Ongelmani syömisen kanssa

koululais-tyttö

Pakko vaan purkaa mieltä tänne... Oon aina ennen ollut hoikka/ alipainoinen, vaikka rakastinkin ruokaa ja söin sitä paljon (siis ilman mitään tunnontuskia, silloin ruoka oli vaan yksinkertaisesti hyvää!!) Mulla alkoi sitten jossain vaiheessa tulla laihdutusajatuksia päähän. Oli kivaa, kun kehuttiin niin hoikaksi ja halusin sitten laihtua vähän lisää. Paastoilin/yritin paastota välillä "huvikseni" ja toivoin painon laskevan. No, ei se laihduttaminen kovin hyvin onnistunut, kun tykkäsin niin ruuasta ;) mutta en ottanut sitä silloin vielä niin kovin vakavasti... Vuosi sitten talvella/keväällä aloin vähän pyöristyä (vaikka paino oli vielä ali- ja normaalipainon rajamailla). Sitä en sitten kestänyt, kun olen muutenkin niin kriittinen itseäni kohtaan :( Aloin laihduttamaan ns. enemmän tosissani kuin ennen. Laihduin ja lihoin vuorotellen, sillä jossain vaiheessa sorruin aina liialliseenkin syömiseen/ahmimiseen. Puoli vuotta jojoilin painoni kanssa, mutta loppujen lopuksi paino kuitenkin vain nousi. Minulle alettiin huomautella lihoamisestani. inhosin vartaloani,mutta en kuitenkaan nähnyt siinä mitään suurempaa ongelmaa. Näitä normaaleja "naisten painohuolia" vain... Viime marraskuussa kaikki sitten räjähti käsiin. Mulla oli terkkarin tarkastus koulussa ja sielä sitten havahduin lopullisesti painoni kanssa. Olin kuulemma sopivasti jo selvässä normaalipainossa. Mulle se tarkoitti lihavaa, kun olin ennen tottunut hoikkaan minääni. Sen päivän jälkeen muistan päättäneeni aloittaa rankan laihdutuksen. Elin n. kuukauden melkoisella kitudieetillä ja paino tippui nopeasti. Kunnes sitten jouluna annoin itselleni luvan syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan. Lähes koko loman mätin ruokaa. Välillä mielen rauhani takia pidin välissä paastopäiviä. Näin tunsin pystyväni hallitsemaan paremmin kontrolliani. Lihosin kiloja lomalla, suurin osa nesteitä, mutta itseinho oli silti valtava nuostessani vaa'alle. ;( Päätin, että joululoman jälkeen aloitan taas tehodieetin. Loman jälkeen pääsin yllättävän nopeasti takaisin ruotuun ja elin taas pitkään naurettavan vähillä kalorimäärillä. Tunsin kuitenkin saaneeni taas elämäni kuntoon ja olin niiiiin älyttömän onnellinen, kun paino laski nopeaan tahtiin ja sain kehuja hoikistumisestani Sitten kupla puhkesi. Yhtenä päivänä ajattelin pitää herkkupäivän ja ostin suklaata. Päätin syödä suklaan ja jatkaa sen jälkeen tiukkaa laihdutustani. Eipäs onnistunutkaan! Lankesin taas ahmimisputkeen. Siitä lähtien tää on ollut ihan hirveetä! Vuoroin ahmin ja vuoroin pidän tiukkaa dieettiä. Ja siinä sivussa lihoan! Viime päivät mulla on mennyt näin: perjantai: ahmin kaikkea! lauantai: paastosin sunnuntai: ahmin sipsejä ja leipää maanantai: paastosin tiistai: päivän paastosin, mutta illalla lankesin ahmimaan leipää! Itkettää! Pelkään tätä lihoamista. Pelkään jo mitä huomenna syön! Ajatukset puörivät 24/7 ruuan ympärillä. En osaa/pysty enään syömään normaalisti. On vain kaksi äärilaitaa! Vaikeinta tässä on se, että haluan laihtua takaisin ihannepainooni, eli laihaksi. Tunnen, etten pysty nauttivani elämästä ennen kuin olen tarpeeksi laiha. Sairasta. Nyt tuntui kuitenkin helpottavalta purkautua tänne ja jakaa kokemukseni muiden kanssa. Nyt voin yrittää olla miettimättä syömisiäni, kun kohta menen nukkumaan :) Ehkä tämä joskus helpottaa.. Hauskaa kevättä/alkavaa kesää kaikille!

3

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestisi..

      Sun tekstisi oli jotenkin niin mun elämästäni otettua. Ainoana poikkeuksena se, että en ole koskaan ollut alipainoinen vaan normaalipainoinen. Tänään on ollut ihan järjetön ahmimispäivä, olen syönyt jäätelöä, keksejä, limsaa, leipää jne. Kaikkea mahdollista. Huomenna varmaan taas paastopäivä. Mutta eihän se paino paastoamalla putoa, jos joka toinen päivä ahmii. Aivan järjetöntä, kun ei voi säädellä omaa syömistään, sitä vaan syö, syö ja syö. Ahmimisen jälkeen tulee aivan järjetön itseinho ja katselen peilin edessäni rumaa, läskiä vartaloani. Joo, hyvää kevättä sullekkin. :)

      • koululais-tyttö

        Ihanaa, että löytyy kohtalotovereita (tai eihän se hyvä ole, mutta ainakin tiedän, etten ole ainoana tälläisen ongelman kanssa...) Tää "sairaus" on tosiaan tuhonnut minua. Kaiken paastojen ja ahmimisen seurauksena olen kadottanut ihanat, kauniit lihakseni ja nyt kehoni on vain täynnä löysää läskiä. Fyysinen kuntoni on romahtanut. Olin aina ennen ollut hyvä juoksemaan ja koulussa sain jouksutesteistä aina numeroksi noin 9. Mutta nytpä cooperin testistä numeroksi tulikin 6. Masentavaa. Pahinta on kuitenkin itsensä hallinnan menettäminen! Ruoka on saanut yliotteen mun elämästä. Kadun syvästi päätymistäni tähän laihdutuskierteeseen (ja sitä kautta taas ahmimiseen...)


    • Banaaninkuori :D

      Kuuostaa oikeasti niin tutulta. Tosiaan en oo koskaan ollu alipainoinen, mutta muuten tosi samanaista elämää. Tajusin ittekkin painon nousun nyt 8 luokan terveys tarkastuksessa.. tosiaan paino oli noussut jo yli normaalin niin päätin alottaa syömättömyyden.. noh.. siinähän kävi ihan samalla lailla kun sulla nyt. Tai no mulla käy niin jatkuvasti, eli ahmin ja paastoan vuorotellen. Ja ahmimiseen sortuminen on niin hirveetä! Ala-asteella olin vielä hoikka, mutta siitä sitten lähti huomaamattaan turpoamaan joskus 6 luokalla, kai se johtui yhdestä entisestä ystävästäni, melkein asuin hänen luonaan ja söimme todella paljon.. siitä sitten tuli tapa. Enkä välittänyt asiasta koska en tajunnut sitä koska ei siitä kukaan sanonut mulle.. No olen ehkä vähän kuitenkin laihtunut terveys tarkastuksesta. En ole varma, vaaka on ollut hajalla jo vuoden, ei pysty tarkkailemaan painoa. Haluan todellakin laihtua!!! Olen ollut nyt viimeiset 3 päivää todella vähällä ruoalla, ja oikeastaan jopa pelkään milloin se ahmiminen taas alkaa.. ruoka on vaan niin hyvää. mutta sen jälkeen on niin kamala olo.. Haluaisin olla laiha kesällä niin koitan todellakin olla syömättä paljoa mitään. Oli kiva purkaa tunteita. kiitos. No koitappas säkin jotenkin pärjätä, tiedän että tämä on kuin helvetti mutta kyllä me selvitään :3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe