Niin... kun kaikkialla oli niin paljon Getziä kehuttu, "erehdyin" sellaisen ostamaan. Yksi syy toki oli edullinen hinta ja takuu. Ostin 06 vuosimallin 1.4:n GLS:n jolla oli ajettu 34000 km. Muuten ihan perusauto, mutta keskuslukituksessa on jälkiasenteinen kauko-ohjaus. Maksoin 7500 euroa (pyynti oli 7995). Katson että en maksanut autosta liikaa. Olen autojen kanssa pelaillut ikäni (jota jo varsin paljon on kertynyt) ja monia autoja nähnyt. Getzistä tuli perheen kolmosauto. Ennakkoon olin käynyt uuden karhealla vastaavalla koeajolla ja todennut jo silloin auton melko laiskaksi. Saman havainnon joudun tekemään myös ostamani auton suhteen: laiska mikä laiska. Alavääntö on aivan onneton. Polttoaineen kulutusta ovat monet moittineet ja siihen voin yhtyä. Heti ostovaiheessa autoa alta tutkiessani huomasin, että toinen takaiskunvaimentaja vuotaa. Takkuun puitteissa lupasivat tilata uuden iskarin. Nyt odottelen soittoa, että iskari olisi tullut. Viikonloppuna tutkin autoa hiukan tarkemmin. Pesin pyöräkotelot, irroitin etusisälokasuojat, vaihdoin öljyt, suodattimen(15000km on liikaa samoilla öljyillä ja suodattimella), ja tulpat. Etusisälolakasuojissa on takaosassa melken 10mm:n rako lokasuojaan. Pyörä heittää tästä kuraa sisälokarin taakse runkopalkin päälle. Oikealla puolella oli monen senttimetrin kerros kuraa. Vasemmalla puolella ei ollut kuraa niin paljon, koska lokasuojan ja rungon väliin oli jäänyt tehtaalla suurempi aukko lokasuojan kiinnityksen yhteydessä, kuin mitä oikealla puolella oli. Korean pojalla oli onnekkaasti lokasuoja hiukan vääntynyt pulttia kiinnitettäessä. Minkäänlaista ruostesuojausta ei noilla kohdilla ollut, muttei myöskään edes ruosteen alkua. Vesipumppu on autossa vuotanut ja hurjaa vaaleaa karstaa on pumpun alapuolella. Tämänkin lupasivat takuun puitteissa vaihtaa. Kun auto oli siinä nosturilla, katselin sitä noin muutenkin. Yksikään ovi tai luukku ei istu paikoilleen virheettä. Polttoainealuukku ei ole keskellä reikää. Ovien raot vaihtelevat ja ovat mitä sattuu. Tällaiset asiat eivät käyttöä haittaa, eivätkä auton ikää lyhennä, mutta kertovat jotakin ns. työn laadusta. Radion vaihdoin myös, mutta siinäkin piti olla jotakin erikoista. Blaupunktin radiolle tehty kehys oli kiinnitetty autoon niin, että keskikonsoli piti irrottaa, jotta kehyksen ruuvit sai iri. No ei siinä mitään, mutta jotta keskikonsolin sai irti, oli kaikki 3 kpl lämmittimen vaijereita irroitettava. Kaikesta tästä huolimatta olen toistaiseksi autoon tyytyväinen. Jos auto kestää ilman vikoja, se on paikkansa ansainnnut. Onneksi ei tarvitse tällä maanteillä ajella ja kaupungissa on vaan opittava käyttämään tiheämpiä välityksiä, kuin muilla autoilla. Ruostesuojaukseen auto on kesän aikana vietävä ja korjattava etusisälokasuojat sellaisiksi, että ovat tiiviit.
Tuli sitten ostettua Getz
53
5519
Vastaukset
- hateroa tietoa on
nykyiset öljyt kestää parhaillaan 60tkm, radionkin irroitus moiselle suharille ylitsepääsemätön juttu. Muuten hyvä satu.
- se on
Kaunis auto, jossa on erittäin hyvä hinta / laatu-suhde. Erittäin hiljainen. Verrattuna Euroopan autoihin samaan hintaan Getz on hyvin varustettu kuten ilmastoinnlla, sähkökäyttöisillä ikkunoilla, kauko-ohjaksella, hälytyksellä 4 turvatyynyllä jne. Auto on ollut 2,5 vuotta ja 38000km eikä ole ollut vikoja. Kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen. Getz on todellinen voittaja!
- autoalan asiantuntija
Provo,mikä provo.Täysi satu on juttusi.
- Uusi Getzin omistaja
Jokainen voi uskoa mitä haluaa, mutta jos sinulla on Getz, niin vilkaisepa sisälokareita. Tässä vielä leike myynti-ilmoituksesta: http://s694.photobucket.com/albums/vv309/getz06/?action=view¤t=MYYNTIILMOITUSmuokattu.jpg
- mikä provo
Uusi Getzin omistaja kirjoitti:
Jokainen voi uskoa mitä haluaa, mutta jos sinulla on Getz, niin vilkaisepa sisälokareita. Tässä vielä leike myynti-ilmoituksesta: http://s694.photobucket.com/albums/vv309/getz06/?action=view¤t=MYYNTIILMOITUSmuokattu.jpg
Käänsin Google kääntäjällä myynti-ilmoituksen suomenkielelle ja sivusto on englanninkielinen alkuperältään.Tämän sivuston mukaan auto ei ole ollut edes suomessa myynnissä.Tässä sivusto suomenkielelle käännettynä.Eli provolta edelleen vaikuttaa juttusi: http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://s694.photobucket.com/albums/vv309/getz06/?action=view¤t=MYYNTIILMOITUSmuokattu.jpg&sl=en&tl=fi&history_state0=
- Uusi Getzin omistaja
mikä provo kirjoitti:
Käänsin Google kääntäjällä myynti-ilmoituksen suomenkielelle ja sivusto on englanninkielinen alkuperältään.Tämän sivuston mukaan auto ei ole ollut edes suomessa myynnissä.Tässä sivusto suomenkielelle käännettynä.Eli provolta edelleen vaikuttaa juttusi: http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http://s694.photobucket.com/albums/vv309/getz06/?action=view¤t=MYYNTIILMOITUSmuokattu.jpg&sl=en&tl=fi&history_state0=
Olen yllättynyt ja pettynyt, että täältä sain tällaisia vastauksia. Tampereelta auton ostin, ja leasing käytössä uudesta asti ollut. Tästä voi päätellä mistä firmasta sen ostin. Photobuketin kuvapalvelimelle kopioin vain tuon tiedoston myynti-ilmoituksesta, mutta niinkuin edellä totesin, jokainen voi uskoa mitä haluaa. Tarkoitus ei ollut vain mollata Getziä, vaikka ehkä se lukijan mielestä siltä vaikuttaa. Auto on sisältä kuin uusi, mutta maalipinnassa on enemmän parkkipaikkajälkiä, kuin noilla kilometreillä olisi suotavaa ja se selittää osaltaan halvan hinnan. Kopion vielä kuvan vesipumpusta Photobuketiin: http://s694.photobucket.com/albums/vv309/getz06/?action=view¤t=IMG_2751.jpg Muuten lienee parasta lopettaa tämä turha väittely. Toivotan oikein hyviä kilometrejä muille Getzin omistajille. Hinta/laatu suhde on varmasti kohdallaan.
- huihaitsu
sitten onkin! Iskari ja vesipumppu remppa heti kolmenkympin jälkeen... Itse olen noita vähän katsellut, mutta nyt saa kyllä jäädä.
- kannata uskoa
Ei kaikkea kannata uskoa mitä tällä palstalla kijoitellaan.Hyundai Sonataan vaihdettiin ensinmmäisen kerran vesipumppu 270 000 km ajettuna.
- gggggggfffff
Ei kannata yhden kirjoituksen perusteella muodostaa käsitystä Hyundaista.Kaverilla on ollut maanantaikappale.Millään muulla tätä ei voi selittää tai sitten auto on ollut jossakin kolarissa.Tai revitetty hullunlailla.Normaalisti vesipumput ja iskarit vaihdetaan Hyundaissa satojatuhansia ajettuna.
- tekniikan tuntemus
aika heikolla pohjalla, periaatteessa ei ennen 200tkm tarvitse vaihtaa yhdessäkään merkissä, voi tietysti olla jokin maanantai kappale, joka hajoaa ennen aikojaan.
- Hanna
Nyt on kyllä jotain pielessä, jos moitit tuota peliä laiskaksi. Minä ostin vuonna 2003 1,1 litran Getzin ja eipä ole laiskaksi tarvinnut mollata. Ei sen puoleen ole mitään vikojakaan ollut. Huollot ovat valtuutetussa Hyundai-pisteessä niin edulliset, että ne hoitaa ihan mielellään ja ajallaan. Autoni on edelleen kuin uusi ja kohta 100.000km ajettu.
- sinä sekä
muutama muu (olikohan joku getsikka jne...) olette todella kaukana objektiivisesta autonomistajasta. Tämä tuli pari vuotta sitten huomattua kun oli juttua 1.1 mallin kulutuksesta (mielettömän suuri) ja suorituskyvystä (aneeminen). Itse ostin omani 3/2006 ja olen maahantuojalla herttoniemessä tehnyt huollot: 15tkm 203 euroa, 30tkm 330 euroa, 45tkm 360 euroa (antennin vaihto extraa). Ei minun mielestäni aivan hirveän edullista. Minunkin autoni on kyllä ihan ok kunnossa lukuunottamatta jäähdytysnesteen tippumista, täytyypä tarkistuttaa samalla kun käytän takaisinkutsu tarkistuksessa.
- kulutusta
sinä sekä kirjoitti:
muutama muu (olikohan joku getsikka jne...) olette todella kaukana objektiivisesta autonomistajasta. Tämä tuli pari vuotta sitten huomattua kun oli juttua 1.1 mallin kulutuksesta (mielettömän suuri) ja suorituskyvystä (aneeminen). Itse ostin omani 3/2006 ja olen maahantuojalla herttoniemessä tehnyt huollot: 15tkm 203 euroa, 30tkm 330 euroa, 45tkm 360 euroa (antennin vaihto extraa). Ei minun mielestäni aivan hirveän edullista. Minunkin autoni on kyllä ihan ok kunnossa lukuunottamatta jäähdytysnesteen tippumista, täytyypä tarkistuttaa samalla kun käytän takaisinkutsu tarkistuksessa.
- Getzi yes
sinä sekä kirjoitti:
muutama muu (olikohan joku getsikka jne...) olette todella kaukana objektiivisesta autonomistajasta. Tämä tuli pari vuotta sitten huomattua kun oli juttua 1.1 mallin kulutuksesta (mielettömän suuri) ja suorituskyvystä (aneeminen). Itse ostin omani 3/2006 ja olen maahantuojalla herttoniemessä tehnyt huollot: 15tkm 203 euroa, 30tkm 330 euroa, 45tkm 360 euroa (antennin vaihto extraa). Ei minun mielestäni aivan hirveän edullista. Minunkin autoni on kyllä ihan ok kunnossa lukuunottamatta jäähdytysnesteen tippumista, täytyypä tarkistuttaa samalla kun käytän takaisinkutsu tarkistuksessa.
Minulla on Getzi GLS, 1,4 L.Polttoainetta vie maantiellä ja ilmastointi päällä - 6 litraa, ilman sitä - 5.6 litraa sadalla kilometrillä.Näihin lukemiin olen päässyt.
- i30
sinä sekä kirjoitti:
muutama muu (olikohan joku getsikka jne...) olette todella kaukana objektiivisesta autonomistajasta. Tämä tuli pari vuotta sitten huomattua kun oli juttua 1.1 mallin kulutuksesta (mielettömän suuri) ja suorituskyvystä (aneeminen). Itse ostin omani 3/2006 ja olen maahantuojalla herttoniemessä tehnyt huollot: 15tkm 203 euroa, 30tkm 330 euroa, 45tkm 360 euroa (antennin vaihto extraa). Ei minun mielestäni aivan hirveän edullista. Minunkin autoni on kyllä ihan ok kunnossa lukuunottamatta jäähdytysnesteen tippumista, täytyypä tarkistuttaa samalla kun käytän takaisinkutsu tarkistuksessa.
Siellä pääkaupunkiseudulla on tietääkseni kalleimmat huoltohinnat.Muualla pääsee halvemmalla.
- Hanna
sinä sekä kirjoitti:
muutama muu (olikohan joku getsikka jne...) olette todella kaukana objektiivisesta autonomistajasta. Tämä tuli pari vuotta sitten huomattua kun oli juttua 1.1 mallin kulutuksesta (mielettömän suuri) ja suorituskyvystä (aneeminen). Itse ostin omani 3/2006 ja olen maahantuojalla herttoniemessä tehnyt huollot: 15tkm 203 euroa, 30tkm 330 euroa, 45tkm 360 euroa (antennin vaihto extraa). Ei minun mielestäni aivan hirveän edullista. Minunkin autoni on kyllä ihan ok kunnossa lukuunottamatta jäähdytysnesteen tippumista, täytyypä tarkistuttaa samalla kun käytän takaisinkutsu tarkistuksessa.
Minulla huollot ovat maksaneet satasen kahta puolen; kallein on ollut 140 (60.000km) tähän mennessä. Kulutus kesällä 5-6 litraa /100km ja talvella noin litran enemmän. Arkipäivisin tulee työmatka-ajoa moottoritiellä 25km, viikonloppuisin vedetään silloin tällöin väliä Tre-Hki rajoitusten mukaan. Kulutus on mielestäni kohtuullinen ja suorituskyky aivan riittävä, sillä motarilla joutuu jatkuvasti ohittelemaan hitaampia ja ohitukset sujuvat reippaasti. Luulenkin, että se taitaa olla miehessä vika, jos Getz ei kulje!
- siis suorituskyvyn
Hanna kirjoitti:
Minulla huollot ovat maksaneet satasen kahta puolen; kallein on ollut 140 (60.000km) tähän mennessä. Kulutus kesällä 5-6 litraa /100km ja talvella noin litran enemmän. Arkipäivisin tulee työmatka-ajoa moottoritiellä 25km, viikonloppuisin vedetään silloin tällöin väliä Tre-Hki rajoitusten mukaan. Kulutus on mielestäni kohtuullinen ja suorituskyky aivan riittävä, sillä motarilla joutuu jatkuvasti ohittelemaan hitaampia ja ohitukset sujuvat reippaasti. Luulenkin, että se taitaa olla miehessä vika, jos Getz ei kulje!
sillä että pääset hitaammista ohi moottoritiellä? Mikä suorituskyvyn mittari se on? Suorituskyvystä keroo enemmänkin se että tavallisella maantiellä joutuu turvallista ohituskohtaa odottamaan tuskastuttavan pitkään... Mitä kulutukseen tulee, niin menet aivan selvästi MUTU pohjalla, pysy sillä linjalla niin ei ala kyrsimään.
- kulkee-
siis suorituskyvyn kirjoitti:
sillä että pääset hitaammista ohi moottoritiellä? Mikä suorituskyvyn mittari se on? Suorituskyvystä keroo enemmänkin se että tavallisella maantiellä joutuu turvallista ohituskohtaa odottamaan tuskastuttavan pitkään... Mitä kulutukseen tulee, niin menet aivan selvästi MUTU pohjalla, pysy sillä linjalla niin ei ala kyrsimään.
Hyundai Getz 190km/h: http://www.youtube.com/watch?v=OZQrNfLERts&feature=related
- lujjaa
siis suorituskyvyn kirjoitti:
sillä että pääset hitaammista ohi moottoritiellä? Mikä suorituskyvyn mittari se on? Suorituskyvystä keroo enemmänkin se että tavallisella maantiellä joutuu turvallista ohituskohtaa odottamaan tuskastuttavan pitkään... Mitä kulutukseen tulee, niin menet aivan selvästi MUTU pohjalla, pysy sillä linjalla niin ei ala kyrsimään.
- riittävän ripeä
siis suorituskyvyn kirjoitti:
sillä että pääset hitaammista ohi moottoritiellä? Mikä suorituskyvyn mittari se on? Suorituskyvystä keroo enemmänkin se että tavallisella maantiellä joutuu turvallista ohituskohtaa odottamaan tuskastuttavan pitkään... Mitä kulutukseen tulee, niin menet aivan selvästi MUTU pohjalla, pysy sillä linjalla niin ei ala kyrsimään.
- ei noita
lujjaa kirjoitti:
paskalinkkejä kukaan katso.
- Hanna
siis suorituskyvyn kirjoitti:
sillä että pääset hitaammista ohi moottoritiellä? Mikä suorituskyvyn mittari se on? Suorituskyvystä keroo enemmänkin se että tavallisella maantiellä joutuu turvallista ohituskohtaa odottamaan tuskastuttavan pitkään... Mitä kulutukseen tulee, niin menet aivan selvästi MUTU pohjalla, pysy sillä linjalla niin ei ala kyrsimään.
Suorituskyvystä voi muodostua käsitys ihan arkiajossa yhtä hyvin motarilla kuin maantielläkin. Nää rallimiehet on sitten erikseen, näillä tarvii olla lisälamppuja nokalla ja ylimääräisiä pakoputkenpäitä perässä. Maantiellä ohituksissa pitää silloin tällöin turvautua pienempään vaihteeseen, tämähän on luonnollista kun tarvitaan enemmän kiihtyvyyttä. Siitäkin Getz suoriutuu hienosti. Minulla on perusmalli ilman tietokonetta, joten seuraan kulutusta tankkausmääriin ja ajokilometreihin perustuen laskimella laskien. En halua ilmoittaa kulutusta yksittäisen tankkauksen lukemana esim. 5,68 L/100km, koska toisella kertaa lukema on varmasti erilainen. Minusta tuollainen -½ litraa kertoo kokonaisuudesta suuruusluokan missä mennään ja se on mielestäni arkiautoilussa aivan riittävä tarkkuus.
- 666
Hanna kirjoitti:
Suorituskyvystä voi muodostua käsitys ihan arkiajossa yhtä hyvin motarilla kuin maantielläkin. Nää rallimiehet on sitten erikseen, näillä tarvii olla lisälamppuja nokalla ja ylimääräisiä pakoputkenpäitä perässä. Maantiellä ohituksissa pitää silloin tällöin turvautua pienempään vaihteeseen, tämähän on luonnollista kun tarvitaan enemmän kiihtyvyyttä. Siitäkin Getz suoriutuu hienosti. Minulla on perusmalli ilman tietokonetta, joten seuraan kulutusta tankkausmääriin ja ajokilometreihin perustuen laskimella laskien. En halua ilmoittaa kulutusta yksittäisen tankkauksen lukemana esim. 5,68 L/100km, koska toisella kertaa lukema on varmasti erilainen. Minusta tuollainen -½ litraa kertoo kokonaisuudesta suuruusluokan missä mennään ja se on mielestäni arkiautoilussa aivan riittävä tarkkuus.
no enpä viittis ees lähtee millään getzillä motarille, jos se sun mielestä on suorituskykynen niin et varmaan oo muilla ajanukkaan.
- Hanna
666 kirjoitti:
no enpä viittis ees lähtee millään getzillä motarille, jos se sun mielestä on suorituskykynen niin et varmaan oo muilla ajanukkaan.
Getz ei todellakaan ole hassumpi motarillakaan. Kulkee reippaasti ja on yllättävän hiljainen ainakin näissä Suomen ajonopeuksissa. Radion kuuntelu on miellyttävää eikä radion äänenvoimakkuutta tarvitse heti kohottaa. Pieni kauneusvirhe on vakionopeussäätimen puute, sillä vauhti ikäänkuin karkaa herkästi ja sitä havahtuu yht'äkkiä kun taulussa onkin jotain yli 140 vaikka pitäis olla vain 130. Käy sinäkin vaan ajamassa niin saat tuntumaa ja voit kirjoittaa kokemuksesta. Minulla on ollut useita omia erimerkkisiä autoja ja firman autoetuautoja käytössäni - kokemusta kyllä löytyy.
- nämä jutut
Hanna kirjoitti:
Getz ei todellakaan ole hassumpi motarillakaan. Kulkee reippaasti ja on yllättävän hiljainen ainakin näissä Suomen ajonopeuksissa. Radion kuuntelu on miellyttävää eikä radion äänenvoimakkuutta tarvitse heti kohottaa. Pieni kauneusvirhe on vakionopeussäätimen puute, sillä vauhti ikäänkuin karkaa herkästi ja sitä havahtuu yht'äkkiä kun taulussa onkin jotain yli 140 vaikka pitäis olla vain 130. Käy sinäkin vaan ajamassa niin saat tuntumaa ja voit kirjoittaa kokemuksesta. Minulla on ollut useita omia erimerkkisiä autoja ja firman autoetuautoja käytössäni - kokemusta kyllä löytyy.
välillä ihan puhtaasti viihteen puolelle. Mitä autoja teillä siellä firmassa on? Jutuista päätellen Fiat 600, Renault 4 ja Mini 850, kaikki tukevasti 60-luvun puolelta. Jutustasi selvisi muuten työpaikkasi, olet kuurojenliitossa töissä...
- voitti-
nämä jutut kirjoitti:
välillä ihan puhtaasti viihteen puolelle. Mitä autoja teillä siellä firmassa on? Jutuista päätellen Fiat 600, Renault 4 ja Mini 850, kaikki tukevasti 60-luvun puolelta. Jutustasi selvisi muuten työpaikkasi, olet kuurojenliitossa töissä...
GETZ voitti TM-vertailun (nro 18, lokakuu 2005 ) TM-vertailussa oli viisi 5-ovista hinnaltaan edullista autoa: Chevrolet Matiz 1,0, Fiat Panda 1,2, Hyundai Getz 1,1, Kia Picanto 1,0 ja Lada 110 STW 1,6. Voittaja on Hyundai Getz, joka sai parhaat pisteensä ajo-ominaisuuksista ja mukavuudesta. "...Getz on asiallinen auto, jonka suunnittelussa on onnistuneesti keskitytty olennaiseen. ... hyvä ajettavuus, tilat ja laadun leima ovat valttia vertailutestin moniottelussa..." Getz voitti TM:n pikkuautovertailun. Testissä ollut Getz 1,1 on "vanhaa" mallia.
- Hanna
nämä jutut kirjoitti:
välillä ihan puhtaasti viihteen puolelle. Mitä autoja teillä siellä firmassa on? Jutuista päätellen Fiat 600, Renault 4 ja Mini 850, kaikki tukevasti 60-luvun puolelta. Jutustasi selvisi muuten työpaikkasi, olet kuurojenliitossa töissä...
Ihan kiva, että faktakin voi viihdyttää. Firmassa on nykyään autoina Audeja, Fordeja, Toyotia ja Volvoja. Näitä nyt ei tarvi mitenkään rinnastaa Getz'iin. Jos hankin auton omalla rahalla ja itse maksan sen ylläpidon niin tuosta listasta en autokseni kelpuuttaisi muuta kuin Toyotan. Työpaikkaveikkauksesi ei natsannut.
- muukin lukee testejä
voitti- kirjoitti:
GETZ voitti TM-vertailun (nro 18, lokakuu 2005 ) TM-vertailussa oli viisi 5-ovista hinnaltaan edullista autoa: Chevrolet Matiz 1,0, Fiat Panda 1,2, Hyundai Getz 1,1, Kia Picanto 1,0 ja Lada 110 STW 1,6. Voittaja on Hyundai Getz, joka sai parhaat pisteensä ajo-ominaisuuksista ja mukavuudesta. "...Getz on asiallinen auto, jonka suunnittelussa on onnistuneesti keskitytty olennaiseen. ... hyvä ajettavuus, tilat ja laadun leima ovat valttia vertailutestin moniottelussa..." Getz voitti TM:n pikkuautovertailun. Testissä ollut Getz 1,1 on "vanhaa" mallia.
Minäkin luin aikoinaan tuon testin ja osaksi sen perusteella ostin omani, 1.1 getzin. Tosin jos viitsit lukea testin hieman tarkemmin niin getz saa pyyhkeitä juuri suorituskyvystä ja kulutuksesta. Auto todellakin on laadukkaampi kuin lada, matiz, picanto ja panda (hohhoijaa). Mainittakoon vielä että seuraaja i20 hävisi uusimmassa teknarissa pikkuautovertailun, konetta on parannettu, suorituskyky ja kulutus OK tasolla, mutta ajo-ominaisuudet ja mukavuus menneet takapakkia.
- mmm
muukin lukee testejä kirjoitti:
Minäkin luin aikoinaan tuon testin ja osaksi sen perusteella ostin omani, 1.1 getzin. Tosin jos viitsit lukea testin hieman tarkemmin niin getz saa pyyhkeitä juuri suorituskyvystä ja kulutuksesta. Auto todellakin on laadukkaampi kuin lada, matiz, picanto ja panda (hohhoijaa). Mainittakoon vielä että seuraaja i20 hävisi uusimmassa teknarissa pikkuautovertailun, konetta on parannettu, suorituskyky ja kulutus OK tasolla, mutta ajo-ominaisuudet ja mukavuus menneet takapakkia.
Ja syykin selvisi: i20:n suunnittelu on annettu saksalaisen suunnittelutoimiston tehtäväksi, tuloksena kovat penkit ja kutakuinkin samat ajamiseen liittyvät ongelmat kuin Mersussa (aik. TM).
- ei Uittu
siis suorituskyvyn kirjoitti:
sillä että pääset hitaammista ohi moottoritiellä? Mikä suorituskyvyn mittari se on? Suorituskyvystä keroo enemmänkin se että tavallisella maantiellä joutuu turvallista ohituskohtaa odottamaan tuskastuttavan pitkään... Mitä kulutukseen tulee, niin menet aivan selvästi MUTU pohjalla, pysy sillä linjalla niin ei ala kyrsimään.
rupeat kinaamaan jonkun 68hv auton kulusta!
eihän se voi olla mikään urheiluauto, pistä viivalle 60hv punto tai 45hv golf niin ollaan samalla viivalla ja voidaan VERTAILLA miten getz pärjää tässä seurassa.
vitun pelle!
- tarkoitettu
paska mikä paska. Järkevä ihminen hommaa moisen just kolmosautoksi korkeintaan. En huolisi edes ilmaiseksi.
- wwwq
Osta kallis Audi tai bemari.Korjaile sitten niitä vikoja.Täytyy olla äveriäs kun niitä paja-laskuja makselee.
- mmmm
Tunnen kaverin jolla on kallis auto.Merkkiä en viitsi mainita.Jatkuvasti hajalla.Hyundain etu on hyvä luotettavuus.
- VIKAAAAAAAAAA
mmmm kirjoitti:
Tunnen kaverin jolla on kallis auto.Merkkiä en viitsi mainita.Jatkuvasti hajalla.Hyundain etu on hyvä luotettavuus.
140000km,,, 1,3 taulussa ei koskan mitän vikaa SIS perus huollot tehty,,ei kertaakan korjaamolla mistän ylimääräisestä , nyt oli ensimäisen kerran takasinkutsu jarrputken tarkistus sekin OK ei vikaa..heheeh mul on kavereita ostettu 25000e autoja vikaa kun pienessäkylässä esim pösö407 farmari pulitti 23000e ,, pakko oli luopuu vuoden päästä,OLEN monia varoittanut NYT VASTA OPITAN ei eurooppalaiset kestä vaikka on hyviä ajaa,,Hyundai on saanut ajettavuudesta hyvät arvot,,että sillen :)
- hohhoijaa x 2
VIKAAAAAAAAAA kirjoitti:
140000km,,, 1,3 taulussa ei koskan mitän vikaa SIS perus huollot tehty,,ei kertaakan korjaamolla mistän ylimääräisestä , nyt oli ensimäisen kerran takasinkutsu jarrputken tarkistus sekin OK ei vikaa..heheeh mul on kavereita ostettu 25000e autoja vikaa kun pienessäkylässä esim pösö407 farmari pulitti 23000e ,, pakko oli luopuu vuoden päästä,OLEN monia varoittanut NYT VASTA OPITAN ei eurooppalaiset kestä vaikka on hyviä ajaa,,Hyundai on saanut ajettavuudesta hyvät arvot,,että sillen :)
mitä vuodatusta, ei mitään tolkkua. Jurrissa jo alkuillasta?
- muuhunkin
Mihin kukin haluaa laittaa rahansa.Ei se ihmistä vielä köyhäksi tee jos ajelee edullisemmalla pelillä.Voi olla rahaa paljon enemmän muihin sijoituksiin.Autokauppa ei koskaan kannata.Arvo lähtee kalleimmastakin merkistä.
- K. Järvinen
muuhunkin kirjoitti:
Mihin kukin haluaa laittaa rahansa.Ei se ihmistä vielä köyhäksi tee jos ajelee edullisemmalla pelillä.Voi olla rahaa paljon enemmän muihin sijoituksiin.Autokauppa ei koskaan kannata.Arvo lähtee kalleimmastakin merkistä.
Kun on jonkin verran kalliimpi peli, merkki mikä hyvänsä, niin siitä lähtee herkästi vuodessa tai parissa yhtä paljon kuin Getz maksaa uutena. Esimerkiksi eräs A:lla alkava eurooppalainen pudottaa hintansa noin puoleen ensimmäisen vuoden aikana. Ei ollut kivaa todeta omistajana tätä, mutta aina sitä oppii.
- Vielä..,,,..
Kerroit, että sisälokareissa oli 10 mm rako, josta kura lensi runkopalkin päälle.Etkö osaa mitään parempaa keksiä?Kyllä Lokareitten suunnittelijat tekee millimetrin tarkkaa työtä.Tänä päivänä on niin kovaa kilpailu, että sellaista työtä ei päästetä lävitse.Kyllä kirjoituksestasi saa sellaisen käsityksen, että tarkoituksenasi on mollata tarkoituksella koko merkki maan rakoon.Itse omistan Hyundain ja olen tarkkaan käynyt läpi koko auton ja en ole löytänyt mitään, mistä voisin kritisoida.Malli on kylläkin i30, mutta olen erittäin tyytyväinen valintaani.
- joo jppp
Mulla Hyundai Elantraan vaihdettiin vesipumppu 250 000 km.Sonataan 270 000 km.
- SUA &%¤
on vedetty kunnolla höplästyä Ettei tonhintasessa autossa luukut istu ja pieniä rakoja siellä täällä. Kyllä olis Rolssin laatua pitänny saada.. oli senverta suolainen hinrta. Eikun oikeuteen myyjä ja putkaa linnaa vankeutta ja rahat takaaasin..
- kaikea uskoa
Hoh hoijaa.Itse en usko koko juttuun.
- Uusi Getzin omistaja
Kyllähän kaikki luukut paikalleen sillä tavalla istuu, että hyvin toimivat. Lukot toimii moitteetta, ovet eivät liikaa suhise, mutta kun katsoo esim. etuoven ja etulokasuojan välistä rakoa, se on alhaalta erisuuri kuin ylhäältä. Lähinnä huvittuneena sen totesin. Ei sillä mitään käytännön merkitystä ole ja vastaa täysin auton hintaa. Ei sitä huomaa, jos ei nimenomaan katso ja etsi, mutta kun autoa noin ylimalkaan tarkastelin, tuokin osui silmään. Kolaroinnin ja korjauksen jälkiä ei näy ja soitin myös edelliselle haltijalle, eikä hänkään sanonut autoa kolaroidun. (Kerran jo päätin, etten tähän ketjuun enää mitään kommentoi, mutta tehdään se virhe vielä.)
- retty
ei mitään vikaa,harmittomampaa autoa saa etsiä.Hyvä pikkuauto talvellakin.Ajettavuuskin hyvä.Toinen vastaava on yaris joka hieman huonommilla ajo ominaisuuksilla,mutta yhtä harmiton auto.
- hggf
Trollaus Kirjoitusta, jonka on tarkoitus aiheuttaa kiivaita reaktioita eli fleimejä, sanotaan trolliksi. Suomenkieliseksi vastineeksi on ehdotettu sanaa "vedätys". Yleensä trollaaja esittää jostakin kuumasta, kiistanalaisesta aiheesta äärimmäisen mielipiteen esittäen sen vastustajien kantaa halventaen, positiivisia argumentteja esittämättä. Usein trolli on tarkoituksellisen naiivi ja sisältää niin monta väärinkäsitystä tai vääristelyä, että liki jokaisen tekisi mieli oikaista edes osa - ja jos oikaisemiseen rupeaa, siitäpä tuleekin vuodatus. Trollaus on alkeellisimmillaan pelkkää häiriköintiä, johon halutaan muiden vastaavan tuohtuneina. Esimerkiksi sama sanoma saatetaan toistaa loputtomasti samoin sanoin. Trollaaja sitten naureskelee muiden reaktioille samaan tapaan kuin hiekkalaatikolla hiekkaa muiden päälle heittelevä pikkupoika. Trollaus voidaan pukea myös kysymyksen muotoon. Esimerkkinä voisi olla vaikkapa se, että joku kirjoittaa sci.lang-ryhmään kysymyksen muotoon puetun pyynnön kertoa, miksi englannin kieli on maailman kehittynein kieli; trollaavuutta korostaa, että ryhmän fakissa on selostus sellaisen kysymyksenasettelun harhaisuudesta. Esimerkein havainnollistettu kuvaus trollauksesta on artikkelissa Usenet fish tales -- how to avoid being trolled. Käytännössä trollausta voi olla äärimmäisen vaikea erottaa pelkästä syvästä tietämättömyydestä tai tyhmyydestä, joskin säännölliset trollaajat yleensä oppii tunnistamaan. Toisaalta se ei ole yleensä tarpeenkaan, koska kummassakin tapauksessa on yleensä fiksuinta olla välittämättä koko jutusta. Varo joutumasta koukkuun, "trollaantumasta". Enintään voi joskus julkisesti varoittaa muita trollaajiksi tietämistään kirjoittelijoista; ks. dokumentin Guide to Flaming kohtaa Trollshifting. Ei pidä provosoitua, vaikka provosoidaan. Ks. myös alt.troll FAQ ja alt.syntax.tactical FAQ. Alkujaan englannin sanaa troll ruvettiin käyttämään sen uistelemista tarkoittavan merkityksen pohjalta nyysislangissa viittaamaan kirjoitukseen, joka "kalastelee" fleimejä, tai tällaiseen kalasteluun toimintana. Ajatuksena oli, että trollaaja yrittää saada ihmisiä koukkuun eli kirjoittamaan kiivaita vastineita. Myöhemmin sana sekaantui skandinaavisperäiseen substantiiviin troll (vrt. sanaan trulli), ja ja nykyisin troll voi tarkoittaa myös ihmistä, joka trollaa.
- vossika
6.3 litraa satasella taajama ajossa.En tiedä onko tuo paljon vai vähän näin kymmenen asteen lämpötilassa? Ilmastointia en ole käyttänyt näillä lämmöillä.Autolla on ajettu 45 000 km ja se pelannut täysin moittettomasti,edes lamppua ei ole tarvinnut vaihtaa. Normaali huollot tehty kerran vuodessa.Hyvä ajaa pikkuautoksi pitempiäkin matkoja suht hyvien ajo-ominaisuuksien takia.
- provo.
En muuten ymmärrä että joku viitsii kirjoittaa pitkät pätkät haukkuen "uutta" autoa joka tuli hankittua....? Itsellä 1.4GLS 45tkm ja auto ollut täysin viaton.Rekisterikilven valo (takaa) vaihdettu tosin. Mielestäni alavääntö ihan ok kokoluokassaan. Getzin maantiominaisuudet taitavat olla parhaat kokoluokassa.(Vastaväiteitä saa esittää,en koeajanut ihan kaikkia malleja ennen ostopäätöstä) Getzi on vain harvinaisen onnistunut automalli ja sekö muita harmittaa....! ;-)
- hämmentävää..
alottajahan ei mielestäni mitenkään haukkunut vaan kertoi kokemuksia tästä ja vain juuri tästä YKSILÖSTÄ. Eikö autossa tai merkissä saisi olla vikaa tai huomautettavaa jos sen on itselleen hankkinut?
Jos sinun auto on kaksi vuotta toiminut hyvin niin ole tyytyväinen mutta älä toisten kirjoituksia provoksi tai trolliksi heti leimaa. Toiset uskaltavat jakaa myös hieman negatiivisiakin kokemuksiaan.
Minäkin voisin jakaa omia paskoja kokemuksia jostakin Ranskalaisesta auto merkistä mutta provojahan ne on sitten ainakin ko. merkin palstalla. Että se siitä jakamisesta sitten. - että,
hämmentävää.. kirjoitti:
alottajahan ei mielestäni mitenkään haukkunut vaan kertoi kokemuksia tästä ja vain juuri tästä YKSILÖSTÄ. Eikö autossa tai merkissä saisi olla vikaa tai huomautettavaa jos sen on itselleen hankkinut?
Jos sinun auto on kaksi vuotta toiminut hyvin niin ole tyytyväinen mutta älä toisten kirjoituksia provoksi tai trolliksi heti leimaa. Toiset uskaltavat jakaa myös hieman negatiivisiakin kokemuksiaan.
Minäkin voisin jakaa omia paskoja kokemuksia jostakin Ranskalaisesta auto merkistä mutta provojahan ne on sitten ainakin ko. merkin palstalla. Että se siitä jakamisesta sitten.joku viitsii käyttää aikaansa haukuakseen juuri hankkimaansa tuotetta. Auto on sen verran iso hankinta että en tiedä ketään joka lähtisi julkisesti haukkumaan omistustaan.
"Ennakkoon olin käynyt uuden karhealla vastaavalla koeajolla ja todennut jo silloin auton melko laiskaksi. Saman havainnon joudun tekemään myös ostamani auton suhteen: laiska mikä laiska. Alavääntö on aivan onneton. Polttoaineen kulutusta ovat monet moittineet ja siihen voin yhtyä." OSTIT KUMMINKIN AUTON ????
"Heti ostovaiheessa autoa alta tutkiessani huomasin, että toinen takaiskunvaimentaja vuotaa. - ÄLÄ NYT VAAN ME OSTAMAAN....?
Kun auto oli siinä nosturilla, katselin sitä noin muutenkin. Yksikään ovi tai luukku ei istu paikoilleen virheettä. Polttoainealuukku ei ole keskellä reikää. Ovien raot vaihtelevat ja ovat mitä sattuu. Tällaiset asiat eivät käyttöä haittaa, eivätkä auton ikää lyhennä, mutta kertovat jotakin ns. työn laadusta. "ETKÖ TODELLAKAAN SAANUT PERUTTUA KAUPPAA......?
Kaikesta tästä huolimatta olen toistaiseksi autoon tyytyväinen. Jos auto kestää ilman vikoja, se on paikkansa ansainnnut. Onneksi ei tarvitse tällä maanteillä ajella ja kaupungissa on vaan opittava käyttämään tiheämpiä välityksiä, kuin muilla autoilla.
Ruostesuojaukseen auto on kesän aikana vietävä ja korjattava etusisälokasuojat sellaisiksi, että ovat tiiviit. NO PÄÄASIA ETTÄ OLET ITSE KAUPPAAN TYYTYVÄINEN.....! ;-)
HYVÄÄ PÄIVÄÄ...... - ..voisin..
että, kirjoitti:
joku viitsii käyttää aikaansa haukuakseen juuri hankkimaansa tuotetta. Auto on sen verran iso hankinta että en tiedä ketään joka lähtisi julkisesti haukkumaan omistustaan.
"Ennakkoon olin käynyt uuden karhealla vastaavalla koeajolla ja todennut jo silloin auton melko laiskaksi. Saman havainnon joudun tekemään myös ostamani auton suhteen: laiska mikä laiska. Alavääntö on aivan onneton. Polttoaineen kulutusta ovat monet moittineet ja siihen voin yhtyä." OSTIT KUMMINKIN AUTON ????
"Heti ostovaiheessa autoa alta tutkiessani huomasin, että toinen takaiskunvaimentaja vuotaa. - ÄLÄ NYT VAAN ME OSTAMAAN....?
Kun auto oli siinä nosturilla, katselin sitä noin muutenkin. Yksikään ovi tai luukku ei istu paikoilleen virheettä. Polttoainealuukku ei ole keskellä reikää. Ovien raot vaihtelevat ja ovat mitä sattuu. Tällaiset asiat eivät käyttöä haittaa, eivätkä auton ikää lyhennä, mutta kertovat jotakin ns. työn laadusta. "ETKÖ TODELLAKAAN SAANUT PERUTTUA KAUPPAA......?
Kaikesta tästä huolimatta olen toistaiseksi autoon tyytyväinen. Jos auto kestää ilman vikoja, se on paikkansa ansainnnut. Onneksi ei tarvitse tällä maanteillä ajella ja kaupungissa on vaan opittava käyttämään tiheämpiä välityksiä, kuin muilla autoilla.
Ruostesuojaukseen auto on kesän aikana vietävä ja korjattava etusisälokasuojat sellaisiksi, että ovat tiiviit. NO PÄÄASIA ETTÄ OLET ITSE KAUPPAAN TYYTYVÄINEN.....! ;-)
HYVÄÄ PÄIVÄÄ......olla eri mieltä. Tässähän oli kaveri ostanut KÄYTETYN auton ns. kolmosautoksi. Hinta 7500 euroa. En sitä nyt pidä niin mahdottomana investointina.
Miksi tässä tapauksessa olisi pitänyt kauppa perua? Saihan hän iskarin korjaukseen ja vesipumpun kanssa. Eikö?
Nyt siis on heillä vissiin kulkineena Hyundai joka vie hieman enempi bensaa ja on laiskahko? Jonka kaikki korin sovitukset eivät ihan mene millin tuhannesosien sisään ja jossa on uusi tai uudet iskarit sekä vesipumppu? Ilmeisesti kuitenkin niin ymmärrsin että on kauppaansa ihan tyytyväinen?
Miksi muilla on noin suuri ongelma jos joku sanoo mielipiteensä ja kuitenkin seisoo sanojensa sekä kauppansa takana?
No toisaalta onhan tämä Suoli24 lasten temmellyskenttä ei siinä mitään mutta se tuntuu kummaliselta että vedetään herneet ja porot nokkaan heti kun sanotaan ääneen jotakin "negatiivista" omaa merkkiä ja mallia kohtaan. Vastaushan on aina vakio: EI MINULLA VAAN OLE KOSKAAN OLLUT tai AIVAN SELVÄ PROVO! No jokainen tavallaan ja itsetuntonsa mukaan! - Uusi Getzin omistaja
..voisin.. kirjoitti:
olla eri mieltä. Tässähän oli kaveri ostanut KÄYTETYN auton ns. kolmosautoksi. Hinta 7500 euroa. En sitä nyt pidä niin mahdottomana investointina.
Miksi tässä tapauksessa olisi pitänyt kauppa perua? Saihan hän iskarin korjaukseen ja vesipumpun kanssa. Eikö?
Nyt siis on heillä vissiin kulkineena Hyundai joka vie hieman enempi bensaa ja on laiskahko? Jonka kaikki korin sovitukset eivät ihan mene millin tuhannesosien sisään ja jossa on uusi tai uudet iskarit sekä vesipumppu? Ilmeisesti kuitenkin niin ymmärrsin että on kauppaansa ihan tyytyväinen?
Miksi muilla on noin suuri ongelma jos joku sanoo mielipiteensä ja kuitenkin seisoo sanojensa sekä kauppansa takana?
No toisaalta onhan tämä Suoli24 lasten temmellyskenttä ei siinä mitään mutta se tuntuu kummaliselta että vedetään herneet ja porot nokkaan heti kun sanotaan ääneen jotakin "negatiivista" omaa merkkiä ja mallia kohtaan. Vastaushan on aina vakio: EI MINULLA VAAN OLE KOSKAAN OLLUT tai AIVAN SELVÄ PROVO! No jokainen tavallaan ja itsetuntonsa mukaan!Edellinen kirjoittaja on juuri oikeilla linjoilla. Vesipumppu ja molemmat takaiskarit vaihdettiin takuuseen ME-autossa mukisematta. Auto on meidän autoista halvin vaikka vuosimalliltaan uusin. Ei siis suuria tunteita liity tähän kulkineeseen. Kaupungissa autolla on mukava ajella ja maanteillä ajellaan muilla autoilla. Tulppien vaihto paransi selvästi moottorin käyttäytymistä. Ne vaihdoin omaan piikkiin. Jos olisin osannut ME-autossa valittaa, olisin varmaankin saanut tulppien vaihdonkin takuun piikiin.
- ihmettelen kuitenkin
Uusi Getzin omistaja kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja on juuri oikeilla linjoilla. Vesipumppu ja molemmat takaiskarit vaihdettiin takuuseen ME-autossa mukisematta. Auto on meidän autoista halvin vaikka vuosimalliltaan uusin. Ei siis suuria tunteita liity tähän kulkineeseen. Kaupungissa autolla on mukava ajella ja maanteillä ajellaan muilla autoilla. Tulppien vaihto paransi selvästi moottorin käyttäytymistä. Ne vaihdoin omaan piikkiin. Jos olisin osannut ME-autossa valittaa, olisin varmaankin saanut tulppien vaihdonkin takuun piikiin.
että onnistuit löytämään noin huonon yksilön ja että viitsit vielä kirjoittaa siitä tänne, mutta jos näin on niin ok.
Toivottavasti edessä on nyt yhtä huolettomia kilometrejä kun yleensä Getzin omistajilla. Itse vaihdoin Getziin koska halusin luotettavan edullisen auton hyvillä ajoominaisuuksilla (hintaansa nähden) ja tähän asti auto on ollut juuri sitä mitä halusin.
- mies.
Taas niitä höpö höpö miesten juttuja hyundain huonoudesta.Itselläni on ollut vuodesta-90 hyundai(4 kpl)ja kaikkien viat mahtuvat yhteensä yhden käden sormiin.Nekin viat on korjattu takuuseen ilman rutinoita.
- mieltä
Itse olen myös ajellut Hyundai autoilla jo kauan ja luotettavia autoja kyllä ovat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2366527Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r504584Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi984413Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli74209Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393702Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173618Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683596Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233501SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713273Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532415