Virtalukko/rattilukko

???????

Hei S40/V40 omistajat! Miten teidän autoissanne toimii rattilukko. Herra katsastusmies laittoi minulla rekisteriotteeseen huomautuksen väärin toimivasta rattilukosta. Herran mielestä lukon pitää vapautua samalla kun avaimen laittaa virtalukkoon. Kaikissa muissa kokeilemissani autoissa se vapautuu vasta kun avain on virtalukossa ja sen kääntää ykkösasentoon, niin se toimii myös minun Volvossani, mutta niinkun totesin, se on katsastusmiehen mielestä vika??? Auto on vuosimallia-98

8

5335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omassa

volvossakin, että pitää kääntää ykkösasentoon avain niin lukko vapautuu. katastusmies ollu krapula päällä, kun tuommoista väittää.

• Volvotar

Moi! Mitäs olet mieltä, kun herra katsastusmies kertoo, että rattilukko ei saa mennä päälle silloin, kun auto on sammutettu ja virta-avaimet ovat vielä paikallaan. Rattilukko tulee mennä päälle siis vasta sitten, kun avaimet on otettu pois. Viitsitkö vastata?

• Nimimerkki:

Todennäköisesti katsastusmiehellä on käynyt jokin oikosulku, koska edellisessä samanikäisessä volvossa sitä avainta piti kääntää 1. asentoon, jotta rattilukko avautui. Uudemassa S40:sessä rattilukko avautuu laittamalla avainpaikoilleen, ilman että avainta tarvitsee kääntää.

• ihmeissään..

itelläni on myös kyseinen s40 malli vuosimallia -98 ja katsastusmies väitti iha samaa mun autosta et ratti ei saa lukkiutua jos avain on paikallaa, avaimen ollessa nolla asennossa!

• ihmeissään..
        ihmeissään.. kirjoitti:

itelläni on myös kyseinen s40 malli vuosimallia -98 ja katsastusmies väitti iha samaa mun autosta et ratti ei saa lukkiutua jos avain on paikallaa, avaimen ollessa nolla asennossa!

ku mäki luulen et se pitää niin pelatakki et rattilukko aukeaa vastaa kun kääntää avainta.. mut entiä sitte.. kertokaa joku viisaampi!..

• Nimimerkki:
        ihmeissään.. kirjoitti:

Näinhän asia onkin, jos moottoria sammuttaessa ratti menee rattilukkoon ennenkuin avaimen poistaa rattilukosta on rattilukossa vikaa.

Edellisessä vm.-98 rattilukko avautui vasta kun avaimen käänsi 1-asentoon, ja meni pälle vasta kun avaimen otti pois. Nykyisessä vm. -04 rattilukko avautuu samalla kun avaimen laittaa rattilukkoon, mutta menee päälle vasta avaimen poistamisen jälkeen.

Jos rattilukko menisi lukko-asentoon muulloin kuin avaimen poiston jälkeen, on aina mahdollisuus, että esim. autoa hinatessa hinattavan auton kuljettaja vääntää avaimen syystä tai toisesta 1-asentoon, ja rattiluko menee päälle, on auto samantien ohjauskyvytön.

• Katsastusmiekkonen

elä sinä prrrrrrrrrrrrkle tule meitä neuvomaan kyllä me tietään milloin se pitää lähteä pois ja milloin ei. leimaa ei tipu ennekuin olet korjannu sen prrrrrrrrrrrrrkleen luttirakon. prrrrrrrrrrrrrkle

• -

jep, uudemmassa S40 rattilukko avautuu heti kun avaimen laittaa virtalukkoon. (ei tarvii kääntää ollenkaan) vanhemmissa ei ilmeisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3486
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2727
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16