Olen miettinyt viljakäärmeen ostoa, mutta pari asiaa taas kiinnostaa. Mitä terraarion pohjalle ??? Jos käärme puree, niin täytyykö purema kohta käydä näyttämässä terkkarissa ???
Vastaukset 5
..sitä tietoa pitäis olla PALJON. Pohjamatskukin on aika perustietoa, joten siirryhän lueskelemaan vaikka tänne: www.matelijat.info
- Lizard78
Viljakäärmehän ei ole myrkyllinen, joten pureman suhteen ei silleen tarvitse olla huoolestunut. Toki jos se alkaa tulehtumisen merkkejä (punoitus, kuumotus, kipuilu ja lämmön nousu) osoittaa, niin sitten kannattaa käydä näyttämässä. Pohjamateriaalin suhteen yksi suosii yhtä ja toinen toista...meillä on mörttiröpö eli puuhake ja se on toiminut hyvin. Koska ruokimme viljiksemme eri laatikossa, ei röpöä tartu kosteaan ruokaan. Tutustu myös sivustoon www.herppi.net
- king SNAKE
Viljakäärme on tosi hyvä valinta aloittelevalle mato harrastajalle. Herppi.net sekä matelijat.infosta saat todella paljon tietoa viljakäärmeen hoitamisen perustasta. Itse käytän pohjakarikkeena reptibarkkia, koristeina suuremmassa terrassa omppupuun oksia sekä piilopaikkoina korkkikuoria. Pienelle/nuorelle käärmeelle riittää mainiosti faunaboksi ensi kodiksi. Varmista että ruoka pakastehiirtä löytyy paikkakuntasi lemmikki kaupasta. Varmista myös että sulla on jäykkäkouristus rokote voimassa, puremien varalta. Onneksi viljakäärmeet yleensä ovat niin rauhallisia luonteeltaan että ne harvoin purevat ihmistä, ruokaa annettaessa joskus saattavat iskeä nk. ohi, mutta ei muuten. Hanki ruokinta pinsetit sitä vartten. Jos mahdollista, hanki käärmeesi kasvattajalta, hän osaa kertoa sulle parhaiten käärmeen hoitamisesta!!
- oma koma
tarvitseeko olla jäykkäkouristus rokote että voi hankkia käärmeen? tarkoitan että mitä tapahtuisi jos ei ole jäykkäkouristusrokotetta...
- Kokemusta on
meillä on tällähetkellä 3 viljakäärmettä. 2 aikuista ja 1 niiden poikanen. Kaikki on mua purru eikä siinä mitään, kirpaisee vaan ja sitten koko jutun voi unohtaa. Meidän käärmeitä ei ole mitenkään rokotettu mielestäni, mutta hyvin ne tuolla temmeltää terriksessä.
eihän ne vihoissaan pure (paitsi vasta syntynyt poikanen peloissaan, nykyään on tottunut) mutta kun sormet on ollu sen ja ruuan välissä niin siinä sitten se kävi.
-13v girl
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 671161
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️47880- 69792
- 82781
- 149736
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80699- 64693
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37685Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?12644Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202586Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19585Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m117578- 52549
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115515- 90508
Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18500Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline114475Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet148451YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25446Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65441