kärsin paniikkihäiriöstä ja sain seromex lääkityksen, minkä en ole vielä uskaltanut aloittaa. Tänään sitten oli eräs jännittävä tilanne ja otin propralin ja oxaminin (rauhoittava), sen jälkeen meni 4h ja join yhden siiderin, tuosta kaikesta ei tullut mtn oireita, eli oli ihan normaali rento olo. Vasta jälkikäteen sain kuulla kaverilta ettei oxaminin kanssa saa ottaa alkoholia. Mitäköhän siitä voi seurata?? Ei ainakaan toistaiseksi tullut mitään. Ohjeissa ei mainuttu alkoholista mitään eikä lääkäri/apteekkihlökunta puhunut mitään. Jos sitten aloitan tuon seromexin niin saako sen kanssa juoda silloin tällöin kohtuullisesti alkoholia?
lääkkeet ja alkoholi?
5
645
Vastaukset
- Oxaminin ohjeessa:
OXAMIN 15 MG TABLETTI 100 fol OXAMIN 15 MG TABLETTI 100 fol KolmiolääkeOXAMIN 15 MG TABLETTI 100 fol Normaalihinta 8,06 (0,08 /kpl) Korvattavuus Lääke on peruskorvattava. Viitehinta 9,56 Säilytyslämpö Huoneenlämpö (maksimi 25C) Myyntiluvan haltija/markkinoija Ratiopharm Lääkeopas Lääkemuodot Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 15 tai 50 milligrammaa. Vaikuttavat aineet Oksatsepaami, joka on bentsodiatsepiineihin kuuluva lääkeaine. Käyttötarkoitus Oksatsepaamia käytetään lievittämään pelkotiloja, ahdistuneisuutta, kiihtyneisyyttä, rauhattomuutta ja jännittyneisyyttä. Valmiste sopii myös ahdistuneisuuteen liittyvään unettomuuteen sekä käytettäväksi depression muun lääkityksen tukena. Alle 12-vuotiaille tätä lääkettä annetaan vain alan erikoislääkärin valvonnassa. Vaikutustapa Lääke vaikuttaa rauhoittavasti keskushermostoon ja sen välityksellä muualle elimistöön siten, että liiallinen jännitys siitä aiheutuvine oireineen vähenee. Annostus Lääkärin ohjeen mukaan. Annoksen suuruus ja hoidon kesto vaihtelevat riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista. Hoito kestää tavallisesti enintään neljä viikkoa, mihin sisältyy annoksen asteittainen pienentäminen. Lääkkeen ottaminen Tabletit niellään runsaan nesteen kera joko aterian yhteydessä tai aterioiden välillä. Ilta-annoksen jälkeen tulisi voida nukkua 7-8 tuntia, jolloin lääkkeen väsyttävä vaikutus ehtii lakata. Haittavaikutukset Etenkin hoidon alkuvaiheessa lääke voi rauhoittaa ja väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa heikkenee. Se myös voimistaa alkoholin ja muiden rauhoittavien lääkkeiden vaikutusta. Joillakin käyttäjillä on ilmennyt myös mm. huimausta, lihasheikkoutta, muistihäiriöitä, unettomuutta, liikkeiden epävarmuutta, päänsärkyä, ihottumaa tai potenssin heikkenemistä. Pitkäaikaisesta käytöstä voi olla vaikea päästä eroon, koska elimistö tottuu saamaan lääkettä. Raskaus ja imetys Valmistetta ei suositella käytettäväksi raskauden eikä imetyksen aikana. Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus * Pakkausseteli Ei tietenkään rauhoittavan kanssa alkoa!
- silev
itse olen jo useita vuosia käyttänyt alkoholia kohtuullisesti rauhottavien kanssa (mm. juuri oxamin/opamox), eikä mitään hirveitä ole tapahtunut.
- kokemsuta on
Se nyt riippuu siitä miten paljon juo ja millaisia annoksia ottaa lääkettä. Itse käytän kyllä alkoholia aina joskus, enkä ole miettinyt sitäkään vaikka aamulla olen vaikka ottanut opamoxia pienen annoksen. En huomaa mitään, jos juon jotain. Mutta toisaalta minä en ole mikään kova juomari. Eihän sitä ainakaan tavaksi kannattaisi ottaa alkoholia ja rauhoittavia yhdessä.
- hmmm...
no tuo nyt oli vaan vahinko et tuli otettua samana päivänä (ei tullut edes mieleen ettei saisi), ja muutenkin tuota käytän aika harvoin, niin jatkossa muistan olla juomatta :) Mutta mitenköhän sen seromexin laita? Kaverini käytti kanssa jtn lääkettä paniikkihäiriöön 2v ja joi silloin tällöin, sanoi vaan ettei vahvoja kannata juoda, kun menee pienestäkin määrästä sekaisin, mutta siideriä joi ja ei mtn ihmeitä tapahtunut.. Osaakohan apteekkihenkilökunta tuohon sanoa mtn, vai pitääkö ottaa yhteyttä lääkäriin...
- XXXXXXXXXXX
Lopeta ssri-lääke ja alkoholi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781