pankkiin töihin luottotiedoton

Kottilo

Sain juuri kutsun työhaastatteluun pankkiin. Kyseessä on kesätyö ja olisin neuvonnassa töissä. Minulla on kuitenkin merkintä luottotiedoissa. Kysyvätkö he luottotiedoista ja takaako merkintä sen, että minua ei valita? Asiallisia vastauksia.

19

5609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankki neiti

En usko että työhaastattelussa kysytään luottotietojasi. Ei minulta ainakaan kysytty. Eikä se ainakaan työnsaantiisi pankissa vaikuta. Sehän olisi muuten sama että jo pankissa työskentelevä henkilö saisi potkut jos hän saa luottotietoihin merkinnän. Onnea vaan haastatteluun! :)

• niunaunui

Itse työskentelen eräässä pankkiryhmässä suomessa ja minulle jo ensihaastattelussa sanottiin, että luottotietokysely minusta otetaan, koska toisten raha-asioiden kanssa ollaan päivittäin tekemisissä. Myös tehtäväni pankissa vaihtui hiljattain toiseen niin taas kyseisessä lomakkeessa oli taustaselvityksenä mm. luottotietokysely. Mutta mene nyt ihmeessä haastatteluun, en tiedä muiden pankkien käytäntöä ja sitä, että jos se merkintä on niin onko sillä sitten jotain merkitystä.

• samassa tilanteessa

Hei! En usko, että vielä haastatteluvaiheessa kysellään moisia tietoja. Olin itse aikoinaan 90 - luvulla töissä pankissa n. puoli vuotta määräaikaisena lomittajana, vaikka minulla oli mennyt silloisen Leonia-pankin pankkikortti tilinylitysten vuoksi. Soitin tuolloin Leoniaan ja sanottiin, että ei asia näy ainakaan Osuuspankin järjestelmässä.(tosin en tiedä, että miten tarkkaan nykyään tarkastavat luottotietoja) :) toivottavasti haastattelu sujuu hyvin!

• kesätyöläinen

Mä en päässyt 1990-luvulla pankkiin edes kesä-siivoojaksi,koska ei luottotiedot kunnossa. Samoin tiedän tapauksen, että pankkitoimihenkilö irtisanottiin luottotietoihin tulleen häiriömerkinnän vuoksi. Uskon, että pankit ovat aika ehdottomia tässä asiassa.

• jostain lukenut
        kesätyöläinen kirjoitti:

Mä en päässyt 1990-luvulla pankkiin edes kesä-siivoojaksi,koska ei luottotiedot kunnossa. Samoin tiedän tapauksen, että pankkitoimihenkilö irtisanottiin luottotietoihin tulleen häiriömerkinnän vuoksi. Uskon, että pankit ovat aika ehdottomia tässä asiassa.

että nykyäänkin tarkistavat tiedot sellaisissa paikoissa joissa työntekijä voi joutua tekemisiin raha-asioiden kanssa. Muissa ei. Esim kaupan kassalla tai vanhusten kotipalvelussa joutuu hoitamaan raha-asioita...Miten sitten pankeissa? Riippuu mitä tehtäviä siellä tekee.

• Vieläkin v*tuttaa ihan vähän

Hain noin 15 vuotta sitten kesätöitä pankista (olin yliopisto-opiskelija); kyse ei ollut asiakaspalvelutehtävistä vaan jostain muusta (en enää muista tarkasti). No joka tapauksessa haastattelu meni loistavasti, kunnes aivan lopussa sanoivat että tarkistavat luottotiedot. No ne olivat minulta menneet (syynä "rakkaan" isäni minulle järjestämä mukava jytky). Selitin suoraan tilanteen, siis myös sen että syy ei ollut minun. Sanoivat että yrittävät parhaansa. Vaan ei onnistunut; sain pari päivää myöhemmin puhelinsoiton että ei ole mahdollisuutta joustaa säännöistä yhtään; luottotiedotonta ei saa palkata. No loppujen lopuksi sain sitten paremman työn muualta, mutta kyllähän se silloin otti päähän ja raskaasti.

• kokemusta useista haastatte...

...maksuhäiriömerkintä on este pankissa ja yleensä finanssialalla työskentelyyn. Olen työskennellyt ja ollut useassa haastattelussa eri finanssialan yrityksissä (nykyinen ja entinen työpaikkani sekä yritykset joihin hain töihin) ja jokaisessa täytyi antaa suostumus luottotietojen tarkistamiseen jo haastatteluvaiheessa. Itselläni ei ole (eikä ole ollut) maksuhäiriömerkintää joten minun tapauksessani tarkistaminen oli vain muodollisuus mutta eivät he siellä niitä turhan takia tarkistele koska se maksaa. Olen eräältä finanssialalla johtotehtävissä työskentelevältä kuullut että maksuhäiriö on ehdoton este finanssialalla työskentelyyn. Jopa tehtävissä joissa olen työskennellyt (ja joihin olen hakenut) ei ole ollut kyse rahan kanssa työskentelystä ja luottotiedot on aina tarkistettu. Kun sinulla on merkintä luottotiedoissa kannattaa sinun suunnata työnhakusi muualle kuin finanssialalle ainakin ennen kuin maksuhäiriömerkintä poistuu luottotiedoista. Tsemppiä työnhakuun!!! Toivottavasti löydät töitä!

• Anonyymi

Suomessa kun menetät luottotiedot olet luuseri varas valehtelija yhteiskuntakelvoton et saa asuntoa työtä vakuutusta puhelinliittymää et yhtään mitään. Syy miksi olet ne memettanyt ei ole mitään merkitystä. Luuseri mikä luuseri. Mulle sanottiin tyohaastiksessa kun kerroin luottotietoni menettamisesta ei voida ottaa kun ei tiedä olenko rehellinen että silleen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa kun menetät luottotiedot olet luuseri varas valehtelija yhteiskuntakelvoton et saa asuntoa työtä vakuutusta puhelinliittymää et yhtään mitään. Syy miksi olet ne memettanyt ei ole mitään merkitystä. Luuseri mikä luuseri. Mulle sanottiin tyohaastiksessa kun kerroin luottotietoni menettamisesta ei voida ottaa kun ei tiedä olenko rehellinen että silleen

Enpä teekkaan duunia paitsi pimeitä. Luottotiedot on mulle ihan sama en tarvii niitä. Mulla luottokortti ja pankkitili ihan muualla ja kohta on siellä itsekin. Paska maa ihan eriarvoiseen asemaan joutuvat ne joilta luottotiedot on menneet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä teekkaan duunia paitsi pimeitä. Luottotiedot on mulle ihan sama en tarvii niitä. Mulla luottokortti ja pankkitili ihan muualla ja kohta on siellä itsekin. Paska maa ihan eriarvoiseen asemaan joutuvat ne joilta luottotiedot on menneet

"Enpä teekkaan duunia paitsi pimeitä"

Mistä hemmetistä te oikein löydätte noita "pimeitä duuneja". Tavallinen kansalainen kun ei löydä tuollaisia mistään! Vai oletteko jo valmiiksi sellaisia, että kaveripiiriinne kuuluu paljon rikollisia, ja nuo kontaktit sitten auttavat pimeiden duunien löytämisessä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varas, koska otit jotain mikä ei ollut omaasi, etkä palauttanut sitä edes pyydettäessä.
        Valehtelija, koska lupauksistasi huolimatta, et maksanut velkaasi.
        Kyllä tuollaisista toimista saa päälleen epäilyksen varjon, joten kai se myös jonkin näköistä yhteiskuntakelvottomuuttakin on. Luuserista en sitten tiedä, se on makuasia.

• Anonyymi

Myös mulla pieneläke ja velka n.30000e UO ei voi ulos mitata!.

• Anonyymi

Mullakin pieni eläke ja velkaa yli 200 000 e. Jouduimme eroamaan ja vaimo muutti osoitteensa aikuisen lapsemme osoitteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mullakin pieni eläke ja velkaa yli 200 000 e. Jouduimme eroamaan ja vaimo muutti osoitteensa aikuisen lapsemme osoitteeseen.

Asuuko vaimosi ihan vyysisesti lapsen luana?

• Anonyymi

Todella vanha keskustelu, mutta on este. Jos itsellä on ongelmia rahan kanssa niin lähtökohtaisesti punainen vaate työnantajalle suuremmassa kuvassa, että on korkeampi riski kavaltaa rahaa / sössiä samanlaisella huolimattomuudella muiden asioita. Ei tietenkään missään nimessä päde kaikkiin, mutta suuremmassa kuvassa selkeä yliedustus henkilöiden osalta joilla haasteita rahojensa kanssa - ja siksi näin todennäköisesti.

Oon kuullut tapauksesta missä on työsuhteessa oleva potkaistu pois kun on käynyt jostain ilmi, että työsuhteen aikana oli sivutoiminen firma tehnyt konkurssin mistä maksuhäiriömerkintä. Toki työnantaja tuskin missään aktiivisessa seurannassa seuloo työntekijöidensä mahdollisia uusia merkintöjä- mutta kai ne jossain vaiheessa tulee väkisin vastaan. Toki joku työnantaja voi tehdä - tapauskohtaista varmasti. Ja joku työnantaja voi sanoa tekevänsä tarkastuksen - saako tehdä - joo - ei tee. Koittaa kepillä vaan jäätä koska yleensä tunnollinen ihminen tossa tilanteessa sanoo että joo onhan tossa vähän ollut x-vuotta sitten tms merkintää. Eli voi valehtelemalla päästä sisään mahdollisesti.

• Anonyymi

No itse olin it-alalla, siellä tehdään jatkuvasti turvallisuusselvityksiä eri projekteihin joten siinä asia tulee ilmi.... Muistaakseni vuonna 2015 selvitys muuttui siten että mukaan tuli ulosottorekisterin tarkistus

• Anonyymi

Sinäänsä myös hauskoja nuo ”koitin selittää, ettei tietojen menetys ollut oma vikani”. Tämä ihan varmasti pahentaa asiaa. Suomessa ei ole varmaan yhtään luottotiedotonta, jotka ei syytä jotain muuta siitä. Olisi piristävä poikkeus sanoa ”oma vika, mutta opittu on”.

Tämän hetken luottotiedottomuus vielä tarkoittaa sitä, että asiat on hoitamatta. Siinä mielessä usean työnantajan pelko voi olla aiheellinen. Yleensä luottotietojen menettäjä ei hoida ensin pakollisia juttuja vaan ne jää hoitamatta aina ku nähdään jotain kivaa. Sen takia luottotiedottomalle ei usein voi vuokrata asuntoakaan kuin maksusitoumuksella. Se asunnon tärkeys unohtuu aina jossain kohtaa.

• Anonyymi

Ei mitään asiaa rahoitusalalle, jos luottotiedot ovat menneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään asiaa rahoitusalalle, jos luottotiedot ovat menneet.

Näinhän se on, mutta mikä motivoisi ihmisiä olemaan menettämättä luottotietoja? Niiden menetyshän johtuu kuitenkin siitä, että oletettuja tulevaisuuden tuloja on käytetty liikaa etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2846
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      127
      2736
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1783
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1342
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      64
      1324
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      866
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe