Hankook kesärenkaat

Gummi kaupoille

Millaisia kokemuksia? Ovatko hyvät? Näyttäävät pärjänneen joissain testeissä ja ovat jopa joidenkin autojen ensiasennusrenkaina. Asialliset vastaukset kiitos!

26

18821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      Ostin viime kesänä Hankookit ja olen ollut tyytyväinen. Eivät olleet näitä "halpisrenkaita". Melko hiljaiset? ja ihan hyvät myös sadekelillä. Ainakin minä voin suositella. Niin ja rengaskoko on 205-55-16.

    • aika typerä kysymys

      On aika typerää kysyä millaiset "Hankookin renkaat" ovat. Tai Yokohaman jos niikseen tulee koska se on samaa sarjaa. Kumpikin tekee sekä kisarenkaita että tehokkaimpien sarjatuotantoautojen ensiasennusrenkaita mutta myös surkeita pattibaarumeita jotka eivät kelpaa edes rengaskeinuksi halvasta hinnasta huolimatta. Aika typerää että samaa brändiä käytetään sekä täydellisen kelvottomiin tuotteisiin että huippuluokan kisarenkaisiin mutta jostain syystä ovat valinneet noin. Et siis voi yleistää kysymystä muotoon "millaisia Hankookin renkaat ovat" ellet halua vastausta: "maksamalla hirvittäviä summia saat huippurenkaan mutta halvalla täyttä paskaa"

      • renkaita

        ja eri hintaisia. Tässä takemmin: Hankook K415 millaista laatua se edustaa? Autooni sarja noita lähtee n. 300 eurolla mutta kannattaako valita jotkut muut?


      • Hankook K105 ??
        renkaita kirjoitti:

        ja eri hintaisia. Tässä takemmin: Hankook K415 millaista laatua se edustaa? Autooni sarja noita lähtee n. 300 eurolla mutta kannattaako valita jotkut muut?

        Olisiko se hyvä ja turvallinen rengas vanhempaan autoon?


      • jos muistan oikein
        Hankook K105 ?? kirjoitti:

        Olisiko se hyvä ja turvallinen rengas vanhempaan autoon?

        Mulla oli "väyrysessä" muistaakseni juuri nuo K 105 gummit ja eivät olleet hyvät. Ravistivat jatkuvasti tasapainoituksista huolimatta. Kävin sitten eräässä ison ketjun myymälässä ja sanoivat, että renkaassa on nylonvyö joka ei kestä painavaa autoa. Auton seisoessa esim. yön yli, rengas painuu ja kestää joitain kilometrejä kunnes taas muotoutuu pyöreäksi. Tiedä sitten totuutta, mutta näin asia minulle selitettiin. Edellinen autoni oli c-mersu, siinä Hankookin (205/55/15 testivoittajat?) toimivat hyvin.


      • testituloksille
        Hankook K105 ?? kirjoitti:

        Olisiko se hyvä ja turvallinen rengas vanhempaan autoon?

        Auto Motor und Sportin ja Stiftung Warentestin tuloksia voi pitää luotettavana ainakin jos lausunto on "Sehr Empfehlenswert" (erittäin suositeltava) tai "Vorbidlich" (esimerkillinen) jota sakumakkarat eivät yleensä tyrkytä ihan turhanpäinten varsinkaan nopeisiin autoihin tarkoitetulle renkaalle. Hankookilla on pari nopeisiin autoihin tarkoitettua rengasta (kuten K107 ja K110) jotka ovat saaneet sakumaan lehdissä hyviä arvosanoja. Saksan testissä painotetaan kyllä ominaisuuksia aivan toisenlaisella nopeudella ja asfaltilla kuin millä kotimaan testeissä liikutaan. TM:n tuoreessa kesärengastestissä oli tuo K105 joka sijoittui viimeiseksi edes jossain määrin merkkirenkaiksi kutsuttavista tuotteista (10. sija arvosanalla 7,9). Selvästi halpisrenkaisiin kuuluva Barum Bravuriskin sijoittui pari pykälää paremmin. Verkkokaupoista saa käytännössä samaan hintaan Bridgestonen ER300:sta joka sijoittui viidenneksi ja sijalle seitsemän (arvosanalla 8,4) tullut Vredestein Hi-Track on ainakin K105 Hankookin hintainen. http://www.hankooktire-eu.com/en/product/tire_test_news8.asp


      • puhu skeidaa

        Minulla on ollut useissa autoissa eri mallisia Hankookeja ja kaikki ovat olleet ok. Halvinkin Hankook malli (406) on VW Golfissa ensiasennusrengas eli ei voi olla kovin paska. Ei kannata puhua semmoisista asioista mistä ei tiedä MITÄÄN.


      • noin vaan on
        puhu skeidaa kirjoitti:

        Minulla on ollut useissa autoissa eri mallisia Hankookeja ja kaikki ovat olleet ok. Halvinkin Hankook malli (406) on VW Golfissa ensiasennusrengas eli ei voi olla kovin paska. Ei kannata puhua semmoisista asioista mistä ei tiedä MITÄÄN.

        Tavallisten perheautojen ensiasennusrenkaat tulevat siltä valmistajalta joka teki halvimman tarjouksen. Kriteerinä on se että ne saa tasapainotettua eikä ostaja suistu ojaan heti liikkeestä lähtiessään. Sitä paitsi tuo linkkisi oli kolmen vuoden takaa. Silloin K105 saattoi olla jopa keskitasoa parempi mutta kehitys kehittyy. K105 tuli TM:n tuoreessa testissä viimeiseksi merkkirenkaista jos tuo käsite ylipäätänsä laajennetaan koskemaan myös Hankookia. Rengas on yksiselitteisesti huono tai nykymittapuun mukaan jopa surkea. Ei se 10. sija ja 7,9 arvosana tarkoittanut sitä että K105 olisi täysin paska koska takana oli vielä Wanlingiä ja muuta kiinanskeidaa. Edellä oli kuitenkin yhdeksän selvästi parempaa rengasta joista ainakin pari on Hankookia halvempiakin. Optimosta puolestaan ei edes Hankookin euroopan sivuilla ole yhtään viittausta minkään tason autolehden (Auto Bild mukaanlukien) testiin joten arvosanat eivät ole olleet hääppöisiä. Olen samaa mieltä ettei kannattaisi vaahdota asioista joista ei tiedä mitään. Olisiko aika mennä peilin eteen?


      • on sinulla
        noin vaan on kirjoitti:

        Tavallisten perheautojen ensiasennusrenkaat tulevat siltä valmistajalta joka teki halvimman tarjouksen. Kriteerinä on se että ne saa tasapainotettua eikä ostaja suistu ojaan heti liikkeestä lähtiessään. Sitä paitsi tuo linkkisi oli kolmen vuoden takaa. Silloin K105 saattoi olla jopa keskitasoa parempi mutta kehitys kehittyy. K105 tuli TM:n tuoreessa testissä viimeiseksi merkkirenkaista jos tuo käsite ylipäätänsä laajennetaan koskemaan myös Hankookia. Rengas on yksiselitteisesti huono tai nykymittapuun mukaan jopa surkea. Ei se 10. sija ja 7,9 arvosana tarkoittanut sitä että K105 olisi täysin paska koska takana oli vielä Wanlingiä ja muuta kiinanskeidaa. Edellä oli kuitenkin yhdeksän selvästi parempaa rengasta joista ainakin pari on Hankookia halvempiakin. Optimosta puolestaan ei edes Hankookin euroopan sivuilla ole yhtään viittausta minkään tason autolehden (Auto Bild mukaanlukien) testiin joten arvosanat eivät ole olleet hääppöisiä. Olen samaa mieltä ettei kannattaisi vaahdota asioista joista ei tiedä mitään. Olisiko aika mennä peilin eteen?

        Mitään vertailupohjaa muuta kun nämä TM jne. (olen toki itsekkin TM:n kestotilaaja) En vaan ole niin lehtiuskovainen etten käytä omaa pollaa. Normaali käytössä ei taatusti huomaa eroa esim. Hankook K406 Michelin energy Saver. Olen nimittäin päässyt vertaamaan identtisillä autoilla Hankook K406 vs. Michelin Energy Saver. Auton valmistajat tietenkin ottavat edullisimmat HUOM. toimivat renkaat ensiasennukseen. Kannattaa lukea esim. taksi foorumilta mitä mieltä ovat ammattilaiset Hankookista. Jokainen toki voi ostaa ns. laaturenkaat jos se antaa vaikkapa enemmän potkua päivään. T: Yli 21v. TM:n kestotilaaja


      • ahmattiautoilija
        on sinulla kirjoitti:

        Mitään vertailupohjaa muuta kun nämä TM jne. (olen toki itsekkin TM:n kestotilaaja) En vaan ole niin lehtiuskovainen etten käytä omaa pollaa. Normaali käytössä ei taatusti huomaa eroa esim. Hankook K406 Michelin energy Saver. Olen nimittäin päässyt vertaamaan identtisillä autoilla Hankook K406 vs. Michelin Energy Saver. Auton valmistajat tietenkin ottavat edullisimmat HUOM. toimivat renkaat ensiasennukseen. Kannattaa lukea esim. taksi foorumilta mitä mieltä ovat ammattilaiset Hankookista. Jokainen toki voi ostaa ns. laaturenkaat jos se antaa vaikkapa enemmän potkua päivään. T: Yli 21v. TM:n kestotilaaja

        Taksikuskit ajavat autoa ammatikseen eli hommasta pitäisi tienata rahaa. Renkaiden osto on ammattiautoilijoille investointi jonka tuotto pitää maksimoida. Näitä renkaita ei osteta ajo-ominaisuuksien mukaan vaan ainoa kriteeri on se mikä kestää pisimpään suhteessa hankintahintaan. Yksityisautoilijoiden renkaista hakemat ominaisuudet ovat ammattiautoilijolle yhdentekeviä kunhan kumit eivät ole sentään täysin kelvottomia. Jos olet kulkumulkku joka ajaa vuodessa omalla autolla 80 000km kannattaa kysyä tarkkaan mitä merkkiä taksikuskit käyttävät ja ostaa sellaiset. Omaan autoon mahdollisimman hyvä renkaita ostavan kannattaa samasta syystä hakea vastauksia ihan muualta.


      • oot mestari
        ahmattiautoilija kirjoitti:

        Taksikuskit ajavat autoa ammatikseen eli hommasta pitäisi tienata rahaa. Renkaiden osto on ammattiautoilijoille investointi jonka tuotto pitää maksimoida. Näitä renkaita ei osteta ajo-ominaisuuksien mukaan vaan ainoa kriteeri on se mikä kestää pisimpään suhteessa hankintahintaan. Yksityisautoilijoiden renkaista hakemat ominaisuudet ovat ammattiautoilijolle yhdentekeviä kunhan kumit eivät ole sentään täysin kelvottomia. Jos olet kulkumulkku joka ajaa vuodessa omalla autolla 80 000km kannattaa kysyä tarkkaan mitä merkkiä taksikuskit käyttävät ja ostaa sellaiset. Omaan autoon mahdollisimman hyvä renkaita ostavan kannattaa samasta syystä hakea vastauksia ihan muualta.

        selittäjä. Minun puolesta osta vaikka milj.€ renkaat jos kovemmalla hinnalla aina saa paremmat renkaat. Kannattaa varmaan maksaa isot "tipit" niin renkaat ovat VARMASTI paremmat. Tosi asia on kuitenkin että tavan tallaaja pärjää hyvin vähän edullisemmallakin renkaalla. Nimerk. Hankook K406 veti ainoana renkaana melusta täydet 10.


      • voisi
        ahmattiautoilija kirjoitti:

        Taksikuskit ajavat autoa ammatikseen eli hommasta pitäisi tienata rahaa. Renkaiden osto on ammattiautoilijoille investointi jonka tuotto pitää maksimoida. Näitä renkaita ei osteta ajo-ominaisuuksien mukaan vaan ainoa kriteeri on se mikä kestää pisimpään suhteessa hankintahintaan. Yksityisautoilijoiden renkaista hakemat ominaisuudet ovat ammattiautoilijolle yhdentekeviä kunhan kumit eivät ole sentään täysin kelvottomia. Jos olet kulkumulkku joka ajaa vuodessa omalla autolla 80 000km kannattaa kysyä tarkkaan mitä merkkiä taksikuskit käyttävät ja ostaa sellaiset. Omaan autoon mahdollisimman hyvä renkaita ostavan kannattaa samasta syystä hakea vastauksia ihan muualta.

        saada parempaa tietoo renkaista kun täältä hemmetin Suolesta?


      • kuinka huonot
        ahmattiautoilija kirjoitti:

        Taksikuskit ajavat autoa ammatikseen eli hommasta pitäisi tienata rahaa. Renkaiden osto on ammattiautoilijoille investointi jonka tuotto pitää maksimoida. Näitä renkaita ei osteta ajo-ominaisuuksien mukaan vaan ainoa kriteeri on se mikä kestää pisimpään suhteessa hankintahintaan. Yksityisautoilijoiden renkaista hakemat ominaisuudet ovat ammattiautoilijolle yhdentekeviä kunhan kumit eivät ole sentään täysin kelvottomia. Jos olet kulkumulkku joka ajaa vuodessa omalla autolla 80 000km kannattaa kysyä tarkkaan mitä merkkiä taksikuskit käyttävät ja ostaa sellaiset. Omaan autoon mahdollisimman hyvä renkaita ostavan kannattaa samasta syystä hakea vastauksia ihan muualta.

        renkaat teillä on autoissa jotka ajatte yli kolme vuotiailla autoilla. On näet rengaskehitys mennyt kovasti eteenpäin. Ainakin nettipalstojen mukaan. Nyt heti rengaskauppaan ja parempaa tilalle!! Tilanne on katastrofaalinen jos omistat vielä vanhemman auton ja alkuperäinen setti alla! En ole rengasmyyjä, tiedoksi.


      • kehitys
        kuinka huonot kirjoitti:

        renkaat teillä on autoissa jotka ajatte yli kolme vuotiailla autoilla. On näet rengaskehitys mennyt kovasti eteenpäin. Ainakin nettipalstojen mukaan. Nyt heti rengaskauppaan ja parempaa tilalle!! Tilanne on katastrofaalinen jos omistat vielä vanhemman auton ja alkuperäinen setti alla! En ole rengasmyyjä, tiedoksi.

        Nykyään kesärenkaissa on niin huima että ostan joka vuosi uudet kesärenkaat vaikka en aja vuodessa kuin 2tkm. Vanhat renkaat olen aina tuhonnut että kukaan ei niitä käytä koska ne ovat hengenvaaralliset. T: Ostan joka kevät TM:n testivoittaja renkaat.


      • TOSIKUIN KUSI
        kehitys kirjoitti:

        Nykyään kesärenkaissa on niin huima että ostan joka vuosi uudet kesärenkaat vaikka en aja vuodessa kuin 2tkm. Vanhat renkaat olen aina tuhonnut että kukaan ei niitä käytä koska ne ovat hengenvaaralliset. T: Ostan joka kevät TM:n testivoittaja renkaat.

        Ostan joka käytön jälkeen uudet renkaat...parasta pitää olla !


      • pissipiä
        TOSIKUIN KUSI kirjoitti:

        Ostan joka käytön jälkeen uudet renkaat...parasta pitää olla !

        ja tuon sitten sylkäisit 2009 viestin jatkoksi, onnea nerolle.


      • Räkääääääääääääh
        kehitys kirjoitti:

        Nykyään kesärenkaissa on niin huima että ostan joka vuosi uudet kesärenkaat vaikka en aja vuodessa kuin 2tkm. Vanhat renkaat olen aina tuhonnut että kukaan ei niitä käytä koska ne ovat hengenvaaralliset. T: Ostan joka kevät TM:n testivoittaja renkaat.

        Ostan joka reisulle uudet formulan F1 renkaat, varaudun vaihtmaan 300 km välein maksoi mitä maksoi laadusta ja vauhdista en tingi


      • Anonyymi
        pissipiä kirjoitti:

        ja tuon sitten sylkäisit 2009 viestin jatkoksi, onnea nerolle.

        Minä ostan uudet renkaat, vaikka en aja kuin tallista ulos. Ajdistaako?


    • ovat olleet tyytyväisiä

      Hankookiin: http://forum.taksikuski.net/viewtopic.php?t=877&highlight=hankook

      • osssss

        Ventus prime kuluu suomen teillä jo alle 20000km.Kalliiksi tulee verrattuna energy saveriin.Oma kokemus on prime 1 ja 2.


      • vanhojamuistellen
        osssss kirjoitti:

        Ventus prime kuluu suomen teillä jo alle 20000km.Kalliiksi tulee verrattuna energy saveriin.Oma kokemus on prime 1 ja 2.

        ovat odottaneet kommenttiasi yli kahden vuoden ajan...


      • kestää normaaliajoa
        osssss kirjoitti:

        Ventus prime kuluu suomen teillä jo alle 20000km.Kalliiksi tulee verrattuna energy saveriin.Oma kokemus on prime 1 ja 2.

        Mulla kesti 50-tuhatta km


      • hankkook

      • osssss
        osssss kirjoitti:

        Ventus prime kuluu suomen teillä jo alle 20000km.Kalliiksi tulee verrattuna energy saveriin.Oma kokemus on prime 1 ja 2.

        Ja saverikin kulu 25tkm loppuun.


      • osssss
        hankkook kirjoitti:

        Hommasin Hankook Ventukset http://www.renkaat-netista.fi/tuote-osasto/hankook/
        ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Toimitus kesti pari päivää ja ajettavuus on ollut kovallakin sadekelillä hyvä. Vaikea sanoa kestävyydestä kun ollut alla vasta pari viikkoa, mutta hinta oli kyllä edullinen tuolla http://www.renkaat-netista.fi kaupassa

        No 18000km noi kesti.Siis suli alle..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe