Lintukiikarit

Venäjältä

Olen lähdössä käymään Petroskoissa. Tietäisikö kukaan, kannattaako sieltä hankkia lintukiikarit? Jos, niin mitä liikkeitä siellä on ja mitkä olisivat hyvät kiikarit hinta/laatusuhteeltaan noin 200-300 euron hintaluokassa.

6

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatumerkkejä

Hyviä merkkejä ovat Leica, Kowa, Opticron, Swarovski, Zeiss, Nikon. Ota tyyppikohtaisesti selvää täkäläisistä hinnoista. Katso www.birdlife.fi/lintuvaruste tai Ville kellon nettisivut. Suomessa laatukiikarit maksaa alk. ovh. n. 270 ekeä.

• Hillosilmä

Perinteiset neuvostokiikarit ovat optisesti kohtuullisia vaan yleensä armottoman painavia, säännölliseen käyttöön ainakin minulle liian raskas. Kerro toki minkälainen valikoima siellä on kun palaat reissusta.

• Venäjältä

Juuri tuo edullisten merkkien raskaus on ainakin naisihmiselle hankalahko juttu. Kun tykkään kiikaroida myös retkellessäni. Tutut merkit kuten Kowa etc.ovat tietysti laadukkaita, mutta ajattelin, että jollakin kenties olisi hyviä kokemuksia tuntemattomammista merkeistä ja malleista. Reissu on vasta kuukauden päästä, joten aikaa on vielä tuumailla.

• lintumies.

Tätä voisi suositella alle 300e sarjassa. Mutta tärkeää on että kävisit kokeilemessa ensin liikkeessä jos mahdollista.

• swarovski 8,5x40

mutta hieman alta 300 €:n saat hinta/laatu hyvän kun hankit Olympos 8x40
      kattoprismat. Vaimolla olympos ja itselläni swarovski: on herännyt kysymys että kannattaako todella maksaa 1200€ enemmän "kulttimerkistä"?
      Swarovski on kyllä edelleen paras ( ainakin mielestäni ) mutta kolmella sadalla
      olympos on OK hankinta. Unohda ne ruskiputket.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe