Onko mahdollista?

Lääke ei auta

Mulla on nyt keväällä ollut silmät kutisevat ja ihan ku ois hiekkaa silmissä ja kurkku on semmoinen kuivan karhea varsinkin aamuisin ja neä kutiaa, muutama vuosi sitten kävin tuon kurkun takia lääkärissä ja silloin sanottiin sen oleva jotain liikkellä olevaa pöpöä, mutta kumma kun samat oireet joka kevät. No nyt olen viikon verran syönyt Alzyr-nimistä lääkettä ja en oo kyllä huomannut sen paljonkaan tehoavan. Voiko olla mahdollista ettei muka tehoa? Mitäs kun lääkitys pitäisi aloittaa pari viikkoa ennen oletettua oireilua niin eikö ne sitten tehoa heti jos ottaa jo siitepölykauden alettua? Parilla tutulla ainakin auttaa jos ottaa silloin tällöinkin jos oireita ilmaantuu, eivät ota päivittäin.

4

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

      Voisi olla paikallaan käydä allergiatesteissä, mutta kyllä tuo allergiaan viitta. Itselläni todella pahat siitepöly allergiat ja oireilen oikeastaan huhtikuusta elokuuhun, sillä kun yksi allergiaa aiheuttava kasvi lopettaa kukinnan toinen aloittaa, jes, ihanaa! En itse aloita lääkitystä ennenkuin oireet tekevät tuloaan ja olo käy tukalaksi, mutta eivät ne oireita poista, vähentävät vain. Joten voisi olla sinullekin hyvä kokeilla jotain muuta allegialääkettä. En usko onko sillä hirveästi väliä aloittaako lääkkeiden käytön enne vai jälkeen oireilun, en itse ole huomannut mitään eroa...

      • Tehokkaampi vaikutus

        Tänä vuonna olin kaukaa viisas, ja aloitin antihistamiinit ajossa, selkeä ero entiseen. Ennaltaehkäisy auttaa ainakin itselläni.


    • tietty lääke ei auta..

      Katso lääkkeesi pakkauksesta vaikuttavan aineen nimi (ei siis kauppanimi), joillakin nimittäin cetiritzin (vaikuttava aine) ei tehoa allergiaoireisiin. Itselläni juuri tämä ongelma ja käytän Kestineä, jonka vaikuttavana aineena on embastin. Itselläni siis myös tosi vaikeita siitepölyallergia oireita ja ihan toukokuulta elokuuhun jatkuu. Jos ottaa lääkkeen säännöllisesti joka päivä ja aloittaa ENNEN kuin itse oireet alkavat, niin tehoaa tosi hyvin, aika oireettomana saa olla. Jos tosi pahaksi menee oireet, esim mulla heinä-elokuu on pahin kun heinät ja pujo kukkii, niin silloin kestinestä on tuplasti vahvempi lääke, Kestine Lyon, joka on todella tehokas. Huippua vielä se, että eivät väsytä, koska ovat nk uuden sukupolven allergialääkkeitä. Suosittelen lämpimästi :)

      • ja olo on hyvä

        Jännä juttu, että mulla todettiin reilu 14 vuotta sitten siitepölyallergiaa, ja siinä samalla myöskin allergiaa kissalle. Olen ottanut päivisin maitohappobakteeria sisältävia juomia; menee vitamiinejakin. Oireet ovat lähestulkoon kadonneet kokonaan. Ei vuotavaa nenää, silmiä eikä pahoja iho-oireitakaan. Lääkäri sanoi, että voi olla hyvinkin mahdollista että oireet lievittyy. Mitään allergialääkkeitä en ole tarviinnut juurikaan 2 vuoteen enää.

        Arvaatkaa kuinka on hyvä olo ja fiilis, ihan kaikkineensa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2859
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      403
      2752
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      78
      1924
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      70
      1893
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1803
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1794
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1738
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1542
    Aihe