ,kunnossa.Otottelen mielen kiinolla vastauksia.
- kuivalla maalla
järvellä kirjoitti:
Kahvamalli ja kokeiltu järvellä.Kipinä hyvä ja uutet tulpat.kaasutin puhistettu,välitiiviste uusi, koneen ja kaasuttimen välistä.Kasutin ja sytytyksen säätö toimivat ,kurkku avautuu sitä mukaan kun kaasua lisää. Ensiksi kone toimi aika hyvin mutta ei kiertänyt täysillä eli laiskan tuntuinen,sitten sammutin ja lähin liikkeele ei enää kiertänyt täysi kaasu ei ottanut kieroksia sama missä asennossa oli kahva täysillä tai vähän auki. pensaletkut tarkistettu, vauhtipyörää ei ole avattu .pensapumppu on tulossa uusi. perä purettu ,kunnossa.Otottelen mielen kiinolla vastauksia.
Jos sillon ottaa jenkaa vaihde päällä, niin koneesi on kulahtanut. Veden paine estää huonoilla puristuksilla skulaavaa mottia puskemasta pakokaasuja mäjelle..
- Yetol
järvellä kirjoitti:
Minulla 9.9 Johnsson vm -81 oireilee samalla tavalla. Kun kaasun kääntää auki, lähtee kiihtymään hyvin mutta sitten meno tyssää kuin veitsellä leikaten. Kaasu auki kon käy ehkä 2500 - 3000 rpm ja senkin ontuen eli kierrokset vaihtelee. Kun ryyppyä vetää päälle, käynti tasoittuu. Olen uusinut letkuja, tulpat, pottoainepumpun moottorissa, putsannut kaasuttimen pariinkin otteeseen. Viime kesänä toisen kaasuttimen putsauksen jälkeen moottori toimi hienosti muutaman tunnin, kunnes ongelma jälleen palasi... Pitänee veilä kerran avata kaasutin ja ehkä uusia sinne koho, yms. osia. Mutta laita tietoa tänne, jos tuo Evikan ongelma selviää!
- mekaanikko 007
järvellä kirjoitti:
Voishan vika olla siinä bensapumpussa. Jos kone käy liian laihalla seoksella, niin ei kestä kuormaa, mutta kaasari on näköjään puhdistettu, vois kokeilla, että antaa samalla vähän ryyppyä, jos kierrokset nousee, niin vika bensan saantipuolella. Tietysti tankki ja letku kannattaa tarkistaa myös, niin ja saako ilmaa, kokeile tankin korkki auki. Potkurin olet varmaan kokeillut että se vapaalla pyörii normaalisti.
- tarvitaan
mekaanikko 007 kirjoitti:
Voishan vika olla siinä bensapumpussa. Jos kone käy liian laihalla seoksella, niin ei kestä kuormaa, mutta kaasari on näköjään puhdistettu, vois kokeilla, että antaa samalla vähän ryyppyä, jos kierrokset nousee, niin vika bensan saantipuolella. Tietysti tankki ja letku kannattaa tarkistaa myös, niin ja saako ilmaa, kokeile tankin korkki auki. Potkurin olet varmaan kokeillut että se vapaalla pyörii normaalisti.
Pensapumppu on jo postissa tulossa ,en kokeillu ryyppyä samalla kun on vaihepäällä ja eteen päin menossa ,sen olen tehnyt minulla on mercury 50 hv ja se auttoi ampasi heti pintaan ja se pitää tehtä joka tartauksen jälkeen että sama vika, tilasin siihenkin uuten pensapumpun myös . Mutta vikaa ei ole viellä ratkaistu, tulee tietoa kun selviää .
- pyymp
kuivalla maalla kirjoitti:
Jos sillon ottaa jenkaa vaihde päällä, niin koneesi on kulahtanut. Veden paine estää huonoilla puristuksilla skulaavaa mottia puskemasta pakokaasuja mäjelle..
Hei ! Itselläni vika löytyi kohokammiosta. Kammiossa on oikein ohut letku joka tulee kohon keskeltä messinki natsaan.Alapää letkusta tulee kohon keskellä olevaan puolipyöreään muoviosaan jossa myös messinki natsa.Ja nyt toimii.
- toi linkki
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=1500000000000132&posting=22000000035441885 toivottavasti auttoi
- Vinkistä
Täytyy kokeilla ihme ainetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659